Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0157-C01
Project Name Support for Independent and Easeful Life
Beneficiary 000193088 Municipality of Mizia
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 09.12.2015
Start Date 01.01.2016
End Date 01.09.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Мизия

Description

Brief description
С изпълнението на проекта възрастните хора и лицата с увреждания ще имат възможността да  избират услуги, както и да бъдат подпомагани при вземане на решение коя е услугата, отговаряща в максимална степен на техните потребности. Подкрепата ще бъде насочена към улесняване достъпа до здравни услуги и към развитие на социални услуги в общността,  подкрепа за социалното включване на хората с увреждания. С реализирането на дейностите по проекта се цели подобряването на качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности.
Изпълнението на последователен набор от дейности ще доведат продължаването на дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, който ще осигурява интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на лицето основавайки се на индивидуалната му оценка. Мултидисциплинарен екип от специалисти ще бъде ангажиран в предоставянето на услугите след преминаване на нужното обучение, което ще осигури качество на предлаганите услуги.
Activities
  • Activity: Управление и публичност: За навременното организиране на дейностите и упрвавелнието на проекта ще се сформира квалифициран екип, който ще се състои от следните експерти: ръководител, координатор, счетоводител. Екипът на проекта ще следи и носи отговорност за: Контрол върху работата на външните изпълнители дава насоки и препоръки с оглед правилно протичане на проекта; Изготвяне на план-график за изпълнение на проектните дейности, където са засегнати отделните етапи и логическата рамка на проектния цикъл; Провеждане на редовни срещи за отчитане на напредъка по проекта; Осъществява комуникацията с УО и с други институции при необходимост; Следене за правилното провеждане на всички проектни дейности; В допълнение, за да бъде ефективна работата на ръководния екип ще бъде проверявано периодично съответствието между заложените цели и постигнатите резултати. Ръководителят на проекта разпределя конкретните функции на членовете на екипа и следи за тяхното спазване чрез система за вътрешен и външен контрол, като се основава на необходимостта от изграждането на ефективен механизъм за вътрешен контрол и координация, който да осигури успешното реализиране на проекта и ефективното разходване на средства. За осигуряването на необходимата визуализация на получената безвъзмездна финансова помощ в рамките на проекта се предвижда да бъде осъществена информационна кампания, като се напечатат и разпространят 200 бр. брошури, които съдържат кратко представяне на проекта, източниците на финансиране и данни за контакт с проектния екип. Допълнително, предвид спецификата на целевата група е целесъобразено да се заложи на традиционни печатни издания, като в рамките на тази дейност се предвижда разпространението на минимум две прессъобщения в местни печатни издания. На интернет страницата на Кандидата ще бъде текущо публикувана информация за проекта. Ще бъдат изготвени и поставени на ключови обществени места 45 бр. плакати. Помещението на звеното, който ще бъде създаден по проекта се предвижда да бъде обзначено с постоянна обяснителна табела, а допълнително ще бъдат разположени още четири табели за по - добра информираност на целевите групи., Contracted Amount: 21 384.60 , Reported Amount: 19 196.93
  • Activity: Подбор и обучение на персонала: С цел да се продължи успешното функциониране на звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване е необходимо набиране на подходящ персонал, съобразен с нуждите на целевите групи. Подборът ще зависи единствено от нивото на квалификация на кандидатите, необходима за изпълнение на конкретната им задача в този проект: Дейността е разделена на два етапа и включва: 1. Подбор на персонал За да статрира навременно предоставянето на социални услуги, подборът на персонал ще бъде осъществен успоредно с реализацията на процедурите за доставка на , транспортно средство за нуждите на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Необходимата публичност, организация и документация за протичане на процеса ще бъде изготвена от екипа за управление на проекта. На интернет страницата на общината ще бъде публикувана информация за стартиране на процедурата за подбор, срокове и начин за кандидатстване. Подборът ще бъде извършен от сформирана за целта комисия, която ще оценява и класира кандидатите. Подборът ще премине през два етапа: • по документи; • събеседване/индивидуално интервю, като само одобрените по документи кандидати ще бъдат поканени. При избора на кандидати за обявените позиции ще бъдат стриктно съблюдавани принципите на равните възможности и недопускането на дискриминация по какъвто и да е признак. Всички кандидати преминали успешно и двата етапа на подбор ще бъдат назначени на трудови договори, с изключение на социалния консултант, който ще бъде на граждански договори, съгласно нормативната уредба за продължителността на проекта. За предоставянето на почасови услуги в общността и в домашна среда, екипът на центъра ще включва следните длъжности: • Социален консултант – 1 бр. • Медицинска сестра – 1 бр. • Психолог – 1 бр. • Лични/социални асистенти – 43 бр. на пълен работен ден (или еквивалентен брой наети на непълен работен ден, в случай на необходимост) • Шофьор – 1бр. (почасова заетост) 2. Обучение Обучението на персонала на Звеното е с продължителност от 30 часа, като е разделено на два модула - базисно и надграждащо. Базово обучение е в рамките на 15 часа, като такова ще бъде осигурено само за служители, които не са преминавали подобен вид обучение по друга програма. Целта на базисното обучението е придобиване на умение за работа в екип, възможност за работа под стрес, мотивираност и др. Надграждащо обучение ще включва специализирана тематика с оглед спецификата на услуги, които се предоставят от Звеното. Изпълнителят на дейността трябва да съобрази темите на обучението именно с различния професионален опит на членовете на екипа на звеното, като продължителност на надграждащото обучение е 15 часа. В обучението следва да бъдат засегнати теми относно емоционални характеристики на хората с увреждания, разпознаване на емоционалния срив при хората с увреждания, и предотвратяване на депресивни състояния, кризисна интервенция и др. Провеждането на обучението цели повишаване на професионалните компетенции, с оглед специфичната работа с конкретната целева група. Обученията ще се проведат от специалисти с подходящо образование и опит. , Contracted Amount: 2 150.00 , Reported Amount: 1 690.00
  • Activity: Ресурсно осигуряване: За безпроблемното функциониране на центъра и за гарантиране на част от услугите е необходимо обезпечаване с подходящите материални активи. Съгласно идентифицираните потребности на целевите групи е предвидено за закупуване едно специализирано транспортно средство за превоз на хора с увреждания. Неразвитата транспортна мрежа на територията на общината и непригодността на транспортните средства да отговорят на специфичните потребности на потребителите е предпоставка за ограничаване достъпа на лицата от целевите групи до социални и здравни услуги. С цел минимизиране на рисковете транспортното средство ще бъде застраховано за времето на изпълнение на проекта. , Contracted Amount: 65 247.65 , Reported Amount: 127 513.85
  • Activity: Подбор и оценка на индивидуалните потребности на лицата от целевите групи : 1.Подбор на потребители за включване в проекта За набирането на потребители ще се създаде специална комисия, сформирана от експерти на Звеното, като подборът ще бъде изготвен на база оценка на индивидуалните потребностите на хората от целевата група. Лицата, които желаят да получават услугите ще бъдат избрани при спазване на принципа за равни възможности и недопускане на дискриминация. За подбора ще бъде приложена следната процедура  Прием на заявления за ползване на услугата - лицата, които желаят да бъдат включени в социалната услуга подават заявление по образец и изискващите се придружаващи документи .  След приключване на дейностите по прием на заявления за позване на услугата ще стартира оценка на индивидуалните потребоности на лицата от целевите групи, която ще се извърши от служители на общината. Въвеждането на обективно и изчерпателно оценяване на потребностите от социални услуги на хората с увреждания има за цел да доведе до изграждане на система за доставка на социалните услуги, основана на индивидуалните потребности. Оценяването на потребностите ще определи подкрепата, която е необходима за компенсиране на ограниченията на лицето, резултат от неговото увреждане или състояние. В резултат на оценяването на потребностите се изготвя заключение за вида и интензивността на подкрепата, от които лицето има нужда за да може да води живот в общността. Въз основа на това заключение ще се предоставят на една или повече социални услуги.  Селекция по документи, съобразно предварително разработени критерии.  Избор на потребители - подборът ще се реализира на два етапа - първоначално и последващо до 30.06.2016г., с оглед на реалните потребности на ползвателите на услугата и наличните ресурси на Центъра . В случай на отпадане на потребители ще се проведе актуализация и ще се извършва процедура за включване на следващите класирани. , Contracted Amount: 683.07 , Reported Amount: 2 069.29
  • Activity: Предоставяне на услуги на крайните потребители: По проекта се предвижда продължаването дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. За нормалното предоставяне на услуги е предвидено ресурсно осигуряване и закупуване на материални активи, както и изграждането на мултидисциплинарен екип състоящ се от следните длъжности: директор/социален работник, психолог, медицинска сестра, социален консултант, лични и социални асистенти (броя на отделните длъжности ще бъде дефиниран след извършването на индивидуалните оценки и изготвянето на методологията за работа на центъра). Екипът ще работи по изготвената методология за работа в Звеното, както и да предоставя услугите съобразно индивидуалната оценка на потребностите на представителите на целевата група, одобрени за включване в проекта. Услугите, които ще се предоставят от персонала на центъра включват:  Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, рехабилитационни или други специализирани услуги в дома на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение или месторабота и др.;  Предоставяне на здравни услуги, които могат да бъдат извършвани извън лечебно заведение;  Предоставяне на психологическа подкрепа - в зависимост от психологичната оценка ще се работи по възстановяване на страдащите процеси и моделиране на поведението. За целите на проекта ще се използва специфична методика – тестове, беседи, индивидуална работа, тренинги и др.  Осигуряване на специализиран транспорт за хора с увреждания за достъп обществени услуги и/или съобразно потребностите на конкретния потребител.  Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване и/ или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др.;  Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на изложби, концерти и други, помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност, изразена в социалната работа с ползвателите на услугата; , Contracted Amount: 404 806.88 , Reported Amount: 502 921.97
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Психологическата подкрепа е насочена към членовете на персонала, която се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Нейна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. Супервизиите ще се провеждат на всеки 6 месеца от проекта, или по предварителна заявка на екипа и те могат да бъдат: Екипната супервизия улеснява и подпомага развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко създава условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите. Груповата супервизия служи за подкрепа; обмен на познания, гледни точки и професионален опит; получаване от всеки участник в групата на обратна информация от по-широк брой източници; споделяне на преживявания и взаимна емоционална подкрепа; придобиване на групов опит в хода на динамиката на груповите отношения. Индивидуалната супервизия цели да даде възможност на всеки специалист да прегледа своята работа; да провери усещанията и чувствата си; да изясни ролите и очакванията си във връзката си с клиента. След провеждане на супервиизите и съставяне на супервизионни карти и отчет, супервизорите ще имат отговорността да предадат крайните резултат на ръководителя на проекта. , Contracted Amount: 1 819.16 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: KOSANYA EAD, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 902.88
  • Contractor: Ecogen OOD, Contracted Amount*: 62 280.00 , Reported Amount**: 124 512.00
  • Contractor: ANS Consulting, Contracted Amount*: 7 835.00 , Reported Amount**: 7 835.00
  • Contractor: ZK Olympic Bulgaria, Contracted Amount*: 240.00 , Reported Amount**: 223.44
  • Contractor: Sashka, Contracted Amount*: 9 935.48 , Reported Amount**: 10 537.61
  • Contractor: BLUSH, Contracted Amount*: 2 150.00 , Reported Amount**: 1 690.00
  • Contractor: KOSANYA EAD, Contracted Amount*: 6 300.00 , Reported Amount**: 1 143.76
  • Contractor: BULSTRAD VIENNA INSURANCE GROUP, Contracted Amount*: 6 030.16 , Reported Amount**: 2 778.41
  • Contractor: Veselin Balev Ltd, Contracted Amount*: 1 800.00 , Reported Amount**: 1 560.94
  • Contractor: VALDEX Ltd., Contracted Amount*: 1 710.00 , Reported Amount**: 1 209.12
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 53.00 , Target amount: 86.00 , Reached amount: 116.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 53.00 , Target amount: 73.00 , Reached amount: 116.00

Financial Information

Total Project cost 495 491.36 BGN
Grant 495 491.36 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 494 906.73 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Борсов договор за доставка на гориво за автомобилите на общината., Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Борсов договор за доставка на гориво за автомобилите на общината от 08.05.2015 г.
    Contractor: KOSANYA EAD
    Contract total funded value: 6 300.00
  • Differentiated position 2: Борсов договор за доставка на гориво за автомобилите на общината от 25.05.2017 г. г.
    Contractor: KOSANYA EAD
    Contract total funded value: 1 000.00
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка на специализирано транспортно средство, адаптирано за хора с увреждания” за нуждите на социален проект „Подкрепа за независим и спокоен живот” по ОП „РЧР“, Estimated Amount: 51 900.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на специализирано транспортно средство, адаптирано за хора с увреждания” за нуждите на социален проект „Подкрепа за независим и спокоен живот” по ОП „РЧР“
    Contractor: Ecogen OOD
    Contract total funded value: 62 280.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали, Estimated Amount: 1 425.00
  • Differentiated position 1: Доставка на канцеларски материали
    Contractor: Veselin Balev Ltd
    Contract total funded value: 1 800.00
Procedure 4 Subject to due process: Застраховка Гражданска отговорност, Estimated Amount: 223.44
  • Differentiated position 1: Застраховка гражданска отговорност
    Contractor: ZK Olympic Bulgaria
    Contract total funded value: 240.00
Procedure 5 Subject to due process: Застраховка Гражданска отговорност, Estimated Amount: 231.34
  • Differentiated position 1: Застрахователна полица "Гражданска отговорност"
    Contractor: BULSTRAD VIENNA INSURANCE GROUP
    Contract total funded value: 3 015.08
Procedure 6 Subject to due process: Застраховка каско за специализираното транспортно средство, Estimated Amount: 2 547.07
  • Differentiated position 1: Застраховка каско
    Contractor: BULSTRAD VIENNA INSURANCE GROUP
    Contract total funded value: 3 015.08
Procedure 7 Subject to due process: Изработка на дипляни, плакати и табели, Estimated Amount: 1 007.60
  • Differentiated position 1: Изработка на дипляни, плакати и табели
    Contractor: VALDEX Ltd.
    Contract total funded value: 1 710.00
Procedure 8 Subject to due process: Обучение на персонала на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда , Estimated Amount: 1 690.00
  • Differentiated position 1: Обучение на персонала на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда
    Contractor: BLUSH
    Contract total funded value: 2 150.00
Procedure 9 Subject to due process: Разработване на Методология за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда , Estimated Amount: 7 835.00
  • Differentiated position 1: Разработване на Методология за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда
    Contractor: ANS Consulting
    Contract total funded value: 7 835.00
Procedure 10 Subject to due process: Сключен граждански договор със Социален консултант, Estimated Amount: 9 935.48
  • Differentiated position 1: Наемане на Социален консултант на граждански договор за нуждите на проекта
    Contractor: Sashka
    Contract total funded value: 9 935.48

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN