Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0072-C07
Project Name "Providing a hot lunch to people from vulnerable groups in the municipality of Ardino"
Beneficiary 000235750 ARDINO MUNICIPALITY
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 23.08.2016
Start Date 01.09.2016
End Date 29.02.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Кърджали, Ардино

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение обхваща предприети мерки за намаляване на живеещите в бедност лица - възрастни, самотноживеещи лица и лица с увреждания, които са в невъзможност да полагат грижи за себе си.Чрез предоставяне на топла храна, в случая „топъл обяд“, се цели задоволяване на потребностите от храна за хора, които не могат да си я осигурят сами. Община Ардино е разположена в югозападната част на област Кърджали с площ от 388,8 км2, 52 населени места обхванати в 39 кметства, с общо население 13 897 души. Нивото на безработица към 30.04.2016 г. е 22% спрямо икономически активното население.  Община Ардино предоставя услугата топъл обяд от 01.09.2016г. до 31.12.2017г. на общо 250 потребители на територията на общината, като организацията по предоставянето на топъл обяд, се извършва в хранителния блок към „Дневен център за възрастни хора с увреждания” и „Защитеното жилище за хора с умствена изостаналост” в гр. Ардино, общ. Ардино, ул. „Чинара” №4, който отговаря за нуждите и целите на проекта.  За периода от 01.01.2018г. до 29.02.2020г. ще предоставя топъл обяд на 1300 потребители чрез доставчик на социална услуга "Динас - 75" ЕООД избран след проведен конкурс съгласно ЗСП и ППЗСП, сключения договор влиза в сила от 01.01.2018г., услугата ще се извършва на адрес: гр. Ардино,ул.София-12. Приготвената храна ще се доставя от доставчика в обществена трапезария гр. Ардино и обособени пунктове в населените места на общината. На потребители, които не могат да вземат храната, ще бъде доставяна по домовете им. Приготвената храна ще бъде съобразена с нуждите на съответната целева група, ще бъде разнообразна и ще отговаря на изискванията на съответните контролиращи органи. Ще се изготвя седмично меню. В периода на предоставяне на топъл обяд на лицата ще се предоставят и съпътстващи мерки, изразени в индивидуално консултиране и съдействие за социална подкрепа.
Реализирането на настоящия проект ще подпомогне и подкрепи 1300 потребители за период от 42 месеца до 29.02.2020г. 
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Осигуряване на топъл обяд има за цел да подобри качеството на живот и осигури помощ и подкрепа на най- нуждаещите се лица, в това число деца и семейства. Определянето на конкретните представители на целевите групи за получаване на топъл обяд, ще се извършва на база данните, осигурявани от Дирекция „Социално подпомагане“ гр.Ардино, които са отговорни за отпускането и раздаването на социални помощи на нуждаещите се лица. Списъците, които ще бъдат предоставяни на община Ардино, ще отговарят на изискванията по Наредба № РД07-1 от 04.04.2016 г. на Министъра на труда и социалната политика за определяне условията и редът за идентифициране на най-нуждаещите се лица и семейства за подпомагане с храни, в случая чрез предоставяне на топъл обяд от обществени трапезарии по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане. Видовете групи лица от основната целева група за предоставяне на топъл обяд, както и конкретният брой лица от всяка група съгласно Наредбата, които ще бъдат включени, са следните: 1.Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане - 2.Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии /за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, социални и наследствени пенсии, пенсии несвързани с трудова дейност - 3.Скитащи и бездомни лица - , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: При стартиране на договора за БФП, закупуването на хранителни продукти се извършва чрез провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител за извършване на доставки на хранителни продукти, съгласно Закона за обществените поръчки /ЗОП/ . За периода от 01.01.2018г. до 31.12.2019г. ще се предоставя топъл обяд на 1300 потребители чрез доставчик на социална услуга "Динас -75" ЕООД избран след проведен конкурс съгласно ЗСП и ППЗСП. Сключен е договор №1 от 29.2017г. с доставчика , който влиза в сила от 01.01.2018г. услугата ще се предоставя на 1300 потребители в една трапезария в гр. Ардино, общ. Ардино, ул. „София” №12 и в пунктове по населени места. Сключен е Анекс №3 на 02.12.2019г. към договор №1/29.12.2017г. с доставчик "Динас -75" ЕООД за удължаване на срока на изпълнение на услугата "топъл обяд" до 29.02.2020г. Персонала на кухненския блок с състои от: главен готвач-1бр.; помощник готвачи 5бр., работник-кухня - 5бр.; общ работник-1бр.; шофьор-1бр.; счетоводител – 1бр.; с което се гарантира висок капацитет за изпълнение на дейността по проекта. Кухненския блок е оборудван с необходимата хладилна техника, достатъчни складови площи и кухненско оборудване. Всички хранителни продукти ще отговарят на изискванията към хранителните продукти, в съответствие с изискванията на националното законодателство, Закона за храните, Закона за здравето, по прозрачен начин, и при гарантиране на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 1046/2018 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. След 01.05.2017 г., влиза в сила Методика за прилагане на опростени правила за възстановяване на база разход за единица продукт-обяд 2.50 лв. Основа за определянето на видовете и съответните количества хранителни продукти са използваните рецепти за приготвяне на ястията и седмичните менюта съгласно утвърден Сборник рецепти за хранене-изд. "Техника" София 2008г. Изготвените дневни менюта за единица продукт - обяд, включва - супа, основно ястие и хляб, а при реализиране на икономии се предоставя и десерт. За периода на осъществяване на проекта, топъл обяд ще се предоставя в работните дни от съответния месец за представителите на целевата група по програмата. - Дата на стартиране дейността на трапезарията - 01.09.2016 г. - Дата на приключване дейността на трапезарията - 29.02.2020г. - Общ брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд - 1300 души; За периода от 01.09.2016г. до 31.12.2017г.г. на изпълнение на дейността, топъл обяд ще се предоставя в работните дни от съответния месец за представителите на целевата група, За периода 01.01.2018г. до 29.02.2020г. топъл обяд ще се предоставя в календарни дни за 1300 потребители, както следва: 01.09.2016г. – 30.04.2017г. за 150 потребители *2,30лв храноден = 56 905,24лв. 01.05.2017г. – 31.12.2017г. за 250 потребители *2,50лв. единица продукт – „топъл обяд“ *167 работни дни = 104 375,00лв. За периода от 01.01.2018г. до 29.02.2020г. топъл обяд ще се предоставя през календарни дни от съответния месец като: 01.01.2018г. – 29.02.2020г. – за 1300 потребители *2,50лв. единица продукт – топъл обяд* 790 календарни дни = 2 567 500,00лв. Общо за храна - 2 728 780,24лв. , Contracted Amount: 2 728 780.24 , Reported Amount: 2 728 780.24
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Дейността до 31.12.217г. се реализира в една трапезария, която се намира в хранителния блок към „Дневен център за възрастни хора с увреждания” и „Защитеното жилище за хора с умствена изостаналост” в гр. Ардино, общ. Ардино, ул. „Чинара” №4. Материалната база е частна общинска собственост /Акт за частна общинска собственост №160 от 18.03.2005 г./ за 250 потребители От 01.01.2018г. до 29.02.2020г. дейността ще се изпълнява от доставчик на социална услуга "Динас - 75" ЕООД, който ще приготвя и доставя топъл обяд в календарни дни в еднократни за употреба изотермични съдове, отговарящи на съответните нормативни изисквания в една обществена трапезария гр. Ардино , ул. "София" №12 и в пунктове по населените места на общината, с транспорт отговарящ на изискванията на чл.12 от ЗХ. Приготвянето на храната за лица, ползващи услугата на територията на община Ардино, ще се извършва по примерни седмични менюта, имайки предвид, че дневното меню на всеки от потребителите следва да включва супа, основно ястие, хляб, а при направени икономии и десерт и ще се получава срещу подпис на потребителя.На потребители, които не могат да си вземат храната, ще им бъде доставяна до дома. За изпълнение на дейността ще бъдат извършвани административни разходи и разходи за транспорт и съхранение - 5 % от разходите за закупуване на хранителни продукти, в размер на 136 439,01лв. , Contracted Amount: 136 439.01 , Reported Amount: 136 439.01
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Социалните услуги в община Ардино са добре развити, насочени са предимно към хората с увреждания и старите хора, като се има предвид демографския статус на общината- застаряващо население, висок процент заболявания на сърдечно-съдовата и нервната система. Общината разполага с подходящ капацитет за реализиране на съпътстващи мерки, в допълнение към предоставянето на храни. Екипа за координиране на дейностите, има необходимото образование и опит при реализиране на проект "Осигуряване на топъл обяд в гр. Ардино" и ще бъде ангажиран в настоящия проект в предоставяне на съпътстващи мерки, изразени индикативно в индивидуално/групово консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ОПРЧР; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, или - други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Потребителите ще имат възможност да ползват услугите на назначените лекари, медицински сестри по други проекти за здравни консултации и психологическа подкрепа., Contracted Amount: 136 439.01 , Reported Amount: 136 439.01

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DINAS - 75 EOOD, Contracted Amount*: 2 372 500.00 , Reported Amount**: 2 624 405.24
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 300.00 , Reached amount: 1 936.00

Financial Information

Total Project cost 3 001 658.26 BGN
Grant 3 001 658.26 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 3 001 658.26 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Възлагане на управлението на социалната услуга "Обществена трапезария" по Реда на закона за социалното подпомагане и ППЗСП, Estimated Amount: 47 725.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN