Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0049-C01
Project Name Competent administration - Quality social services
Beneficiary 000057250 SUNGURLARE MUNICIPALITY
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 14.03.2023
Start Date 01.04.2023
End Date 01.10.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Сунгурларе

Description

Brief description
Проект "Компетентна администрация - Качествени услуги" си е поставил основна цел подкрепа на реформата в системата на предлаганите социални услуги и улесняване прехода към новите механизми на местно ниво чрез развитие и укрепване на капацитета на община Сунгурларе. 
Планираните дейности включват проучване и последващ анализ на удовлетвореността от предлаганите понастоящем социални услуги, очакванията на хората за разкриване/ разширяване/ промяна на съществуващите услуги и създаване на нови такива. Ще бъдат обучени нови служители, ще се повиши нивото на квалификация на наличните служители в общинските структури, предоставящи социална подкрепа от различен тип. Ще се подпомогне създаването на фронт офис в община Сунгурларе чрез обучение на екип и текущ ремонт на сградния фонд.  Ще се проведе обучение на на екипите, ръководещи социалните услуги за разработване на програми за повишаване качеството на социалните услуги.
Проектът ще се изпълни в срок от 18 месеца и е на стойност 52547.00 лв.
Activities
  • Activity: Основни дейности за повишаване на капацитета на община Сунгурларе по ЗЛП/ ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги: Включва следните поддейности: 1. Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходимо за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Сунгурларе по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. През първия месец от изпълнението на проекта ще бъдат назначени двама нови служители - 1 на 8-часов работен ден и 1 на 4-часов работен график. Те ще бъдат ангажирани 18 месеца. С цел професионално представяне, обучение и развитие ще бъде насърчавано включването им в обучения, групови супервизии и индивдуални супервизии. В Поддейност 1 ще се проведе обучение на екипа. Ще се включат директори на заведения за социални услуги, социални работници в заведенията за социални услуги, ръководители в община Сунгурларе, експерти социални дейности в община Сунгурларе, други специалисти в социалните услуги. Ще бъдат предоставени 4 групови супервизии и 16 индвиуални супервизии. 2. Провеждане на проучване и изготвяне на анализ на потребностите и удовлетвореността от социалните услуги в община Сунгурларе. Планираме провеждането на проучването на потребностите и удовлетвореността от нивото на предоставяните понастоящем социални услуги в община Сунгурларе са се проведе чрез метода "Фокус групи". Фокус-групите служат, като форум за изказване на лични мнения, тревоги и опасения, за обсъждане на спорни интереси между участниците, както и за определяне на потенциалните полета на съвместно действие за подобряване и / или промяна на социалната политика и услуги в община Сунгурларе. Методът Фокус група има много предимства: * Дава възможност добре да се определи целта и да се проведе структурирана дискусия. * Целевото набиране на участници може да допринесе за включването на групи, които в противен случаи биха били изключени. * Може да се възложи сравнително евтино на външна организация. Може да допринесе за засилване на чувството на съпричастност по отношение на въпросите чрез участие. * Може да се комбинира с други методи, например групи за допитвания до бизнеса, за да се задълбочи разбирането на въпроса. * Може да се използва за оценка на комплексни регулации, които трудно се измерват чрез група за допитвания или фокус група * Създава защитена среда на откровеност, като в същото време насърчава търсене на нестандартни решения. Обработката на резултатите от проведените фокус групи ще даде информация за разработване на Анализа на потребността и удовлетвореността от социалните услуги в община Сунгурларе. Анализът ще бъде предоставен на Общинския съвет за информация и последващи действия. 3. Подкрепа на община Сунгурларе за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги. Обхватът на социалните услуги в община Сунгурларе се разширява с всяка измината година. Активно се работи по всички проекти и програми като се цели да не се прекъсва тяхното предоставяне на хората в невъзможност от самообслужване и хората с увреждания. Въвеждането на Нар. за кач. на соц. услуги, приета с ПМС № 135 от 22.06.22 г., Обн. ДВ. бр.48 от 28 Юни 22г., обн. ДВ. бр.49 от 30 Юни 22г., обн. ДВ.бр.50 от 1 Юли 22г. бе посрещнато с много емоции: от една страна специалистите са удовлетворени от детайлното разписване на стандартите и критериите за качеството на различните услуги, но от друга страна са обезпокоени, че се изисква много специализирана работа, която те няма в какъв момент да вместят в натовареният си дневен график. настоящата проектна инициатива дава добра възможност да се реши проблема. Планираме: 1. Обучение по Нар. за кач. на соц. услуги, приета с ПМС 135, от 22.06.22г. на управители и социални работници от общината и всички социални услуги 2. Създаване на работни групи, които да детайлизират изискванията за разработване на документация в собствената си услуга 3. Перманентна подкрепа на работните групи от експерти, прикрепени към всяка работна група. , Contracted Amount: 37 533.57 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подкрепящи дейности за реформиране на системата на социалните услуги и улесняване на прехода към новите механизми чрез развитие на капацитета на община Сунгурларе: Включва следните поддейности: 1.Подготовка за обезпечаване на правомощията на община Сунгурларе по ЗСУ, ЗХУ, и ЗЛП и създаване на работни места /фронт офис/ - текущ ремонт на помещението и оборудване. Ще бъде извършен ремонт на вече съществуващо помещение общинска собственост съгласно Наредба № РД-02-20 от 26.01.2021 г. Ремонт ще се извърши на помещенията, където ще се ситуира фронт офиса. Той включва изкърпване на стени, шпакловане, боядисване. Стойността на ремонта е 2754,43 лв. Ще бъдат осигурени работни места /бюра и столове/ от наличните в общинска администрация. За осигуряване на работата на новоназначените служители ще бъдат купени два компютъра със скромни параметри и малък принтер на стойност 2500 лв. 2. Наемане, обучение и супервизия на персонал. В рамките на тази дейност ще се проведе тридневно изнесено обучение на персонала. Разходите, свързани с транспорта и пребиваването се включват в единната ставка. 3. Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез съвети по въпросите на социалните услуги /създадени по чл.27 от ЗСУ/. Мотивиране на Съвета за по-интензивна работа. Запознаване на членовете с нови нормативни документи, касаещи предоставянето на социални и здравно социални услуги на населението. Информиране за новите проекти, които са подадени и предстои да бъдат подготвени от община Сунгурларе. Информационните срещи ще се провеждат на доброволен принцип от експерти в сферата на социалните услуги. 4. Проучване и анализ на потребностите 5. Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществеността на община Сунгурларе относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. Подготовка на публикация в местната преса - вестник "Сунгурларска долина". Публикуване на информация за наличните социални услуги в общината в сайта на община Сунгурларе. Публикуване в официалния общински сайт на информация за напредъка на проект "Развитие на общинския капацитет в община Сунгурларе" Подготовка, издаване и разпостранение на информационна листовка за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществеността на община Сунгурларе относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания., Contracted Amount: 15 013.43 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 52 547.00 BGN
Grant 52 547.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 10 509.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN