Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0127-C02
Project Name BG05M9OP001-2.040 - home care for a decent life
Beneficiary 000024688 Belitsa municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 08.07.2019
Start Date 08.07.2019
End Date 16.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Белица, гр.Белица
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Хаджидимово, гр.Хаджидимово
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Гърмен, с.Гърмен

Description

Brief description
Общата цел на проекта е подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ капацитет за предоставянето им в общините Белица, Хаджидимово и Гърмен.
Специфичните цели на проекта са:
-   да се изгради модел за патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания, вкл. с хронични заболявания и трайни увреждания с цел осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в техните домове. 
-  да се създадат три работещи доставчици на социални услуги с квалифициран персонал и високи стандарти, чрез което да се предоставят интегрирани услуги за хора с увреждания и техните семейства, хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, като се съчетаят комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. и социални и здравни услуги в общността или в домашна среда, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите.
Проекта е насочен към общо 75 лица от бщините Белица, Хаджидимово и Гърмен - възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства. Дейностите които ще бъдат изпълени по проекта  включват предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора, обучение и супервизия на персонала; обзавеждане и оборудване на подходящи помещения, включително и закупуване на транспортни средства за извършване на мобилната работа. Представителете на целевите групи, включени за участие в проекта ще повишат качеството си на живот, чрез достъп до качествени услуги в домашна среда , съобразно индивидуалните им потребности.
Activities
  • Activity: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора: Описание – Дейността включва две обособени поддейности: 1. Избор на доставчик на социална услуга - месеци 1 до 4 от проекта 2. Подбор на потребители за включване в проекта и предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги I етап – Вход към услугата (месец 1 и 2) Подаване на заявления – процесът ще стартира от втория месец на проектните дейности, като за целта ще се разпространи информация в местните електронни и печатни медии и на интернет страницата на всяка община. Заявленията и придружителните документи ще се приемат в деловодството на съответната ОбА, като процесът се планира да се извършва през целия период на проекта (до изтичане на 16 месец от проектните дейности). Заявленията, събрани до края на 2-ти месец от проекта, първи ще бъдат предоставени за изготвяне на оценка на потребностите от почасови услуги. След това на всеки два месеца, периодично ще бъдат извършвани нови оценки на кандидати за потребители на социални и здравни услуги, при наличие на свободен капацитет. II етап – Извършване на оценка на потребностите от почасова грижа в домашна среда (месеци 3 и 4) Изготвянето на оценките, обработката им и предаването обратно към общината се извършва съгласно Методиката за работа, от съответните специалисти. III етап – Предоставяне на социални услуги за период от 12 месеца На база класирането от Етап II се стартира предлагането на почасова грижа в домашна среда. При изпълнен капацитет от заложени 75 лица (разпределени по общини), ползватели на услуги, се изготвя лист с резерви/чакащи, които ще бъдат включвани при освобождаване на място от друг потребител по една или друга (обоснована и документирана ясно и еднозначно) причина. Потребителите ще имат изготвен индивидуален план за услуги, който може да включва следните дейности: 1. Дейности на медицинските специалисти • предоставяне и събиране на здравна информация • промоция на здравето, превенция и профилактика на болестите • медицински и здравни грижи и дейности. • ресоциализация, реадаптация и рехабилитация • манипулации • оказване на спешни и други дейности • провеждане на обучение в областта на здравните грижи • дейности по писмено лекарско назначение 2. Дейности на специалистите в областта на социалните дейности • Предоставяне и събиране на информация • Социално-битови дейности • Подпомагане на специалиста по здравни гпижи при извършване на дейности, свързани с удовлетворяване на основните жизнени потребности на потребителя • мероприятия по дезинсекция и дератизация • превенция на разпространението на инфекции • овладяване на аварийни ситуации • придружаване до лечебно или здравно заведение за извършване на медицински прегледи и/или манипулации • подкрепа при комуникация с институцин и служби. IV етап – Актуализация на оценките Тази дейност ще бъде извършвана на всеки 6 месеца за всеки конкретен потребител от екипа, съгласно Методиката за работа. , Contracted Amount: 147 200.00 , Reported Amount: 159 364.80
  • Activity: Обучение и супервизия на персонала, Закупуване на транспортно средство за извършване на мобилната работа: 1.Патронажните грижи ще се осъществяват от лица с придобита професионална квалификация "медицинска сестра", "фелдшер" или „акушер". Подборът на специалистите в областта на социалните дейности, които ще осъществяват социалните дейности в контекста на патронажната грижа се извършва в съответствие с изискванията на българското трудово и антидискримииационно законодателство и осигурява защита на потребителите. Избраният персонал ще премине обучение (въвеждащо и надграждащо). Обученията ще се извършват по предварително изготвена и предоставена на общините програма за обучение на специалистите в областта на социалните дейности, предоставящи патронажната грижа. Въвеждащото обучение е теоретично и практическо, с продължителност не по-голяма от 5 дни и 50 учебни часа Само лица преминали задължително въвеждащо обучение ще извършват патронажна грижа. Надграждащото обучение с продължителност от 2 дни и 20 учебни часа ще бъде предоставено на специалиститие предоставящи социални услуги, в сътоветствие с идентифицираните нужди. За постигане на високо качеството на патронажната грижа в общините Белица, Хаджидимово и Гърмен се предвижда да се осъществява супервизия на предоставянето на услугата. С цел ефективно използване на ресурсите ще се извършва мониторинг на процеса на обучение и супервизия на предоставянето на патронажната услуга един път месечно във всяка община. Период на изпълнение - месеци 3 и 4 за обучение на персонала; месеци 5 до 16 вкл. за осъществяване на супервизия 2. Характерно за цялат област Благоевград са разпръснати и отдалечените от общинския център населени места, както и отдалечените махали в рамките на селото.Община Белица има 12 населени места, община Хаджидимово има 15 населени места, а община Гърмен се състои от 16 населени места. За да се достигне до всички потенциални потребители се предвижда да се закупи транспортно средство, което да бъде използвано за предвижване до дома на потребителите на ангажираните по проекта за мобилна работа на медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги. Период на изпълнение - месеци 3 и 4 за провеждане на процедура; месеци 5 до 16 вкл. за използване при предоставянето на услугата., Contracted Amount: 54 000.00 , Reported Amount: 49 980.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Garmen municipality, Contracted Amount*: 54 432.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Hadzhidimovo municipality, Contracted Amount*: 52 416.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: BULVARIA SOFIA EAD, Contracted Amount*: 41 650.00 , Reported Amount**: 49 980.00
  • Contractor: "Edu. Center Evrika" Ltd., Contracted Amount*: 151 200.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors
  • Subcontractor: „Business Consult – AY” EOOD, Contracted Amount*: 4 000.00
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 2 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 75.00 , Reached amount: 78.00
Indicator 3 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 75.00 , Reached amount: 78.00
Indicator 4 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00

Financial Information

Total Project cost 219 308.00 BGN
Grant 219 308.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 219 286.20 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка чрез закупуване на транспортно средство (лек автомобил - нов) за извършване на мобилна здравно-социална. услуга по проект „ Домашни грижи за достоен живот“”,, процедура BG05M90P001-2.040 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания Компонент 2”, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 — 2020“ , Estimated Amount: 41 666.67
  • Differentiated position 1: „Доставка чрез закупуване на транспортно средство (лек автомобил - нов) за извършване на мобилна здравно-социална услуга по проект „Домашни грижи за достоен живот“ процедура BG05M90P001-2.040 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания — Компонент 2”, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 — 2020”
    Contractor: BULVARIA SOFIA EAD
    Contract total funded value: 41 650.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN