Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0294-C03
Project Name TOGETHER FOR INDEPENDENT LIVING
Beneficiary 000818022 Minicipality of Stara Zagora
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 01.09.2016
Start Date 01.10.2016
End Date 01.08.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Стара Загора, Стара Загора

Description

Brief description
Обща цел:Да се приложи нов подход за предоставяне на интегрирани услуги в домашна среда и да се разчупят създадените стереотипи.Специфични цели:Да се създадат възможности лица с увреждания в невъзможност за самообслужване да участват активно в планирането на услугите, от които се нуждаят.Да се подкрепят семействата, в които има лице с трайно увреждане, в т.ч. деца, като се даде възможност за професионално развитие на ангажираните с грижи за лицето с трайно увреждане членове на семейството.Да се намали риска от зависимост от институционален тип грижи на хора, нуждаещи се от помощ за обслужване.Дейности по проекта:1.Организация и управление на проекта.2.Информиране и публичност.3.Надграждане и разширяване дейността на Звеното за услуги в домашна среда.4.Оценка на потребностите на кандидатите за потребители на услугите, обучения на персонала, супервизия. 5. Предоставяне на интегрирани услуги на лицата с трайни увреждания/включително  деца/.Чрез реализацията на проекта ще се предоставят интегрирани услуги за хората с увреждане, вкл. и деца,като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на социални, здравни услуги, психологическа подкрепа и рехабилитация в домашна среда.Предоставянето на услугите ще доведе до повишаване на качеството на живот на уязвимите групи, превенция на социалното изключване, ще се предотврати настаняването в специализирани институции и ще предостави възможности за връщането на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания в реалния пазар на труда.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Да се създаде организация за ефективно управление и успешно реализиране на Проекта.Дейността на екипа ще гарантира устойчивото и качествено изпълнение на проекта, цялостната организация за изпълнение на заложените дейности и тяхното законосъобразно и целесъобразно изпълнение.С цел административно управление на проекта ще бъде сформиран екип, състоящ се от Ръководител проект – 1 бр., Координатор – 2 бр.,Счетоводител – 1 бр., Юрист – 1 бр. и Технически сътрудник – 1 бр., които ще отговарят за организиране на дейностите, постигане целите на проекта, за документалното му оформяне, изготвянето на междинни, окончателни технически и финансови отчети и др.Ще се разпределят основните задачи и отговорности между членовете на екипа, ще се определи система за вътрешен мониторинг, разработване на процедура за подбор на персонала. Ще бъдат осигурени материали и консумативи за администрирането на проекта – офис консумативи, канцеларски материали и др., за което ще бъдат избрани изпълнители чрез обявяване и провеждане на процедури по Закона за обществените поръчки. Изготвяне на тръжна документация и обявяване на процедури по ЗОП. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни, визуализирани съгл. изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. При нужда ще бъдат внасяни искания за междинни плащания, придружени с междинни технически доклади и финансови отчети. При констатиране на пропуски или проблеми се предприемат необходимите действия за отстраняването им.Дейността ще бъда осъществена от бенефициента и ще продължи през цялото време на реализация на проекта.Основните етапи включват: І Етап – подготовка за стартиране на проектните дейности. На този етап ще бъде сформиран екипът за управление и изпълнение на проекта, ще бъдат разпределени задачите и отговорностите на неговите членове. Първият етап включва подготовка за изпълнението на основните дейности по проекта, чрез изготвянето на документация и възлагане на обществени поръчки. На този етап ще бъде изготвено искане за авансово плащане. II Етап – Изпълнение на основните дейности. Този етап включва и цялостно управление на проекта, мониторинг, финансово управление и контрол на паричните потоци.Включва подготвянето на исканията за междинно плащане, междинните финансови отчети и технически доклади. , Contracted Amount: 45 443.40 , Reported Amount: 41 873.15
  • Activity: Информиране и публичност: Целта на дейността е да се запознае обществеността на местно и регионално равнище с оперативната програма по която се реализира проекта,конкретните дейности включени в него, плануваните и постигнатите резултати, със социалния ефект от неговото реализиране, да се променят съществуващите обществени нагласи и стереотипи по отношение на предоставянето на услуги в домашна среда. Предвижда се комплекс от мерки за популяризиране дейностите и целите на настоящия проект. Дейността е планирана,съобразно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания.Община Стара Загора ще публикува текущо информация за напредъка по проекта на своята Интернет страница. Периодично ще бъде публикувана и информации в местните печатни и електронни медии за изпълнението на проекта и постиганите резултати., Contracted Amount: 4 494.00 , Reported Amount: 4 494.00
  • Activity: Надграждане и разширяване дейността на Звеното за услуги в домашна среда: Дейността цели наемане на персонал за предоставяне на социалните услуги "Личен асистент" и "Социален асистент", специалисти, предоставящи услугите в различните направления и набиране на заявления от кандидати за потребители на услугите.Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати отпадналите лица, обслужвани по Националната програма „Асистенти за хора с увреждания”, ОП „Развитие на човешките ресурси” – Проект „Подкрепа за достоен живот”, Проект „Помощ в дома за лица с увреждания в Община Стара Загора”, Проект „Нови възможности за грижа“, както и лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на Проекта. В настоящия проект ще се включат лица с трайни увреждания с ограничения или невъзможност за самообслужване, в т.ч. деца, които отговарят на следните изисквания: - лица с 90 на сто и над 90 на сто трайно намалена работоспособност или вид и степен на увреждане, с определена чужда помощ; - лица с 90 на сто и над 90 на сто трайно намалена работоспособност или вид и степен на увреждане, без чужда помощ; - деца на възраст до 16 години с 50 на сто и над 50 на сто вид и степен на увреждане или деца на възраст от 16 до 18 години с 50 на сто и над 50 на сто степен на трайно намалена работоспособност, които се нуждаят от обслужване; - лица, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст, съгласно чл. 68 от КСО. При липса на кандидати за длъжностите медицински сестри, рехабилитатор и психолог ще бъдат наемани и лица придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст., Contracted Amount: 155.46 , Reported Amount: 153.66
  • Activity: Оценка на потребностите на кандидатите за потребители на услугите, обучения на персонала, супервизия: Наемане на външен изпълнител, който ще изготви методология за предоставяне на интегрирани услуги в Звеното за услуги в домашна среда и методика за оценка на потребностите на кандидатите за потребители на услугите; ще извърши оценка, подбор и класиране на кандидатите за потребители, ще осъществи обучения на персонала за предоставяне на услугите "Личен асистент" и "Социален асистент", ще осигури психологическа подкрепа и/или консултиране, и супервизия; ще изготви първоначалните графици за работа на персонала. Водещ принцип при планиране и изпълнение на тази дейност по проекта е поставяне в „центъра“ на нуждите и потребностите на „отделния човек“. Осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение се основава на индивидуалната му оценка. При оценката на индивидуалните потребности на потребителите ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете.Предвижда се провеждане на едно въвеждащо обучение за лица, кандидати за лични асистенти и социални асистенти след извършения подбор, които не са били обучавани за тези длъжности /общо 149 лица /за двете длъжности/. В обучителния курс могат да бъдат включени само тези лица, които не са преминали въвеждащо обучение по други проекти и програми.За недопускане на двойно финансиране, Кандидатът обменя информация с териториалните поделения на Агенцията за социално подпомагане, Агенцията по заетостта, относно лицата, обучени по национални програми или програми, финансирани от други източници и по друг ред. В проекта се предвижда провеждане на две поддържащи обучения, психологическа подкрепа и/или консултиране и три супервизии за персонала /ЛА и СА/, назначен по проекта., Contracted Amount: 18 800.00 , Reported Amount: 14 669.92
  • Activity: Предоставяне на интегрирани услуги на лица с трайни увреждания, включително деца: Целта на дейността е предоставяне на възможности за избор на интегрирани услуги в семейна среда на хората с увреждания /в това число и деца/, които не могат да организират самостоятелно бита си и ежедневните си дейности, както и подкрепа на техните семейства за социалното им включване чрез предоставяне на алтернативен избор за активно участие в реалния пазар на труда. Ще се предоставят комплекс от интегрирани услуги от лични асистенти, социални асистенти и специалисти съгласно индивидуалния план на всеки потребител.Предоставяне на психологическа и мотивационна подкрепа на потребителите, според специфичните им индивидуални нужди. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги. В община Стара Загора 115 потребители за целия период на проекта ще получат интегрирани услуги в домашна среда, в продължение на 19 месеца и 79 потребители ще получат интегрирани услуги в домашна среда в продължение на 16 месеца, съгласно разработената методология за предоставяне на интегрирани услуги чрез Звеното за услуги в домашна среда и разработени Правилник за вътрешния ред, Процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали. Медицинските сестри - на място в дома на потребителя ще измерват и проследяват кръвното налягане и други дейности, в компетенциите и правомощията им. Психологът ще осъществява психологическа и мотивационна подкрепа на потребителите, според заявените им индивидуални нужди в изготвените индивидуални оценки и в процеса на предоставяне на услугите по предварително изготвен график. Рехабилитаторът ще подкрепя потребители с двигателни проблеми и които имат посочена в социалната им оценка потребност от рехабилитационни грижи. Подкрепата ще се осъществява в дома на потребителя, почасово по предварително определен график. С реализирането на тази дейност ще се постигнат основните цели на проекта - подобряване на качеството на живот на лицата с увреждания /включително деца/, които не могат да организират самостоятелно бита си, чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно управляване правото им на независим живот и социално включване, съобразявайки се с техните възможности и специфични потребности. Предоставянето на интегрираните услуги в домашна среда ще подкрепи както потребителите, така и зависимите членове на техните семейства, като им даде шанс за включване в реална трудова заетост. По проекта на потребителите ще се предоставят интегрирани услуги в домашна среда от персонал и специалисти, назначени на трудови договори. Предоставянето на социалната услуга "Личен асистент" на 79 потребители стартира от 6 проектен месец., Contracted Amount: 806 044.55 , Reported Amount: 796 031.71

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Publishing house "AB" LTD, Contracted Amount*: 4 494.00 , Reported Amount**: 4 494.00
  • Contractor: NGO "World without borders", Contracted Amount*: 17 920.00 , Reported Amount**: 14 669.92
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 103.00 , Target amount: 155.00 , Reached amount: 198.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 103.00 , Target amount: 194.00 , Reached amount: 198.00

Financial Information

Total Project cost 874 937.41 BGN
Grant 874 937.41 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 857 222.44 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: 1. Дейност 1 /Обособена позиция 1/ - Да проведе 1 въвеждащо и 2 поддържащи обучения на персонала, предоставящ услуги – „Личен асистент“ и „Социален асистент“. 2. Дейност 2 /Обособена позиция 2/ - Да изготви Методология за предоставяне на интегрирани услуги в Звеното за услуги в домашна среда и методика за оценка на потребностите на кандидатите за потребители на услугите, да извърши оценка, подбор и класиране на кандидатите за потребители, да предостави последваща психологическа подкрепа и/или консултиране и три супервизии на персонала предоставящ социалните услуги, да изготви първоначалните графици за работа на персонала. , Estimated Amount: 17 920.00
  • Differentiated position 1: Дейност 1 /Обособена позиция 1/ - Да проведе 1 въвеждащо и 2 поддържащи обучения на персонала, предоставящ услуги – „Личен асистент“ и „Социален асистент“. 2. Дейност 2 /Обособена позиция 2/ - Да изготви Методология за предоставяне на интегрирани услуги в Звеното за услуги в домашна среда и методика за оценка на потребностите на кандидатите за потребители на услугите, да извърши оценка, подбор и класиране на кандидатите за потребители, да предостави последваща психологическа подкрепа и/или консултиране и три супервизии на персонала предоставящ социалните услуги, да изготви първоначалните графици за работа на персонала.
    Contractor: NGO "World without borders"
    Contract total funded value: 17 920.00
Procedure 2 Subject to due process: Дейности свързани с осигуряване на информиране и публичност , Estimated Amount: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN