Identification

UMIS Number BG16RFOP001-2.002-0002-C01
Project Name "Improving the energy efficiency of 3 civil buildings in town of Popovo"
Beneficiary 000875856 POPOVO MUNICIPALITY
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 14.03.2019
Start Date 14.03.2019
End Date 31.03.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Търговище (BG334), Попово, гр.Попово

Description

Brief description
Проектът е насочен към изпълнение на мерки за енергийна ефективност в 3 бр. жилищни сгради. Обектите на интервенция попадат в строителните граници на гр. Попово, който е определен като опорен център от ниво 4 на националната полицентрична система, съгласно Националната концепция за пространствено развитие 2013-2025 г. Проектните дейности ще допринесат пряко за намаляване на крайното потребление на енергия и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове в жилищни сгради, с обща разгъната площ 6 661.39 м2 на адрес:
1.  ж.к. "Младост" бл. №4 - РЗП 2 543 м2;
2.  ж.к. "Младост" бл. №111 - РЗП 3 034 м2;
3. ул. "Дряновска" №34-1 084 м2.

С реализиране на настоящият проект се очаква годишното намаление на потребната електроенергия да бъде около 1 158 653,00
 KWh/год., а емисиите от парникови газове да се редуцират с 380.70 тона CO2/годишно.
Activities
  • Activity: Дейност №1: Организация и управление на проекта: Дейността цели да гарантира изпълнение на проекта при спазване на графика, изразходване на средствата според изискванията на програмата и постигането на заложените цели. По проектът ще бъдат назначени петима експерта: Ръководител на екип, финансов експерт, координатор, инвеститорски контрол и експерт „Обществени поръчки”. Назначението на екипа и определянето на възнагражденията ще бъде съобразено с изискванията на ПМС 189/05.08.2016 г. свързани с изпълнението на дейностите по сключени договори и указанията на Управляващия орган. Дейността предвижда: - Сформиране на екип на проекта, отговорен за осъществяване на проектните цели и за гарантиране на успешната реализация на дейностите; - Разпределение на отговорностите на членовете на екипа и конкретни задачи; - Провеждане на ежемесечни срещи за уточняване на логистични въпроси, свързани с изпълнението на проекта и обсъждане и уточняване на механизми за наблюдение и текущ контрол върху изпълнението на проекта; - Изпълнение на процедурите за вътрешен мониторинг чрез регулярни срещи на екипа, и отчетност пред Договарящия орган. Контролът ще се извършва с обичайни методи: -Изготвяне на график по дейности и прогноза на финансовия поток; -Времеви графици на задачите; -Набиране и обработка на ежемесечна оперативна информация по дейности и разходи; - Осъществяване на инвеститорски контрол от страна Общинска администрация-Попово; Отговорностите на конкретните членове на екипа и минималните изисквания за заемане на длъжността, са подробно разписани в т.9 "Екип" от формуляра за кандидатстване., Contracted Amount: 16 290.16 , Reported Amount: 12 135.88
  • Activity: Дейност №2 "Публичност, визуализация на проекта и информационна кампания за информиране на целевите групи и обществеността": Целта на тази дейност е популяризиране на проекта, неговите цели и дейности, източника на финансовата помощ, прозрачност при неговото изпълнение, и недопускане на дискриминация. Дейността обхваща и провеждане на информационна кампания за информиране на целевите групи. Изпълнението на дейността ще бъде извършено съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. ДЕЙНОСТТА ОХВАЩА: 1. На 30.04.2018г. от 17.00 часа в залата на Дом на културата, гр. Попово беше проведена информационна среща във връзка с кандидатстване по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г., Приоритетна ос 2 „Подкрепа за енергийна ефективност в опорни центрове в периферните райони“, Процедура за предоставяне на БФП BG16RFOP001-2.002 „Енергийна ефективност в периферните райони-2”. На срещата са представени основните акценти и изискванията за кандидатстване на сдруженията, като също са разпространени подготвените информационни материали и документи за учредяване на сдружение на собствениците. На срещата присъстваха над 50 граждани. Бяха представени акцентите и новите моменти на обявената от управляващия орган на ОПРР 2014-2020, процедура за подбор на проекти. Експертите от Община Попово представиха в детайли възможностите на програмата, допустимите жилищни сгради и дейности, необходимите документи и процедурата, по която ще кандидатстват жилищните сгради. 2. ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ ПО ПРОЕКТА 1. Организиране на две пресконференции – при стартиране и при приключване на проекта – минимум по 30 участника - медии, представители на местна и държавна власт, граждани и др.; 2. Презентационни материали за пресконференциите по 60 бр. тефтери (А5), химикалки, рекламни чаши, чантичка; 3. Изработване на 30 бр. плакати, формат А3, с информация за проекта - цели, дейности/резултати, стойност.Плакатите ще бъдат разпространени на видни места в града и около обеките на интервенция; 4. Листовки с информация за проекта (60 бр.) 5. Инсталиран 1 бр. билборд; 6.Изработка и монтаж на 3 бр. обяснителни табели (50х70см) след приключване на СМР дейностите. Табелите ще бъдат монтирани на трите сгради, обекти на интервенция. 7. Провеждане на церемония "Първа копка" за 60 души, съгласно изискванията на Наръчника. 8. Публикации в регионална и местна преса – 3 бр. Материалите ще съдържат задължителните реквизити за популяризиране на проекта и финансовата подкрепа на ЕС. При провеждането пресконференцията ще бъдат разработени и мултимедийни презентации, чрез които да се визуализират дейностите, целите и очакваните резултати по проекта. Потенциален брой участници за всяка пресконференция –60. Информираността на гражданите ще се извърши, чрез публикувана на покана на интернет страницата на Община Попово и публикация в пресата. Организирането на пресконференцията и публикацията на интернет страницата на общината ще се осъществи от екипа и по проекта., Contracted Amount: 6 900.00 , Reported Amount: 8 160.00
  • Activity: Дейност №3: "Разработване на инвестиционни проекти и изпълнение на строително-монтажни работи във връзка с изпълнението на задължителните и препоръчителни мерки в докладите от техническото и енергийно обследване": I. ОБЕКТИ НА ИНТЕРВЕНЦИЯ. 1. ж.к. "Младост" бл. №4 - РЗП 2 543 м2; 2. ж.к. "Младост" бл. №111 - РЗП 3 034 м2; 3. ул. "Дряновска" №34-1 084 м2. II. ВНЕДРЯВАНЕ НА МЕРКИ ЗА ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ И СЪПЪТСТВАЩИ СМР ЗА ПРИВЕЖДАНЕ НА СГРАДАТА, СЪГЛАСНО НОРМАТИВНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ. Мерките за енергийна ефективност и привеждане на сградите, съгласно нормативните изисквания са описани в докладите от техническото и енергийно обследване и са следните: 1.Репариране на обрушени конструкт. елементи по сградите, с цел възстановяване на бетонното покритие на армировката им.Измазване на видимите бетонни повърхности с цел предпазване на бетона. Възстановяване на водоплътния материал във фугите между фасадните панели. Ремонт на обрушените мазилки, шпакловките и боята в общите части. Репариране и надстройване до нормативната височина на балконите. 2.Ремонт на мълниезащитната инсталация и подмяна на връзките със заземителните колове. Лабораторна проверка на съпротивлението на заземлението на мълниезащитата. 3. Частична или цялостна подмяна на покривното покритие и поцинковани ламаринени обшивки. Подмяна на компрометираните капандури по покривите. Репариране на коминните тела и поставяне на шапки върху тях.При скатни покриви с използваемо подпокривно пространство /тавански стаи/ топлоизолация ще бъде монтирана между ребрата на дървената носеща конструкция а при стоманобетонно скатен покрив – залепена върху стоманобетоновата плоча. 4. Обработка на делатационни фуги между отделните секции при топлизолиране. 5. Цялостно обновяване на фасадната мазилка след полагане на топлоизолация. Репариране на цокълната облицовка на сградата. 6. Пълно топлоизолиране на всички външни стени на сградите без налична изолация или надграждане на съществуваща. Поставяне на топлинна изолация от ЕPS по таваните на сутерените. Отделно се предвижда изолиране на усвоените тераси в частта си граничеща с външен въздух откъм пода – еркер с ХPS. Предвижда се поставяне на топло и хидроизолация по покривите и козирките на сградите. 7. Подмяна на стара дървена дограма и метални профили с нова PVC дограма с двоен стъклопакет. 8. Подмяна на осветителите с нажежаема жичка на стълбищните площадки и мазета с енергоспестяващи със сензори. Предвижда се подмяна на осветлението на всички общи части с енергоспестяващи осветители с клас „А++“. 9. Осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания, съобразена с изискванията на Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания 10. Съгласно постигнатите над 60% енергийни спестявания, описани в доклада от обследването за енергийна ефективност и изискванията на Приоритетна ос 2, в дейността са заложени и СМР (по покрив, стени, стълбищни клетки и площадки, коридори), описани като задължителни в доклада от техническото обследване. 11. За жилищните сгради в кв. Младост с гаражи в приземния етаж се предвижда изолиране само на външните стени и при доказана в топлотехн изчисления необходимост - топлоизолация по таваните на гаражите без да се засяга подмяна на гаражните врати. 12. Предвижда се полагане на противопожарни ивици от негорима вата по топлоизолацията по фасади съгласно изискванията на противопожарните норми., Contracted Amount: 946 415.88 , Reported Amount: 841 719.60
  • Activity: Дейност №4 "Строителен надзор и оценка за съответствие": Съгласно българското законодателство упражняването на независим строителен надзор е задължително за изпълнението на строителните дейности за строежите от първа до четвърта категория, следователно обектите в настоящето проектно предложение, които са трета и четвърта категория, задължително подлежат на строителен надзор. Изпълнителят на тези услуги - ще има за задача да извършва мониторинг (да наблюдава) Изпълнителя на строителните дейности (Строителя) и да докладва на Възложителя при откриване на несъответствия в качеството на използваните материали, техническите характеристики, стандартните норми и други отклонения от предварително договорения обхват и качество на строителните дейности. Дейността включва и изготвяне на доклад за Оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6, изготвена на основание чл. 142, ал. 9 от ЗУТ и по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия в сгради. Изпълнителят упражняващ строителен надзор ще бъде отговорен за изпълнението на всички изисквания на ЗУТ и поднормативните актове към него, свързани с надзора на строителни дейности. По време на изпълнението на строителството надзорът ще следи основно за: - Законосъобразно започване на строежа; - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на приложимите нормативни актове и техническите спецификации; - Спазване на условията за безопасност на труда; - Недопускане увреждането на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; - Достоверността на данните в изготвените протоколи и актове., Contracted Amount: 19 852.69 , Reported Amount: 8 993.29
  • Activity: Дейност №5 "Въвеждане в експлоатация на обновените обекти": Обновените многофамилни жилищни сгради представляват строежи трета и четвърта категория, съгласно ЗУТ и се въвеждат в експлоатация след издаване на Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане в експлоатация, съгласно чл. 177 ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ. След изпълнението на строително-ремонтните работи, в съответствие с издадените строителни книжа, заверената екзекутивна документация, всички изисквания към строежите съгласно ЗУТ и поднормативната база към него, както и в съответствие с условията на сключения договор/и ,се пристъпва към издаване на съответните документи. Към тях се прилагат изготвените окончателни доклади за всеки един обект от лицето, упражняващо строителен надзор, акт образец No.15 и други документи, съгласно изискванията на ЗУТ и ЗЕЕ. Дейността включва разходи за издаване на удостоверение от „Агенция по геодезия, картография и кадастър”, издаване на окончателни енергийни паспорти, становища, замервания, такси и съгласувателни писма. Забележка: За някои от разходите не е начисляван ДДС. , Contracted Amount: 3 900.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TOP STROI LTD, Contracted Amount*: 334 800.00 , Reported Amount**: 333 539.99
  • Contractor: Ivelina, Contracted Amount*: 3 700.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: TST EXPERT CONSULT LTD, Contracted Amount*: 8 993.29 , Reported Amount**: 8 993.29
  • Contractor: "Energydesign" LTD, Contracted Amount*: 9 411.28 , Reported Amount**: 9 411.28
  • Contractor: Nina, Contracted Amount*: 3 700.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ET "Vegoni-Georgi Hristov", Contracted Amount*: 8 160.00 , Reported Amount**: 8 160.00
  • Contractor: "TEKOM INVEST"LTD, Contracted Amount*: 158 362.10 , Reported Amount**: 158 361.96
  • Contractor: Milena, Contracted Amount*: 4 190.16 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Dobrin, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: NSK Sofiq LTD, Contracted Amount*: 339 774.00 , Reported Amount**: 339 773.66
  • Contractor: Stanislava, Contracted Amount*: 3 700.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 2 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 308.71 , Reached amount: 312.62
Indicator 3 Number of households with improved energy consumption classification, Measure Unit: домакинства, Base Value: 0.00 , Target amount: 66.00 , Reached amount: 66.00

Financial Information

Total Project cost 760 554.75 BGN
Grant 677 679.59 BGN
Self amount 82 875.16 BGN
Total actual amounts paid 677 679.59 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 10 611.27 6 128.83 16 740.10 ТОП СТРОЙ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 70 280.72 14 662.78 84 943.50 НСК СОФИЯ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 7 918.11 0.00 7 918.11 "ТЕКОМ ИНВЕСТ" ЕООД
Липса на добро финансово управление 77 659.19 0.00 77 659.19 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Изпълнение на Инженеринг - проектиране, авторски надзор и строително-монтажни работи, във връзка с внедряване на мерки за енергийна ефективност в (три) жилищни сгради по ОП "Региони в растеж" 2014-2020, Приоритетна ос 2 "„Подкрепа за енергийна ефективност в опорни центрове в периферните райони-2“ за 3 (три) обособени позиции: ОП №1: жилищна сграда с адрес: ж.к. "Младост"- бл.№4 ОП №2: жилищна сграда с адрес: "Младост- бл. №111 ОП №3: жилищна сграда с адрес: ул. "Дряновска" №34, Estimated Amount: 937 773.30
  • Differentiated position 1: Изпълнение на инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на строително - монтажни работи във връзка с внедряване на мерки за енергийна ефективност в Многофамилна жилищна сграда в гр. Попово, ж.к. "Младост" бл. 4, вх. А и Б
    Contractor: TOP STROI LTD
    Contract total funded value: 334 800.00
  • Differentiated position 2: Изпълнение на инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на строително - монтажни работи във връзка с внедряване на мерки за енергийна ефективност в Многофамилна жилищна сграда в гр. Попово, ж.к. "Младост" бл.111, вх. А - Д
    Contractor: NSK Sofiq LTD
    Contract total funded value: 339 774.00
  • Differentiated position 3: Изпълнение на инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на строително - монтажни работи във връзка с внедряване на мерки за енергийна ефективност в Многофамилна жилищна сграда в ул.. "Дряновска" № 34, гр. Попов
    Contractor: "TEKOM INVEST"LTD
    Contract total funded value: 158 362.10
Procedure 2 Subject to due process: Изготвяне на доклад за съответствие на инвестиционни проекти и упражняване на строителен надзор, във връзка с внедряването на мерки за енергийна ефективност в 3 (три) многофомилни жилищни сгради по ОП "Региони в растеж" 2014-2020, Приоритетна ос 2 "Подкрепа за енергийна ефективност в опорни центрове в периферни райони-2"., Estimated Amount: 19 852.69
  • Differentiated position 1: Изготвяне на доклад за съответствие на инвестиционни проекти и упражняване на строителен надзор, във връзка с внедряването на мерки за енергийна ефективност в 3 (три) многофомилни жилищни сгради по ОП "Региони в растеж" 2014-2020, Приоритетна ос 2 "Подкрепа за енергийна ефективност в опорни центрове в периферни райони-2".
    Contractor: TST EXPERT CONSULT LTD
    Contract total funded value: 8 993.29
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, съставяне на технически паспорти и обследване за енергийна ефективност на шест многофамилни жилищни сгради, корекции на обследване за установяване на технически характеристики, съставяне на технически паспорт и обследване за енергийна ефективност на осем многофамилни жилищни сгради и изготвяне на обща ситуация на проекта (схема,чертеж) с обяснителна записка и обобщена КСС по окрупнени показатели на четиринадесет многофамилни жилищни сгради., Estimated Amount: 0.00
Procedure 4 Subject to due process: Изпълнение на мерки за публичност, визуализация и информиране на целевите групи по проект "Подобряване на енергийната ефективност на 3 бр. жилищни сгради в гр. Попово", Estimated Amount: 6 900.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN