Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.010-0324-C01
Project Name Creating a social enterprise for landscaping and public works in the Municipality Radomir
Beneficiary 000386776 MUNICIPALITY OF RADOMIR
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 03.05.2018
Start Date 03.05.2018
End Date 03.07.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Перник (BG414), Радомир, гр.Радомир

Description

Brief description
Проектното предложение прилага интегриран подход за решаване на част от проблемите на уязвимите групи, дефинирани на територията на Община Радомир. То предвижда създаване на Социално предприятие за озеленяване и благоустройство, което ще развива дейности по озеленяване и благоустрояване на територията на община Радомир, които ще се състоят в почистване и поддържане на зелени площи, обществени паркове, градини, крайпътно и крайулично озеленяване, декоративна дървесна, храстова и тревна растителност включително паркови елементи, детски площадки, разположени в гр. Радомир.
На трудов договор ще бъдат назначени 14 души от рискови социални групи и 5 души персонал на предприятието, които ще ползват помещения общинска собственост, след като бъдат ремонтирани. За обезпечаване на дейността на Социалното предприятие ще бъдат закупени оборудване,материали и консумативи. Предвидено е провеждане на обучение за назначените представители от целевите групи. 
Старта на дейността на Социалното предприятие ще подкрепи процеса на интеграция на пазара на труда на лицата от рискови групи. 
Инвестицията по проекта има изразен социален ефект спрямо лица от уязвимите групи, тъй като ще съдейства за включване на човешкия капитал в икономиката на общината и ще гарантира подобряване на качеството им на живот. Дейностите в рамките на социалното предприятие по проекта са обвързани с включване в активния трудов и социален живот, чрез форми на специализирана заетост, даваща възможност за създаването на базови социални и трудови умения на лицата от целевата група. Това ще спомогне Община Радомир, да се справи адекватно с потребностите на рисковите и уязвими групи, което ще доведе и до оптимизиране на социалните разходи на Общината.
Activities
  • Activity: Създаване на социално предприятие в Община Радомир и подкрепа за осигуряване на заетост за период от 12 месеца в социалното предприятие: Основната цел на дейността е създаване на социално предприятие и осигуряването на заетост, която е в съответствие с целите на процедура "Развитие на социалното предприемачество", а именно улесняване на достъпа до заетост, осигуряване на подкрепа за социалното включване на лица от социално уязвимите групи, чрез създаване на условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика.Дейността е продиктувана от неравностойното положение на пазара на труда на различните социални групи. Характерно за лицата от уязвимите групи е, че поради различни проблеми свързани с техния здравословен статус или социален произход, за тях е трудно или дори невъзможно да бъдат наети на работа от други предприятия. За целевите групи социалните предприятия са сериозен шанс за професионална изява, изработване на трудово възнаграждение, възстановяване или придобиване на умения и навици, присъщи за трудовия процес. Потребностите, които ще бъдат удовлетворени в хода на изпълнение на дейността са: трудова ангажираност, професионална реализация, редовно и съответстващо на длъжността трудово възнаграждение. Необходимостта от тази дейност произтича и от потребностите на жителите на общината, свързани с желанието за чисти зелени тревни площи. Предвижда се са бъде осигурена заетост на 14 неактивни и/или безработни лица в новосъздаденото Социално предприятие , на длъжност "Работник в озеленяването" /код по НКПД 92140015, бюджетен ред 1.1/ за поддържане и почистване на съществуващите озеленени площи, площадки, паркове, градини и др., както и извършване на дейности по изграждане на нови зелени площи на територията на гр. Радомир. Лицата се наемат по трудово правоотношение. Ще бъде извършен подбор, като целта му е да се изследват възможностите и желанието на всяко лице да се включи в инициативата. По този начин ще може да се използва напълно потенциалът на целевата група.При подбора ще се прилагат принципите на равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и др. След приключването на проекта ще бъде осигурена последваща заетост на минимум 50% от лицата от целевите групи, за период от 6 месеца. В хода на дейността ще бъде извършен подбор за наемане на служители в екипа на социалното предприятие. Той включва следните членове, които ще отговарят за оперативната дейност на предприятието: 1. Управител: - отговаря за управлението на социалното предприятие; - контролира за спазване законосъобразноста и целесъобразността на извършваните от предприятието дейности и разходи; - координира работата на служителите на социалното предприятие, преглежда и ревизира тяхната работа; - разпределя и делегира задачи и отговорности на служителите на предприятието; - упражнява оперативен контрол на задачите на членовете на екипа; - съблюдава изпълнението на времевите графици; - контролира отчетността, проверява и наблюдава работата на доставчиците и изпълнителите; - представлява СП "Зелени асистенти" пред институции, организации и обществеността. 2. Счетоводител: - отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи от социалното предприятие; - регистрира и документира всеки разход и свързаните с него счетоводни документи; - подготвя ведомости, финансови доклади и взема отношение по финансови въпроси, свързани договори за услуги, доставки и строителство; - подготвя и извършва плащания; -изготвя документи, съгласно методите за финансово управление на предприятието. 3.Технически сътрудник: - отговаря за технически въпроси и организацията на работата в предприятието; - подпомага технически и административно управители и счетоводителя на социалното предприятие; - подготвя документи и информация и изпълнява други административни въпроси. В състава на социалното предприятие ще бъдат включени 14 озеленители и 2 наставници. Трудовите и осигурителните отношения на наетите лица в екипа на предприятието, се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 192 792.92
  • Activity: Ремонт и материално обезпечаване на Общинско социално предприятие за озеленяване и и благоустройство.: С тази дейност се цели създаване на удобна, здравословна и безопасна работна среда за целевата група и за екипа на общинско социално предприятие за озеленяване и благоустройство в Община Радомир, както и за предоставяне на качествени услуги на потребителите. За тази цел ще се извършат ремонтни дейности и цялостното оборудване и обзавеждане на следните помещения , находящи се в имот 61577.502.388.1 по плана на гр.Радомир, с предназначение административна сграда с Акт за публична общинска собственост. Помещенията са осигурени за срока на изпълнение и осигуряването на устойчивост на проекта. 1. Офис 1 - помещението е с ширина 4.15 м., дължина -3.40 м, височина -3.45 м. и квадратура-14.11 кв.м. и е предназначен за екипа на социалното предприятие. 2. Офис 2 - помещението е с ширина -3.78 м, дължина-3.30 м и височина -3.45 м. и квадратура-12.47 кв.м. и е предназначен за лицата от целевата група назначени по проекта. 3. Помещение 3 е с размери: ширина 2.40 м., дължина 7.40 м, височина 2.50 м. и е предназначено за склад на техника, инструменти и оборудване. Помещенията не са ползвани и поддържани дълго време и тяхното състояние налага извършването на текущи ремонти, което обосновава необходимостта от тази дейност. Изготвена е КСС, в която подробно са описани видовете СМР и съответните разходи за тях, като е приложен индивидуален подход към всяко помещение, съобразно състоянието му. Ремонтните дейности за Офис 1 и Офис 2 ще включват следните видове работи: Демонтаж на балатум и мокет по подове, изваждане на стари прозорци, сваляне на тапети и стъргане на компроментирана мазилка, РVС - дограма – прозорци, окачен таван, изкърпване на мазилка, гипсова шпакловка, обръщане страници- прозорци, ел.инсталация, доставка и монтаж осветителни тела, латексов грунд върху изкърпена част, цялостно латексово боядисване на стени, доставка и монтаж на ламиниран паркет. За помещение 3 е предвидено латексово боядисване по стени и тавани. Необходимият размер на средствата за ремонтните дейности е 5 993 лв. с ДДС. С настоящата дейност се предвижда да бъде закупено необходимото оборудване и обзавеждане за функционирането и протичането на нормален работен процес в Социалното предприятие. Необходимостта от закупуване на оборудване и обзавеждане за социалното предприятие е продиктувана от обстоятелството, че Социалното предприятие ще бъде новосъздадено и ползва помещения, които не са оборудвани. Предметът на дейност, свързан с поддържане на зелени площи предполага наличието на оборудване и стопански инвентар, работно облекло и лични предпазни средства. С осигуряване на предвидените артикули, социалното предприятие ще може качествено да осъществява дейността си, насочена към социално въздействие за жителите на Община Радомир - залог за успешно постигане на целите на проекта и качествено изпълнение на присъщите дейности на предприятието., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на професионално обучение, пряко свързано със съответното работно място: Радомир е град, в който в последните години се полагат сериозни усилия по отношение на благоустрояването и обновяване на инфраструктурата.В тази връзка се налага да има повече обучени кадри, които да участват в новото строителство, да поддържат и разширяват зелените площи в града и населените места от общината.Лице, придобило втора степен на професионална квалификация по професията „Озеленител", може да засажда и полага грижи за дървесна, храстова и цветна растителност на открито или в декоративни разсадници и оранжерии, да подготвя посадъчен материал и да извършва размножаване на растенията, да аранжира композиции от цветя, да поддържа паркова архитектура. Целта на дейността се припокрива с целта на процедура "Развитие на социалното предприемачество", а именно улесняване на достъпа до заетост и осигуряване на подкрепа за по-лесното социалното включване на лица от социално уязвимите групи.Кандидатите получавайки професионална квалификация по професията „Озеленител" и придобивайки умения за: *методите на засаждане на различни дървесни и храстови видове и последващо отглеждане; *познаване и прилагане технологията за изграждане на живи плетове и тяхната поддръжка; *познаване и прилагане технологията за създаване и поддържане на тревни площи; *познаване и прилагане технологиите и методите в парковото строителство; *познаване и прилагане технологиите и методите за вертикално озеленяване на сгради, архитектурни съоръжения, балкони и тераси; *познаване и прилагане технологиите и методите за изграждане на скални кътове,алпинеуми и водни площи; *специфични умения за работа в декоративни разсадници и оранжерии ще имат по-голям шанс за професионална интеграция в сферата на социалната икономика; Обученият озеленител : - усвоява специфичната терминология за комуникация със специалистите по ландшафтна архитектура; - спазва правилата за здравословни и безопасни условия на труд и опазва околната среда при изпълнение на служебните си задължения; - подготвя почвата за засаждане; - засажда и поддържа дървесна, храстова и цветна растителност - полага грижи за растения; - придобива обща представа за видовете цветя, храсти, дървета; - обучението дава се възможност за последваща квалификационна степен по професията - след като приключи обучението си кандидатът има възможност да се реализира на пазара на труда; Кандидатите получавайки професионална квалификация по професията „Озеленител" ще имат по-голям шанс за професионална интеграция в сферата на социалната икономика и по-добра реализация на пазара на труда. - Наименование и код на професията и код на специалността - Професия 622030 "Работник в озеленяването", със специалност 6220301 "Озеленяване и цветарство"; - Хорариум на обучението - 330 учебни часа; - Брой на обучаваните лица - 14; - Документ, доказващ завършеното обучение - "Свидетелство за професионална квалификация за първа степен"., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица: Основната цел на дейността е да се осигури по-лесна адаптация, относно политиката на работа, отговорностите и йерархичната зависимост на новонаетите лица при изпълнение на техните задължения в работната среда на социалното предприятие, като се назначат двама наставника. Формата на подкрепа, която ще осигурят наставниците ще бъде колективна. Наставниците ще се грижат да направят подходящата организация на работния процес , да въведат определен модел, начин и стандарт на работа, който ще продължи да съществува и след приключването на техните ангажименти, като наставници. Необходимостта от такава дейност произтича от съществуването на специфични проблеми сред целевите групи, а именно: - липса на професионални умения и опит; - липса на опит в специфичните дейности на социалното предприятие; - липса на модел на работа в социалното предприятие; За целите на тази дейност се предвиждат 2 наставници да отговарят за по 7 човека от целевата група., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 3 858.23

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Inactive or unemployed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 14.00 , Reached amount: 14.00
Indicator 2 Inactive and unemployed participants in employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 7.00 , Reached amount: 7.00

Financial Information

Total Project cost 199 722.01 BGN
Grant 199 722.01 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 196 651.15 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN