Identification

UMIS Number BGLD-1.007-0062-C01
Project Name Traditional Crafts Workshop "Mountain Signs"
Beneficiary 000014516 Community Center " Georgi Todorov 1885 "
Funding EEA FM ==> Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups
Date of the Contract/Order 28.02.2023
Start Date 28.02.2023
End Date 30.04.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Белица, гр.Белица

Description

Brief description
Общата цел на проект „Работилница за традиционни занаяти „Планински знаци” е насочена към мобилизиране на условия за оползотворяване на природния, културния и туристически потенциал на територията и наличния социален капитал за постигане на икономически растеж чрез създаване на нови работни места на територията на община Белица.

Специфичните цели на проекта включват:
- Насърчаване на дългосрочно безработни и неактивни лица от община Белица за активно включване в местния пазар на труда посредством дейности за обучение и осигуряване на заетост ;
- Създаване на възможност за реализиране на конкретни мерки предвидени в в стратегията за местно развитие, разработена от община Белица в рамките на Проект „Растеж чрез активизиране на местния потенциал (GALOP)” – настоящият проект представлява предложение за 60% изпълнение на бизнес плана приложен към и неразделна част от стратегията. 
- Създаване на нови работни места в бизнес, подкрепящ услугите в туризма и неговата реклама;
–	Изграждане на предприемачески умения. 
–	Намаляване на равнището на безработица в общината. Община Белица има едно от най-високите равнище на безработица в страната и се нарежда на седмо място сред останалите общини в страната;

Дейностите предвидени по проекта, за постигане на така поставените цели, ще се изпълняват на територията на община Белица от партньорство съставено от значими за общността местни организации – НЧ Г. Тодоров 1885, община Белица и Мебел Интекс ООД. Така предвидената организационна структура предлага оптимален баланс между местната власт, неправителствен и частен сектор. Привличането на различни заинтересовани страни за проектната реализация ще спомогне за постигане на качество на изпълнението и устойчивост на проектните резултати.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Целите на дейността са да се организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности; финансово и техническо отчитане, цялостната логистика на проекта, както и дейностите по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Коректното администриране и отчетност на дейностите са предпоставка за успешното финализиране на проектното предложение. За нуждите на организация и изпълнение на дейностите се предвижда сформиране на екип по проекта. Функционално екипът по проекта се предвижда се състои от ръководител, координатор и счетоводител. Така определената численост и длъжности са оптимално подбрани за гарантиране на ефективност при разходване на средствата по проекта и същевременно ресурсно обезпечаване на всички аспекти на изпълнението. Екипът по проекта ще бъде отговорен и за осъществяване на дейностите по техническо и финансово отчитане на проекта. Екипът за управление на проекта ще подготвя и подава своевременно необходимите за целите на отчитането технически и финансови отчети, окомплектовани със съответната приложима документация, ще осъществява необходимата комуникация с Програмния оператор. Дейността включва следните основни компоненти: • Разработване на подробен план за работа и разпределение на задачите в екипа. • Създаване на подробни длъжностни характеристики. • Уточняване на комуникационни канали и правила. • Разработване на процедури във връзка с документооборота и изразходването на финансовите средства. • Детайлизиране на система за мониторинг и контрол на изпълнението. • Изготвяне на график на планираните тръжни процедури • Изготвяне на документация за провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители за осъществяване на дейностите на проекта за които е приложимо, с оглед спазване правилата на програмата и приложимата нормативна уредба при сключване на договори за услуги и доставки при получена безвъзмездна финансова помощ. • Актуализиране и текущо изпълнение на плана за комуникация на проекта Отговорност на екипа за организация и управление на проекта е и предприемането на необходимите действия по информиране и публичност, съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ. За да се постигне съответствие с вменените задължения по осведомяване на широката общественост, за популяризиране източниците на финансиране - приноса на Исландия, Княжество Лихтенщайн и Кралство Норвегия чрез безвъзмездните средства от ФМ на ЕИП 2014-2021 г., се предвижда да бъде изготвена двуезична интернет страница на проекта, върху закупените активи ще бъдат поставени стикери, както и на местата на поставяне на закупените активи ще се поставят обозначителни табели. При стартирането и приключването на проекта ще се проведе конференция на която ще се представят целите, дейностите и резултатите на проекта и значимостта на полученото финансиране от Програма „Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи” чрез Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014 - 2021 г.. Всички материали ще се изготвят съгласно Наръчника за комуникация и дизайн на ФМ на ЕИП и НФМ 2014-2021 г. , Contracted Amount: 38 725.00 , Reported Amount: 16 321.45
  • Activity: Инвестиция в иновативни подходи за развитие на местната заетост: В рамките на тази дейност ще се изгради Работилница за традиционни занаяти „Планински знаци”. Работилницата ще включи изграждането на 5 предприемачески работилници/ателиета и изложбена зала. Работилниците ще се проведат в залата на ТИЦ към местното читалище „„Георги Тодоров – 1885“, гр. Белица. В ателиетата се предлага да се изработва: – сувенири от дърво и дърворезба; – сувенири от екопродукти от природата-кора от дървесен вид, билки-горски чай, подправки-горски кимион, дива чубрица; – сувенири от плетачество и шев / терлици, елеци, пуловери, ръкохватки и сувенири от българско везмо/ карета, покривки и тишлайфери, възглавници; – изработване на тъкани / черги, китеници, торби, възглавници, кавьори и др.; – изработване на картички, албуми, кутии, комплекти за кръщене. Целта на създаването на работилницата е: – производство и продажба на сувенири на място в петте ателиета, които да запазят спомените и преживяването на туристите от допира с Белица; – организиране на изложби, демонстрации на тяхното производство на място и онлайн. Възможностите за подобни демонстрации ще бъдат рекламирани чрез различните уебсайтове, вкл. този на работилницата, общината, читалището, социалните мрежи и други интернет платформи; – организиране на дни на традициите в изложбената зала, които ще бъдат рекламирани чрез различните уебсайтове, вкл. този на работилницата, общината, читалището, социалните мрежи и други интернет платформи. Дейността включва: 1. Оборудване и обзавеждане на помещение от 430 м2 за изложбена зала и 5 работни места/ателиета по 50 м2: за изработка на сувенири от дърво, хартия, екопродукти от природата, тъкачество, плетачество, българско везмо, пана и др. от естествени прежди, сувенирни изделия. Индикативната спецификация относно оборудването и обзавеждането на отделните ателиета е представена в приложените към проекта количествено-стойностни сметки. 2. Набиране на представители на целева група неактивни и безработни лица от община Белица за участие в проекта. Общо 8 лица ще бъдат включени в проектните дейности 3. Сключване на трудови договори за работа на пълен работен ден за срок от 12 месеца, в рамките на проекта с одобрените участници 4. Провеждане на обучения за придобиване на умения в традиционни занаяти за участниците. Ще бъде организирано едно въвеждащо обучение с три модула, което ще предостави на наетите по проекта необходимите знания и умения за извършване на предвидените ежедневни задължения, съгласно сключените трудови договори. 5. Назначаване на трима ментори, които да оказват подкрепа на наетите 5 лица в работилницата за първите 2 месеца. 6. Изграждане на два павилиона в град Белица (върху идентифициран терен общинска собственост 1 дка за изграждане на общински пазар в гр. Белица под Народно читалище „Георги Тодоров – 1885“) за продажба на сувенири, хранителни и нехранителни продукти, местно производство, включващи: - Закупуване и монтаж на два преместваеми обекта, тип павилиони (всеки 36 кв.м). - Обзавеждане и оборудване за павилионите. - Доставка и монтаж на маси за продажба на местни продукти. Предвижда се във всеки павилион да се организират 4 търговски маси с площ от 4 кв.м; 7. Закупуване и позициониране на мобилен обект – тип бус в близост до Парка за ре-адаптация на танцуващите мечки в България (терен общинска собственост ) за продажба на сувенири и местни продукти от територията, с оглед подкрепа на туристическото развитие на община Белица, който освен продажба на сувенири и стоки ще бъде украсен с реклами на други забележителности в общината и ще предлага рекламни материали, подкрепящи туризма в общината. Близо 6 месеца от годината се предвижда брандираният мобилен търговски бус да се позиционира на площадка, общински терен, до Парка на танцуващите мечки. Останалите 6 месеца мобилният бус ще бъде позициониран на други места с наличие на туристопоток, като гр. Банско (при договореност) или на пътни отбивки в рамките на община Белица., Contracted Amount: 330 252.48 , Reported Amount: 192 734.95
  • Activity: Дейност 3. СКД3 Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа: Дейността има за основна цел да насърчи местния пазар на труда посредством създаването на възможност за среща между търсещите и предлагащите работа в община Белица, както и подкрепа за самостоятелна заетост в сферата на туризма. За постигането на така поставената задача в рамките на дейността се предвижда да се изпълнят следните мерки: 1. Организиране и провеждане на еднодневната работна среща - форум с участие на представители на целевите групи, представители на местната администрация, бизнес, НПО, читалищата, образователни и обучителни организации и др. заинтересовани страни. Ще бъде представена местната политика и мерки за насърчаване на бизнес предприемаческите инициативи, областите с възможност за развитие на бизнеса, възможните подкрепи на средата и общността. Ще бъде представена стратегията за развитие на община Белица, диверсификация и промоция на продукти и услуги в туристическа дестинация-Белица . Ще бъде представена и планираната Платформа за търсене и предлагане на работа свързана с традиционни занаяти, включително интернет магазин. Очакваме събитието да привлече за участие, като местният бизнес така представители на целевите групи, които ще имат възможност да контактуват по неформален начин и да намерят своята пресечена точка за съвместна работа. Етапи на изпълнение: - Подготвителен: дефиниране на дата и място за провеждане, изпращане на покани до участниците, подготовка на място и логистично осигуряване на събитието - Изпълнение: Провеждане на събитието и документиране на изпълнението 2. Създаване на Платформа за търсене и предлагане на работа свързана с местният туризъм, включително интернет магазин за продукти от региона. Предвид факта че интернет средата, особено в последните две години, е мястото където хората все по-често търсят информация по различни въпроси, се предвижда създаването на платформа насочена към местната общност. Платформата ще има две основни функции – възможност на местните работодатели да публикуват своята необходимост от работна сила и съответно търсещите работа да виждат обяви, които са на местно ниво и интернет магазин, който да подпомага старта и развитието на микро предприятията в региона, посредством достъп до нови пазари. Интернет магазина ще бъде достъпен за всички предлагащи продукти и услуги на територията на община Белица и очакваме да спомогне за насърчаване на заетостта и икономическото развитие, като даде достъп до нови пазари на местните предприемачи. Уникалната комбинация между възможност както за намиране на платена заетост, така и за реализиране на самостоятелна такава, считаме за иновативен подход, който ще допринесе за желаният резултат за повишаване на местната икономическа активност и преодоляване на пречките пред местното развитие. Етапи на изпълнение: - Подготвителен: изготвяне на техническо задание на платформата - Изпълнение: създаване на платформа и набиране на информация , Contracted Amount: 11 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Обучения за безработни - СДК4: Липсата на професионален опит и умения създава трудности както при намиране на първа работа, така и при опити за преминаване от един към друг тип заетост. Това води до безработица възниквала въз основа на несъответствие между уменията на хората, и уменията които са желани за наличните свободни места. Тази дейност е разработена в отговор на тези проблеми. С цел подкрепа на местната заетост и преодоляване на ограниченията пред местното предприемачество, предвиждаме да се организират и проведат два вида обучения за представители на целевата група по проекта - дълготрайно безработни, възрастни хора в предпенсионна възраст, млади хора, млади майки, самотни родители, хора с увреждания, ниско квалифицирани лица, вкл. представители на ромско и турско малцинства от община Белица: 1. Първото обучение е за развиване на базови знания и умения, необходими на предприемача – лидерство, ефективна комуникация (ефективно слушане, обратна връзка, наблюдение, проучване и т.н.), креативно и иновативно мислене и търсене на нестандартни решения, поемане на риск и преодоляване страха от неуспех, презентаторски умения, привличане на партньори и съмишленици; работа в екип, работа с ресурси и т.н. превръщане на местния потенциал в предприемачески модели, опознаване на предприемаческата екосистема и вариантите за финансиране – наблюдение на средата. 2. Второто обучение е фокусирано върху същността на предприемачеството в туризма, В рамките на проекта се предвижда обучеше за желаещи по свързани със зимния и алтернативния туризъм въпроси, като например: нормативна база на туризма, пакетиране на продукти, стандарти в обслужването на клиенти, системи за качество, туристическа информация и реклама, интерпретация на природното и културно наследство, възможности за финансиране и т.н., включително и запознаване с добри практики от други райони на България. По този начин би следвало да се мотивират и насърчат хората, които имат вече някакъв заявен интерес към създаване и развитие на туристически продукти. Логично е, че на един по-късен етап те ще привлекат и други желаещи да развиват подобни идеи (принципът “мотивация чрез пример”). Дейността ще се реализира в следните основни етапи: – Първи етап: Подготвителен: Привличане на кандидати за участие в проекта: уязвими групи, местни координатори, бизнес, заинтересовани страни, граждани Критерии за подбор: 1. Мотивиран интерес към предприемачеството, желание и готовност за включване и участие във всички планирани дейности 2. Базови умения за работа в областта на дърводелство, дърворезба, тъкачество, плетачество, везмо, дизайн, работа в екип и др. – Втори етап: Процедура за подбор 1. Провеждане на информационна среща за запознаване с целите и дейностите на проекта с местни координатори и/или кандидати за участници; 2. Попълване на формуляр за заявяване на желание за участие в различните дейности и продукти на проекта; 3. Подбор на кандидатите. Подборът на целевите групи ще се осъществи със съдействието на Бюро по труда гр. Разлог, което ще ни помогне да идентифицираме хората, както и общинска администрация на община Белица. - Трети етап: изпълнение 1. Сформиране на 1 група от 30 участника за обучение по базови умения в предприемачеството (обучение 1). Провеждане на обучение в рамките на 20 учебни часа. 1. Сформиране на 3 групи по 10 участника за обучение в същността на предприемачеството в туризма (обучение 2). Провеждане на обучение в рамките на 30 учебни часа за всяка група., Contracted Amount: 10 200.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: OBSHTINA BELITSA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 105 931.72
  • Partner: MEBEL INTEKS OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: VAMO ltd, Contracted Amount*: 7 470.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Sh and Sh 2 Ltd, Contracted Amount*: 38 493.12 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "Edu. Center Evrika" Ltd., Contracted Amount*: 19 260.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: BEAR-BELITSA Ltd., Contracted Amount*: 500.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Grand Construction Group ltd, Contracted Amount*: 78 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: AzraMel ltd, Contracted Amount*: 15 660.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Techno Mag Ltd, Contracted Amount*: 65 000.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой създадени партньорства (между публични и частни организации) между общинските власти и съответните заинтересовани страни за изпълнение на местните стратегии, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Брой създадени работни места в общините в неравностойно положение, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Брой проекти за ефективно местно развитие, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 390 177.48 BGN
Grant 390 177.48 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 351 160.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на нов или употребяван мобилен обект тип „микробус“ брандиран „Направено в Белица“ за продажба на продукти на Работилница „Планински знаци“, други местни продукти и реклама на туризма”, Estimated Amount: 65 000.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на нов или употребяван мобилен обект тип „микробус“ брандиран „Направено в Белица“ за продажба на продукти на Работилница „Планински знаци“, други местни продукти и реклама на туризма”
    Contractor: Techno Mag Ltd
    Contract total funded value: 65 000.00
Procedure 2 Subject to due process: 1. Дейност 3 по проекта: Еднодневната работна среща – форум, за логистично осигуряване на събитието и модератор и 2. Дейност 1 по проекта: Заключителна конференция за представяне целите, дейностите и резултатите и значимостта от проекта , Estimated Amount: 5 500.00
  • Differentiated position 1: Възлагане на услуга
    Contractor: "Edu. Center Evrika" Ltd.
    Contract total funded value: 5 460.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на 2 броя преместваеми обекта тип павилион, в т.ч. обзавеждане и оборудване и мобилен обект тип „микробус“ по проект: Работилница за традиционни занаяти „Планински знаци”, по три обособени позиции, Estimated Amount: 65 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на два преместваеми обекта тип павилион (всеки по 36 кв. м.) ОП 1
    Contractor: Grand Construction Group ltd
    Contract total funded value: 78 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на оборудване и обзавеждане за работилници по проект: Работилница за традиционни занаяти „Планински знаци”, Estimated Amount: 32 500.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване и обзавеждане за работилници по проект: Работилница за традиционни занаяти „Планински знаци”
    Contractor: Sh and Sh 2 Ltd
    Contract total funded value: 38 493.12
Procedure 5 Subject to due process: Доставка обзавеждане и оборудване на 2 бр. преместваеми обекти - павилион, Estimated Amount: 16 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Предоставяне на услуга за изработване на рекламни материали и кетъринг за откриваща пресконференция, Estimated Amount: 500.00
  • Differentiated position 1: Договор за услуга за изработване на рекламни материали и кетъринг за откриваща пресконференция
    Contractor: BEAR-BELITSA Ltd.
    Contract total funded value: 500.00
Procedure 7 Subject to due process: Предоставяне на услуга за организиране и провеждане на обучение за новоназначени и за безработни, Estimated Amount: 13 800.00
  • Differentiated position 1: Договор с Обр.Център "Еврика"
    Contractor: "Edu. Center Evrika" Ltd.
    Contract total funded value: 13 800.00
Procedure 8 Subject to due process: Предоставяне на услуга за уеб-сайт и иновативни подходи за предоставяне на информация за работни места, Estimated Amount: 7 500.00
  • Differentiated position 1: Договор с избрана фирма и съвкупна документаця по процедурата уеб-сайт и платформа
    Contractor: VAMO ltd
    Contract total funded value: 7 470.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN