Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.001-0137-C04
Project Name Home care for residents of Byala municipality, Ruse district
Beneficiary 000530493 Byala Municipality
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 12.01.2023
Start Date 16.01.2023
End Date 16.01.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Русе (BG323), Бяла

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, вкл. в контекста на пандемични ситуации, на хора с увреждания и възрастни хора зависими от грижа.
Реализирането му ще осигури предоставянето на следните дейности за период от 24 месеца: 1. Предоставяне на почасови мобилни здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване транспорт на персонала, предоставящ услугите до/от дома на лицата; заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги /със средства на потребителите/. 3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. 4. Осигуряване на супервизии и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. 
Activities
  • Activity: Предоставяне на грижа в дома: Реализирането на проекта ще осигури предоставянето на следните дейности за период от 24 месеца: 1.Предоставяне на почасови мобилни здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. 2.Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване транспорт на персонала, предоставящ услугите до/от дома на лицата; заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги /със средства на потребителите/. 3.Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. 4.Осигуряване на супервизии и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Общият размер на компенсацията за 75 потребители на интегр. здравно-соц. услуга е в размер на 756 149,88 лв. за 24 м., като 577 914,55 лв. са предвидени разходи за персонала и 178 235,33 лв. са др. разходи за услугата от единната ставка, които са описани подробно в секция 10: "Разходи, които формират компенсацията за кандидата". Предвиждаме и 52 930,49 лв. за непреки разходи, които представляват 7% от размера на компенсацията. Териториално ще бъдат обхванати Бяла и 10-те села в общината. Подборът на потребителите ще бъде направен на база на изготвените индивид. оценки на потребностите за всеки един кандидат-потребител. Гарантираме, че ще бъде зачетен личният избор на всеки един потребител, относно видовете услуги, които ще ползва по проекта. За всички потребители на проект „Патронажна грижа+ компонент 3“ ще бъде предоставена възможност да се включат в настоящия проект, като на същите ще се актуализират оценките на потребностите. Дейностите по проекта ще стартират с тези потребители, а паралелно с това ще се предостави възможност през целия период на реализация на проекта да се приемат документи на нови кандидат-потребители, с цел предоставяне на грижа на максимален брой лица от целевата група и задоволяване в оптимална степен на техните нужди. Доставчиците на интегр. здравно – соц. услуга по проект "Патронажна грижа + компонент 3", при изявено желание от тяхна страна, ще имат възможност да бъдат преназначени по настоящия проект. Паралелно с това ще бъде обявен доп. подбор на персонал, спазвайки изискванията на КТ. Поради възможността от отпадане на някое от назначените лица, предоставящи услугата и необходимостта от назначаване на др. лице, дейността по назначаване е заложена за целия период от изпълнение на проекта. Възнагражденията на наетите лица ще бъдат формирани съобразно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027. Планираме следния екип, който ще бъде ангажиран с предоставянето на услуги в домашна среда: Ръководител на социалната услуга-1 лице на 8ч., диспечер–1 лице на 8ч., шофьор–1 лице на 8ч., домашен помощник–17 лица, от които 10 на 8ч. и 7 на 4ч., социален сътрудник–4 лица на 4ч., психолог–1 лице на 8ч., медицинска сестра–1 лице на 4ч. Възнагражденията на лицата ще бъдат заложени в б.р 1.1, като с лицата ще бъдат сключени трудови договори. Освен тях доп. ще бъдат наети и 1 психолог, 1 мед. сестра и 1 соц. сътрудник на граждански договор, а разходът за тяхното възнаграждение ще се заложи в б.р 2.1. В зависимост от нуждите и броя на потребителите, в процеса на предоставяне на услугите, посочените длъжности, могат да бъдат променени като брой или работни часове в рамките на договорения бюджет. Транспортът на персонала ще се осъществява с предоставено превозно средство от общината. Планира се въвеждащо обучение на всички новонаети лица, пряко ангажирани с предоставяне на услугите, които не са преминали такова по сходни проекти. В процеса на реализация на проекта ще се проведе и надграждащо обучение и супервизия за всички наети лица предоставящи грижа в дома., Contracted Amount: 809 080.37 , Reported Amount: 602 834.71

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 75.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 75.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 809 080.37 BGN
Grant 809 080.37 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 485 448.30 BGN
Percentage of EU co-financing 82.17 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN