Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0043-C01
Project Name Increasing the energy efficiency of "HMG Agro" Ltd by installation of energy-saving technological equipment.
Beneficiary 202602712 HMG Agro LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.12.2017
Start Date 06.12.2017
End Date 28.03.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пазарджик, Панагюрище, гр.Панагюрище
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Родопи, с.Цалапица

Description

Brief description
Чрез система от мерки за повишаване на ефективността на потреблението на енергия в “ХМГ Агро“ ЕООД може да се намалят консумацията и разходите за енергия, както и емисиите на парникови и вредни газове в атмосферния въздух.
За увеличаване на енергийната ефективност на “ХМГ Агро“ ЕООД  и намаляване на енергийните му разходи се предвиждат следните мерки:
Мярка 1- намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нов, високоефективен мини багер -чук;
Мярка 2- намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нов, високоефективен мини челен товарач;        
Мярка 3-  намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нов, високоефективен мини кран;
Мярка 4- намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия;
Мярка 5- намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана системи за мониторинг на енергопотреблението. 
Закупените мини багер-чук, мини челен товарач и мини кран ще бъдат с местонахождение на територията на площадката на "Асарел Медет" АД в землището на гр. Панагюрище, а вентилационната инсталация и системата за мониторинг ще са разположени в с. Цалапица.
Посочените мерки са необходими както поради това, че ще осигурят значително по-висока производителност в процеса на производството на продукцията на “ХМГ Агро“ ЕООД, така и особено поради това, че производството ще бъде значително по-енергоефективно и енергоспестяващо и на тази основа ще осигури значително намаляването на емисиите CO2.
Activities
  • Activity: Намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нов, високоефективен мини багер чук - 1 бр.: Настоящата Дейност 1 отговаря на Мярка 1 от енергийния одит. Oсновната производствена дейност на обследваната в Мярка 1 машина – мини багер чук– е извършване на изкопи,насипи и разкъртване на земни маси. Поради факта, че разглежданото предприятие не разполага със стара машина за сравняване е направено маркетингово проучване в интерне и е използван методът на „Добрата Стара Практика” (ДСП). Избраният за сравняване мини багер чук е с номинална мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 11,1kW. Избраният за сравняване мини багер чук е произведен преди повече от 10 години. Скоростната му кутия е с ръчна смяна на предавките, a двигателят e от по-старо поколение. Средната производителност на машината за 1 работен час е 1,5 [m3/h]. Средния разход на дизелово гориво за 1 работен час на старият багер е 1,12 [l/h], отнесен разбира се към производителността му посочена по-горе. Техническото състоянието на машината е незадоволително, а разходите за поддръжка (консумативи) – сравнително високи. Средно-годишните разходи за енергия (дизелово гориво) на стария Багер-Чук са пресметнати на база неговата средно-годишна часова използваемост (2000 h/год). Изчисленията показват, че те са в порядъка на 3 996 лв/год. Поради това, че машината е стара се налагат повече експлоатационни разходи за нейното функциониране, които са изчислени на 1 450 лв/год. Настоящата Дейност 1 предвижда закупуването на нов, високоефективен мини багер, който да спомогне за разширяване периметъра на предлаганите от фирмата продукти и повишаване нейната конкурентоспособност на пазара. Предвижда се инвестиция в нова машина с мощност на двигателя (дизелов ДВГ) минимум 15 kW. Средната производителност на новия багер за 1 час, по експертна оценка, ще бъде 10,8m²/h, a средният разход на гориво дизел, с което ще се реализира тази средночасова производителност, ще бъде около 1,52 l/h. При тези параметри, Факторът на енергийните спестявания ще e 81,23 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 34,67 t/год. Годишните разходи за ЕиП (работни заплати и поддръжка на Багера) се предвижда (отново по експертна оценка) да бъдат намалени с близо 950 лв. до сумата от 500 лв./год. Инвестиционните разходи за настоящата Дейност 1, която отговаря на Мярка 1 от енергийния доклад, са в размер на 109 888 лв. без ДДС. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 14 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 7 до 14 месец), Contracted Amount: 109 888.00 , Reported Amount: 109 880.00
  • Activity: Намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране (разширяване) производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нов, високоефективeн мини челен товарач - 1 бр.: Настоящата Дейност 2 отговаря на Мярка 2 от енергийния одит. Oсновната производствена дейност на обследваната в Мярка-2 машина – мини челен товарач– е извършване на изкопи и насипи. Поради факта, че разглежданото предприятие не разполага със стара машина за сравняване е направено маркетингово проучване в интернет и е използван методът на „Добрата Стара Практика” (ДСП). Избраният за сравняване мини челен товарач е с номинална мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 72,4 kW. Старият мини челен товарач е произведен преди повече от 10 години. Скоростната му кутия е с ръчна смяна на предавките, a двигателят e от по-старо поколение. Средната производителност на машината за 1 работен час е около 2 [m3/h]. Средния разход на дизелово гориво за 1 работен час на мини челнич товарач е 7,34 [l/h], отнесен разбира се към производителността му посочена по-горе. Техническото състоянието на машината е незадоволително, а разходите за поддръжка (консумативи) – сравнително високи. Средно-годишните разходи за енергия (дизелово гориво) на стария мини челен товарач са пресметнати на база неговата средно-годишна часова използваемост (2000 h/год.). Поради това, че машината е стара се налагат повече експлоатационни разходи за нейното функциониране, които са изчислени на 1 300 лв/год. Настоящата Дейност 2 предвижда закупуването на 1 бр. нов, високоефективен мини челен товарач, който да спомогне за разширяване периметъра на предлаганите от фирмата услуги и повишаване нейната конкурентоспособност на пазара. Предвижда се инвестиция в 1 бр. нов, високоефективен мини челен товарач с мощност на двигателя 53,7 kW. Средната производителност на новия Мини челен товарач за 1 час, по експертна оценка, ще бъде 3,2 m³/h, a средният разход на гориво дизел, с което ще се реализира тази средночасова производителност, ще бъде 5,87 l/h. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания ще бъде 50 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 30.94 t/год. Годишните разходи за ЕиП (работни заплати и поддръжка на Багера) се предвижда (отново по експертна оценка) да бъдат намалени с близо 700 лв. до сумата от 600 лв./год.; Инвестиционните разходи за настоящата Дейност 2, която отговаря на Мярка 2 от енергийния доклад, са в размер на 75 800 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 17 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 7 до 14 месец), Contracted Amount: 75 800.00 , Reported Amount: 75 750.00
  • Activity: Намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране (разширяване) производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нов, високоефективeн мини кран - 1 бр.: Настоящата Дейност 3 отговаря на Мярка 3 от енергийния одит. Oсновната производствена дейност на обследваната в Мярка-3 машина – мини кран – е извършване на строително- монтажни работи. Поради факта, че разглежданото предприятие не разполага със стара машина за сравняване, е направено маркетингово проучване в интернет и е използван методът на „Добрата Стара Практика” (ДСП). Избраният за сравняване мини кран е с номинална мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 51 kW Старият мини кран е произведен преди повече от 10 години. Средната производителност на машината за 1 работен час е около 34 [t/h]. Средният разход на дизелово гориво за 1 работен час на Крана е 5,17 [l/h], отнесен разбира се към производителността му посочена по-горе. Техническото състоянието на машината е незадоволително, а разходите за поддръжка (консумативи) – сравнително високи. Средно-годишните разходи за енергия (дизелово гориво) на стария мини кран са пресметнати на база неговата средно-годишна часова използваемост (2000 h/год). Поради това, че машината е стара се налагат повече експлоатационни разходи за нейното функциониране, които са изчислени на 1 650 лв/год. Настоящата Дейност 3 предвижда закупуването на 1 бр. нов, високоефективен мини кран, който да спомогне за разширяване периметъра на предлаганите от фирмата услуги и повишаване нейната конкурентоспособност на пазара. Предвижда се инвестиция в 1 бр. нов, високоефективен мини кран с мощност на двигателя 18 kW. Средната производителност на новия мини кран за 1 час, по експертна оценка, ще бъде около 78 t/h, a средният разход на гориво дизел, с което ще се реализира тази средночасова производителност, ще бъде около 1,82 l/h. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания ще бъде 84,62%, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 52,89 t/год. Годишните разходи за ЕиП (работни заплати и поддръжка на Багера) се предвижда (отново по експертна оценка) да бъдат намалени с близо 1 200 лв. до сумата от 450 лв./год. Инвестиционните разходи за настоящата Дейност 3, която отговаря на Мярка 3 от енергийния доклад, са в размер на 312 795,70 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 14 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 7 до 14 месец), Contracted Amount: 312 795.70 , Reported Amount: 312 790.00
  • Activity: Намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - 1 бр.: Настоящата дейност е препоръчана мярка 4 от Енергийния одит. Към настоящия момент в производствените помещения на компанията бенефициент не се използва механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия. Поради тази причина, за целите на сравнителния анализ, е използван методът на „Добрата Стара Практика” (ДСП) или осигуряване на пресен въздух за производствените помещения посредством обикновена механична вентилация без оползотворяване на остатъчна топлинна енергия (без рекуперация). Инсталацията подсигурява средно 300 m3/h. Изчисленията за необходимото количество пресен въздух са направени на база на следните технически параметри: - Населеното място, където се намира производствената сграда – гр.Пловдив (климатична зона 6) - Тип на производствената сграда – ремонтна работилница (помещение от производствено хале, което компанията е наела под наем за съхранение и ремонт на машините). - Квадратура на производствената сграда - 5 m х 5 m - Светла височина на производствената сграда - 4 m - Брой на работещите в производствената сграда - 3 човека - Кратност на въздухообмен – трикратен въздухообмен (по технологично изискване) За целите на проекта, фирмата предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия в производствените помещения, в които работи производствения персонал на компанията. Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Мярката предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 300 m3/h. Изчисленията за необходимото количество пресен въздух са направени на база на следните технически параметри: - Населеното място, където се намира производствената сграда – гр.Пловдив (климатична зона 6) - Тип на производствената сграда– ремонтна работилница (помещение от производствено хале, което компанията е наела под наем за съхранение и ремонт на машините). - Квадратура на производствената сграда - 5 m х 5 m - Светла височина на производствената сграда - 4 m - Брой на работещите в производствената сграда - 3 човека - Кратност на въздухообмен – трикратен въздухообмен (по технологично изискване) - Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 71% Инвестиционните разходи за настоящата Дейност 4, която отговаря на Мярка 4 от енергийния доклад възлизат на 7450 лв. без ДДС. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение (от 1 до 5 месец); 2. Избор на изпълнител и сключване на договор (от 5 до 6 месец) ; 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 14 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 7 до 14 месец). , Contracted Amount: 7 450.00 , Reported Amount: 7 150.00
  • Activity: Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 бр.: Настоящата дейност е препоръчана мярка 5 от Енергийния одит. Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойност. За целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 2, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 2 – консумация на дизелово гориво), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 2 – Мини челен товарач представлява: Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5; - с възможност за анализ на разходите по различни активи. - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им Хардуер: - Уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания: - технологично, GPS устройство за проследяване, за мониторинг и контрол на КБЧ. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване (Мини челен товарач), съобразени с плануваните количества на производството. Системата за мониторинг осигурява пълна и детайлна информация, необходима за периодичното провеждане на енергийните анализи на потреблението, при значително по-високо качество и точност на констатациите, оценките и предложенията. На база функциите на описаната по-горе автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението само по тази линия се получават икономии на енергия от порядък до 10 %. Енергийното потребление за свързаните с мярката дейности след въвеждането на препоръчана МЯРКА 2: 144 800 kWh/год. След отчитане на допускането за 7% икономии на енергия от въвеждане на системата за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 2 се установиха Годишни спестявания на енергия от препоръчната мярка 5 - СМЕ: 8 106 kWh Тъй като СМЕ въздейства в комбинация с останалите мерки (конкретно Мярка 2), то за тази мярка не е посочена енергия преди и след мярката, а директно е отчетена в сумата, изчисленото спестяване от нея (изчисленията са съгласно разясненията по процедурата от УО и по-конкретно съгласно отговор на въпрос 18 от разясненията от дата 29.07.2016 год.). Изчислението на намаляването на емисии на CO2 в резултат на изпълнението на препоръчаната мярка е направено на база стойностите на коефициента на екологичен еквивалент в gCO2/kWh за различните видове енергоносители съгласно Таблица 1, Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради (в конкретния случай, съгласно енергоносителя на Мярка 2 – дизелово гориво – 267 gCO2/KWh). Инвестиционните разходи за настоящата Дейност 5, която отговаря на Мярка 5 от енергийния доклад възлизат на 16 000 лв. без ДДС. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение (от 1 до 5 месец); 2. Избор на изпълнител и сключване на договор (от 5 до 6 месец) ; 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 14 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 7 до 14 месец). , Contracted Amount: 16 000.00 , Reported Amount: 15 850.00
  • Activity: Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване): Дейността по изготвяне на енергийния одит в "ХМГ Агро" ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайните резултати, от които са: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – (1 месец) 2. Извършване на услугата – (1 - 2 месец), Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ съобразно международния стандарт ISO 50001:2011.: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 14 месец) ; , Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 1 000.00
  • Activity: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 14 месец) ; , Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 850.00
  • Activity: Визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 14 месец) ;, Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 3 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Daniel Standard Ltd, Contracted Amount*: 11 062.20 , Reported Amount**: 15 850.00
  • Contractor: MASTER PRINT 2004, Contracted Amount*: 2 700.00 , Reported Amount**: 3 000.00
  • Contractor: ECO GLOBE , Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: INSTAL ENGENERING SV, Contracted Amount*: 6 435.00 , Reported Amount**: 7 150.00
  • Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION, Contracted Amount*: 340 719.91 , Reported Amount**: 498 420.00
  • Contractor: TUV Nord Bulgarien, Contracted Amount*: 12 465.00 , Reported Amount**: 13 850.00
  • Contractor: MT CONSULT, Contracted Amount*: 900.00 , Reported Amount**: 1 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 118.50 , Reached amount: 118.50
Indicator 2 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 447.48 , Reached amount: 447.48
Indicator 5 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 559 833.70 BGN
Grant 391 133.48 BGN
Self amount 168 700.22 BGN
Total actual amounts paid 390 644.85 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация на проекта, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Визуализация на проекта
    Contractor: MASTER PRINT 2004
    Contract total funded value: 2 700.00
Procedure 2 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ съобразно международния стандарт ISO 50001:2011., Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /
    Contractor: MT CONSULT
    Contract total funded value: 900.00
Procedure 3 Subject to due process: Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване), Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Енергийно обследване
    Contractor: ECO GLOBE
    Contract total funded value: 17 910.00
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на автоматизирана системи за мониторинг на енергопотреблението - 1 бр. , Estimated Amount: 16 000.00
  • Differentiated position 1: автоматизирана системи за мониторинг на енергопотреблението - 1 бр.
    Contractor: Daniel Standard Ltd
    Contract total funded value: 11 062.20
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване на мини багер с чук - 1 бр;, Estimated Amount: 109 888.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на мини багер с чук - 1 бр;
    Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION
    Contract total funded value: 75 113.97
Procedure 6 Subject to due process: Закупуване на мини багер с чук - 1 бр; мини челен товарач - 1 бр; мини кран - 1 бр. , Estimated Amount: 498 483.70
  • Differentiated position 1: Закупуване на мини багер с чук - 1 бр;
    Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION
    Contract total funded value: 75 113.97
  • Differentiated position 2: Закупуване на мини челен товарач - 1 бр;
    Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION
    Contract total funded value: 51 782.70
  • Differentiated position 3: Закупуване на мини кран - 1 бр.
    Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION
    Contract total funded value: 213 823.24
Procedure 7 Subject to due process: Закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - 1 бр., Estimated Amount: 7 450.00
  • Differentiated position 1: вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - 1 бр.
    Contractor: INSTAL ENGENERING SV
    Contract total funded value: 6 435.00
Procedure 8 Subject to due process: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на системата за управление на енергията
    Contractor: TUV Nord Bulgarien
    Contract total funded value: 12 465.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN