Identification

UMIS Number BG06RDNP001-19.610-0014-C02
Project Name Preparation of a strategy for local development, acquisition of knowledge and skills for its implementation, promotion of active community involvement and establishment of the Karlovo LAG for implementation of the CLLD approach
Beneficiary 000471365 municipality of Karlovo
Funding EZFRSR ==> Rural Development Programme
Date of the Contract/Order 06.04.2023
Start Date 06.04.2023
End Date 06.01.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Карлово

Description

Brief description
•	Подпомагане на процеса по създаване на местна инициативна група (МИГ) на територията на община Карлово;
•	Подкрепа за придобиване на умения и създаване на капацитет за функциониране на МИГ на местно ниво;
•	Подпомагане на процеса за подготовка на стратегия за местно развитие, финансирана от ЕЗФРСР, както и от Европейските структурни и инвестиционни фондове;
•	Насърчаване на включването на местното население в разработването и бъдещото прилагане на стратегията за Водено от общностите местно развитие;
•	Подкрепа за информиране на местното население относно възможността за финансиране на стратегиите по повече от един фонд.
Очаквани резултати от предоставянето на финансовата помощ от изпълнението на проект за подготвителни дейности са  Регистрирана местна инициативна група и Разработена стратегия за Водено от общностите местно развитие.
Activities
  • Activity: Популяризиране на подхода ВОМР и процеса на разработване на стратегия за ВОМР: Стъпвайки на фундамента, че ВОМР осигурява водеща рола на хората, които са изправени пред определена нужда или предизвикателство, една от основните цели на проекта - Стратегията ще бъде изработена и проектите към нея ще бъдат избирани от самите местни участници. Това силно преимущество на подхода ВОМР и превръщането на участниците в двигатели за изработване на местни политики налага проектът да стартира със стъпки за неговото популяризиране. Община Карлово е една от най-големите общини в България, състояща се от 27 населени места. От ключово значение за постигане на целите на проекта е информацията за него и възможностите, които той дава за включване и участие да стигнат до максимум хора и в най-малките населени места. За начало на осъществяване на дейностите е предвидено организирането и провеждането на голяма среща-конференция в най-голямата зала на община Карлово, на която ще бъде представен проектът, целите, които той си поставя и времевия график за изпълнение на всички дейности, екипа на проекта и начините за осъществяване на връзка и комуникация с него. Ще бъдат използвани всички регионални медии и интернет-страниците на община Карлово и партньорите, за да бъдат поканени максимален брой представители на местната общност за участие в нея. Предвид големия брой населени места на територията на общината, проектът предвижда да бъдат обособени 13 своеобразни териториални центъра за провеждане на информационните и работни срещи. Като важни участници и проводници на информация ще бъдат привлечени кметовете на всички населени места. На планираната първа информационна среща с тях и техните екипи ще бъде представена информацията за проекта и ще бъде направен план с всички възможности за включване и начините за разпространение на информацията по проекта и за това как да бъде осъществена и гарантирана цялостната координация, логистика и обмен на постоянна информация с екипа. Предвижда се да бъдат разработени информационни материали - печатни и електронни, които да бъдат разпространявани по време на изпълнение на дейностите. Информационните материали ще съдържат основна информация за подхода ВОМР, предстоящите дейности, които проектът си предвижда за постигане на заложените цели и възможностите за участие на всички заинтересовани страни.Разбира се, необходимо е и е предвидено да бъде изработен на информационен сайт, който да бъде източник на своевременна информация за графика на дейностите, етапите на които те се намират към момента, както и възможностите за участие в тях. Проектът предвижда както в самото начало и край, така и по време на неговото изпълнение, своевременна информация да бъде публикувана в най-посещаваните и четени регионални медии. Предвидени са минимум 10 публикации в регионални медии за представяне на регулярна информация по проекта. , Contracted Amount: 10 179.00 , Reported Amount: 3 704.69
  • Activity: Проучване и анализ на територията: Следвайки силно отличаващата се характеристика на ВОМР, а именно, че хората, които в класическите подходи са ползватели на определени политики, сега ще се превърнат в активни партньори и генератори на развитието на едни или други политики, съществена част от проекта предвижда работа именно в тази посока. Основна цел е въвличането и насърчаването за участие и споделяне на хора от всички общтностни групи, с различен опит, сфера на работа, нужди и планове за лично развитие. Фундамент на проекта е разбирането, че всеки пряк опит, обединен с гледните точки на други участници, може да повлияе много положително за адаптирането на местните политики към реални потребности и възможности. От друга страна участието в подобен процес би увеличило решимостта за конструктивни действия, инициативи и предприемачвство. В духа на това разбиране проекта предвижда съществена част от него да бъде свързана с проучване и анализ на цялата територия. Реалистичния и задълбочен анализ на територията ще е от фундаментално значение за изработването на реалистична и отговаряща на точните нужди и възможности стратегия. По време на подготовката на анализа и неговото структуриране се очаква да се даде отговор за реалните силни страни на територията и за всички възможности, които те дават, както и за слабостите и заплахите, пред които реализирането на дългосрочните планове ще бъдат поставени. Анализа на територията ще отговори на основния въпрос "какво искате да промените". Постигането на ясно съгласие по този важен въпрос е първата и много важна стъпка за изработване на стратегията и затова не трябва да се действа прибързано. Предвижда се: 1. Анализ и проучване на цялостната територия на МИГ в това число: географски, демографски, социално-културни,икономически, инфраструктурни и административни характеристики на територията, SWOT – анализ. Идентифициране на основните проблеми на територията и анализираните сектори, извеждане на препоръки и възможни начини за преодоляване на идентифицираните проблеми, както и препоръки по какъв начин Стратегията за ВОМР би могла да адресира идентифицираните проблеми и да използва и доразвие силните страни на региона. 2. Мащабно и задълбочено анкетно проучване, целящо да провери нагласите на местните общности и да идентифицира какви са проблемите според тях и какви са възможните начини за решаването им. Важно е, че посредством експертизата и познанията на външните експерти ще се анализират потребностите и ще се предложат възможности през всички оперативни програми. Точното разпознаване на нуждите и точното определяне на възможностите ще гарантират реалистично изработена и в последствие изпълнена стратегия за ВОМР на МИГ Карлово. 3. Провеждане на две работни срещи за подпомагане на процеса на провеждане на проучването и анализа., Contracted Amount: 8 122.00 , Reported Amount: 18 870.00
  • Activity: Обучение на местни лидери и екип на МИГ: За функционирането на МИГ и техническото подпомагане на реализирането на Стратегията е важно идентефицирането на достатъчно мотивирани за работа хора, готови постоянно повишаване на собствените знания и умения. Проекта предвижда организирането и провеждането на три срещи-обучения за обучение на местни лидери.Създаването на доверие и обединяването на хората, които могат да помогнат за осъществяване на промяната изисква достатъчно време за повишаване на мотивацията, преодоляване на личните съображения против вкоренени "по принцип" в повечето общности. В рамките на обученията участниците ще получат теоретични и практически познания за стъпките и принципите за разработване на стратегия за ВОМР през новия програмен период, принципите на проектното финансиране, умения за разработване на проекти и тяхното управление, както за възможностите които предоставят ЕСИФ за предстоящия програмен период. С тази дейност се цели създаване на "широк" екип на проекта-ядро от мотивирани хора, чиято ангажираност ще е от съществено значение за успешната работа на МИГ. Проектът ще даде възможност за равно включване и участие в синхрон на политиката на европейския съюз за Равенство между половете и липса на дискриминация – прилагане на принципа на равенство между половете. Той допринасяне за утвърждаване на принципа на равните възможности и създаване на условия за превенция на дискриминацията. В синхрон с Европейският съюз, който насърчава равнопоставеността, както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи, проектът цели изграждането на капацитет у представители на всички от тях. В края на проекта се предвижда три броя обучения новия екип на МИГ и на заинтересованите страни, което ще бъде насочено към практически знания, свързани с функционирането на организацията. За всяко от обученията ще бъдат осигурени - зала, лектор, техника за презентиране, кафе-паузи и консумативи, обучителни материали., Contracted Amount: 2 384.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подготовка на стратегия за ВОМР, включително консултиране на местната общност във връзка с подготовката на стратегията: След като се определи онова, което общността иска да промени, лицата, които могат да помогнат за постигането на тази промяна, тогава ще се пристъпи към по-конкретно определяне на това - как по-точно да бъде постигната промяната. Широкото участие и изграждането на партньорство ще създаде усещане за съпричастност и отговорност към действията, което е едни нематериален резултат, който обаче ще подпомогне постигането на много по-материални добри резултати. Цел е да бъде постигнато разбирането, че Стратегията за ВОМР може да отговори на нарастващото разнообразие на нуждите в общността и нарастващата сложност в нея.Стратегията се разработва и проектите ще се избират от местното население, решенията трябва да бъдат съгласувани с местните потребности. И всичко това трябва да бъде задвижвано от енергията на заинтересованите страни, младите хора в общността и новите патньорства. Основното достойнство на стратегията е, че тя е много по-гъвкава от другите подходи и може да включва в себе си мерки за подпомагане в широки граници с единствената цел да бъдат целесъобразен отговор на абсолютно реални нужди на общността. От друга страна стратегията трябва да бъде разглеждана като инструмент и за повишаване на резултатите и на другите национални програми, подпомагащи регионалното развитие и устойчиво градско развитие. Не на последно място участието във ВОМР ще осигури достъп до голямата европейска мрежа и обмен на натрупания там опит и знания. Изготвянето на стратегия за развитие на община Карлово се разглежда като изготвяне на стратегия за промяна въз основа на участието и потребностите на местното население. Всички посочени по-горе разбирания и положения ще бъдат сведени до знанието на максимален брой хора. На този етап всички ще бъдат поставени пред предизвикателството да осигурят достатъчно подробности, за да стане планът надежден, но и достатъчно гъвкав, за да може да осигури възможност за реакция при непредвидени обстоятелства. Дейността предвижда: Ангажирането на външен изпълнител за разработване на СВОМР, като експертната работа е разпределена в рамките на 111 човекодни и включва в себе си освен същинската дейност по анализиране на събраната информация и разработване на всички видове информационни материали. В рамките на дейността се планира провеждането на 15 бр. работни срещи с участието на най-малко 10 участници и една конференция за обществено обсъждане на Стратегията. В рамките на тези работни срещи ще бъдат сформирани работни групи с представители на общинската администрация, НПО, читалища, училища, местни предприемачи, земеделски производители и граждани. В рамките на работните срещи ще бъдат проведени обсъждания с участниците, което ще ангажира местния потенциал в процеса на формулиране на целите и интервенциите, необходими за бъдещото развитие на територията на МИГ Карлово. Всяка среща ще е съпроводена с обсъждане на целите и мерките, които да бъдат заложени в Стртегията. През целия период Стратегията ще бъде обдсъждана, допълвана и моделирана до нейното представяне и приемане. ., Contracted Amount: 13 733.00 , Reported Amount: 16 539.00
  • Activity: Учредяване на МИГ : Местната общност, живееща на територията на община Карлово има различен капацитет, история на съвместната работа, конфликти и разнообразна институционална култура. От особена важност е да бъде изградено партньорство, което в най-голяма степен да отговори на реалността на местния контекст. Базирайки се на правилото да не се допуска доминиране на една публична или частна заинтересована група, на широкото обсъждане и приемане на стратегията се очаква да бъде определен и формалния формат на публично-частното партньорство, МИГ Карлово. След като е постигнато съгласие какво трябва да се промени и е разработена логика на действие, в която е видно как тази промяна ще бъде измерена и какви видове действия биха довели до успех, то тези широки намерения трябва да се трансформират в заявление за финансиране. Стратегията, с която МИГ Карлово ще кандидатства за финансиране. Предвижда се на организираната голяма конференция, на която да бъде организирана и приета структурата на бъдещата МИГ. Да бъде приет устав на Сдружението, управителен съвет, председател и да бъдат заявени желаещите за членство в МИГ Карлово. Следващата стъпка ще бъде обособяване на офис на МИГ Карлово, закупуване на техника и оборудване., Contracted Amount: 13 000.00 , Reported Amount: 11 573.55
  • Activity: Координация на изпълнението на подготвителните дейности: Дейността е основна и гарантира постоянни действия за недопускане на непреодолими трудности за постигане на целите на проекта. Цялостна координация, участие във всички предвидени дейности, усилия за преодоляване на трудности и решения за безпроблемното осъществяване на проекта. Координиране на усилията на всички заинтересовани, външни експерти, местни лидери и представители на общността., Contracted Amount: 5 340.00 , Reported Amount: 2 460.84

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Sole Trader Nenko Trifonov, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Karlovo hunting and fishing association, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Teodora Trifonova 90, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: People's community center Sv.Sv. Kiril and Metodii, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Intelika Agency, Contracted Amount*: 38 409.00 , Reported Amount**: 38 409.00
  • Contractor: GARTKOM KOMERS LTD, Contracted Amount*: 800.00 , Reported Amount**: 800.00
  • Contractor: Veneta, Contracted Amount*: 5 000.00 , Reported Amount**: 2 460.84
  • Contractor: D-FORCE KOMPUTERS LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 314.17
  • Contractor: Hristo, Contracted Amount*: 673.00 , Reported Amount**: 704.69
  • Contractor: I KLIMA EOOD, Contracted Amount*: 1 388.00 , Reported Amount**: 1 388.00
  • Contractor: Lyuba, Contracted Amount*: 2 141.00 , Reported Amount**: 2 141.00
  • Contractor: KOSKO - KOSTADINOV S-IE SD, Contracted Amount*: 3 352.00 , Reported Amount**: 3 352.00
  • Contractor: Panda Cooperation, Contracted Amount*: 578.00 , Reported Amount**: 578.38
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой обучени лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 60.00
Indicator 2 Изготвена местна стратегия за ВОМР, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Брой на населението, обхванато от информационните събития, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15 000.00 , Reached amount: 15 000.00
Indicator 4 Брой населени места, обхванати от дейностите, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 27.00 , Reached amount: 27.00
Indicator 5 Регистрирана МИГ, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Брой на участниците, присъстващи на работни/информационни срещи, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 050.00 , Reached amount: 1 050.00

Financial Information

Total Project cost 57 393.38 BGN
Grant 57 393.38 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 49 828.52 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Експертна работа за подготовка на СВОМ., Estimated Amount: 16 539.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на офис техника, Estimated Amount: 10 800.64
Procedure 3 Subject to due process: Организиране и провеждане на информационни и обучителни събития., Estimated Amount: 11 052.00
Procedure 4 Subject to due process: Проучване и анализ на територията, Estimated Amount: 7 818.00
Procedure 5 Subject to due process: Създаване на интернет-сайт., Estimated Amount: 525.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN