Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.101-0170-C03
Project Name "Hope for tomorow"/home visiting services for adults and people with disabilities in Sofia municipality –Poduene region
Beneficiary 0006963270530 Sofia Municipality area Poduiane
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 22.06.2020
Start Date 22.06.2020
End Date 31.03.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е насочено към подкрепа на възрастни хора и лица с увреждания, които в период на кризисни ситуации изпитват в по-голяма степен сериозни затруднения в самообслужването и в своето ежедневно функциониране.
Основната цел на проекта е подобряване  качеството на живот и премахване на бариерите пред социалното включване на хора в риск,  които в период на криза не могат да посрещат своите  основни потребности и да се справят с нововъзникващите, произтичащи  от променената ситуация. 
Проектът допринася, както за подкрепа на директно засегнати от кризата (застрашени в най-голяма степен от COVID-19, както и за лица в карантинен период), така и за  превенция на разпространението на вируса сред други целеви групи в общността. Очакваните краткосрочни ефекти от постигането на целта са свързани с осигуряване на подкрепа за справяне в ежедневието на уязвими възрастни с и без увреждане в Столична община - район Подуяне. Основните дейности, чрез които ще реализира целта са: подбор на екипи  за предоставяне на услугата, предоставяне на подкрепа в домашна среда- закупване на храна, необходими продукти и медикаменти със средствата на потребителя, заплащане на битови сметки и неотложни административни услуги. С оглед осигуряване на достъпа на потребителите до услугата, както и тяхната безопасност ще бъдат предоставени предпазни средства на екипа за предоставяне на услугата  и транспорт при необходимост. Очаква се броят да потребителите да бъде 135 човека. Предвижда се обособяване на пространство за диспечерски център, където да се координират дейностите. Продължителността на проекта е 10 месеца, като услугите ще се предоставят в рамките на целия период.
Activities
  • Activity: Подбор на персонал за предоставяне на услугата: Подборът на персонал ще осигури необходимите човешки ресурси за осъществяване на услугата. Основната цел е гарантиране качественото предоставянето на услугата и постигане на очакваните резултати от проектните дейности . Екипът за предоставяне на услугата ще се състои от следните длъжности: организатор/ диспечер, помощник/ работник осигуряващ доставка по домовете и при необходимост шофьор - общо до 21 човека, осигуряващи подкрепа в 6-те квартала в район Подуяне. Ежедневните дейности ще се координират от организатор /диспечер, а останалите от екипа за изпълнение ще са ангажирани с директна подкрепа за потребителите. Основните ангажименти на екипа за директна подкрепа са свързани със снабдяване/доставка на стоки от първа необходимост- храна и др. и медикаменти/ закупени със средствата на потребителите/, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги. Основните изисквания за заемане на позицията помощник/ работник изпълняващ доставки по домовете, комуникативност, мобилност, възможности за гъвкаво работно време. Предимство е участие в подобни проекти свързани с подкрепа на целевата група на настоящия проект. Основните етапи от изпълнението на дейността ще включват: • Подготовка – финализиране на работна документация с описание на ролите и отговорностите, обявяване сред общността, събиране на заявления на кандидати за персонал при предоставяне на услугите; • Подбор – провеждане на разговори с кандидатите и избор на членовете на екипите; • Договаряне – сключване на договори според планирания бюджет и уточняване на задълженията, комуникацията, отчетността и др., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на подкрепа в домашна среда: Дейността включва два основни етапа: 1. подготовка за стартиране; 2. реализиране на подкрепата; В периода на подготовка ще бъдат определени конкретните 135 ползватели на услугата и локациите на тяхното местоживеене. За набиране на целевата група ще бъдат използвани комуникационни канали - обявление на сайта, табло на районната администрация, социални мрежи и информационни материали в 6 -те кваратала. С помощта на социалните служби- "Социално подпомагане" Оборище и на домоуправителите на етажна собственост ще се идентифицират най-нуждаещите, както и ще се набират заявленията на потребителите с техния избор. Водещ критерий при избора ще бъде степента на уязвимост на потребителите и тяхното желание да получат подкрепа. При възможност ще бъде извършено от проектния екип/екип за управление напасване на потребители с членовете на екипа за изпълнение по отношение на пол и възраст. Процесът на подготовка и администриране на услугата ще се извършва в Диспечерския център обособен за целта на територията район "Подуяне". При реализиране на подкрепата помощниците/работници изпълняващи доставка по домовете- членове на екипа за изпълнение на услугата, ще отговарят за нуждите средно на 6 - 7 потребители в рамките на целия период на проекта. Извършването на покупки на храни и медикаменти със средства на конкретния човек ще става според нейните/неговите потребности в резултат на общото и/му планиране с помощника. Подкрепата за заплащане на битови сметки и осъществяване на спешни административни услуги ще се планира в началото на предоставянето на услугата и ще се контролира от екипа за управление на проекта. При възникването на специфични спешни нужди на конкретния потребител помощниците ще информират проектния екип/ екип за управление, който от своя страна ще търси съдействие от съответните органи и институции за предпиремане на действия по компетентност. Разходите за осъществяване на дейността ще бъдат свързани с осигуряване на заплащането на наетия екип за целия период на проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 133 631.60
  • Activity: Осигуряване на безопасност и достъп: Проектната дейност ще осигури защита на помощниците / работници за доставка и ще осигури възможност както за предпазване на самите тях, така и на потребителите. Освен това осигуряването на транспорт при необходимост ще повиши достъпа до/от дома на потребителите и безпрепятственото доставяне на необходимите продукти и медикаменти. Проектната дейност ще се осъществи при следните етапи: • Подготовка - закупуването на предпазни средства (маски, костюми, дезинфектанти и ръкавици) за екипа на услугата; • Реализиране - предоставяне за ползване от членовете на екипа на услугата на предпазните средства и колички за пазаруване на колелца; • Периодичен контрол за ползването на предпазните средства от членовете на екипа на услугата;, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 2 609.10

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници над 18г., вкл. с увреждания, получаващи грижа във връзка с пандемичната ситуация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 135.00 , Reached amount: 124.00
Indicator 2 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 135.00 , Reached amount: 124.00
Indicator 4 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 150 254.50 BGN
Grant 150 254.50 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 136 239.48 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN