Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.035-0004-C02
Project Name Improving the Energy Efficiency of "Building of the municipal administration - renovation of the administrative infrastructure"
Beneficiary 000024916 Petrich Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 02.04.2018
Start Date 02.04.2018
End Date 11.06.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Петрич, гр.Петрич

Description

Brief description
Проектното предложение е част от Инвестиционната програма за изпълнение на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на община Петрич 2014-2020. Със своето изпълнение то ще допринесе  за стимулиране на икономическото развитие на града и подобряване на енергийната ефективност в публични сгради.
Проектът е насочен към изпълнение на мерки за енергийна ефективност в сградата на Общинска администрация - Петрич. Обектът на интервенция попада в строителните граници на гр. Петрич.  Проектните дейности ще допринесат пряко за намаляване на крайното потребление на енергия и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове в обществените сгради.
Планираните дейности включват въвеждане на предписаните от консултанта, извършил енергийно обследване на сградите, енергоспестяващи мерки и прилагане на отразените в техническия паспорт указания и препоръки, с цел достигане най-малко клас на енергопотребление „С“ в сградата. По-добрите експлоатационни характеристики на сградата в обхвата на интервенция значително ще намалят експлоатационните разходи за сградата и ще допринесат за удължаването на нейния жизнен цикъл . Проектът е насочен към изпълнение на следните тематични цели съгласно Общия Регламент №1303/2013: Тематична цел 4 „Подпомагане на преминаването към нисковъглеродна икономика във всички сектори”. Интервенциите в рамките на проектното предложение ще допринесат за постигане на индикативните национални цели за спестяване на енергия за 2020 г. съгласно Националния план за действие по енергийна ефективност 2014-2020 г. Дейностите за енергийно обновяване ще удължат живота на сградата, ще намалят разходите за поддръжка и спомогнат за намаляване на парниковите газове, ще стимулират хората да останат да живеят в малките населени места чрез подобряването на културно-социалната и административна среда.
Activities
  • Activity: Управление на проекта: Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Определяне и назначаване на екипа: Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване (ако е приложимо) и със спецификата на предвидените дейности. Той ще бъде съставен от: - Ръководител на проекта; - Счетоводител; - Експерт "Инвеститорски контрол"; Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 9. Екипът на проекта ще бъде от общински служители. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за изпълнение на сключените договори; - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). За всяка среща ще се води протокол; - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; - при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обекта. 3. Финансово управление на проекта: - вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението – ще бъде въведена номерация на платежните нареждания за целите на проекта, номерация на сметките и договорите, така че да предполага лесно архивиране и проследяване. - ще бъдат правени копия на разходно - оправдателни документи за всеки вид разход още в момента на извършването му, за архива на проекта. 4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: - актуализиране и съгласуван с УО график на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 5.Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план – графика на проекта и графиците на всяка задача; - 100 % документални проверки – междинни и при извършване на плащане - за качество и за достоверност и допустимост; - доклади за документална проверка - при подписване на приемо-предавателен протокол и оформяне на плащане. , Contracted Amount: 13 000.00 , Reported Amount: 10 291.18
  • Activity: Изпълнение на СМР: Топлинно изолиране на външни стени Предвижда се първо сваляне на обрушените места и измазването им отново с вароциментова мазилка. Всички стени ще се обработят с дълбоко проникващ заздравяващ грунд. След това топлоизолирането ще се извърши в зависимост от типа на стената: Върху калканните тухлени стени които визуално се възприемат от двете улици и площадното пространство предлагаме облицовка с камък /полиран, импрегниран и шпахлован травертин/ и окачена стъклена и метална фасада. Част от фасадата ще се изпълни със стъклена окачена фасада с троен стъклопакет в сиво, без шпросна с алуминиева конструкция. В участъците на тухлената зидария се предвижда изолация от 10см каменна вата и гипсокартон, оцветен в подходящия цвят. При топлоизолирането всички ъгли ще бъдат оформени с алуминиеви или поцинковани профили, гладки или двустранно перфорирани с мрежа 7/7см, както за ъглите, така и водооткап. Подмяна на дограмата. Прозорците се подменят с нова петкамерна ПВЦ дограма с троен стъклопакет , отваряемост съгласно спесификацията, вградена клапа и комарник на отваряемата част. Входните врати се предвиждат да се изпълнят с алуминиева дограма в цвят по RAL7010 или подобен, с прекъснат термомост и троен стъклопакет.. За сутерена се предвиждат външни метални, врати, с вградена топлоизолация. За челната фасада към улична регулация, ще се изпълни със стъклена окачена фасада. Гаражните врати се подменят със секционни, топлоизолирани, плъзгащи се по тавана. На всички места със смяна на дограмата се предвижда обръщане на мазилката отвътре, монтаж на бутилова лента за изолация, грундиране, двустранно боядисване с латекс на стената на строителните отвори. Дограмата отвън да има алуминиеви подпрозоречни первази, а отвътре с ПВЦ такива. Топлоизолация на покрив Предвижда се първо демонтаж на ламаринената обшивка, дъсчената обшивка под нея, вътрешния „седящ“ улук, дървените попове и отвеждащите пласмасови тръби от улука да външните отводнителни водосточни тръби. Новия покрив повтаря съществуващия като принцип на конструкцията със същите видове материали. Топлоизолация в сутерен Енерго спестяващите мерки не предвиждат топлоизолацията на неотопляемия сутерен под те помещения на първи етаж. Изграждане на соларна инсталация Предвижда се доставка и монтаж на 2бр. селективни слънчеви панели на покрива. Те ще подсигурят частична енергия за загряване на вода от топлинния акумулатор. Ще се предвиди основа за инсталацията и нейното хидроизолиране с рулонна хидроизолация. Разработена е инсталация за топла вода и циркулационна, поради липсата им до момента. Подмяна на осветителни тела Към енергоспестяващите мерки се включва и промяната на осветителните тела с LED осветление. ФАСАДНО ОФОРМЛЕНИЕ Фасадите се оформят частично с окачена сива стъклена фасада с троен стъклопакет без шпроси; топлоизолационна система облицована с „еталбонд”; топлоизолационна система със завършек от пръскана мазилка, оцветена в цвят НBV 67 каталог на „БАУМИТ“. Сградата на гаражите е също с топлоизолационнa система и мазилка в същия цвят. Климатизацията на сградата ще се извърши посредством климатици. За два вътрешни климатика в съседни стаи, предвиждаме по едно външно тяло. Отводняването им във подменените водосточни тръби трябва да се изпълни по време на монтажа на топлоизолацията. Външните тела ще бъдат монтирани върху декоративни конзоли ситуирани между две стаи . , Contracted Amount: 781 180.00 , Reported Amount: 798 956.05
  • Activity: Мерки за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на заложените интервенции за ефекта, който те ще имат за развитието на града. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (национални и регионални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност – ще се предоставя на информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Печатни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център - Благоевград - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (билбордове, постоянни обяснителни табели) Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с управлението на проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник., Contracted Amount: 7 560.00 , Reported Amount: 7 560.00
  • Activity: Одит на проекта: Бенефициентът ще организира извършването на одитна проверка за проекта с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на Европейския съюз. При изпълнение на дейността по извършване на ангажименти по договорени процедури ще се прилага Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средствата от Структурните и фондове и Кохезионния фонд на ЕС на ниво бенефициент (Инструкцията), издадена от Сертифициращия орган (Дирекция "Национален фонд" в Министерство на финансите). Одитът ще бъде извършен от регистриран експерт-счетоводител или фирма за одит, избрани по реда на Закона за обществените поръчки съобразно заложената стойност в бюджета. Избраният изпълнител ще отговаря на изискванията, заложени в Инструкцията. Целта на ангажимента също така е и да установи наличие на констатации, които могат да бъдат: - Съществени констатации – установени недостатъци, които имат пряко отражение върху верифицирането на разходите. Такива констатирани пропуски могат да доведат до финансови корекции и необходимост от възстановяване на средства от бенефициента. Тези недостатъци изискват вземането на незабавни решения и предприемането на конкретни дейности от бенефициента, които са насочени към промяна/засилване на контролните дейности от самия бенефициент. - Второстепенни констатации – установени недостатъци, които при определени обстоятелства може да окажат влияние върху допустимостта на разходите, респ. на размера на средства от СКФ, които следва да се възстановят от ЕК. Такива недостатъци могат да се отстранят от бенефициента. - Несъществени констатации – добри практики, оптимизиране на дейността, т.е. тези констатации нямат пряко отражение върху допустимостта на предоставените средства. Тези недостатъци имат формален характер., Contracted Amount: 7 560.00 , Reported Amount: 6 000.00
  • Activity: Въвеждане на обекта в експлоатация: След приключване на СМР по подобряване на градската среда, бенефициентът ще пристъпи към въвеждане на обекта в експлоатация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Ще се изпълнят всички предписани от закона дейности във връзка с въвеждането в експлоатация и ще бъдат издадени всички необходими за това документи., Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Извършване на авторски надзор: По време на строителството ще бъде осъществяван авторски надзор. Авторският надзор ще се осъществява в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба №3/2003 год. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството както следва. Лицето/лицата, упражняващо/-и авторски надзор по смисъла на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ ) носи/-ят отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ. Лицето/лицата, упражняващи авторски надзор ще участва/т/ при съставянето на всички изискващи се протоколи и актове по време на строителството. Лицата, изпълняващи авторски надзор ще следят и ще упражняват стриктен контрол над работата на строителните обекти, като по този начин се предвижда да се гарантира точното изпълнение на проекта. В хода на изпълнение на услугата по упражняване на авторски надзор стриктно ще се съблюдават архитектурните, технологичните и строителни правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта на интервенция в експлоатация., Contracted Amount: 4 500.00 , Reported Amount: 4 380.00
  • Activity: Извършване на независим строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Дейността по упражняване на строителен надзор ще се извърши от изпълнител избран по ЗОП, и в съответствие с чл.166, ал.1, т.1 от Закона за устройство на територията чрез екип от правоспособни квалифицирани лица. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител ще извършва контрол за съответствието на строително-монтажните работи съгласно разработените технически проекти за обекта на интервенция, както и за качеството на влаганите материали в строителството. Ще бъде осъществяван контрол и върху графика на извършване на строителните дейности с оглед навременното изпълнение на строителството, както и точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР., Contracted Amount: 10 200.00 , Reported Amount: 9 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Damp;D consulting, Contracted Amount*: 7 200.00 , Reported Amount**: 6 000.00
  • Contractor: Bojidar, Contracted Amount*: 4 590.00 , Reported Amount**: 2 022.48
  • Contractor: Triera communications ltd., Contracted Amount*: 7 560.00 , Reported Amount**: 7 560.00
  • Contractor: REALTIES THERM LTD, Contracted Amount*: 732 826.97 , Reported Amount**: 751 364.05
  • Contractor: Petar, Contracted Amount*: 3 800.00 , Reported Amount**: 2 954.11
  • Contractor: NIA DESINE ltd., Contracted Amount*: 28 212.00 , Reported Amount**: 28 212.00
  • Contractor: GLOBAL DESINE LTD., Contracted Amount*: 23 760.00 , Reported Amount**: 23 760.00
  • Contractor: Zornoca, Contracted Amount*: 3 492.00 , Reported Amount**: 2 976.22
  • Contractor: Ivan, Contracted Amount*: 3 800.00 , Reported Amount**: 2 338.37
  • Contractor: SET ENGINEERING LTD., Contracted Amount*: 9 000.00 , Reported Amount**: 9 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 151 334.00 , Reached amount: 151 334.00
Indicator 3 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 29.38 , Reached amount: 29.38

Financial Information

Total Project cost 732 501.91 BGN
Grant 732 501.91 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 732 501.91 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 73 282.70 0.00 73 282.70 РЕАЛИТИ ТЕРМ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 188.00 0.00 1 188.00 ГЛОБАЛ ДИЗАЙН ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 191.60 0.00 1 191.60 НИЯ ДИЗАЙН ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 2 250.00 0.00 2 250.00 СЕТ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 РЕАЛИТИ ТЕРМ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на авторски надзор във връзка със СМР по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура", Estimated Amount: 3 750.00
  • Differentiated position 1: извършване на авторски надзор във връзка със СМР по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура"
    Contractor: NIA DESINE ltd.
    Contract total funded value: 4 380.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на дейности по информация и комуникация по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура", Estimated Amount: 6 300.00
  • Differentiated position 1: извършване на дейности по информация и комуникация по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура"
    Contractor: Triera communications ltd.
    Contract total funded value: 7 560.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на независим строителен надзор във връзка със СМР по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура", Estimated Amount: 8 500.00
  • Differentiated position 1: извършване на независим строителен надзор във връзка със СМР по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура"
    Contractor: SET ENGINEERING LTD.
    Contract total funded value: 9 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на одит по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура", Estimated Amount: 6 300.00
  • Differentiated position 1: извършване на одит по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура"
    Contractor: Damp;D consulting
    Contract total funded value: 7 200.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за строително-монтажни работи по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура", Estimated Amount: 611 323.34
  • Differentiated position 1: изпълнител за строително-монтажни работи по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура"
    Contractor: REALTIES THERM LTD
    Contract total funded value: 732 826.97
Procedure 6 Subject to due process: Изготвяне на обследване, включително технически енергиен паспорт и проект за прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградата на Общинска администрация Петрич по обособени позиции: Обособена позиция 1: Изготвяне на обследване, включително технически енергиен паспорт за сградата на Общинска администрация Петрич Обособена позиция 2: Изготвяне на проект за саниране на сградата на Общинска администрация Петрич, Estimated Amount: 39 660.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на обследване, включително технически енергиен паспорт за сградата на Общинска администрация Петрич"
    Contractor: GLOBAL DESINE LTD.
    Contract total funded value: 23 760.00
  • Differentiated position 2: Изготвяне на проект за саниране на сградата на общинска администрация Петрич
    Contractor: NIA DESINE ltd.
    Contract total funded value: 23 832.00
Procedure 7 Subject to due process: Разходи за организация и управление - инвеститорски контрол, Estimated Amount: 3 800.00
  • Differentiated position 1: Разходи за организация и управление - инвеститорски контрол
    Contractor: Ivan
    Contract total funded value: 3 800.00
Procedure 8 Subject to due process: Разходи за организация и управление - Ръководител екип, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Разходи за организация и управление - Ръководител екип
    Contractor: Zornoca
    Contract total funded value: 3 492.00
Procedure 9 Subject to due process: Разходи за организация и управление - счетоводител, Estimated Amount: 3 800.00
  • Differentiated position 1: Петър Орлинов Кючуков
    Contractor: Petar
    Contract total funded value: 3 800.00
Procedure 10 Subject to due process: Управление на проекта - ръководител проект, Estimated Amount: 4 590.00
  • Differentiated position 1: Божидар Григоров Николов
    Contractor: Bojidar
    Contract total funded value: 4 590.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN