Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0022-C02
Project Name Home Care Service Units in Straldzha Municipality 2
Beneficiary 000970432 Municipality Straldja
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 17.09.2015
Start Date 01.11.2015
End Date 01.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Ямбол, Стралджа

Description

Brief description
Подкрепа за дейността на създадените 3 звена  в общината към ДСП в гр. Стралджа и селата Войника и Каменец по операция „Помощ в дома” за почасово предоставяне на услуги за социално включване в   домашна среда. Към момента на кандидатсване по настоящата  операция от тези услуги се ползват потребители от 17 населени места.
          При реализиране на операция „Независим живот” ще се възползват и потребители от още 3 населени места на общината и само едно няма да бъде включено – с.Леярово, тъй като от направените проучвания няма желаещи да ползват услугите, които ще се предоставят по проекта.
Обща цел: Подобряване достъпа  до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция на хора с увреждания и техните семейства, и хора над 65г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, чрез насърчаване на социалната икономика за преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността, както и преодоляване на възможности за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания  на територията на община Стралджа, чрез предоставяне на социалната услуга „Независим живот”.  
Дейности по проекта:
1. Организация, управление и мониторинг на проекта.
2. Организиране на избор на подизпълнители и доставка на офис-техника; материали и консумативи за обезпечаване администрирането и предоставянето на социалните услуги.
3.Организиране и реализиране на дейности за оценка на потребностите на потенциални потребители, подбор и сключване на договори с потребителите.
4. Подбор и сключване на договори с желаещи да предоставят почасови услуги към Звената за социални услуги в домашна среда .
5. Обучителни дейности за повишаване компетенциите на персонала на звената.
6. Предоставяне на почасови услуги  в домашна среда.
7. Консултиране на  преките доставчици на почасови услуги, потребители и близки, и супервизиране  на  случаи от практиката.   
8. Популяризиране на проекта и целите на ЕСФ.
Activities
  • Activity: Организация, управление и мониторинг на проекта.: Цел на дейността: Създаване на организация за управление на проекта и на система за мониторинг и оценка. Описание: 1.1.Издаване заповед за назначаване и регламентиране работата и отчитането й на членовете на екипа за организация, управление и мониторинг на проекта. Определяне на офиса. 1.2.Провеждане на първа среща в община Стралджа за определяне на задълженията на екипа за администриране на проекта. Изготвяне на длъжностни характеристики. Провеждане на периодични срещи за проследяване изпълнението на проекта. 1.3. Разработване на Правилник за работа на екипа и правила и процедури за предоставяне на почасови социални услуги по проект „Нови възможности”. 1.4. Разработване на вътрешна система за мониторинг и контрол., Contracted Amount: 49 950.00 , Reported Amount: 51 556.56
  • Activity: Организиране на избор на подизпълнители и доставка на офис-техника; материали и консумативи за обезпечаване администрирането и предоставянето на социалните услуги. : Цел на дейността: Да бъдат проведени прозрачни процедури за избор на изпълнители, в съответствие с националното законодателство. Описание: 2.1. Подготвяне и провеждане на отделни тръжни процедури по ЗОП за избор на изпълнители за : 2. 1.1.услуга за избор на изпълнител за: 1. Изготвяне на Методология за дейността на звената за почасови социални услуги за социално включване в общността или в домашна среда - 1 200 лв. - обосновка на стойността - 3 консултантски дни х 8 часа х 40,20 (ставка методист), разхода включва възнаграждение методист + командировъчни + разход за материали и е с ДДС. 2. Оценка на потребностите на лицата от целевата група - 3 921,60 лв. - обосновка на стойността -10 дни х 8 часа х ставка на консултант 21,50лв. - при стартирането на проекта; 6 дни х 8 часа х ставка на консултант 21,50лв. - периодично на тримесечие; 3 дни х 8 часа х ставка на консултант 21,50лв.- месец март 2016г. на лицата от целевите групи, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи”, разхода включва възнаграждение интервюиращи, транспортни разходи на интервюиращи; принтиране на формуляри за оценка; попълване на формуляри и обработка на оценката и е с ДДС. 3. Обучителни дейности за повишаване компетенциите на персонала на звената – 2 600лв. - обосновка на стойността - Въвеждащо - 2 дни , участници тези, които не са обучавани до момента, залагаме за 20 х 10лв. за 3 дни = 600.00лв. ( при условие, че доставчиците ще са между 40-50 в зависимост от часовата им ангажираност); Надграждащо – 2 пъти по 2 дни , през времето на доставка на услугите по проекта, участват всички доставчици - 50 х 10лв. за 2 дни = 1 000.00лв за едното и още толкова за второто надграждащо и е с ДДС. 4. Консултиране на преките доставчици на почасови услуги, потребители и близки, и супервизиране на случаи от практиката – 900лв. - обосновка на стойността - 1 бр. супервизия на 3 месеца, разхода включва възнаграждение супервизор х 4 часа (ставка 21,50лв.) + командировъчни супервизор + материали и е с ДДС. 5. Психологическа и/или мотивационна подкрепа на потребителите на услугата – 3 000 лв. - обосновка на стойността - Разхода включва възнаграждение психолог за 1 консултантски час (ставка 21,50лв.) х 100 консултации + командировъчни психолог + материали 2.1.2.услуга за публичност- 4 950 лв. 2.1.3. доставка на : Работно облекло - работен костюм, чехли, предпазни средства – 4 495лв.; офис техника 1450 лв.; 2.1.4. доставка на : материали за администриране на проекта - 461.20лв. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 4 380.48
  • Activity: Организиране и реализиране на дейности за оценка на потребностите на потенциални потребители, подбор и сключване на договори с потребителите.: Цел на дейността: Да се създадат условия за ефективен подбор на потребители на социални услуги, съответстващ на методиките за предоставяне на услугата в общността „Социален асистент” и създаде база данни с количествени и качествени характеристики за всеки кандидат-потребител. Договаряне социални услуги, отговарящи на индивидуалните потребности на нуждаещите се. Описание: 3.1.Дейността стартира с информационна кампания. 3.2. Ще се изготви Методология за дейността на звената за почасови социални услуги за социално включване в общността, която ще се основа на опита от 3 те звена в общината към ДСП в гр. Стралджа и селата Войника и Каменец, създадени по операция „Помощ в дома”, на резултатите от изпълнения проект и възможностите за развитие и професионализиране на социалните услуги. В рамките на операция „Помощ в дома” са разработени отделни правила и процедури, които е необходимо да се анализират, актуализират и интегрират в цялостна методология, която дава ясни критерии и насоки за постигане качество на доставката на социалните услуги. Методологията ще регламентира цялостния процес на предоставяне на почасови социални услуги в Звената към ДСП-Стралджа, като отчита спецификите на региона и целевите групи, интегрира принципите за предоставяне на социални услуги в общността и ще включва разработени всички необходими правила и процедури за предоставяне и управление на социалните услуги: 1. Правила и процедури при предоставяне на услугите в трите Звена към ДСП: - За потенциални потребители:система за оценка на потребностите от почасови социални услуги в общността,включваща стандартизиран формуляр за първоначална оценка на потребностите, методика за изчисляване и ранжиране на данните получени от оценката за всички кандидат-потребители. В операция „Помощ в дома” оценката на потребностите бе ангажимент на ДСП, което налага разработване и прилагане на система, която да да осигури достъпност на услугите в рамките на новия проект. - За подбора на преките доставчици на почасови услуги: Формуляр на заявление за кандидатстване; Таблица за предварителен подбор и оценка по документи на желаещите; както и формуляр на полуструктурирано интервю. Основните критерии за подбор на преките доставчици ще се базират на опит в предоставяне на грижи за възрастни и болни хора, образование, нагласи и мотивация за работа с целевите групи; 2. Критерии за включване в проекта и процес на предоставяне на почасови социални услуги;Процедури за: ползване на почасови социални услуги; за управление на основните рискове при предоставяне на почасови социални услуги в общността; Предлагани услуги в Звената към ДСП-Стралджа;- Правила за работа; 3. Формати на документи за предоставяне на почасовите услуги (заявка, оценка на потребности, договор с потребителя, процедури за действие, обратна връзка, др.); 4. Управление и мониторинг на почасовите социални услуги:разработени критерии за мониторинг и отчетност;система за вътрешен мониторинг;формуляр за вътрешен мониторинг. Методологията и социална оценка на кандидат-потребителите ще се реализира от подизпълнител периодично и през м.03.2016г. на лицата от целевите групи, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи”. 3.3. Вземане на решение за избор на целевите групи. Подборът на първите 40 - 50 потребители ще бъде съобразно критерии за подбор, одобрени от Кмета на общината, съгласно приетата методология (йерархия на потребностите, социален статус, подкрепа от семейството, др.). 3.4.След финализиране на подбора ръководителя на проекта ще организира, а координатора съвместно с 3- ма технически сътрудници за всяко от звената към ДСП от общината ще проведат срещи за представяне на социалните асистенти на потребителите и ще изготвят разпределение. Екипът на проекта определя часовете, на които потребителят има право на достъп, съгласно Методология за дейността на звената за почасови социални услуги за социално включване в общността или в домашна среда за администриране на проекта., Contracted Amount: 4 980.00 , Reported Amount: 8 277.60
  • Activity: Подбор и сключване на договори с желаещи да предоставят почасови услуги към Звената за социални услуги в домашна среда .: Цел на дейността: Определяне на подходящи доставчици на почасови социални услуги по проект „Независим живот” Описание: 4.1.Дейността стартира с информационна кампания за разясняване целите и дейностите по проекта и възможностите за предоставяне на услугите сред общността, с фокус към потенциалните доставчици. 4.2.Подборът на кандидатите за доставчици на почасови социални услуги по проект „Независим живот” ще предоставя равни възможности и ще гарантира равенство между мъжете и жените. 4.2.Със заповед на кмета на общината се съставя комисия, която провежда интервютата с кандидатите за доставчици на почасови социални услуги по проект „Независим живот”. 4.3.Одобрените от комисията кандидати се предлагат за назначаване, като водещото при наемането им е правото на личен избор на потребителя. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Обучителни дейности за повишаване компетенциите на персонала на звената.: Цел на дейността: Придобиване на знания и умения, необходими за конкретните дейности, удовлетворяващи потребителите Описание: 5.1. Провеждане на въвеждащо обучение – 2 дни, 20 бр. 5.2. Провеждане на надграждащо обучение – 4 дни, 50бр., Contracted Amount: 2 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на почасови услуги в домашна среда.: Цел на дейността: Предоставяне на качествени социални услуги на потребителите, съгласно сключените договор Описание: 6.1 Видове услуги, които ще се предоставят на потребителите на почасови социални услуги по проект „Независим живот”. 6.1.1. Дейности, предоставяни от услугата „социален асистент” : 6.1.1.1. Дейности за лична помощ: • включва следните услуги: поддържане на лична хигиена; хранене; палене на печка; помощ при вземане на лекарства; проследяване на правилното вземане на лекарства; придружаване да личен лекар или друг лекар-специалист; помощ при настаняване в болница; грижи в болница при необходимост. 6.1.1.2 Дейности за социална подкрепа и социално включване: • включва следните услуги: четене на ежедневници и художествена литература; придружаване извън дома; организиране на занимания по интереси; подпомагане при отглеждане на цветя; подкрепа при кризисни ситуации; съдействие при подаване на документи до различни институции; съдействие при изготвяне и представяне на необходимите документи за явяване пред ТЕЛК; съдействие за снабдяване с технически помощни средства на хора с увреждания и при тежки заболявания. 6.1.1.3. Комунално-битови дейности: • включва следните услуги: текущо почистване; основно почистване; снабдяване с различни продукти; заплащане на комунално-битови разходи; съдействие за извършване на дребни ремонти. 6.1.2.Дейности по «Здравна грижа» • включва следните услуги: измерване на витални показатели (кръвно налягане, пулс, телесна температура); измерване на кръвна захар; поставяне на различни видове инжекции – подкожни, венозни, мускулни; поставяне на система, катетър; предоставяне на съвети за хигиена и хранене; консултиране за хигиена и предпазване от развитието на декубитуси при рискови за това потребители. 6.1.3. Рехабилитационна дейност: • включва рехабилитационни програми за възстановяване и социална интеграция, като дейностите по медицинска рехабилитация се провеждат след задължителна консултация и назначение от лекар – физиотерапевт. 6.2. Предоставяне на услугите съобразно личния избор, личното пространство и достойнство на потребителите 6.3. Поверителност на личните данни на потребителите на услугите по проекта. 6.4. Разработване на документи за предоставяне на качествени социални услуги. , Contracted Amount: 438 649.00 , Reported Amount: 434 937.62
  • Activity: Консултиране на преките доставчици на почасови услуги, потребители и близки, и супервизиране на случаи от практиката. : Цел на дейността: Да се предостави информация и професионална подкрепа на нуждаещи се от персонал на Звена за услуги в домашна среда, потребители и техни близки за решаване на конфликти и случаи от практиката (рискове, загуба, домашно насилие, зависимости, договорни отношения, др.) Да се предостави професионална подкрепа на екипа с обучителна, консултативна и административна цел. Описание: Дейността гарантира високо качество на оказваната подкрепа и грижа както към потребителите, така и към персонала на Звена за услуги в домашна среда към ДСП в община Стралджа. 7.1.Дейността включва: информационно консултиране на кандидати за предоставяне на почасови услуги, потребители и техни близки. Провеждане на редовни социално-психологически индивидуални и групови консултации на персонала на звеното за надграждане на компетенциите им и работа по случаи. Провеждане на социално-психологически индивидуални консултации по заявка на потребители и техни близки. 7.2. Ще се разработят и предоставят тематични материали за потребителите по проблемите на хората от третата възраст, превенция на хронични болести и права на хората с увреждания. 7.3.Екипът ще работи по казуси от проекта (домашно насилие, траурна реакция, зависимости, депресивни и тревожни състояния) Провеждане на сесии за супервизия 1 на тримесечие по предварително обсъдени случаи. Всяка супервизия ще включва анализ на ситуацията, изработване на хипотези и планиране на стъпки за интервенция и подкрепа. Като метод за професионална подкрепа супервизията ще допринесе за повишаване на квалификацията на екипа, за предотвратяване на професионалното прегаряне и за подобряване на качеството на предлаганите услуги. За провеждане на дейността ще бъде привлечен подизпълнител с опит в предоставянето на консултантски услуги и супервизия в областта на социалната работа., Contracted Amount: 897.60 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Популяризиране на проекта и целите на ЕСФ : Цел на дейността: Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите, заложени в проекта дейности, сроковете за изпълнението им и постигнатите резултати, както и с анализите на добрите практики и проблеми, свързани с изпълнението му. Описание: 8.1. Организиране и провеждане на информационна кампания. 8.2. Изготвяне на банер и 200 бр. информационни брошури за проекта. 8.3. Изготвени и публикувани 7 бр. тематични статии в местната, регионалната и национална преса. 8.4. Провеждане на встъпителна и заключителни конференции в трите звена към патронажите в общината. 8.5. Изготвяне сайт на проекта. 8.6. Изготвяне на визуализирани рекламни материали., Contracted Amount: 2 940.00 , Reported Amount: 2 740.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: UNIKOM KOMPYUTARNI SISTEMI OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 410.00
  • Contractor: NAUTILUS DESIGN Ltd., Contracted Amount*: 2 940.00 , Reported Amount**: 1 420.00
  • Contractor: TEZA, Contracted Amount*: 8 277.60 , Reported Amount**: 4 620.00
  • Contractor: PANDA KOOPERATSIYA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 460.66
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Number, Base Value: 46.00 , Target amount: 185.00 , Reached amount: 231.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Number, Base Value: 46.00 , Target amount: 200.00 , Reached amount: 231.00

Financial Information

Total Project cost 499 816.60 BGN
Grant 499 816.60 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 499 816.53 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Осигуряване публичност по проект «Звена към ДСП в община Стралджа-2» , по договор № BG 05M9OP 001-2.002-0022-C001по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” (РЧР) 2014-2020”съфинансирана от Европейски социален фонд на Европейския съюз, Estimated Amount: 4 125.00
Procedure 2 Subject to due process: Услуга за избор на изпълнител за: 1. Изготвяне на методология за дейността на звената за почасови социални услуги за социално включване в общността или в домашна среда . 2.Оценка на потребностите на лицата от целевата група. 3. Обучителни дейности за повишаване компетенциите на персонала на звената. 4. Консултиране на преките доставчици на почасови услуги, потребители и близки и супервизиране на случаи от практиката. 5. Психологическа и/или мотивационна подкрепа на потребителите на услугата, по договор № BG 05M9OP 001-2.002-0022-C001по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” (РЧР) 2014-2020” съфинансирана от Европейски социален фонд на Европейския съюз”. , Estimated Amount: 9 685.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN