Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0282-C01
Project Name Increasing energy efficiency in PHILPLAST Ltd.
Beneficiary 825262655 PHILPLAST Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 18.08.2017
Start Date 18.08.2017
End Date 13.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Родопи, с.Ягодово

Description

Brief description
Основната дейност на ФИЛПЛАСТ ООД е производство на бластвани и шприцови изделия и изработка на инструментална екипировка – матрици (сектор, характеризиращ се с висока енергийна интензивност).
Основнaта потребност на фирмата е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1. Придобиване на ново производствено оборудване
2. Придобиване на система за мониторинг на енергопотреблението състояща се от хардуер и софтуер
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение. 

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад (Становище № BG16RFOP-913/17.10.2016г.), ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване - Мулти-сензорна прецизна измервателна машина (1бр.); Шприц машина (1бр.); Инверторен винтов компресор (1бр.); Четириопорен електрокар (1бр.)
2. доставена, монтирана и въведена в експлоатация система за мониторинг на енергопотреблението
3. изпълнени дейности за опазване на околната среда
4. годишни спестявания на енергия - 200 851 kWh/год 
5. спестени емисии CO2 - 135.52 т/год
6. визуализация на проекта

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Activities
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Мулти-сензорна прецизна измервателна машина - 1бр.; Шприц машина - 1бр.; Инверторен винтов компресор - 1бр.; Четириопорен електрокар - 1бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени: - Мулти-сензорна прецизна измервателна машина - 1бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - Шприц машина - 1бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - Инверторен винтов компресор - 1бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) - Четириопорен електрокар - 1бр. (мярка 4 от одобрен енергиен одит) - предназначен за товарителни работи и транспортиране на товари за вътрешно фирмени цели; не подлежи на регистрация и няма талон; не отговаря на изискванията за транспортно средство и не е такова. Ще оперира само на територията на дружеството. Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 10-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 10-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен плакат, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. , Contracted Amount: 365 000.00 , Reported Amount: 364 400.00
  • Activity: Доставка, монтаж и въвеждане в ескплоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), състояща се от хардуер и софтуер: Съгласно мярка 5 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да въведе в експлоатация автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система. Препоръчаната за целите на фирмата СМЕ представлява електронна система (съставена от хардуер и софтуер), която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Системата може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на хардуерно оборудване (прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията и такива за събира информацията от измервателните прибори). Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично посредством софтуер. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. СМЕ ще обхваща консуматорите в рамките на разгледаните мерки по проекта. Внедряването на системата изисква въвеждането в експлоатация на хардуерно оборудване и инсталиране на софтуер. Дейността може да стартира след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване предвидено в Дейност 1. Поради тази причина, дейност 2 стартира през 10ти месец с избор на изпълнител и след доставката на оборудването в дейност 1, ще се премине към доставката на Система за мониторинг на енергопотреблението. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 10ти до 11ти месец) 2. Доставка, монтаж, тестване, въвеждане в експлоатация на системата и подписване на приемопредавателен протокол (от 11ти до 15ти месец) 3. Визуализация (от 10ти до 15ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020., Contracted Amount: 7 000.00 , Reported Amount: 6 359.05
  • Activity: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма ФИЛПЛАСТ ООД В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ 5 мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище , Contracted Amount: 6 500.00 , Reported Amount: 6 500.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Dimexlift Group AD, Contracted Amount*: 20 300.00 , Reported Amount**: 29 000.00
  • Contractor: DILTECH OOD, Contracted Amount*: 131 950.00 , Reported Amount**: 188 500.00
  • Contractor: Semo LTD, Contracted Amount*: 4 451.33 , Reported Amount**: 6 359.05
  • Contractor: ARC METROLOGIA OOD, Contracted Amount*: 75 600.00 , Reported Amount**: 108 000.00
  • Contractor: POLYMETA C OOD, Contracted Amount*: 27 230.00 , Reported Amount**: 38 900.00
  • Contractor: AN ENERGY LTD, Contracted Amount*: 5 850.00 , Reported Amount**: 6 500.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 200.85 , Reached amount: 200.85
Indicator 3 Energy audits performed, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 135.52 , Reached amount: 135.52

Financial Information

Total Project cost 378 500.00 BGN
Grant 266 250.00 BGN
Self amount 112 250.00 BGN
Total actual amounts paid 265 381.33 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), състояща се от хардуер и софтуер, Estimated Amount: 7 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), състояща се от хардуер и софтуер
    Contractor: Semo LTD
    Contract total funded value: 4 451.33
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Обособена позиция 1. Шприц машина - 1 брой; Обособена позиция 2: Инверторен винтов компресор - 1 брой, Estimated Amount: 209 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Обособена позиция 1. Шприц машина - 1 брой;
    Contractor: DILTECH OOD
    Contract total funded value: 131 950.00
  • Differentiated position 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Обособена позиция 2: Инверторен винтов компресор - 1 брой
    Contractor: POLYMETA C OOD
    Contract total funded value: 27 230.00
Procedure 3 Subject to due process: Енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване), Estimated Amount: 6 500.00
  • Differentiated position 1: Енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване)
    Contractor: AN ENERGY LTD
    Contract total funded value: 5 850.00
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на ДМА по обособени позиции: Обособена позиция 1. Доставка на Четириопорен електрокар - 1 брой Обособена позиция 2. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Мулти-сензорна прецизна измервателна машина - 1 брой, Estimated Amount: 156 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на ДМА по обособени позиции: Обособена позиция 1. Доставка на Четириопорен електрокар - 1 брой
    Contractor: Dimexlift Group AD
    Contract total funded value: 20 300.00
  • Differentiated position 2: Закупуване на ДМА по обособени позиции: Обособена позиция 2. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Мулти-сензорна прецизна измервателна машина - 1 брой
    Contractor: ARC METROLOGIA OOD
    Contract total funded value: 75 600.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN