Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-0990-C02
Project Name Providing an opportunity for employment and quality of life of the unemployed persons from the municipality of Jablanica
Beneficiary 200203515 Stantur LTD.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 17.09.2016
Start Date 17.09.2016
End Date 17.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Ловеч, Ябланица, с.Добревци

Description

Brief description
"Стантур" ЕООД  развива дейност в сферата на еко туризма в селските райони, със социално ориентирана фирмена политика, насочена към опазване на околната среда и инвестиция в човешки ресурс. С реализирането на проект "Предоставяне на възможност за трудова заетост и повишаване качеството на живот на безработни лица от община Ябланица" ръководството на дружеството си поставя основна цел да разкрие шест нови работни места в къща за гости в с. Добревци, да наеме служители - млади хора на възраст до 29г, вкл., безработни лица над 54г., както и трайно безработни лица в активна възраст. Чрез разкриване на новите работни места да спомогнем за снижаване ръста на безработица в района, като осигурим възможност 6 представители на целевите групи да намерят професионална реализация и да повишат качеството си на живот, като им осигурим заетост и доходи, а след приключване на проектните дейности да запазим 3 от работните места. По проекта ще бъде закупено оборудване, което ще послужи за осигуряване работните места на двама от наетите служители. Ще популяризираме сред местните жители и широката обществеността финансовата помощ, предоставена за реализацията на проекта от фондовете на Европейския съюз - Европейския социален фонд и Оперативната програма “Развитие на човешките ресурси” 2014 - 2020 и приноса й в изпълнение на целите на стратегията на ЕС „Европа 2020” в областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. За успешното реализиране на проекта и постигане на индикаторите сме заложили дейности за управление. След приключване на проекта ще запазим работните места  на 3-ма от наетите служители и те ще продължат професионалната си реализация за минимум още 12 месеца. Служителите, които ще бъдат наети за изпълнение на проектните дейности ще повишат трудовият си опит и мотивация за активно поведение на пазара на труда.
Activities
  • Activity: Разкриване на нови работни места в къща за гости в с. Добревци и наемане на персонал за период до 12 месеца: Целта на тази дейност е да се разкрият шест работни места и назначат 6 души персонал, в къща за гости. Към настоящият момент в къщата за гости в с. Добревци работи 1 служител на ф-ма Стантур, който е нает с работно време 3 часа, на длъжност - иконом. Къщата е с капацитет 8 легла, приема гости от 2013г. . Село Добревци е разположено в предбалкана, районът е екологично чист, минералният извор и зарибеният язовир, както красива природа и близостта му до столицата, привличат все повече туристи. Единственият, за сега служител, нает да обслужва къщата, се справя с много усилия, което се отразява на качеството на предоставяната услуга, а клиентите, желаещи да наемат къщата, през всички сезони, се увеличават непрекъснато. Поради тази причина ръководството на фирмата планира да разкрие нови работни места и наеме безработни лица от целевите групи, като с това от една страна да подобри качеството на предлаганите услуги, а от друга да спомогне за снижаване на изключително високото нивото на безработицата в района. Шестте лица ще бъдат наети на следните длъжности: сервитьор - 1( НКПД: 51312004), който ще обслужва гостите в трапезарията, ще сервира храна, приготвя и сервира топли и студени напитки, отсервира и почиства масите, както и ще се грижи за цялостната хигиена на помещението; майстор готвач - 1(НКПД: 34342003) - ще приготвя храна за гостите, настанени в къщата, както и по заявка на гости настанени в други къщи за гости в с. Добревци, както и други дейности свързани с работа в кухненския блок; иконом - 1 (НКПД: 51512001) - ще е отговорен за посрещането и настаняването на гостите и тяхната регистрация и ще се грижи за безпроблемното им пребиваване в къщата; икономист туризъм - 1 (НКПД: 26316021)- ще приема резервации и води кореспонденция по е-поща с бъдещи гости, ще организира цялостната дейност относно популяризирането и рекламата и други сходни дейности; 1 - експерт климатични и механични системи (НКПД: 21446024), който ще се грижи за изправността на елинсталацията, поддръжката на елуредите и отоплителната инсталация в къщата; 1 - озеленител(НКПД: 21326015)който ще оформи и поддържа ландшафта в двора на къщата (3,7 дка.).Фирмата предвижда на ново разкритите работни места да бъдат наети хора от с. Добревци и/или от съседните населени места, където процента на безработица е висок и засяга лица, представители на посочените в програмата целеви групи. Наетия на длъжност сервитьор ще е младеж на възраст до 29г., икономът и майстора готвач над 54 г., а на длъжностите - експерт климатични и механични системи, озеленител и икономист туризъм ще се наемат безработни лица в активна възраст (30 - 53 години). Шестимата служители ще бъдат наети за период от 12 месеца, като след приключване на проектните дейности с наетите на длъжност майстор готвач, експерт климатични и механични системи и озеленител трудовите правоотношения ще бъдат продължени за още 1 година. , Contracted Amount: 56 055.00 , Reported Amount: 56 055.00
  • Activity: Закупуване на градински инвентар и оборудване за кухненски блок: За да се разкрият новите работни места и създадат условия за реализация на наетите служители е необходимо да се инвестира в оборудване. Инвестицията със собствени средства в оборудване и техника за обезпечаване работата на новонаетите служители би довела до завишаване на крайните цени за гостите, съответно до неконкурентност, а от там и до неустойчивост на ново разкритите работни места. Поради тези причини и с оглед създаване на условия за работа на наетия по проекта персонал, планираме се закупят следните машини и съоръжения: 1) Мотокултиватор /косачка за трева/.- 1 брой с допълнителни устройства, необходими за неговата мултифункционалност: косяща греда - 1 брой, плуг - 1 брой ), фреза - 1брой и 1 снегопочистваща турбина , тези съоръжения с прилежащите им аксесоари ще обезпечат целогодишната заетост на озеленителя. С оглед целогодишната заетост на озеленителя и устойчивост на работното място планираме да закупим и монтираме 1 парник за отглеждане на биозеленчуци, от които ще се приготвят салати и др. предястия за гостите. За да се обособи работното място и създадат условия за ефективна работа на майстора готвач, така че в кухненският блок да има условия за подготовка и приготвяне на храна, съобразно капацитета на къщата за гости и с възможност за разнообразен асортимент от предястия, супи и основни ястия е нужно да се оборудва с подходяща кухненска техника. Поради нарасналия интерес към селския туризъм и бързото развитие на този сектор, особено в екологично чисти райони, какъвто е районът около с. Добревци, в селото функционират няколко къщи за гости с различен капацитет, в тях не се предлага храна за почиващите, няма и достатъчно заведения за хранене, които да задоволят търсенето. Поради тази причина планираме в кухненският блок да бъде оборудван, та че да има възможност наетият майстор готвач да поема поръчки извън капацитета на гостите настанени в къщата, за да се удовлетворят и потребностите на гостите от къщите в съседство. Планираме кухненското оборудване да е от една страна ефикасно, с оглед нисък разход на еленергия, а от друга в кухненския блок да има съоръжения с висока производителност, и същевременно да отговаря на нормативната уредба и изискванията на БАБХ и РЗИ. Уредите, съоръженията и инвентара за оборудване на кухненския блок са: Готварска печка -1брой, Газова печка - 1 бр., Съдомиялнa - 1бр,.Фризер - 2бр., Абсорбатор - 1бр.,Хладилник - 1бр., Бойлер - 1бр , Фритюрник - 1бр. , Фритюрник - 1бр., Грилamp;Скара - 1бр., Сокоизстисквачка amp; Цитруспреса - 1бр., Ел.канa - 1бр., Месомелачкa - 1бр., Кухненски робот - 1бр., Миксерamp;Блендер - 1бр., Сандвич мейкър - 1бр, Хлебопекарна - 1бр,Готвене на пара - 1бр, Кухненски везна - 1бр , Contracted Amount: 28 069.00 , Reported Amount: 28 069.00
  • Activity: Информация и публичност: Дейностите предвидени за информация и публичност целят широката общественост да знае за приноса на проекта за наемане на безработни лица от целевите групи и спомагане за снижаване на безработицата в района, както и за финансовата помощ, предоставена за реализацията му от фондовете на Европейския съюз - Европейския социален фонд и Оперативната програма “Развитие на човешките ресурси” 2014 - 2020. За популяризиране сред обществеността ролята на ЕС и ОПРЧР ще бъде изработена и поставена на видно място, пред къщата за гости 1 информационна табела, съдържащи информация за проекта, в които ще се упомене финансовата подкрепа, като те задължително ще съдържат визуализацията на Европейски съюз, ЕСФ логото на Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014 - 20 и пълното й наименование, заглавието на проекта и основната му цел, стойността на проекта, европейското и национално съфинансиране, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Ще се изработят информационни стикери, които ще се поставят на всички закупени по проекта машини, съоръжения и инвентар. Планираме по проекта да се създаде е-страница на която ще се публикува информация за заложените цели, приноса на ЕС и ОПРЧР за реализирането на проекта, хода на дейностите и постигнатите резултати., Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 1 000.00
  • Activity: Управление на проекта: Целите на дейност "Управление на проекта" са да се осигури целесъобразност, ефективно и ефикасно разходване на финансовите средства предоставени на фирмата за реализация на проекта и постигане на заложените резултати. Стантур ЕООД ще изпълнява договора като спазва принципите на икономичност, ефикасност, ефективност, публичност и прозрачност. Със стартирането на проектните дейности с ръководителя на проекта ще се сключи граждански договор. Отговорностите, свързана с изпълнение на проекта и поетите ангажименти, съобразно сключения договор, са на ръководителя на проекта, който има следните отговорности и задължения: - организация на дейностите на проекта; - проследява спазването на договорените срокове за изпълнение на дейностите и постигане на заложените индикатори; - организира и провежда дейностите свързани с подбора на лицата от целевите групи, включени в проекта, изготвя критериите за подбор и оценка на новите служители, съобразно заложените характеристики, следи за изпълнението на работата им по проекта; - изготвя протоколи, месечни отчети, справки и др.(ако е приложимо) - работи в сътрудничество със счетоводителя на кандидата и представители на УО; - следи за целесъобразно разходване на средствата от бюджета на проекта; - осъществява непосредствен контрол върху работата на външните изпълнители и доставчици, навременното изпълнение на сключените договори, съгласно заложения в проекта индикативен план; - организира дейностите свързани с публичност и информиране - подготвя текстове, следи за спазван на визуализацията и др.; През първия месец от проекта ръководителят на проекта и управителят на фирма Стантур ЕООД ще изберат подходяща фирма за осъществяване на дейностите произтичащи от организацията и управлението на проекта ще се възложат на външен изпълнител, който ще има следните задължения: - Изготвя междинни и финални технически и финансови доклади за изпълнени дейности и изразходени средства; - Консултира, подпомага и подготвя тържна документация, оказва съдействие при провеждане и финализиране на процедурите за избор на изпълнители; - Подготвя и окомплектова документи, подлежащи на текущ контрол /месечни отчети, справки и др./; - Подготвя документите за авансово, междинно и окончателно плащане., Contracted Amount: 9 300.00 , Reported Amount: 9 300.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Veronika Cecova Kolarska ET, Contracted Amount*: 28 069.00 , Reported Amount**: 28 069.00
  • Contractor: TEO INTERIOR LTD, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 1 000.00
  • Contractor: SOFIA MEDIA PUL LTD, Contracted Amount*: 4 400.00 , Reported Amount**: 4 400.00
  • Contractor: Elena, Contracted Amount*: 4 404.00 , Reported Amount**: 4 900.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 6.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00

Financial Information

Total Project cost 94 424.00 BGN
Grant 94 424.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 94 422.81 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване за кухненски блок и градински инвентар във връзка с изпълнение на проект "Предоставяне на възможност за трудова заетост и повишаване качеството на живот на безработни лица от община Ябланица“ , Estimated Amount: 28 250.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване за градински инвентар във връзка с изпълнение на проект "Предоставяне на възможност за трудова заетост и повишаване качеството на живот на безработни лица от община Ябланица“
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка на оборудване за кухненски блок във връзка с изпълнение на проект "Предоставяне на възможност за трудова заетост и повишаване качеството на живот на безработни лица от община Ябланица“
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Избор на външен изпълнител/фирма за извършване на услуга по организация и управление на дейностите на проекта., Estimated Amount: 4 500.00
  • Differentiated position 1: Избор на външен изпълнител/фирма за извършване на услуга по организация и управление на дейностите на проекта.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Извършване на услуга по управление на дейностите по проекта в качеството на Ръководител по проекта., Estimated Amount: 4 410.00
  • Differentiated position 1: Извършване на услуга по управление на дейностите по проекта в качеството на Ръководител по проекта.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Информиране и публичност във връзка с изпълнение на проект „Предоставяне на възможност за трудова заетост и повишаване качеството на живот на безработни лица от община Ябланица ”., Estimated Amount: 1 850.00
  • Differentiated position 1: Информиране и публичност във връзка с изпълнение на проект „Предоставяне на възможност за трудова заетост и повишаване качеството на живот на безработни лица от община Ябланица ”.
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN