Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.081-0002-C01
Project Name Better health and employability of the employees in "Unitafad"Ltd.
Beneficiary 104039642 UNITRAFAD Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 27.09.2021
Start Date 27.09.2021
End Date 26.01.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Дряново, гр.Дряново

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е насочено към създаване на благоприятна работна среда, чрез осигуряване на добри и безопасни условия на труд и осигуряване на социални придобивки за всички 14 работещи във фирма "Унитрафад"ООД, което ще допринесе за намаляване на рисковете, водещи до професионални заболявания и травми, както и до удължаване на активността и заетостта на по-възрастните служители над 54 години. 
Дейностите включени в проектното предложение: Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд в "Унитрафад"ООД  и Осигуряване на социални придобивки за работещите в "Унитрафад"ООД, вкл. оборудване на мястото за отдих, хранене и почивка, ще доведат до повишаване на производителността на труда, качеството на продукцията, а оттам и на конкурентоспособността на фирмата, както и ефективното използване на човешките ресурси и опазване на околната среда. 
Изпълнението на заложените в проектното предложение дейности ще спомогне за разрешаването на общи и специфични проблеми на целевата група, състояща се от всички 14 заети във фирмата, между които 7 лица над 54 г. възраст.
Проектното предложение предвижда обезопасяване на работните места и подобряване условията на труд чрез набавяне и обезпечаване на средства за колективна защита, както и решения за облагородяване привлекателността на работното място чрез осигуряване на нови социални придобивки за заетите.
Реализирането на проекта ще осигури последваща устойчивост на резултатите като запази заетостта на целевата група поне за шест месеца след приключване на проекта. Освен това ще доведе до по-добри условия на труд и успешното управление на риска на работното място, като се гарантира съхранението на физическото и психическото състояние на работещите. Това ще допринесе за по-висока производителност на труда, както и ще даде възможност за по-лесното приспособяване на работниците и предприятието към промените.
Activities
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд в "Унитрафад"ООД: Анализът на състоянието за безопастността и здравето в предприятието направен от СТМ и съобразен с международните и европейските стандарти, нуждите на работниците за здравословни и БУТ обуславя необходимостта от настоящата дейност, в която са идентифицирани следните рискове: 1. Ергономия при работа- Закупуването на 5 бр ергон. офис столове за администрацията ще допринесе за предотвратяване на умората,натоварването и изкривявания на тялото, вследствие на неудобните в момента столове и ще се балансира правилната му форма. За служителите в цеха, които обработват продукцията изправени ще бъдат закупени 8 бр. раб.столове, за да се намали статичното напрежение. Значително ще се намали традиционният риск от развитие на трудов травматизъм дължащ се на получаване на хроничен плексит в следствие от неподходяща ергон. на работния стол. 2. Защита от прах, токсични и други вредни вещества - Високите темп. при заваряване водят до йонизация на газове от въздуха и др., които водят до раздразнения.Отравяния могат да се получат, когато не се използва препоръчаната респираторна защита или липсва нужната филтрация на въздуха при заваряване. Тези опасности ще се предотвратят, чрез закупуване на 3 бр. Моб. системи за филтриране на въздуха за заваръчните процеси,както и в отделенията за разкрой и импрегниране/където се правят заливките с лак/.В момента няма налична аспирация на тези работни места, което налага осигуряването им. 3. Защита от неблагоприятен микроклимат- Производствения микроклимат в някои от помещенията създава топлинен дискомфорт и се отразява негативно върху организма на работещите, води до повишаване на заболяваемостта и загубата на работно време, поради болест.С цел да бъдат подобрени условията на труд и да отговарят на нормативните изисквания е необходимо да бъдат закупени 5 бр. климатици /1 брой за технол.отделение; 3 бр. за 3 от админ. офиси и 1 бр. за "трето бобинажно"отделение/, поради лошото им състояние към момента, което води до неизползваемостта им. 4. Опасност от заслепяване - Необходимо е подходящо засенчване на яркото естествено осветление през прозорците и ограничаване на яркостта му, което причинява дискомфорт и води до умора на очите и неспособност за фокусиране. Закупуването на щори (общо 8 броя) за третия етаж ще осигури защита от изброените опасности за работниците в помещенията, тъй като в момента няма налични предпазители на светлината. 5. Защита от напрежение в очите - за да се намали главоболието, умората и раздразнението на очите от наличното към момента луминисцентно осветление на втория етаж в предприятието е необходима подмяната му с ЛЕД осветителни панели (16 бр.) и рамки(16 бр.). Последиците са социални, но и икономически -неудовлетвореност, намалена работоспособност, понижена производителност и ефективност от труда, липса на устойчива заетост и ниска конкурентоспособ. както на хората, така и на фирмата. Реализирането на дейността ще сведе до минимум рисковете и ще предотврати неблагопр. последици както за фирмата, така и за работещите в нея. Запазване на здравето на чов. ресурси, е първостепенна стратегическа цел за фирмата и е проява на соц. отговорност на ръководството й. С успешното изпълнение на дейността значително ще бъдат подобрени условията на труд във фирмата. Дейността представлява важна мярка за ефективното използване на човешките, материалните и финансовите ресурси, което води до повишаване на производителността на труда, а от там и на конкурентоспособността на фирмата., Contracted Amount: 27 516.80 , Reported Amount: 30 268.48
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите в "Унитрафад"ООД, вкл. оборудване на мястото за отдих, хранене и почивка: Дейността ще бъде нововъведение в производствения цикъл на "Унитрафад" ООД и ще представлява мотивираща инвестиция в удовлетвореността и удобството на персонала. Благодарение на финансовите инструменти и инвестиционните приоритети на Европейския социален фонд на ЕС и ОП "Развитие на човешките ресурси", Кандидатът ще има възможност да пригоди и оборудва предназначеното, в рамките на производствената си база помещение за отдих и хранене за служителите си. Включването на тази инвестиция в проектното предложение е мотивирано от факта, че към текущия момент служителите на "Унитрафад" ООД нямат необходимите условия за удобно, икономично и здравословно хранене в настоящото обособено помещение, което най-малко е предпоставка за лиспа на хигиена при хранене и невъзможност да се използва пълноценно обедната почивка. Реализацията на включените в дейността мерки са да се извърши Оборудване на стая за хранене и почивка със следните активи: - 2 броя Комплект маса с 4 стола за хранене, - 4 броя столове за хранене, - 1 брой хладилник, - 1 брой микровълнова печка, - 2 броя кухненски шкафове. Предвидените за закупуване социални придобивки са съобразени с нуждите на служителите и избрани на база препоръки от тях. След приключването на дейността, заетите в "Унитрафад" ООД ще могат да ползват следните преимущества при вземане на полагащите им се дневни почивки: рационално оползотворяване на времето; консумиране на донесена от вкъщи или отвън храна в удобни условия; спестяване на ходене до заведенията в града при неблагоприятни климатични условия; възможност за бързо и ефективно отпочиване при голяма работна натовареност. Осигуряването на описаните в проектното предложение социални придобивки значително ще подобри условията на почивка за служителите и чувството им за комфорт, хигиена и удовлетвореност. Също така помещението за активна и пасивна почивка ще се превърне в място за социално взаимодействие между служителите, обсъждане на професионални въпроси в по-спокойна и удобна обстановка. Реализирането на дейността ще допринесе за постигане на целите и резултатите, заложени в настоящото проектно предложение. Също така ще спомогне за цялостното интегриране на концепцията за качествена и устойчива заетост в производството на "Унитрафад" ООД - резултат, който ще затвърди предприятието като предпочитан работодател в региона., Contracted Amount: 1 321.06 , Reported Amount: 1 453.17

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Evromarket BRD Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 19 800.00
  • Contractor: Dipol Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 032.46
  • Contractor: Klima Konsult Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 000.00
  • Contractor: EHO Hristo Munkov, Plamen Munkov Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 471.00
  • Contractor: Tehnomarket Bulgaria Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 534.40
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници, чието положение на пазара на труда в рамките на шест месеца след напускане на операцията е по-добро, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 14.00 , Reached amount: 13.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 14.00 , Reached amount: 13.00

Financial Information

Total Project cost 31 721.65 BGN
Grant 31 721.65 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 31 721.65 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN