Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-0719-C01
Project Name Creation and development of the entrepreneurial idea of RPA Archive Ltd.
Beneficiary 205280469 RPA Arhiv Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 28.05.2019
Start Date 28.05.2019
End Date 19.02.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Кюстендил, гр.Кюстендил

Description

Brief description
Проектът "Създаване и развитие на предприемаческата идея на фирма "РПА Архив" ООД е насочен към реализиране на предприемаческа идея свързана с разработване и реализиране на пазара  на софтуерен продукт за разпознаване с разбиране на дигитализирана и хартиена документация, който да разпознава атрибутите на прочетени документи и да разбира тяхното предназначение. Чрез използване на OCR технология за разчитане на текст от документи, складира разчетената информация в база данни, след което невронна мрежа (основа на изкуствен интелект) бива обучена да прави предположения за типа разчетена информация на базата на зададена логика и определения. Това ще даде възможност бърз и евтин начин за обработка на хартиените документи с минимизиране на допусканите грешки от човешката намеса.
Основната цел на проекта е "Да се създаде и развие бизнес в областта на информационните технологии, който да е насочен към широк кръг потребители - всеки бизнес използващ документи". 
За постигане на основната цел на проекта и реализацията на предприемаческата идея ще бъдат изпълнени следните мерки:
- Сформиране на добре квалифицират екип
- Осигуряване на необходимото оборудване и софтуер за реализиране на предприемаческата идея
- Реализиране на дейности свързани с популяризиране и представяне на фирмата - нейния софтуер и услуги, които ще предлагат 
- Извършване на маркетингови проучвания и анализи
В резултат от извършването на тези мерки и дейности от предприемача в проект по пътя на реализацията на своята идея ще доведат до постигане на основна цел на проекта от една страна и от друга за постигане на общата цел на процедурата "Създаване и развитие на нови предприятия в приоритетни сектори на НСН на МСП 2014-2020 г. и специфични сфери, свързани с преодоляването на европейски и регионални предизвикателства".
Activities
  • Activity: Реализиране на дейности по публичност и визуализация в РПА Архив ООД : Настоящата дейност е цели да се постигне популяризиране и визуализиране на програмата за безвъзмездна финансова помощ, която е финансирана от ЕИФ и от ОП "Иновации и конкурентоспособност" от една страна и от друга информирането на целевите групи и всички заинтересовани страни, както и широката общественост от друга страна за целите на проекта и програмата. Дейността ще бъде реализирана, съгласно изискванията към бенефициента за информираност и публичност. Тя ще бъде реализирана на територията на гр. Монтана и региона и ще има две насоки за информиране. Едната насока е постигане на информираност, визуализация и популяризиране на програмата за безвъзмездна финансова помощ, а другата насока постигане на информираност, чрез това популяризиране да се стимулират други предприемачи, клиенти и партньори, всички заинтересовани страни да вземат участие в настоящия проект. Така обществеността ще се запознае с целите и дейностите по проекта и не на последно място с предприемаческата идея, но и на самата програма, което ще доведе до мотивиране на повече предприемачи да кандидатстват, да развиват и реализират своите идеи, да осигурят заетост и да подпомогнат развитието на сектор от икономиката, както чрез настоящия проект, така и в сходни на него. За осигуряване на публичността и визуализацията по проекта и за постигане на по- високи резултати в настоящата дейност ще премине през няколко етапа на изпълнение: 1. Първоначално представяне и популяризиране на проекта и безвъзмездната помощ пред обществеността, заинтересовани страни посредством, разпространение на рекламно- информационни материали, публикации в интернет информационни страници, съобщения в социалната мрежа и др. 2. Текущо представяне и информиране за реализацията на проекта, чрез поставяне на информационни табели, банери и стикери на ново закупено оборудване; Чрез публикуване на текуща информация за развитието на проекта на интернет страницата на фирмата, в интернет медии и в социалните мрежи. 3. Финално представяне на резултатите от проекта, чрез заключителни публикации в интернет медии, описващи постигнатите резултати по проекта. Цялостното изпълнение на дейността ще бъде реализирано от избран външен изпълнител, с необходимия капацитет и опит в реализирането на подобни дейности. Но активно участие ще вземат, както самия предприемач, така и неговия екип, ще съдействат за популяризирането както на проекта, така и на програмата сред своите партньори, клиенти, широката общественост и всички заинтересовани страни за качественото и ефективно изпълнение на дейността и постигането на по-голям резултат., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 1 961.25
  • Activity: Дейности за развитие и реализиране на предприемаческата идея на пазара на фирма РПА Архив ООД: Целта на дейността да се създадат и осигурят технически и функционални условия за реализирането на предприемаческата идея на пазара, чрез изпълнението на следните поддейности/етапи, които са планирани в настоящото проектно предложение: - Поддейност 1: Сформиране на предприемаческия екип от квалифицирани специалисти- чрез изпълнението на тази дейност се цели да бъде сформиран екип от от 2-ма квалифицирани експерт-единият от тях ще бъде Предприемача и още един експерт, всеки от тях е специалист в областта с необходимата квалификация и доказан професионален опит. Целта е те да бъдат основното "ядро" при реализацията на предприемаческата идея от началото до край, от стартирането, разработването и пускането на продукта на пазара. За да стигне до крайния потребител софтуерният продукт ще трябва да бъде разработен и да премине целия планират технологичен процес за целта сме предвидили екип от 2-мата квалифицирани експерти, които пряко ще участват в неговата разработка. Разработването на основната архитектура на базата данни интегрирането на различните функции и системи, тестването и др. ще бъдат ангажимент на предприемача, който ще бъде назначен на длъжността - Експерт, проектиране и програмиране. Разработването на програмни функции и модули за постигане на краен и завършен продукт, проследяването за безпроблемното функциониране и анализиране на базата данни и изчислителния алгоритъм ще бъде ангажимент на втория член от екипа, заемащ длъжността -Разработчик, софтуер. Всеки един от тях има допълващи функции при разработването на софтуера. Това обуславя и необходимостта от тези специалисти да бъдат сформирани и включени като екип при реализацията на предприемаческата идея. Етапите през, които ще се реализира поддейност 1 са: - Сключване на трудовите договори - Стартиране на работата, спрямо техните функции, отговорности и задачи. - Поддейност 2: Осигуряване на работно помещение, където ще се реализира предприемаческата идея - за целта се предвижда да бъде осигурено работно помещение/офис. Помещението е необходимо, тъй като фирмата е ново стартираща и към настоящия момент не разполага с такова, където да бъдат разположени работните места.То ще бъде избрано според нуждите на фирмата и големината ще бъде избрана според броя на заетите лица, за да има достатъчно място да бъдат обособени всички работни места. Офисът ще бъде оборудван и използван от всички заети лица ангажирани с разработването на продукта, който ще бъде предлаган на пазара. Етапите през, които ще се реализира поддейност 2 са: - Търсене на работно помещение; - Сключване на договор за наем. - Поддейност 3: Осигуряване на заетост на допълнителен квалифициран персонал - чрез реализирането на настоящата поддейност се цели да се осигури първо допълнителен квалифициран персонал във фирмата, които да участват активно в реализацията на софтуерния продукт, второ да се предостави възможност за работа на един човек с намалена трудоспособност. Целта е да се даде шанс и на тази целева група да удължат професионалния си живот и да не бъдат изключвани от пазара на труда от една страна, но от друга да се осигури допълнителен квалифициран персонал необходим за "производствения" процес при разработването на софтуера и след това при неговото предлагането на клиентите. Планираното работно място ще бъде за длъжностите - Компютърен оператор. Този специалист по проекта ще бъде ангажиран по проекта с въвеждане на тестови данни в базата данни на компютърната система; изготвяне на справки - извлечения от базата данни на робота; при необходимост извършва корекция на въведените данни; следи за правилната обработка от софтуерния робот на въведените данни и др., Contracted Amount: 241 615.36 , Reported Amount: 86 363.39
  • Activity: Дейности за развитие и реализиране на предприемаческата идея на пазара на фирма РПА Архив ООД: Такъв специалист е предвиден по проекта, тъй като предприемаческия екип е съставен само от 2-ма експерти, които ще има нужда от допълнителен специалист, който да бъде ангажиран с планираните за него дейности, задачи и отговорности. Планираното разпределение на функциите, задачите и отговорностите по проекта от предприемаческия екип води до необходимост от осигуряването на тези допълнителни лица. Етапите през които ще се реализира поддейност 3 са: - публикуване на обяви за обявените длъжности във фирмата - извършване на подбор на кандидатите - сключване на трудови договори с избрания кандидат - Поддейност 4: Закупуване на 4-ри вида оборудване разпределено, както следва: ДМА 1 - Персонална работна станция (Лаптоп) - 2 бр.; ДМА 2 - Персонална работна станция (Лаптоп) - 1 бр.; ДМА 3 - Сървър - 2 бр.; ДМА 4 - Система за допълнително съхранение на резервни данни - 1 бр.; ДНА 1 -Софтуер и студио за разработка на софтуерни роботи - 4 бр. и ДНА 2 - Закупуване на OCR система за оптично разпознаване - 1 бр. Предвиденото по проекта оборудване е необходимо за създаването и реализирането на софтуерния продукт на фирмата. Целта на това оборудване е да обезпечи работните места на всички заети лица, за да могат да имат необходимото качествено и ефективно оборудване и софтуери, чрез които да направят качествена разработка, която да бъде пусната на съответната пазарна ниша, за да може да достигне до своите потенциални клиенти като готов продукт. Изискванията към него са високи поради необходимите високотехнологични операции и обработката на огромен обем от информация. Двата сървъра и системата за допълнително съхранение на резервни данни също са неизменна част от предвиденото оборудване, те са централен споделен ресурс с висока степен на надеждност и подсигуреност на информацията. Служат да съхранява данните на фирмата, да обслужват заявките на клиентите и разработчиците. Те трябва да са разширяема система, която позволява свързване помежду им. Компютрите, участващи в системата или ползващи услугите му, трябва да имат подобно решение, предлагащо високоскоростен обмен на данни. Софтуерите и студиото за разработка на софтуерни роботи са платформа, която предоставя възможността за създаване на софтуерни роботи. Тези софтуерни платформи са необходими за създаването на нашия софтуерен продукт/робот, защото без тях не може да се програмира софтуерния продукт/робот. Целта на този нематериален актив е да спомогне работата на екипа да разработят и създадат нашия краен продукт, а именно софтуера/робот/, който да дигитализира подадените, сканирани от устройствата хартиени документи. Планирания брой софтуери са за всички работещи по създаването на крайния софтуерен продукт, както и един за сървъра. OCR система за оптично разпознаване - тази софтуерна система за оптично разпознаване ще бъдеедин от основните елементи, който ще са необходими за изграждането на цялостния ни софтуерен продукт. Тази система ще извършва процедурата по прехвърляне на текст от хартия в електронен/дигитален носител, и ще бъде средството, чрез което печатания текст се сканира и след това с помощта на специален софтуер се анализира, обработва, разпознава съответните букви и символи от азбуката и създава дигиталния документ. Етапи за реализацията на тази дейност са следните: - Избор на доставчик/ци на трите вида оборудване, както и на изпълнителя за разработването на софтуера - Сключване на договори с избраните доставчик/ци, извършване на доставката/ите и услугата - Монтаж и тестване на работата на доставеното оборудване. - Приемане на извършените доставки и услуги с приемо-предавателен протокол., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 115 896.00
  • Activity: Дейности за развитие и реализиране на предприемаческата идея на пазара на фирма РПА Архив ООД: - Поддейност 5: Разработване на технология за производство на софтуерния продукт - 1 бр. Тази дейност цели да бъде изработена софтуерните технологии за създаването/производството на нашия софтуерен продукт/робот. Планираният екип на цялата фирма е съставен от 3-ма човека с различни знания, умения, опит и способности в разработването на различни софтуери, но изработването на софтуерната технология е важна и необходима за реализацията на предприемаческата идея, тъй като ще представлява цялостния систематичен подход към разработването на качествен софтуер, както и към неговото прилагане на пазара, експлоатация и съпровождане. За изработването на технологията на софтуерния продукт/робот той ще трябва да бъде "богато" документиран. Описани всички негови функционалности, които да отговарят на основните изисквания и основно предназначение на софтуерния продукт, за да бъде осигурена неговата надежност, функционалност и качество. Технологията трябва да бъде така разработена, че да може максимално да експлоатира хардуерните ресурси на системата. Софтуерната технология е да се покаже как да се произведе софтуерния продукт и след това да се тества, преди да бъде пуснат на пазара, за да удовлетворява оптимално изброените по-горе характеристики. Основните етапи за реализацията на тази дейност са следните: - Избор на външен изпълнител; - Сключване на договор с избрания изпълнител, които ще извърши услугата; - Изпълнение на услугата, предмет на договора - Приемане на извършената услуга с ППП. - Поддейност 6: Изработване на пазарен анализ и проучване, маркетингов планов за пазарна реализация на предприемаческата идея -1 бр. Целта на дейността е да се направят пазарен анализ и проучвания за нагласите на потенциалните потребители на нашия продукт и в резултат на това да бъде изготвен маркетингов план за пазарната реализация на предлаганата от нас продукт или използването му от клиентите като под формата на услуги (чрез месечни абонаменти). В съвременната бързо развиваща пазарна среда, която е пренаситена с всякакви продукти, стоки и услуги, които да задоволят всяка нужда и потребление за един нов продукт (какъвто е нашият) е много важно преди да бъде пусната на пазара да се проверят нагласите на потребителите, към които е насочена той. Това ще бъде от особено значение, тъй като на тази база ще се вземат важни стратегически решения свързани с планирането и организирането на наличните ресурси и потенциала на фирмата, по начин, по който тя да може да постигне целите си. За изпълнението на тази дейност ще бъде избран външен изпълнител, който да извърши тази услуга. Изборът му ще бъде направен на база предварителни проучвания на фирми и/или екипи, които да са достатъчно опитни и квалифицирани в тази сфера. Основните етапи за реализацията на тази дейност са следните: - Избор на външен изпълнител; - Сключване на договор с избрания изпълнител, които ще извърши услугата; - Изпълнение на услугата, предмет на договора - Приемане на извършената услуга с ППП. - Поддейност 7: Създаване на интернет страница на РПА Архив ООД Целта на дейността е да се разработи и създаде интернет страница на фирмата и онлайн магазин към нея, чрез която да се популяризира дейността на фирмата, като да промотираме разработения от нашата фирма софтуер и предлаганите от нас продукт на всички потенциални клиенти- представители на всички сектори на бизнеса. Създаването на сайт на фирмата е необходим, за да бъде използван като допълнителен канал за популяризиране на своя продукт пред по-широка кръг заинтересовани лица - потенциални клиенти и партньори в цял свят. Основните етапи за реализацията на тази дейност са следните: - Избор на външен изпълнител; - Сключване на договор с избрания изпълнител, които ще извърши услугата; - Изпълнение на услугата, предмет на договора - Приемане на извършената услуга с ППП., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 24 870.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: VVV CONSULTING LTD, Contracted Amount*: 9 970.00 , Reported Amount**: 9 970.00
  • Contractor: Web security LTD., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 12 900.00
  • Contractor: CAD Ramp;D CENTRE PROGRESS GROUP, Contracted Amount*: 66 396.00 , Reported Amount**: 66 396.00
  • Contractor: Interactive video, Contracted Amount*: 49 500.00 , Reported Amount**: 51 500.00
  • Contractor: Valeri, Contracted Amount*: 24 300.00 , Reported Amount**: 22 230.00
  • Contractor: STAR-BG.COM, Contracted Amount*: 1 961.25 , Reported Amount**: 1 961.25
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.26 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 3 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 123.14 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 243 491.48 BGN
Grant 194 793.19 BGN
Self amount 48 698.29 BGN
Total actual amounts paid 183 272.36 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на нематериални дълготрайни активи необходими за реализиране на предприемаческата идея, в две обособени позиции ОП1: OCR система за оптично разпознаване - ДНА 2; ОП2: Закупуване на Софтуер и студио за разработка на софтуерни роботи - ДНА 1., Estimated Amount: 49 875.68
  • Differentiated position 1: ОП 1 „OCR система за оптично разпознаване- ДНА 2”
    Contractor: Interactive video
    Contract total funded value: 49 500.00
  • Differentiated position 2: ОП 2 „Закупуване на софтуер и студио за разработка на софтуерни роботи- ДНА 1”
    Contractor: Interactive video
    Contract total funded value: 49 500.00
Procedure 2 Subject to due process: Осигуряване на компютърно оборудване, състоящо се от ДМА 1 - Персонална работна станция (Лаптоп) - 2 бр.; ДМА 2 - Персонална работна станция (Лаптоп) - 1 бр.; ДМА 3 - Сървър - 2 бр.; ДМА 4 - Система за допълнително съхранение на резервни данни - 1 бр., Estimated Amount: 66 525.35
  • Differentiated position 1: Осигуряване на компютърно оборудване, състоящо се от ДМА 1 - Персонална работна станция (Лаптоп) - 2 бр.; ДМА 2 - Персонална работна станция (Лаптоп) - 1 бр.; ДМА 3 - Сървър - 2 бр.; ДМА 4 - Система за допълнително съхранение на резервни данни - 1 бр.
    Contractor: CAD Ramp;D CENTRE PROGRESS GROUP
    Contract total funded value: 66 396.00
Procedure 3 Subject to due process: Предоставяне на услуга за изработване на пазарен анализ и проучвания, маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея на "РПА Архив" ООД, Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуга за изработване на пазарен анализ и проучвания, маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея на "РПА Архив" ООД
    Contractor: VVV CONSULTING LTD
    Contract total funded value: 9 970.00
Procedure 4 Subject to due process: Предоставяне на услуга за разработване на технология за производство на софтуерния продукт, Estimated Amount: 13 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуга за разработване на технология за производство на софтуерния продукт
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Предоставяне на услуга за реализиране на дейности по публичност и визуализация , Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуга за реализиране на дейности по публичност и визуализация
    Contractor: STAR-BG.COM
    Contract total funded value: 1 961.25
Procedure 6 Subject to due process: Предоставяне на услуга за създаване на интернет страница на "РПА Архив" ООД”, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуга за създаване на интернет страница на "РПА Архив" ООД”
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 7 Subject to due process: Услуга за предоставяне за ползване на офис помещение, Estimated Amount: 24 300.00
  • Differentiated position 1: Услуга за предоставяне за ползване на офис помещение
    Contractor: Valeri
    Contract total funded value: 24 300.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN