Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.008-0006-C03
Project Name "Introduction of energy efficiency measures in municipal administrative buildings"
Beneficiary 000024695 Municipality of Blagoevgrad
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 21.06.2017
Start Date 21.06.2017
End Date 09.10.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Благоевград, гр.Благоевград

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда въвеждане на мерки за енергийна ефективност в административната сграда на Община - Благоевград, както и осигуряване на достъп до сградата на хора с увреждания. С реализация на проектните дейности ще се  постигне повишаване на енергийната ефективност и редуциране на енергопотреблението в сградата, предмет на настоящия проект. Тази потребност произтича от специфичната роля на Община Благоевград като потребител на електроенергия. Логическата свързаност на дейностите и заложената им последователност в проекта ще доведе до обновяване на сградния фонд на общинската инфраструктура в съответствие с изискванията на националното и европейско законодателство за високо ниво на енергийна ефективност. Настоящото проектно предложение цели да осигури по-добри условия на работа на служителите в сградата на Общинска администрация - Благоевград, чрез подобряване качеството на условия на труд и създаване на модерна, екологична и енергийно-ефективна работна среда в административната сграда, както и осигуряване на достъп за хората в неравностойно положение.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: В рамките на дейността се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Планира се да бъдат сключени договори с членовете на екипа, определени още при подготовката на проектното предложение. Екипът по проекта ще изпълнява функции по организационните и административните въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Дейността цели да се осигури успешно и ефективно изпълнение на проекта и постигане на заложените цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът за организация и управление на проекта ще се състои от 7 членове: 1 Ръководител на проекта, 1 Координатор на проекта, 1 Юрист на проекта, 1 Счетоводител на проекта, 1 Експерт СМР, 1 Експерт "Връзки с обществеността", 1 Технически сътрудник на проекта. Възнагражденията на членовете на екипа за организация и управление на проекта са определени както следва: 1. Ръководител на проекта - сумата за възнаграждение е в размер на 14 140,73 лева в т.ч. осигурителни вноски в размер на 3 252,37 лева. Възнаграждението е предвидено за срок от 21 месеца, 1191 часа на база часовата ставка на основното възнаграждение на служителя; 2. Координатор на проекта - сумата за възнаграждение е в размер на 4 487,04 лева в т.ч. осигурителни вноски в размер на 673,06 лева. Възнаграждението е предвидено за срок от 21 месеца 744 часа на база часовата ставка на основното възнаграждение на служителя; 3. Юрист на проекта - сумата за възнаграждение е в размер на 5 210,65 лева в т.ч. осигурителни вноски в размер на 1198,45 лева. Възнаграждението е предвидено за срок от 20 месеца, 605 часа на база часовата ставка на основното възнаграждение на служителя; 4. Счетоводител на проекта - сумата за възнаграждение е в размер на 10 327,98 лева в т.ч. осигурителни вноски в размер на 1 342,64 лева. Възнаграждението е предвидено за срок от 21 месеца, 1 164 часа на база часовата ставка на основното възнаграждение на служителя; 5. Експерт СМР - сумата за възнаграждение е в размер на 11 992,10 лева в т.ч. осигурителни вноски в размер на 2 758,19 лева. Възнаграждението е предвидено за срок от 21 месеца, 841 часа на база часовата ставка на основното възнаграждение на служителя; 6. Експерт "Връзки с обществеността“ - сумата за възнаграждение е в размер на 3 796,61 лева в т.ч. осигурителни вноски в размер на 493,56 лева. Възнаграждението е предвидено за срок от 19 месеца, 595 часа на база часовата ставка на основното възнаграждение на служителя; 7.Технически сътрудник на проекта" - сумата за възнаграждение е в размер на 5 768,20 лева в т.ч. осигурителни вноски в размер на 749,87 лева. Възнаграждението е предвидено за срок от 21 месеца, 904 часа на база часовата ставка на основното възнаграждение на служителя., Contracted Amount: 55 723.31 , Reported Amount: 54 700.60
  • Activity: Подготовка на документация за възлагане по Закона за обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители: За изпълнението на дейностите, заложени в проектното предложение, които изискват специализирана експертиза и ресурси ще бъдат ангажирани изпълнители за реализацията им. Предвижда се тези дейности да бъдат възложени за изпълнение на външни организации, притежаващи необходимите опит, експертиза и ресурси. Изпълнителите ще бъдат избрани чрез провеждане на процедури за избор на изпълнители при спазване изискванията и разпоредбите на Закона за обществените поръчки /ЗОП/ и Правилника за прилагането му. В процеса на изпълнение на настоящата дейност ще бъдат разработени 4 комплекта тръжни документи. Подготвените тръжни документи ще бъдат изпратени за предварителен контрол за законосъобразност до Агенция за обществени поръчки. Ще бъдат определени видовете процедури и условията за избор на процедура за възлагане на дадена обществена поръчка, методите за определяне на стойността на договора за обществена поръчка, критериите за оценка на оферти и условията за участие на кандидатите за участие в процедурата., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на инженеринг (проектиране, строително - монтажни работи и авторски надзор) на обекта на интервенция: Проектната дейност предвижда да бъде изготвен инвестиционен проект за подобряване енергийната ефективност на сградата на Общинска администрация - Благоевград, осигуряване достъп на хора с увреждания и ще бъдат изпълнени строително - монтажни работи. Инвестиционният проект ще бъде изготвен от екип от правоспособни проектанти, съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности. Проектът ще бъде съгласуван съгласно ЗУТ и одобрен от главния архитект на Община Благоевград. В обяснителната записка проектантите ще опишат данни, дейности, технико-икономически показатели, спецификация на строителни продукти с технически изисквания към тях в съответствие с норми и стандарти и технология на изпълнение, количествени и стойностни сметки. Инвестиционният проект ще се изработи в обхват и съдържание съгласно изискванията на Наредба № 4 от 2001 г. Дейността предвижда да бъдат изпълнени всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за административната сграда в обследването за енергийна ефективност, мерките по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2, "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"), мерките, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, изпълнение на останалите мерки, които са предписани в техническото обследване. В бюджета на проекта са заложени следните разходи: - за инвестиционен проект - 105 000.00 лв. без ДДС в това число са включени и разходите за авторски надзор; Разходите са 3,08 % от разходите за СМР. РЗП на обекта е 10 322 кв.м. и на тази основа е посочена стойността в съответствие с изискванията на ЗУТ за съответните части към инвестиционния проект, както и е съобразена с мерките от доклада за енергийна ефективност . - за дейностите по СМР - 2 653 988.75. без ДДС в т.ч. 86 770.45 лв. без ДДС съфинансиране за помещения - кафе - сладкарница и стоматологичен кабинет и помещения за административна дейност на "Паркинги и гаражи" ЕООД " и Благоевград Инвест 2016" ЕООД и за СМР за помещенията на ДСП - Благоевград, които надграждат реализирани СМР по Договор BG161PO001/1.1-03/2008/001/013 по ОПРР 2007 - 2013 г.; - разходи за такси, свързани с въвеждане на обекта в експлоатация - 2 810.00 лв. Разходите за държавни такси включват: разходи за ДПК, съгласно Тарифа 14, за съгласуване на инвестиционния проект, съгласно ЗУТ, за издаване на документи от Служба по геодезия, кадастър и регулация,за извършване на изследвания за качеството на водата, разходи за окончателни доклади от експлоатационните дружества за издаване на разрешението за строеж, съгласно ЗУТ. Обектът ще се приема от ДНСК и те определят в ДПК, кои експлоатационни дружества и контролни органи ще участват, поради което следва да са предвидени съответните средства, съгласно тарифите им. Общата стойност за дейността инженеринг, включително и държавна такса за въвеждане на обекта в експлоатация е 2 761 798.75 лв. , Contracted Amount: 2 761 798.75 , Reported Amount: 3 507 025.08
  • Activity: Осъществяване на строителен надзор и оценка на съответствието : Съгласно чл. 168, ал. 2 от Закона за устройство на територията, по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба №1 на МРРБ/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, буква "в" от ЗУТ обектът на интервенция в обхвата на проектното предложение е 3 - та категория. С оглед постигане на добро изпълнение на дейностите по СМР качествено и в предвидените обем и срокове е необходимо за обекта да се упражнява строителен надзор. В рамките на дейността ще бъде избран изпълнител за осъществяване на строителния надзор и изпълнител, който да изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите. Проектната дейност ще бъде възложена за изпълнение на консултант/и, който/които притежава/притежават необходимата експертиза, лиценз, разрешителни и т.н. с оглед гарантиране ефективното и ефикасно изпълнение, както и постигането на очакваните резултати. С осъществяването на строителния надзор се гарантира качественото изпълнение на СМР, съгласно инвестиционния проект, също така се гарантира изпълнението на мерките за енергийна ефективност. По този начин се увеличава експлоатационния живот на административната сграда и по този начин се постига икономия при електропотреблението. В бюджета на проекта за изпълнение на проектната дейност са заложени разходи за упражняване на строителен надзор в размер на 88 852.06 лв. без ДДС и 4 000.00 лв. без ДДС за оценка на съответствието на инвестиционния проект на обекта на интервенция - сграда на Общинска администрация - Благоевград. Общата стойност на проектната дейност, заложена в бюджета на проекта е 92 852.06лв. без ДДС. Планираните разходи за изпълнение на дейностите по строителен надзор и оценка на съответствието на обекта са съобразени с изискването, заложено в НАСОКИ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ по Приоритетна ос 1: „Устойчиво и интегрирано градско развитие“, процедура BG16RFOP001-1.001-039 ”ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ИНТЕГРИРАНИ ПЛАНОВЕ ЗА ГРАДСКО ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ И РАЗВИТИЕ 2014-2020”, т. 5.4.8. "Допустими и недопустими разходи, т. 5.4.8.1 "Преки допустими разходи", а именно: Когато на етап кандидатстване е предвидено възлагане на инженеринг (проектиране, заедно с авторски надзор и строителство), разходите за строителен надзор и оценка на съответствието на проектите са общо в размер до 5 % от стойността на инженеринга. По настоящето проектно предложение стойността от 92 852.06 лв. без ДДС за строителен надзор и оценка на съответствието представлява общо 3, 345 % от стойността на инженеринга., Contracted Amount: 92 852.06 , Reported Amount: 111 236.40
  • Activity: Информация и публичност на проекта: В изпълнение на проектната дейност се предвижда да се извършат редица от мерки за повишаване информираността на населението, относно предприетите дейности от страна на община Благоевград за въвеждане на мерки за енергийна ефективност и подобряване достъпа на хора в неравностойно положение до сградата обект на интервенция по проекта. Предвижда се провеждането на две пресконференции (2 пресконференции * 300,00 лв. = 600,00 лв. без ДДС). Началната пресконференция ще се проведе в началото на проекта, за да се запознае населението, както с целите на настоящия проект, така и с дейностите, предвидени за постигането им. Предвижда се участие да вземат около 20 участника. На втората пресконференция се предвижда да бъдат отчетени постигнатите резултати от изпълнението на проекта, евентуалните трудности срещнати при реализиране на дейностите, както и постигнатите икономии от потреблението на електроенергията. Заключителната пресконференция се предвижда да бъде проведена в рамките на официалното откриване на обекта. Предвижда се участие да вземат около 20 участника Двете пресконференции ще предоставят възможност на населението да се запознае с приноса на Европейския съюз за подобряване на енергийната ефективност на сградата на общинска администрация - Благоевград. За популяризиране на финансовия принос на ЕФРР, предоставен чрез Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 в подготовката и реализирането на дейностите по проекта се предвижда поставянето на един билборд (1 бр. билборд * 1 500,00 лв. = 1 500,00 лв. без ДДС) по време на изпълнение на дейностите по СМР на обекта и 1 постоянна обяснителна табела. По време на извършването на строително-монтажните дейности билбордът ще бъде с размери 4,00 м. дължина и 3,00 м. ширина. На билбордът ще бъде отбелязан финансовият принос от Европейския съюз и на държавния бюджет, емблемата на ЕС и упоменаването на Европейския съюз, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. и наименованието на финансиращата програма, наименованието на проекта, стойността на проекта с информация за размера на европейското и националното съфинансиране, както и начална и крайна дата за изпълнение на проекта. След приключване изпълнението на дейностите по проекта ще бъде поставена постоянна обяснителна табела с размери 100 см. ширина и 120 см. дължина. (1 бр. * 250,00 лв. = 250,00 лв. без ДДС). Текстовото съдържание на постоянната обяснителна табела ще отговаря изцяло на изискванията за визуализация и ще съдържа информация за финансовия принос от Европейския съюз и на държавния бюджет, емблемата на ЕС и упоменаването на Европейския съюз, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. и наименованието на финансиращата програма, наименованието на проекта, стойността на проекта с информация за размера на европейското и националното съфинансиране., Contracted Amount: 15 170.00 , Reported Amount: 18 204.00
  • Activity: Одит на проекта: Дейностите по одит на проекта ще се извършват с оглед гарантиране на прозрачност, ефективност, целесъобразност и правомерност на направените в рамките на проекта разходи. Дейностите по одит се планира да бъдат извършвани от регистриран одитор – член на Института на експерт-счетоводителите или от фирма за одит, които извършват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на изпълнение на дейностите по проекта., Contracted Amount: 3 270.00 , Reported Amount: 3 924.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Nikola, Contracted Amount*: 5 600.80 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Cvetelina, Contracted Amount*: 4 487.04 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Desislava, Contracted Amount*: 865.46 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Gergana, Contracted Amount*: 10 327.98 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Dobryana, Contracted Amount*: 3 796.61 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: enj.Kamelia, Contracted Amount*: 11 992.10 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Directorate for National Construction Control, Contracted Amount*: 1 500.00 , Reported Amount**: 1 500.00
  • Contractor: Radostina, Contracted Amount*: 5 210.65 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Petar, Contracted Amount*: 5 768.20 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Yordanka, Contracted Amount*: 2 008.45 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Kostadin, Contracted Amount*: 14 140.73 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "Di MI Development" Ltd., Contracted Amount*: 18 204.00 , Reported Amount**: 18 204.00
  • Contractor: "Blagoevgrad Invest 2016" Ltd., Contracted Amount*: 111 236.40 , Reported Amount**: 111 236.40
  • Contractor: "INFRA ROUDS" Ltd., Contracted Amount*: 3 206 739.13 , Reported Amount**: 3 505 525.08
  • Contractor: Brain Storm Consult-OD Ltd, Contracted Amount*: 3 924.00 , Reported Amount**: 3 924.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 502 645.00 , Reached amount: 1 521 580.00
Indicator 2 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 369.80 , Reached amount: 374.80

Financial Information

Total Project cost 3 070 213.95 BGN
Grant 3 070 213.95 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 3 070 213.95 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 319 083.26 0.00 319 083.26 "ИНФРА РОУДС" ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за изпълнение на дейностите по публичност и информация , Estimated Amount: 19 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за изработване на рекламни и печатни материали, запазена по смисъла на чл. 12 от ЗОП
    Contractor: "Di MI Development" Ltd.
    Contract total funded value: 240.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Избор на изпълнител за доставка и монтаж на билборд, информационна табела, доставка и разпространение на рекламни материали и организиране на пресконференции и официални церемонии
    Contractor: "Di MI Development" Ltd.
    Contract total funded value: 17 964.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за инженеринг на обекта предмет на настоящия проект по реда на ЗОП, Estimated Amount: 2 775 666.17
  • Differentiated position 1: „Изпълнение на инженеринг (проектиране, строително - монтажни работи и авторски надзор), с обект на интервенция – сградата на общинска администрация - Благоевград във връзка с реализацията на проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в общински административни сгради”, административен договор № BG16RFOP001-1.008-0006-C01, по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.008 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020”, Инвестиционен приоритет „Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради”, Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г.”
    Contractor: "INFRA ROUDS" Ltd.
    Contract total funded value: 3 206 739.13
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието на обекта на интервенция., Estimated Amount: 92 852.06
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Осъществяване на строителен надзор по време на СМР на обекта на интервенция
    Contractor: "Blagoevgrad Invest 2016" Ltd.
    Contract total funded value: 106 444.80
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Изготвяне на комплексни доклади за оценка на съответствието на инвестиционните проекти на обекта на интервенция
    Contractor: "Blagoevgrad Invest 2016" Ltd.
    Contract total funded value: 4 791.60
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител на консултантска услуга - лицензиран одитор за одит на проекта, Estimated Amount: 9 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за осъществяване на одит по изпълнението на проекта
    Contractor: Brain Storm Consult-OD Ltd
    Contract total funded value: 3 924.00
Procedure 5 Subject to due process: Организация и управление на проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Костадин Автономов Георгиев
    Contractor: Kostadin
    Contract total funded value: 14 140.73
  • Differentiated position 2: инж. Камелия Георгиева Вълкова - Попова
    Contractor: enj.Kamelia
    Contract total funded value: 11 992.10
  • Differentiated position 3: Гергана Илиева Тричкова
    Contractor: Gergana
    Contract total funded value: 10 327.98
  • Differentiated position 4: Добряна Стоянова Христова
    Contractor: Dobryana
    Contract total funded value: 3 796.61
  • Differentiated position 5: Радостина Василева Илиева
    Contractor: Radostina
    Contract total funded value: 5 210.65
  • Differentiated position 6: Десислава Николова Крушева
    Contractor: Desislava
    Contract total funded value: 865.46
  • Differentiated position 7: Йорданка Стойнева Данчова
    Contractor: Yordanka
    Contract total funded value: 2 008.45

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN