Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.004-0013-C07
Project Name "Support for all children"
Beneficiary 000903533 DIMITROVGRAD MUNICIPALITY
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 03.05.2016
Start Date 03.05.2016
End Date 01.03.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Хасково, Димитровград, гр.Димитровград

Description

Brief description
Основен приоритет на проектното предложение „Подкрепа за всички деца” е превенция на социалното изключване на деца и семейства от уязвими групи, както и превенция на изоставянето и институционализирането на деца с увреждания и изграждане на специални умения за отглеждането им в семейна среда.
По проекта ще се предоставя пакет от интегрирани социални, образователни, здравни услуги и услуги за грижи за деца и техните  родители от уязвими групи, както и за деца с увреждания и техните семейства. Услугите ще се предоставят в Център за ранна интервенция на уврежданията, в детските градини, ремонтирани и обзаведени по Проект Социално включване, в детските заведения на територията на Община Димитровград, както и в домовете на потребителите на услугите.
За изпълнение на дейностите по проекта ще бъдат наети специалисти: трима социални работници, трима педиатъра, логопед, рехабилитатор, двама психолози, две медицински сестри, акушерка, юрист, стоматолог, медиатори четирима, специален педагог, педагог и медиатор за лятното училище. Екипа от специалисти ще изготви за всички бъдещи потребители съответната документация, съобразена с Методическите ръководства. Водещ принцип при изпълнението на проекта ще е акцентирането върху специфичните нужди и потребности на всеки потребител и осигуряване на интегриран достъп до здравни,социални и образователни услуги.
Activities
  • Activity: Дейност 1 - Организация и управление на проекта: Целта на Дейност 1 - Създаване на добра организация за ефективно изпълнение, управление и система за мониторинг и оценка на дейността по Проекта, която гарантира качество, ефикасност и ефективност при успешно постигане на заложените проектни цели. За изпълнение на дейността ще бъде назначен Екип за организация и управление включващ: ръководител- 1, координатор-1, счетоводител- 1.Членовете от екипа ще бъдат наети на втори трудов договор. Основни задължения на членовете на Екипа ще бъдат: Координатор 1.Изготвя план-графика за изпълнение на Проекта. 2.Отговаря за спазването на графика за изпълнение на Проекта. 3.Подпомага ръководителя на проекта при изготвянето на месечни и окончателни доклади за изпълнението на дейностите по Проекта. 4.Подготвя необходимата документация за провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки за дейностите, попадащи в обхвата на Проекта. 5.Отговаря за регистрирането на трудовите договори на специалистите по Проекта в НАП. 6.Води входяща и изходяща кореспонденция и съдейства при подготовката на публични дейности по Проекта. 7.Съвместно с ръководителя организира работни срещи на екипа по Проекта и ги протоколира. 8.При откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама на който и да е етап от изпълнението на Проекта, докладва на ръководителя. 9.Изпълнява и други задължения възложени му от ръководителя на Проекта, свързани с работата му. Счетоводител 1.Извършва оперативен финансов мениджмънт на средствата. 2.Изпълнява цялостната финансово - счетоводна дейност, свързана с изпълнението на Проекта, в съответствие с нормативните актове, регламентиращи този тип дейност. 3.Изготвя всички трудови и граждански договори, ведомости, финансови доклади, отчети и документите съгласно Методите за финансово управление и Закона за счетоводството. 4.Подготвя и извършва всички плащания. 5.Отговаря за наблюдението и контрола върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки. 6.Представя финансови отчети и при констатирани по тях нередности ги отстранява. 7.Обезпечава техническото обслужване на Проекта. 8.При откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама на който и да е етап от изпълнението на Проекта, докладва на ръководителя. 9.Изпълнява и други задължение възложени му от ръководителя на Проекта, свързани с работата му. Екипа за организация и управление на Проекта се запазва в същия състав работил по Проект Социално включване, финансиран със заемни средства по Световна банка. При финансовото изпълнение на Проекта ще се спазват всички принципи за законосъобразност, прозрачност, надеждност и оперативна ефективност за постигане целите на Проекта. Основни задължения на специалистите: Основните задължения на отделните специалисти ще бъдат подробно разписани в заданията за работа и длъжностните им характеристики, които ще бъдат неразделна част от всеки договор. , Contracted Amount: 84 581.90 , Reported Amount: 85 358.39
  • Activity: Дейност 2 - Информация и публичност: Във връзка с изпълнение на Дейност 2 - Информация и публичност ще се реализира кампания, като се спазват правилата за осигуряване на широко достъпна, разбираема и изчерпателна информация за ролята на ЕСФ и ОПРЧР. При стартирането, по време на изпълнението и при финализиране на Проекта ще се използват целенасочени послания към потребителите от целевите групи и обществеността. Ще бъдат отпечатани и разпространени информационни материали(брошури, листовки и плакати) сред целевата група по Проекта. Ще бъдат организирани информационни срещи при стартиране на Проекта и при финализиране за отчитане на постигнатите резултати. При провеждане на информационните кампании за участниците в тях ще бъдат предвидени рекламни материали(папки, химикали и др.).Предвиждат се и публикации в пресата., Contracted Amount: 5 015.60 , Reported Amount: 4 665.20
  • Activity: Дейност 3 - Общностен център с всички услуги,управление и издръжка: Във връзка с изпълнение на Дейност 3 - Във връзка с предстоящото стартиране на услугите по Проекта ще бъдат назначени следните специалисти:ръководител на центъра,счетоводител,хигиенист.Ръководителят на центъра. ще започне разработването на Правила за дейността на Центъра за ранна интервенция на уврежданията и на Процедурите съобразени с Методическите ръководства, специално разработени по проекта за Социално включване. След извършеното проучване от медиаторите в отделните услуги, списъците с имената и адресите на потребителите ще бъдат предоставени на Ръководителя на центъра.Ръководителят на Центъра за Управление и функциониране на услугите ще изготви всички необходими документи, предхождащи същинското предоставяне на услугите(заявления, декларации, медицински документи, договори и други). Ръководителят на Центъра, на база събраната информация за бъдещите потребители ще изготви предварителни графици за работа на специалистите.Ръководителя на центъра ще бъде отговорното длъжностно лице по приемане,проверка и предоставяне на ръководителя на Проекта на цялата отчетна документация на специалистите ангажирани да работят в отделните услуги.Задълженията на ръководителя на центъра ще бъдат подробно разписани в длъжностната му характеристика.Счетоводителят ще отговаря за отчитането и оформянето на всички разходооправдателни документи(пътни листи,месечни отчети на превозното средство,ще оформя документите по завеждане и изписване на всички материали постъпили в склада).Хигиениста ще поддържа хигиената в Центъра за ранна интервенция на уврежданията.Задълженията на счетоводителя и хигиениста ще бъдат подробно разписани с длъжностните характеристики. , Contracted Amount: 134 271.40 , Reported Amount: 146 833.16
  • Activity: Дейност 4 - Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа, в т.ч. и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина: Услугата включва следните дейности: 1.Групови и индивидуални сесии за семейно планиране-Целта на тази дейност е предоставянето на информация, консултации и обучение в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, болестите, предавани по полов път и семейното планиране. 2.Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г.-Дейността е свързана с предоставяне на социални, юридически и други видове консултации за повишаване на познанията и информираността на семействата относно техните права и отговорности по отношение на грижата за детето. 3.Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово) -Дейността е насочена към идентифициране на децата и семействата в риск чрез провеждане на дейности в рамките на общността,идентифициране и насочване на бременни жени в риск и майки към системата за здравеопазване; предоставяне на индивидуална подкрепа;групова работа с родители, които не полагат достатъчни грижи за децата си. Услугата предполага групова или индивидуална работа – консултиране и психотерапия на деца, подложени на насилие и неглижирани деца. 4.Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда-Дейността е свързана с индивидуална работа с деца, които живеят в условия, възпрепятстващи тяхното развитие. Консултацията ще бъде комплексна и ще включва мобилни дейности в по-затворените общности. 5.Работа с деца, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина-Дейността е свързана с преодоляване на социалното изключване, изграждане на умения, необходими за равен старт в училище, преодоляване на езиковата бариера чрез средствата и методите за работа в детските градини 6.Работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина-Дейността е свързана с предоставянето на възможност за срещи на родителите с персонала в детските градини и социални работници с цел преодоляване на недоверието на родителите относно това, че техните деца се чувстват добре в новата среда; включване на всички родители в интегриращи дейности. 7.Работа с останалите родители – организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина-Дейността е свързана с организиране и провеждане на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца в детската градина; участие в съвместни дейности с родителите на новозаписаните деца. 8.Съвместна работа с всички родители на деца, посещаващи детска градина-Целта на тази дейност е взаимно разбиране, приемане и взаимна адаптация. С оглед епидемичната обстановка в страната през 2020 и 2021 год. и до приключване на проектните дейности, с цел осигуряване на непрекъснатост при предоставянето на услугата, специалистите ще провеждат при възникнала необходимост индивидуални консултации и/или домашни посещения., Contracted Amount: 220 851.25 , Reported Amount: 235 822.10
  • Activity: Дейност 5 - Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания : Дейността включва-оценка на нуждите на децата от подкрепа. Децата ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. Услугата може да включва наблюдение на адаптирането на детето и неговото развитие през първата година в училище. По-специално дейността обхваща: 1.оценка на нуждите на децата от подкрепа 2.индивидуална работа за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас 3.работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година 4.ако предстои децата да бъдат интегрирани в масово училище, освен индивидуалната работа с тях ще е необходима и групова работа, за да се запознаят децата със социалната среда и да им се помогне да изградят социални умения., Contracted Amount: 39 267.74 , Reported Amount: 38 317.20
  • Activity: Дейност 6 - Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище : Дейността включва - Създаване на летни групи/училища. Целта на дейността е да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Летните училища предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като: 1.Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди; 2.Игри в съответствие с предпочитанията на децата; 3.Кратки екскурзии в или в околностите на града или селото; 4.Включване на родителите в екскурзиите като придружители; 5.Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища; 6.Закупуване на книги и материали за първи клас, Contracted Amount: 32 932.02 , Reported Amount: 34 106.73
  • Activity: Дейност 7 - Ранна интервенция на уврежданията, пряка работа с децата с увреждания и техните семейства, вкл. рехабилитация и дейности по консултиране, обучение, мобилна работа с детето в неговия дом: Дейността включва: 1.Посещения на кинезитерапевт в отделенията за новородени в болниците-Посещението на кинезитерапевта или друг специалист от Центъра за ранна интервенция на уврежданията при майката и детето, възможно най-скоро в периода на престоя на майката в болницата след раждането. Специалистът запознава майката (родителите) с основните положения, свързани с грижата за нейното/тяхното бебе. 2.Посещения в Центъра за ранна интервенция на уврежданията-Дейността е свързана с посещения на майката или друг член на семейството, заедно с бебето, в Центъра за ранна интервенция на уврежданията.Работата включва индивидуални дейности за детето с участието на родителя и включването на детето в група от негови връстници – при достигането на определен етап от развитието.Дейността е свързана и с консултиране (относно съществуващата мрежа от услуги и достъпната за родителите и за детето финансова подкрепа, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др.). 3.Редовни посещения на мобилен екип в домовете на семействата -Целта на тази дейност е мониторинг на грижите за децата и осигуряване на подкрепа за формиране и подобряване на уменията за грижа за децата. Тази дейност също така е свързана с предоставяне на консултация(относно съществуващата мрежа от услуги и достъпната за родителите и за детето финансова подкрепа, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др.)., Contracted Amount: 228 810.21 , Reported Amount: 212 888.33
  • Activity: Дейност 8 - Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето чрез подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Дейността включва: 1. Консултации за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, Обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; 2. Консултации по отношение на съня – информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебетата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.; 3. Обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето; 4. Предотвратяване на детски заболявания; 5. Съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар 6. Консултации - групови и индивидуални за повишаване здравната култура,относно профилактика на детските зъби и устна кухина. С оглед епидемичната обстановка в страната през 2020 и 2021 год.и до приключване на проектните дейности, с цел осигуряване на непрекъснатост при предоставянето на услугата, специалистите ще провеждат при възникнала необходимост индивидуални консултации и/или домашни посещения. , Contracted Amount: 81 617.85 , Reported Amount: 65 605.89
  • Activity: Дейност 9-Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения: Дейността включва: 1. Групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители -Тази дейност е насочена към повишаването на знанията и уменията на бъдещите родители, както във връзка с особеностите на раждането, така и във връзка с нуждите на новороденото и необходимата подходяща семейна среда за отглеждането на детето ; 2. Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г.-дейността е насочена към повишаване на познанията и подобряване на уменията на родителите с оглед способностите и особеностите на бебетата и малките деца в етапа на ранното им развитие, както и с оглед необходимата подходяща семейна и общностна среда за отглеждане на дете.Родителите ще бъдат консултирани относно мрежата от услуги за подкрепа (социални, здравни, за заетост и др.) и тяхната роля за развитието на детето, както и за ролята на подкрепата на общността. При желание от страна на потребителите ще бъдат създадени родителски групи за взаимопомощ. 3. Групи за родители и бъдещи родители -тази дейност е свързана със споделянето на мнения и опит – бъдещите родители и родителите на малки деца ще се събират и ще обменят своите мнения и опит.Целта е да бъде създадена среда, в която всички страхове, притеснения и въпроси на бъдещите и на младите родители да бъдат изказани и споделени. 4. Индивидуална работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г.-Работата включва както консултиране и съвети, така и подкрепа за придобиване на практически умения за грижа за деца. Целта е осигуряване на допълнителна индивидуална подкрепа на участниците в групите за консултация и подкрепа.Освен това, чрез тази дейност се цели и оказване на индивидуална подкрепа на тези бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г., които отговарят на критериите за включване в групите, но не могат да участват поради обективни причини. С оглед епидемичната обстановка в страната през 2020 и 2021 год. и до приключване на проектните дейности, с цел осигуряване на непрекъснатост при предоставянето на услугата, специалистите ще провеждат при възникнала необходимост индивидуални консултации и/или домашни посещения., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 10 - Осигуряване на транспорт,с цел посещаване на интегрираните услуги,детска градина,мобилна работа: Осигуряване на транспорт,с цел посещаване на интегрираните услуги,детска градина,мобилна работа., Contracted Amount: 103 052.94 , Reported Amount: 105 529.72

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: News media group, Contracted Amount*: 4 703.00 , Reported Amount**: 2 754.00
  • Contractor: DOBROMIR, Contracted Amount*: 8 000.00 , Reported Amount**: 6 255.00
  • Contractor: HAPKATA 2004 EOOD, Contracted Amount*: 3 798.36 , Reported Amount**: 6 050.22
  • Contractor: ELTEX OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 736.84
  • Contractor: Tatiana, Contracted Amount*: 9 300.00 , Reported Amount**: 8 874.00
  • Contractor: AUTO- MOTORS, Contracted Amount*: 9 468.00 , Reported Amount**: 9 022.80
  • Contractor: ELENA, Contracted Amount*: 4 224.00 , Reported Amount**: 4 725.12
  • Contractor: Dobrinka, Contracted Amount*: 12 180.00 , Reported Amount**: 7 912.65
  • Contractor: KRONOS-DS EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 200.00
  • Contractor: DETSKI PAI, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 150.00
  • Contractor: MIP KOM, Contracted Amount*: 12 727.56 , Reported Amount**: 12 563.28
  • Contractor: MADLENA, Contracted Amount*: 13 440.00 , Reported Amount**: 12 998.63
  • Contractor: Nedialka, Contracted Amount*: 28 489.00 , Reported Amount**: 28 175.48
  • Contractor: Isa-millenium, Contracted Amount*: 612.00 , Reported Amount**: 468.00
  • Contractor: SEVEN ONE, Contracted Amount*: 11 420.69 , Reported Amount**: 8 869.13
  • Contractor: Ilia, Contracted Amount*: 28 369.00 , Reported Amount**: 27 808.65
  • Contractor: KATIA, Contracted Amount*: 13 620.00 , Reported Amount**: 3 731.90
  • Contractor: Katia, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 7 425.81
  • Contractor: ZHIVKO, Contracted Amount*: 1 548.00 , Reported Amount**: 1 476.00
  • Contractor: IV KRIS 99 EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 122.49
  • Contractor: KOOPERACIA PANDA, Contracted Amount*: 15 522.10 , Reported Amount**: 28 495.39
  • Contractor: Agency Da LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 180.00
  • Contractor: ULTRA VISION, Contracted Amount*: 960.00 , Reported Amount**: 960.00
  • Contractor: ADVERTISING HOUSE 4 Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 639.20
  • Contractor: PETROL, Contracted Amount*: 4 152.00 , Reported Amount**: 2 882.37
  • Contractor: IVTEKS 2000 TREIDING, Contracted Amount*: 252.00 , Reported Amount**: 168.02
  • Contractor: MIT-90, Contracted Amount*: 431.76 , Reported Amount**: 856.56
  • Contractor: GENERALI, Contracted Amount*: 18 326.46 , Reported Amount**: 18 326.46
  • Contractor: MG OIL, Contracted Amount*: 750.00 , Reported Amount**: 1 125.00
  • Contractor: Galina, Contracted Amount*: 9 975.00 , Reported Amount**: 9 450.00
  • Contractor: Olympic-oil, Contracted Amount*: 9 788.59 , Reported Amount**: 5 402.17
  • Contractor: Vivacom Bulgaria EAD, Contracted Amount*: 240.00 , Reported Amount**: 97.58
  • Contractor: M4GROUP EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 318.09
  • Contractor: BULSATCOM, Contracted Amount*: 1 092.00 , Reported Amount**: 1 106.98
  • Contractor: POWER SYST, Contracted Amount*: 6 078.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Roman, Contracted Amount*: 80 819.00 , Reported Amount**: 76 619.00
  • Contractor: MUSTANG 21, Contracted Amount*: 230.00 , Reported Amount**: 230.00
  • Contractor: A1 BULGARIA EAD, Contracted Amount*: 700.00 , Reported Amount**: 750.08
  • Contractor: POJARNIKARIA EOOD, Contracted Amount*: 395.12 , Reported Amount**: 522.68
  • Contractor: ASTRON CVETKOV I SIE SD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 180.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Брой деца, получили подкрепа чрез услугите, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 685.00 , Reached amount: 1 343.00

Financial Information

Total Project cost 929 414.72 BGN
Grant 929 414.72 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 929 414.72 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на нетна активна електрическа енергия ниско напрежение и избор на координатор на балансираща група за нуждите на Община Димитровград” с 2 обособени позиции., Estimated Amount: 982 080.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на нетна активна електрическа енергия и координатор на балансираща група за нуждите на обектите на бюджетна издръжка на Община Димитровград”
    Contractor: POWER SYST
    Contract total funded value: 6 078.00
Procedure 2 Subject to due process: „Предоставяне на електронни съобщителни услуги“ с две обособени позиции, Estimated Amount: 69 999.00
  • Differentiated position 1: „Предоставяне на мобилни телефонни услуги за нуждите на Община Димитровград“
    Contractor: Vivacom Bulgaria EAD
    Contract total funded value: 240.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN