Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-0233-C01
Project Name Implementation of entrepreneurial idea of Image Sense Ltd
Beneficiary 204815940 Image Sense Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 28.05.2019
Start Date 28.05.2019
End Date 01.03.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Разлог, с.Баня

Description

Brief description
Предприемаческата идея на Имидж Сенс е да стартира производството на дизайнерски изделия, съчетаващи дървени елементи, текстил и еко кожа. Изделията ще включват калъфчета за телефони и таблети, подвързии за книги, както и по-големи изделия като „игралки” със и без дървена рамка и барбарони (пуфове). От остатъчните текстилни и от еко кожа материали, съчетани с дървени елементи планираме да изработваме красиви дизайнерски гривни с допълнителна украса и ефектно закопчаване. 
Изделието "игралка” е ново изделие, което в момента не се предлага от други производители–този продукт ще се разработи от Предприемача и Дизайнера, които ще бъдат наети в рамките на изпълнението на проекта. Това изделие ще има олекотена, но здрава дървена рамка, която ще бъде облечена в текстил или еко кожа, като вътрешния обем ще бъде напълнен със стереопорени топченца, така както се напълват стандартните барбарони (пуфове).
Другият ни продукт - барбаронът (пуф) е отскоро познато на пазара изделие, което тепърва се налага и все повече деца и младежи го използват, както за игра, така и за седене. От производството на барбароните и „игралките” ще остават парчета текстил или еко кожа, които ще се използват за направата на подвързии за книги и калъфчета за таблети и телефони. Те ще бъдат с олекотена дървена рамка, „облечени” в ефектни текстилни или кожени материали и украсени с допълнителни апликации (напр. бродерии с български шевици) и други елементи за украса (напр. кристали „Сваровски”).
Друго малко на размери изделие се предвижда да бъде серия от дизайнерски гривни за ръката или глезена, които ще съчетават елементи от текстил, еко кожа и дървени елементи, орнаменти и украси. Идеята на Предприемача е съвместно с назначения по проекта Дизайнер да бъдат разработени моделите, да бъдат произведени и реализирани по време на проекта първите продукти от тази група, като при проектирането на гривните ще се заложи на ефектни варианти и елементи за украса и захващане (закопчаване) около ръката и глезена.
Activities
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал 4 души, както и чрез закупуване на ДМА 1 - режещ плотер 1 брой и ДМА2 - шевни машини 3 броя : Предвижда се стартиране на ново производство на изделия от текстил, еко кожа и с дървени елементи. За осъществяване на дейността е необходимо наемането на квалифициран персонал, който ще включва Предприемача - на длъжност „Технолог”, както и един Дизайнер, един Монтажист и един Шивач. Технологът ще отговаря за разработването на технологията за производство на изделията (как дървените елементи да бъдат съчетани с текстилни и кожени материали за получаването на функционален и атрактивен краен продукт). Идеята на предприемача е в новосъздаденото производство предприемача да изпълнява функциите на Технолог, тъй като притежава както образование, така и професионален опит в областта на технологията за работа с дървесина – в конкретния случай неговите основни функции ще включват създаването и развитието на технологията за производство на изделията при използване на дървесината за подобряване на характеристиките на завършени изделия, съчетаващи текстилни кожени материали (елементи). Необходим е и 1 Дизайнер, чиито функции ще включват проектирането и дизайна на отделните изделия. Целта е посредством технологично вплитане на дървото и текстила, да се получат нови, добре изглеждащи изделия с атрактивен и впечатляващ дизайн. За сглобяването на отделните елементи във всяко изделие и ушиването на текстилните елементи на финалните изделия са необходими 1 Монтажист и 1 Шивач. Шивачът ще бъде с ТЕЛК над 50%, , като работните операции са напълно съобразени със степента на увреждане. Монтажистът ще отговаря за разкрояването на текстилните и кожени материали и за сглобяването на крайните изделия, а Шивачът ще извършва операциите по ушиване въз основа на дизайните, изработени от Дизайнера и при прилагане на технологията, изготвена, тествана и одобрена от Технолога. За нуждите на кроенето на текстилните и кожените материали, които ще бъдат влагани в изделията се предвижда закупуването на 1 брой режещ плотер, с възможности за разкрояване и изрязване на детайлите и елементите, от които ще бъдат сглобявани чрез ушиване крайните изделия. Планира се в рамките на дейността да бъдат закупени и 3 бр. шевни машини - едноиглови прави машини за двуконечен затворен грайферен бодов ред, необходими за ушиване и сглобяване на крайните изделия. За нуждите на производството се предвижда наемането на едно производствено помещение в с. Баня, община Разлог, защото в селото има много специалисти, а също и традиции в областта на дървообработването. Разположението на селото между планините Пирин, Рила и Родопи обуславя наличието на голям брой дърводелски цехове и специалисти в тази област. Дейността не предвижда ползването на необработена дървесина, а ползването на остатъчни малки дървени материали от наличните в селото дървообработващи цехове, които обичайно те формират като отпадък от своята основна дейност. За да се закупят тези дървени материали и елементи, както и текстилните материали (плат, конци и др.) в периода на стартиране на дейността е необходима подкрепата на програмата, поради което в бюджета на проекта предвидени 25 хил.лв. Тъй като идеята включва създаването на изделия, съчетаващи елементи от дърво чрез влагането им в текстилни крайни изделия, важно е бизнеса да бъде позициониран на място, като село Баня, където има такъв опит. Затова производственото помещение, в което ще бъде организирано новото производство и в което ще бъдат инсталирани закупените 1 бр. режещ плотер и 3 бр. шевни машини, за да се организират работните места за квалифицирания екип, ще бъде наето в с. Баня. (ЧАСТ 1 - продължението ЧАСТ 2 е в допълнително поле) , Contracted Amount: 219 052.00 , Reported Amount: 215 244.48
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал 4 души, както и чрез закупуване на ДМА 1 - режещ плотер 1 брой и ДМА2 - шевни машини 3 броя : (ЧАСТ 2) В съвременните условия на стартиране на бизнес е необходимо да има не само добра идея и организация на производството на изделията – резултат от предприемаческата идея, а също така и да се гарантира пазарното налагане на създаваните продукти. Точно тук е ролята на маркетинга и тъй като по проекта не се предвижда наемането на маркетинг специалист, е важно да има външна подкрепа в тази посока и да бъде разработен маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея. За целта се предвижда ползването на външна услуга, като екипът ни е убеден, че инвестицията в такава услуга ще бъде изплатена многократно с резултатите от дейността на компанията в дългосрочен план. В маркетинговия план за пазарна реализация на идеята е необходимо да се разработят и планират четирите елемента от маркетинг микса, а именно: Продуктите, Цените им, Дистрибуционните им канали и Промоциите и Рекламата, както и да се планира актуализацията на тези елементи във времето, съгласно конкуренцията и пазарната конюнктура. Друг ключов фактор за успешната пазарна реализация на изделията, считаме възможността за популяризиране на идеята в интернет пространството. За целта като част от дейността за реализиране на пазара на предприемаческата идея се предвижда и ползването на външна услуга за създаване на интернет страница на компанията и налагането й във виртуалното пространство. Бизнес, свързан с консуматорски продукти, който не присъства в интернет в наше дни е обречен на неуспех, поради което като част от дейността планираме разработване на интернет страница (сайт) за представяне на дейността и продуктите на компанията. Все повече потребители се ориентират да поръчват стоки през интернет, така че е необходимо на страницата/сайтът да може да се поръчват изделията, като тази функционалност ще залегне в изискванията за създаването на страницата/сайта. , Contracted Amount: 219 052.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой табела за поставяне в обекта и стикери за залепване на двете ДМА): Изпълнението на проекта ще включва прилагане на всички мерки за публичност и визуализация съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020 и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност 2014-2020”. За целта в рамките на настоящата дейност се предвижда: - Публикуване на интернет страницата на компанията (която ще бъде разработена в рамките на предходната дейност) на информация за изпълнявания проект, в т.ч. основна цел, дейности по проекта, постигнати резултати, обща стойност на получената подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. - Изработване и поставяне на 1 брой табела по време на изпълнението на проекта, както и информационни стикери, които ще бъдат поставени на закупеното по проекта ново оборудване. Табелата ще бъде поставена на видимо място пред наетото помещение в с. Баня (мястото на изпълнение на проекта). - Всички документи, изготвени във връзка с изпълнението на проекта ще съдържат информация, указваща приноса на ОПИК 2014 – 2020 за изпълнението му и ще отговарят на изискванията съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. В бюджета на проекта (т. 5) не са включени разходи за визуализация на проекта, тъй като задължителните мерки за комуникация и информация ще бъдат изпълнени със собствени средства на компанията., Contracted Amount: 420.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Mirage Grup, Contracted Amount*: 23 760.00 , Reported Amount**: 29 700.00
  • Contractor: Anton, Contracted Amount*: 19 040.00 , Reported Amount**: 21 802.66
  • Contractor: Vetex ltd., Contracted Amount*: 3 792.00 , Reported Amount**: 4 740.00
  • Contractor: AL I IV FOREST CONSULT EOOD, Contracted Amount*: 12 000.00 , Reported Amount**: 15 000.00
  • Contractor: EYAS DESIGN, Contracted Amount*: 20 000.00 , Reported Amount**: 10 000.00
  • Contractor: AUSTROTHERM BULGARIA EOOD, Contracted Amount*: 109.44 , Reported Amount**: 136.80
  • Contractor: Artplast, Contracted Amount*: 9 520.16 , Reported Amount**: 11 479.47
  • Contractor: Max Matirials, Contracted Amount*: 10 370.40 , Reported Amount**: 13 398.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.26 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 129.02 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.50 , Reached amount: 2.50

Financial Information

Total Project cost 219 052.00 BGN
Grant 175 241.60 BGN
Self amount 43 810.40 BGN
Total actual amounts paid 164 184.20 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Конфликт на интереси 100.00 8 000.00 2 000.00 10 000.00 ЕЯС ДИЗАЙН ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: 1. Доставка на 1 брой режещ плотер, Estimated Amount: 29 800.00
  • Differentiated position 1: Доставка на 1 брой режещ плотер
    Contractor: Mirage Grup
    Contract total funded value: 23 760.00
Procedure 2 Subject to due process: 2. Доставка на 3 броя едноиглови прави машини за двуконечен затворен грайферен бодов ред, Estimated Amount: 4 788.00
  • Differentiated position 1: Доставка на 3 броя едноиглови прави машини за двуконечен затворен грайферен бодов ред
    Contractor: Vetex ltd.
    Contract total funded value: 3 792.00
Procedure 3 Subject to due process: 3. Доставка на материали и консумативи, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея на Имидж Сенс ЕООД, Estimated Amount: 25 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали и консумативи, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея на Имидж Сенс ЕООД - Стиропорени топчета (EPS гранулат)
    Contractor: Max Matirials
    Contract total funded value: 10 370.40
  • Differentiated position 2: Доставка на материали и консумативи, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея на Имидж Сенс ЕООД - EPS кубчета
    Contractor: AUSTROTHERM BULGARIA EOOD
    Contract total funded value: 109.44
  • Differentiated position 3: Доставка на материали и консумативи, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея на Имидж Сенс ЕООД - дамаски и изкуствени кожи (Artificial Leather)
    Contractor: Artplast
    Contract total funded value: 9 520.16
Procedure 4 Subject to due process: 4. Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея на Имидж Сенс ЕООД, Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея на Имидж Сенс ЕООД
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: 5. Създаване на интернет страница на Имидж Сенс ЕООД, Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Създаване на интернет страница на Имидж Сенс ЕООД
    Contractor: EYAS DESIGN
    Contract total funded value: 8 000.00
Procedure 6 Subject to due process: 6. Процедура за наемане на помещение с включени режийни разходи, Estimated Amount: 25 000.00
  • Differentiated position 1: Процедура за наемане на помещение с включени режийни разходи
    Contractor: Anton
    Contract total funded value: 19 040.00
Procedure 7 Subject to due process: 7. Разработване на Маркетинингов план на предприемаческата идея, Estimated Amount: 15 000.00
Procedure 8 Subject to due process: Разработване на Маркетинингов план на предприемаческата идея, Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване на Маркетинингов план на предприемаческата идея
    Contractor: AL I IV FOREST CONSULT EOOD
    Contract total funded value: 12 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN