Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.002-0660-C02
Project Name Development of an energy independent logger
Beneficiary 203460924 Wato Services Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 11.05.2017
Start Date 11.05.2017
End Date 25.04.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Казанлък, гр.Казанлък
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
С повишаването на производствените разходи за доставка на питейна, индустриална и поливна вода до крайния потребител и нарастващото й значението като актив, модерната водоснабдителна система има нужда от по-ефективно управление. За целта всяко ВиК дружество следва да извършва постоянен мониторинг на мрежата. Наличните уреди за събиране на данни (логери) страдат от множество недостатъци, най-съществените от които са необходимостта от батерии, сложната имплементация, затворените данни и др. фактори, които съкращават полезността и жизнения цикъл на устройствата. С проекта се разработва нов вид логер, представляващ интелигентен хидравличен модул за мониторинг в реално време на физични, химични и др. показатели във водопроводната мрежа с опция за управление на външни устройства. Вато Сървисис ще разработи иновативния енергонезависим логер като комбинация от компоненти (турбина, платка с модул за приемане и предаване на данни, излъчвател, кожух), които ще осигурят автономно захранване и възможност за дългосрочна работа без необходимост от диференциално налягане на турбината. Това екологично мехатронно изделие, базирано на ефективно използване на ВЕИ, електроника и дистанционно управление, е решение със съществени конкуретни предимства, осигуряващи потенциал за реализация на световния пазар на Интелигентни устройства за ВиК мрежи.
За реализацията на разработката ще назначим опитен и квалифициран персонал в Плевен и София. Екипът от ВиК специалисти и инженери ще извърши серия от изследвания, тествания, изпитвания и измервания на конструкцията, както и ще създаде опитни образци с цел тестване в лабораторни и в реални условия, за да доведе разработваната иновация до TRL 8. За целите на проектирането ще бъде закупен CAD/CAM софтуер, а за изработката и тестването на прототипите Софтуер за симулации, 3D скенер, 3D принтер за прототипи и Стенд за изпитване. 
Предвижда се също осигуряването на защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище.
Activities
  • Activity: Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт или процес (Дейността ще бъде извършена от 4 експерта и закупуване на 1 бр. ДНА - CAD/CAM софтуер): Дейността е ключова за изпълнението на проекта и общата му цел, тъй като осигурява решаването на важни задачи, свързани с разработването на иновативния продукт в тематична област "Мехатроника и чисти технологии" на ИСИС. Фокусът на дейността е провеждането на необходимите приложни научни изследвания, главно индустриални изпитвания с оглед проектирането на турбина, която да осигурява енергийната независимост на логъра посредство постоянно захранване, генерирано от водните потоци. В рамките на дейността се предвижда решаване на серия от технически въпроси, по-конкретно касаещи оптимизацията на размерите и функциите на турбината и логъра, както и връзката между тях по начин, който гарантира постигането на всички очаквани ползи, посочени в сравнителния анализ, приложен към настоящия проект. В тази връзка дейността решава ключовата подцел 1 на проекта. Продължителността на дейността е оценена на 18 месеца, разделени в два етапа със следните основни характеристики: В рамките на първия етап, от м. 1 до м. 9 под ръководството на проф. Димитров като главен конструктор ще бъде създадена техническата документация, чертежите и детайлните описания на устройството като многогомпонентна система с две основни части - турбина и записващо и излъчващо данни устройство (логър). Тук ще бъде извършено проектирането на системата в цялост след извършването на компютърни симулации и оценка на възможностите за оптимизация на компонентите и връзката между тях при различни условия и налягане. Професор Димитров ще подава предложения и конструкторски решения за оптимизация на устройството в цялост (София), докато инженерите по места ще разчертават съответно конструкторски предложения за ефективността на частите (Плевен) и за опростяване на тяхната материалоемкост и производствена сложност (София) . Така ще се осигури проектирането на система, която в компютърни симулации и оценки осигурява едновременно полезна работоспособност и ниски разходи за производство. Също в рамките на този етап, за целите на изпълнение на дейностите по проектирането ще бъде извършено закупуването на софуер CAD/CAM решение, посредством което да се извършва проектирането, като до въвеждането на софтуера ще се използват единствено наличните CAD решения в предприятието. Предвижда се решението да бъде осигурено в гр. Плевен, където ще е фокусът на разработка на турбината като основен елемент на устройството. Това прогнозно ще се случи в периода до м.3 на проекта. В рамките на втория етап, от м. 9 до м.18, дейността ще е паралелна на дейност 2 - създаване на прототипи. Докато основният екип от инженер-конструктори в Плевен и в София е ангажиран с разработването, създаването и тестването на опитни образци, проф. Димитров ще е ангажиран с две основни задачи: 1. създаване на методика и сценарии за оценка ефективността на прототипите, включително и изисквания към софтуерното решение за симулация 2. оценка на резултатите от проведените тестове с реални опитни образци в дейност 2 и пре-проектиране на турбината, логъра и системата с оглед подобряване на неговата ефективност, устойчичовст и производствени характеристики Общата стойност на дейността е в размер на 112 150 лв. и представлява оценка на предвидените разходи за заетостта на проф. Димитров - 4 ч. за период от 18 месеца (23 400 лв.) , заетостта на останалия екип от инженери на 8 ч. за период от 9 месеца (70 200 лв.), сумата на разхода за наем на помещение за 9 месеца (3 600 лв.) за екипа от гр. Плевен и бюджетирания разход за CAD/CAM софтуер от 14 950 лв. , Contracted Amount: 112 150.00 , Reported Amount: 149 865.99
  • Activity: Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии (Дейността ще бъде извършена от 4 експерта и закупуване на 1 бр. ДНА - Софтуер за симулации и 3 бр. ДМА - 3D скенер, 3D принтер за прототипи и Стенд за изпитване): Ако дейност 1 осигурява конструкцията, модела и методиката за изпитване и оценка на разработвания продукт, то в рамките на дейност 2 се предвижда създаването на серия от опитни образци и тяхното тестване в различни условия и сценарии за употреба с цел подобряване и усъвършенстване на изделието. Дейността ще стартира от м. 3 на проекта и ще продължи до самия му край в м.20, като включва следните основни етапи: 1. В етап 1 - от м. 3 до м.6 ще бъдат проведени процедури за избор на изпълнители и доставчици на предвидените за закупуване ДНА и ДМА, необходими за създаването и тестването на опитните образци. В този етап не се очаква работа по реалното създаване и тестване на прототипи, тъй като до м. 6 те още ще бъдат предмет на разработка по дейност 1. 2. В етап 2 - от м.6 до м.9 на проекта ще бъде доставено, инсталирано и въведено в експлоатация оборудването, необходимо за създаването на първите опитни образци и тестове. В този етап се осигурява технологичната подготвеност на екипа за бъдещо създаване и тестване на прототипите от етап 3 нататък. 3. В етап 3 - от м.10 до м.16, за период от половин година ще бъдат създадени и тествани различни опитни образци, като по същество това е основният етап, в който се извършва научно-изследователска дейност посредством конкретно експериментално развитие. 4. В етап 4 - от м.6 до м. 16 се очаква доставката на софтуер за симулации от избраните в рамките на етап 2 доставчици. След закупуването и въвеждането му съответно в гр. Плевен и в гр. София ще могат да бъдат извършвани допълнителни тестове и измервания на работата на различните версии на турбините в реални или близки до реалните условия. 5. В етап 5 - от м. 6 до м. 18 на проекта се предвижда разработката и оценката на работата на серия от опитни образци, използвайки закупеното за дейността оборудване. Целта е чрез прилагането на различни тестове и условия да се утвърдят създадените образци, както и да се събере достатъчно информация за възможностите за подобрение, която съответно да бъде предоставена на проф. Димитров за евентуална допълнителна конструкторска и методическа намеса 6. В етап 6 - от м.18 до м.20 се предвижда тримесечно изпитване и утвърждаване на опитните образци в достъпна ВиК мрежа на потенциален клиент, където да се изследва поведението и ефективността на енергонезависимата турибина в реални експлоатационни условия За изпълнението на дейността е необходимо закупуването на 3D скенер, 3D принтер за прототипи, Стенд за изпитване и специализиран Софтуер за симулации. 3D сканирането позволява да се измерва износването на детайли след определен период от време спрямо първоначалното им състояние (Part-to-Part inspection), както и доколко съответства произведения детайл на модела, зададен от конструктора (CAD-to-Part inspection). Така скенерът ще послужи за допълнително моделиране на опитните образци, и за точно измерване на износването или отклоненията на турбината или логъра при различни конструкторски решения за модела. Например, ще може да се направи оценка на износването поради триене или корозиране, натруването на материал върху логъра или турбината (например котлен камък), ще се оценят деформациити поради натиска, температурните промени и други фактори на ВиК мрежите. Измерването на тези промени като количествена характеристика и като разпределение на устройството и неговите компоненти е изключително трудно, но с помощта на тримерното сканиране това става лесна задача. 3D принтерът ще осигури създаването на самите прототипи. А стендът за изпитване и софтуера за симулации ще служат за реална оценка на ефективността на опитните образци в различни условия. Разходът за дейността включва разходи за възнаграждения 88 400 лв. (на проф. Димитров за м.19 и м.20, разходи за инженерните екипи за 11 месеца), 4 400 лв. за наем за 11 месеца в Плевен и 184 670.00 лв. за ДМА и ДНА, необходими за дейността по проекта., Contracted Amount: 277 470.00 , Reported Amount: 233 809.31
  • Activity: Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище (вкл. такси за регистрация на патент, полезен модел или промишлен дизайн) (Дейността ще бъде извършена чрез възлагане на външна услуга) : Дейността произлиза от под-цел 3 на проекта и касае защитата на интелектуална собственост върху разработката, с цел осигуряване на устойчивост на проектните резултати и долгосрочно конкурентно предимство на дружеството. Предвидено е дейността да се реализира в период от 9 месеца от 12 до 20 проектен месец, като е разделена на две основни части: 1. В първия етап на дейността от м.12 до м.15 ще бъде извършена процедура по избор на изпълнител на услугата 2. Във втория етап - от м.16 до м.20 ще се извърши и същинската част по получаване на компетентната външна услуга Нашето очакване на този етап е да бъдем в състояние да подадем заявка за защита на изобретение в страната и в чужбина. Към м.16 конструкторската работа по системата и компонентите по същество ще са приключили. Евентуалните доработки в последващите месеци не се очаква да повлияят върху хода на дейност 3, тъй като няма да бъдат променени принципните схеми и методика на реализиране на логъра. От тази гледна точка избраният изпълнител на услугата ще трябва да - направи оценка на изобретателската стъпка на устройството и неговата защитимост като полезен модел или като патентоспособно изобретение - да проведе или да възложи проучване за патентна чистота - да създаде необходимата документация за защита на интелектуалната собственост на Вато Сървисиз с автори - съответния експертен персонал и собстевник - Вато Сървисиз - да входира исканията за защита на интелектуалната собственост на национално и международно равнище (напр. с Европейски патент) като включително покрие всички необходими за целта такси Бюджетираната за дейността стойност на база предварителни разчети и оферти е 27 200 лв., Contracted Amount: 27 200.00 , Reported Amount: 27 000.00
  • Activity: Визуализация на проекта (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на 3 бр. информационни табели и 3 бр. стикери): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта с цел изпълнение на произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което дружеството и ръководителя на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на дружеството на сайта, който предстои да бъде създаден, ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бджет. Също така, в офисите, в които ще бъде извървшана научно-изследователската дейност ще бъдат поставени табели. Затова в рамките на тази дейност ще бъде изработена и монтирана по утвърден дизайн от възложителя табела за гр.София и сходна за офиса в гр. Плевен и в гр. Казанлък. Така необходимата информация и публичност ще бъдат осигурени съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентноспособност" 2014-2020. В допълнение, доколкото ще бъдат закупени и няколко машини (ДМА) е предведино изработването и поставянето на специални стикери за всяка от тях. Разходът съответно формира и разликата в Бюджета на проекта по отношение на бюджетираните средства за сходни външни услуги за всеки от градовете. Дейността ще има два етапа Етап 1 - Събиране на три оферти и възлагане на изработка на пояснителна табела и стикери за проекта Етап 2 - Получаване на материалите за визуализация и поставяне на съответните места - информационни табели в помещенията в София, Плевен и Казанлък и стикери върху 3D скенера, 3D принтер за прототипи и Стенда за изпитване след като бъдат доставени. , Contracted Amount: 840.00 , Reported Amount: 710.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Gancho, Contracted Amount*: 23 400.00 , Reported Amount**: 25 247.72
  • Contractor: Krasimir, Contracted Amount*: 21 060.00 , Reported Amount**: 23 399.93
  • Contractor: ODRA DESIGN LTD, Contracted Amount*: 688.50 , Reported Amount**: 710.00
  • Contractor: APLA Design Ltd, Contracted Amount*: 76 500.00 , Reported Amount**: 85 000.00
  • Contractor: Goran, Contracted Amount*: 25 740.00 , Reported Amount**: 27 011.37
  • Contractor: Ditra Ltd, Contracted Amount*: 13 410.00 , Reported Amount**: 14 900.00
  • Contractor: Krasimir, Contracted Amount*: 46 800.00 , Reported Amount**: 50 495.30
  • Contractor: TechnoLogica Ltd, Contracted Amount*: 67 023.00 , Reported Amount**: 74 470.00
  • Contractor: Krasimir, Contracted Amount*: 46 800.00 , Reported Amount**: 50 495.30
  • Contractor: Your Mark Ltd, Contracted Amount*: 24 300.00 , Reported Amount**: 27 000.00
  • Contractor: KIKI-PP Ltd, Contracted Amount*: 22 139.21 , Reported Amount**: 24 599.12
  • Contractor: Ivo, Contracted Amount*: 400.00 , Reported Amount**: 7 741.94
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 21 354.00 , Reached amount: 21 031.23
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 417 660.00 BGN
Grant 375 894.00 BGN
Self amount 41 766.00 BGN
Total actual amounts paid 369 963.32 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на CAD/CAM софтуер и ЗD принтер по две обособени позиции: Обособена позиция №1 „Доставка на CAD/CAM софтуер“; Обособена позиция №2 „Доставка и въвеждане в експлоатация на ЗD принтер“ , Estimated Amount: 69 850.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1 „Доставка на CAD/CAM софтуер“
    Contractor: Ditra Ltd
    Contract total funded value: 13 410.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2 „Доставка и въвеждане в експлоатация на ЗD принтер за прототипи“
    Contractor: TechnoLogica Ltd
    Contract total funded value: 49 311.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на ДМА - Закупуване на ЗD скенер., Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на ДМА - Закупуване на ЗD скенер.
    Contractor: TechnoLogica Ltd
    Contract total funded value: 17 712.00
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на ДМА - Закупуване на стенд за изпитване., Estimated Amount: 24 850.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на ДМА - Закупуване на стенд за изпитване.
    Contractor: KIKI-PP Ltd
    Contract total funded value: 22 139.21
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на ДНА - Закупуване на Софтуер за симулации., Estimated Amount: 85 020.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на ДНА - Закупуване на Софтуер за симулации.
    Contractor: APLA Design Ltd
    Contract total funded value: 76 500.00
Procedure 5 Subject to due process: Защита на интелектуална собственост, Estimated Amount: 27 200.00
  • Differentiated position 1: Защита на интелектуална собственост
    Contractor: Your Mark Ltd
    Contract total funded value: 24 300.00
Procedure 6 Subject to due process: Изработка на информационни материали - визуализация , Estimated Amount: 840.00
  • Differentiated position 1: Изработка на информационни материали - визуализация
    Contractor: ODRA DESIGN LTD
    Contract total funded value: 688.50
Procedure 7 Subject to due process: Сключване на договор за наем на помещение за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, както и за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии., Estimated Amount: 8 000.00
  • Differentiated position 1: Сключване на договор за наем на помещение за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, както и за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии.
    Contractor: Ivo
    Contract total funded value: 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN