Identification

UMIS Number BGLD-1.007-0003-C02
Project Name "INNOVATIVE COOPERATION for improved business development and employability in the municipality of Valchi dol"
Beneficiary 103598447 Agenda LTD
Funding EEA FM ==> Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups
Date of the Contract/Order 28.02.2023
Start Date 28.02.2023
End Date 23.07.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Вълчи дол, гр.Вълчи дол

Description

Brief description
АГЕНДА ООД,в партньорство с ИСЛАНДСКАТА ОРГАНИЗАЦИЯ EINURD обединяват усилия за разработване и прилагане на иновативни подходи за стимулиране на  заетостта и бизнеса в община Вълчи дол.
Партньорите по проекта в сътрудничество с Общинската администрация, работодателите, професионалните училища и дирекция Бюро по труда във Вълчи дол ще учредят иновативен ЦЕНТЪР ЗА СЪТРУДНИЧЕСТВО (ЦС), чрез който ще се създадат ефективни условия за наемане,обучение и реализация на търсещите работа. АГЕНДА И EINURD ще  разработят Харта за местно четиристранно сътрудничество, определяща права, отговорности, етични принципи и правила за работа на горните заинтересовани лица от общината, Програма за наставничество и обучение, Стажантска програма. Този инструментариум е иновативен на общинско и на национално ниво. Той ще осигури допълнителни възможности за насърчаване на професионалното образование в региона. Чрез него ще диференцираме и употребяваме по-целенасочено методите за набиране, привличане и управление на човешки ресурс, систематична и тясна подкрепа на стажанти и техните работодатели през целия период на обучение.  
В изпълнение на проектните дейности АГЕНДА ООД ще  разкрие  две работни места Мениджър и Координатор на ЦС в община Вълчи дол от самата община.При стартиране на проекта, представители на EINURD  ще посетят Вълчи дол и ще запознаят Агенда и представители от общината с добри практики при създаване на обществени съвети, центрове за сътрудничество, обучение и подкрепа за бизнеса, стажантско обучение и чиракуване в Исландия.  Ще организираме две информационни събития – съвместно за търсещите и за предлагащите работа и шест обучителни модула за работодателите.В края на проекта ще проведем тридневно посещение в страната на партньора Исландия, с цел представяне на разработения инструментариум, постигнатите резултати от прилагането му, както и за популяризиране на приноса и финансовата подкрепа на Програмата, Програмния оператор и на страните – донори на Малка грантова схема.
Activities
  • Activity: Дейност 1. Управление и публичност : Цел на настоящата Дейност 1: Да се гарантира устойчивото управление, качественото и ефективно изпълнение на дейностите, с цел постигане на заложените цели и индикатори. В екипа за управление на проекта ще бъдат привлечени експерти, с опит в управление на проекти и с подходящо образование и квалификация, а именно: ръководител, координатор и счетоводител. Целеви групи на проекта са : • Представители на работодатели и партньори на АГЕНДА ООД • Представители на партньора от Исландия EINURD • Представители на местната власт в община ВЪЛЧИ ДОЛ • Образователните институции в община ВЪЛЧИ ДОЛ - професионални гимназии • Регионалната структура на Бюро по труда • Предприемачи и работодатели в община ВЪЛЧИ ДОЛ • Неактивни и безработни лица в община ВЪЛЧИ ДОЛ • Широката общественост Дейността се състои в изпълнение на следните под-дейности: 1.1. Дейности по организация, координация, управление и контрол. Ще бъдат назначени лицата от екипа за управление на проекта. Той отговаря за цялостната организация и координация на дейностите по проекта. Функции и задължения на членовете му ще бъдат предварително разпределени. 1. Ръководител на проекта - осъществява управленски и контролни функции по отношение на цялостното управление на проекта. Контролира документите, необходими за извършване на плащания и верификация на разходите. Отговаря за текущия мониторинг и отчитане, решения за въздействие и корекция на действията. 2. Координатор – подпомага дейността на ръководителя на проекта и координира взаимодействието между членовете на екипа за управление, както и с участниците в проекта и външните изпълнители съгласно изискванията на Управляващия Орган. Отговаря за създаване и прилагане на методологията за координация и контрол, текущ мониторинг и оценка, както и за работата с подизпълнителите. 3. Счетоводител - отговаря за цялостното финансово управление на проекта. Съблюдава за рационалното и законосъобразно разходване на средствата по проекта, за законосъобразност на извършваните разходи и съответствието им с планирания бюджет. Извършва обработка на документи по верификация на разходите и разплащанията. Участва в подготовка на методологията за мониторинг и контрол на бюджета и в изготвяне на междинен и финален отчет. Създава досие на проекта и съхранява финансово-отчетната документация. Координаторът и счетоводителят са пряко отговорни за своите задължения, подчиняват дейностите си и се отчитат на Ръководителя на проекта чрез доклади за извършени дейности и отработено време съгласно изискванията на програмата. 1.2. Дейности по информация и публичност Тази под-дейност цели повишаване на прозрачността при изпълнението на проекта и повишаване на информираността на широката общественост, информираност на медиите. Предвиждат се мерки за публичност, съобразени с Насоките за кандидатстване, Ръководство за комуникация и дизайн и Приложение 3 на Регламента за прилагане на ФМ на ЕИП 2014-2021 – Изисквания за информация и комуникация, както следва: • Надграждане на съществуващ уебсайт на кандидата чрез създаване на под-страница, предоставяща периодично информация за изпълнение на проекта и създадения иновативен инструментариум, подпомогнат от партньора EINURD. • Провеждане на 3 събития за информация и публичност - срещи с местната общност и заинтересованите лица, начални и заключителни прессъобщения; • Изработка на информационни материали: - Рол банер - дизайн и изработка - 2 бр. - Бийч флаг за креативното събитие - дизайн и изработка - 2 бр. - Брандирани сувенири за участниците в креативното събитие за промотиране на проекта, с фокус върху младите хора, търсещи работа, стажантите и техните семейства по Дейност 3 Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа - комплект от еко-чанта и антистрес топка - 50 бр. , Contracted Amount: 16 260.00 , Reported Amount: 16 245.43
  • Activity: Дейност 2. Инвестиции в разработване на иновативни подходи за увеличаване на заетостта и развитие на бизнеса: Цел на дейността:Внедряване на иноват.инструментариум за развитие на бизнеса и увеличаване на заетостта-ч/з осн.на ЦС,разраб. и прилагане на стратег. документи-Харта за четиристранно сътр.(ХЧС),Програма за наставничество и обучение и Стажантска програма;Прилагане на механизми за оценка на въздействието на ЦС и осиг. на устойчивост на иновативния инструментариум;Изгр. на капацитет на новосформирания ЦС-ч/з назначаване на Мениджър и Координатор на ЦС от страна на кандидата АГЕНДА,обмен на опит и добри практики с партньора от Исландия за прил. на иновативни модели за проф. образование и развитие и посредством активиране на местно сътр-во. -Разв. на устойчиво партньорство–ч/з ефективно изпълнение на Партн.споразумение, реализ. на целите на проекта и последващото му надграждане. Целеви гр.:Админ. структура на местната власт в община Вълчи дол,Държ. Админ. в лицето на д-я "Бюро по труда",Образов. институции в общината,Предприемачи и работодатели,Новоназначените служители на АГЕНДА на територията на общината,Представители на партньора от Исландия - EINURD,Дългоср. незаети и безраб. лица на територията на общината,Учащи се младежи от у-щата на територията на общ.,Учители, наставници, медиатори,Широката общественост Дейността се състои от следните под-дейности:-Учред. на ЦС, в който чрез сътр. с местната общинска админ., работодателите, проф. у-ща и Бюро по труда Вълчи дол се създ. ефективни усл за обучение и наемане на лица, търсещи работа. АГЕНДА ще разработи регламент за учредяване от страна на местните работодатели на ежегодна субсидия за тези от тях,които участват в Стажантска прогр. и наемат стажанти от местните у-ща.-Разкриване на 2 раб. позиции от страна на АГЕНДА за Мениджър и Координатор,които ще подпомагат ЦС,работодателите и партньорите по проекта.-Създ. на мобилно и стационарно споделено раб. място за 2та служители на ЦС в община Вълчи дол.Мобилността и усл. на място, особено за обучение, кариерно развитие и мотивация за заетост са особено важни. АГЕНДА има аналогичен опит по програма АКТИВНИ на ОП РЧР през 2016 г.Наученият урок от този опит налага разработване на мобилен механизъм за предоставяне на услуги и подкрепа за общността в общината. -Разраб. от страна на EINURD на иноват. инструментариум-ХЧС, определяща правата, отговорностите,етичните принципи и правила за партньорите в ЦС и Програма за стажуване.Той е иновативен на местно и на нац. ниво и ще подпомогне ЦС да приложи методологията за обучение на наставниците от страна на работодателите и стажантските програми.Ще се осиг. Доп. Възм. за насърч. на проф. образование в региона, разнообразяване на действията за привличане на персонал, систематична и тясна подкрепа на стажантите през целия период на стажуване.Инструментариумът почива на създ. и успешно прилагана добра практика на партньора и ще бъде адаптиран за нуждите на проекта. -Разраб. от страна на АГЕНДА на Прогр. за наставничество и обучение,която валоризира стратегически документи на исландския партньор и съдейства за прилагането им. -Прилагане на механизми за ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА ЦС в края на проекта и за осиг. на устойчивост на иновативния инструментариум.Въздействието, което ще оценим: -По-силни предложения за МСП – решаване на проблема с липса на кадри -По-голям принос към соц. предизвикателства–решаване на проблема с трудовата миграция -По-голям иновативен прино –решаване на проблема с плахите иновации на местно ниво, от които се нуждае бизнеса, за да продължи и използване на учебната среда за експерименти -Посещение в община Вълчи дол на представители на EINURD. Водещият кандидат ще се запознае с добрите практики при създаване на подобни общ. съвети и центрове, схеми за стажантско обучение и чиракуване в Исландия, иновативни модели на проф. образование посредством сътрудничеството между уща, работодатели и местни власти. Ще се планират механизмите на ЦС и ще се обсъдят характеристиките на иновативните инструменти., Contracted Amount: 133 250.84 , Reported Amount: 123 963.78
  • Activity: Дейност 3. Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа: Цел на дейността: - Улесняване на взаимодействието между предлагащите и търсещите работа – чрез по-чести тематични срещи, дискусии и креативни събития. Целеви групи: • Дългосрочно незаети и безработни лица на територията на общината • Учащи се младежи от училищата на територията на общината • Членове на семейства и близки на дългосрочно незаети и безработни лица и учащите се младежи • Предприемачи и работодатели в община ВЪЛЧИ ДОЛ • Административната структура на местната власт в община ВЪЛЧИ ДОЛ • Държавната администрация в лицето на дирекция "Бюро по труда" • Образователните институции в община ВЪЛЧИ ДОЛ • Учители, наставници, педагогически съветници, медиатори • Новоназначените служители на АГЕНДА ООД на територията на общината В рамките на дейността ще бъдат организирани две информационни събития – съвместно за търсещите и за предлагащите работа. Едното събитие ще бъде двудневно КАРИЕРНО ЕКСПО, което да представи целите и задачите на ЦС и ползите за местните заинтересовани лица, Хартата за четиристранно сътрудничество, Програмата за наставничество и обучение и Стажантската програма. Второто събитие ще бъде организирано като креативно събитие за промотиране на проекта, с фокус върху младите хора, търсещи работа, стажантите и техните семейства. То ще се фокусира върху подкрепата за стажантите чрез работа с най-близкото им обкръжение – техните семейства и роднини. По време на второто събитие ще бъде организиран панел с дискусии и спортно-развлекателен панел- забавни семейни игри. Панелът с дискусии ще провокира обсъждане на съществуващите проблеми при междуетническата и фамилна изолация на младите хора от малцинствените етнически групи, преодоляване на рестриктивните нагласи в семейството за свободно общуване и развитие на подрастващите, снижаване на психологическата обремененост и предубеденост по отношение на полова и етническа неравнопоставеност. Спортно-развлекателният панел ще бъде разработен и представен под формата на креативно спортно-развлекателно събитие, на което по интерактивен начин ще бъде акцентирано върху сплотяване на семействата и общността, заздравяване на междупоколенческите връзки и допълнителната подкрепа от семействата, особено от етнически малцинства за обучение в професия и намиране на трайна и легална заетост. Дейността се състои от следните под дейности: 3.1. Организиране и провеждане на информационно събитие КАРИЕРНО ЕКСПО с 2 модула : - Презентация на целите и задачите на ЦС и на иновативния инструментариум, резултат от партньорството с EINURD 3.2.Организиране и провеждане на креативно събитие за промотиране на Програмата за наставничество и обучение и Стажантската програма, състоящо се от : - панел с дискусии - спортно-развлекателен панел- забавни семейни игри., Contracted Amount: 13 440.00 , Reported Amount: 11 200.00
  • Activity: Дейност 4. Обучения на работодатели за устойчиво развитие на техния бизнес чрез прилагане на иновативния инструментариум на проекта: Цел на дейността: - Подобряване на компетенциите на предприемачите и работодателите - чрез организиране на шест обучителни модула за тях. За изработване на обучителното съдържание принос ще има и EINURD. Обученията ще бъдат за иновативни подходи за търсене, наемане, организация и отчитане на труда, управленски подходи за подобряване на конкурентоспособността, възможности, предоставяни от програмите, финансирани от страните-донори и от европейските структурни и кохезионни фондове. -Повишаване на осведомеността за възможностите, предоставени с проекта, постигнатите резултати и приноса на Програмата. Целеви групи: • Предприемачи и работодатели в община ВЪЛЧИ ДОЛ • Административната структура на местната власт в община ВЪЛЧИ ДОЛ • Държавната администрация в лицето на дирекция "Бюро по труда" • Новоназначените служители на АГЕНДА ООД на територията на общината • Представители на EINURD • Широката общественост Дейността се състои в изпълнение на следните под дейности: 4.1. Водещият кандидат АГЕНДА ООД ще организира и проведе обучения за подобряване на капацитета и уменията на местните работодатели и предприемачи, систематизирани в шест обучителни модула със следната тематика: - Иновативни подходи за търсене и наемане на служители: Ще бъдат представени ефективни методи за търсене на свободни служители и работници, технология на подготовка и сключване на трудови/ граждански договори, техните параметри и изисквания. - Гъвкави работни практики: Ще бъдат разяснени правните рамки при наемането на персонал и организация на работното време. Работодателите ще бъдат информирани за възможностите, които предоставя трудовото законодателство при прилагане на гъвкави системи за организация и отчитане на работното време – подготовка на графици на работа, възможности за работа при непълно работно време, изисквания при прилагане на сумарно изчисляване на работното време, споделяне на работни места, изисквания при компенсиране на изработени часове, формиране на работна заплата на база на заработка и постигнати резултати, възможности и изисквания при работа от разстояние, характеристики на дуалното обучение. - Нови подходи в управлението на бизнеса с цел подобряване на конкурентоспособността и устойчиво развитие: Ще бъдат представени ефективни организационни практики, възможности за повишаване на капацитета на назначените служители, за подобряване на организационни, комуникативни, административни и дигитални умения. - Национални и международни добри практики за прилагане на иновативни подходи при търсене и наемане на служители: Предприемачите и работодателите ще бъдат запознати с резултатите от реално изпълнени добри практики в България и в Исландия по отношение на иновациите в сферата на заетостта, сътрудничество на заинтересовани страни при прилагане на схеми за професионално обучение, организация на наемане и работа с персонала, стажуване. - Европейският социален фонд ЕСФ + възможности за финансиране на заетост и социално подпомагане: Възможности за финансиране от европейски фондове и специфики при кандидатстване и изпълнение. - Оперативни програми за повишаване на конкурентоспособността чрез развитие на човешкия капитал: Основни параметри на открити процедури за кандидатстване, процедури в ход на изпълнение и процедури, предстоящи за отваряне. 4.2. Ще бъде организирано и проведено тридневно посещение в страната на партньора – от екип, включващ представители на АГЕНДА ООД с цел представяне на разработения инструментариум, постигнатите резултати от изпълнение на проектните дейности, популяризация на приноса и финансовата подкрепа Програмата, Програмния оператор и на страните – донори. , Contracted Amount: 35 902.65 , Reported Amount: 32 951.55

Participating Organizations

Partners
  • Partner: EINURD ehf., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 27 430.50
Contractors
  • Contractor: Nira Bus LTD, Contracted Amount*: 7 200.00 , Reported Amount**: 8 640.00
  • Contractor: EMAG INTERNATIONAL OOD, Contracted Amount*: 685.00 , Reported Amount**: 822.00
  • Contractor: ARDES INFORMACIONNI TEHNOLOGIY, Contracted Amount*: 1 800.00 , Reported Amount**: 2 160.00
  • Contractor: BULGARIAN EXPERTS FOR REGIONAL DEVELOPMENT ASSOCIATION, Contracted Amount*: 11 200.00 , Reported Amount**: 11 200.00
  • Contractor: D-Find Human Solutions PLTD, Contracted Amount*: 24 100.00 , Reported Amount**: 28 920.00
  • Contractor: China Travel Company LTD , Contracted Amount*: 7 050.00 , Reported Amount**: 3 415.50
  • Contractor: BOYANA KONSULT, Contracted Amount*: 29 739.28 , Reported Amount**: 29 739.88
  • Contractor: FINAL TOUCH, Contracted Amount*: 4 500.00 , Reported Amount**: 5 400.00
  • Contractor: YA PRINT LTD., Contracted Amount*: 2 750.00 , Reported Amount**: 3 300.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой създадени работни места в общините в неравностойно положение, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 2 Level of trust between cooperating entities in Beneficiary state and Donor states, Measure Unit: базова стойност-над % / целева стойност-до %, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Брой проекти за ефективно местно развитие, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Partnership agreement signed between project promoter and entities in donors states (disaggregates by Donor State), Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Брой създадени партньорства (между публични и частни организации) между общинските власти и съответните заинтересовани страни за изпълнение на местните стратегии, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Number of individuals from beneficiary country participating in exchanges with donor countries, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 7 Level of satisfaction with the partnership, Measure Unit: базова стойност-над % / целева стойност-до %, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Number of staff from Donor states participating in exchanges with Bulgarian projects (disaggregated by gender, Donor state), Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 9 Share of cooperating organisations that apply the knowledge acquired from bilateral partnership, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.50 , Reached amount: 0.50

Financial Information

Total Project cost 184 360.76 BGN
Grant 176 153.76 BGN
Self amount 8 207.00 BGN
Total actual amounts paid 176 153.76 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: По Дейност 1. Управление и публичност - Дейности по информация и публичност -Надграждане на съществуващ уеб сайт на кандидата чрез създаване на под страница, предоставяща периодично информация за изпълнение на проекта. и по Дейност 2. Инвестиции в иновативни подходи за увеличаване на заетостта-Доработка на под-страница в уебсайт на Агенда ООД за иновативния инструментариум , Estimated Amount: 4 500.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на оборудване и обзавеждане на споделено работно място в община Вълчи дол на бенефициента АГЕНДА ООД, Estimated Amount: 2 485.00
Procedure 3 Subject to due process: Изпълнение на дейности по информация и публичност , Estimated Amount: 2 750.00
Procedure 4 Subject to due process: Услуги за наемане на автомобил 72 дни , Estimated Amount: 7 200.00
Procedure 5 Subject to due process: Услуги за създаване на иновативен инструментариум - инвестиция в разработване на иновативни подходи за развитие на местната заетост и осигуряване на устойчивост, Estimated Amount: 29 739.80
Procedure 6 Subject to due process: Услуги по организация на пътуването на българските партньори в Исландия. , Estimated Amount: 7 050.00
Procedure 7 Subject to due process: Услуги по подготовка и организация на обучения за работодателите , Estimated Amount: 24 100.00
Procedure 8 Subject to due process: Услуги по подготовка и организация на Събития за свързване на търсещи и предлагащи работа , Estimated Amount: 11 200.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN