Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0109-C01
Project Name Strengthening the municipal capacity in Ruse Municipality
Beneficiary 000530632 Municipality of Ruse
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 28.03.2023
Start Date 01.04.2023
End Date 01.04.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Русе (BG323), Русе

Description

Brief description
В рамките на проектното предложение ще се подкрепят дейности, които не са финансирани по друг проект, програма или каквато и да е друга финансова схема, произлизаща от националния бюджет, бюджета на Европейския съюз или друга донорска програма. Проверката  ще се извършва както на ниво индивидуален проект – на ниво на допустими дейности, така и на ниво представител на целева група.
Настоящото проектно предложение ще надгради реализираните дейности и ще ползва постигнатите резултати по други проекти, програми и мерки, финансирани със средства от националния бюджет, Европейския съюз и други източници и по-конкретно по процедура „Гарантиране на качеството и ефективността на социалните услуги“ по ОПРЧР чрез участия на персонала на общините ангажиран в обезпечаване задълженията и отговорностите по Закона за социалните услуги (ЗСУ) в обучения по стандартите за качество на социалните услуги.
С реализиране на проектното предложение ще се подобри равният и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги на достъпна цена, включително услуги, които стимулират достъпа до жилищно настаняване и ориентирани към индивида грижи, включително здравеопазване; модернизиране на системите за социална закрила, включително насърчаване на достъпа до
социална закрила, като се обръща особено внимание на децата и групите в неравностойно положение; подобряване на достъпността, включително за хората с увреждания, ефективността и устойчивостта на системите за здравеопазване и на услугите за полагане
на дългосрочни грижи.
Activities
  • Activity: Дейност 1 Подготовка за обезпечаване правомощията на Община Русе по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на изнесени работни места (фронт-офиси). Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на соц. услуги чрез СВСУ. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на соц.услуги. Подкрепа за планиране и анализиране на соц.услуги за развитие на соц.услуги. Провеждане на разяснителни информ.кампании: Поддейност 1: Подготовка за обезпечаване правомощията на Община Русе по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на изнесени работни места (фронт-офиси)- Община Русе в изпълнение на ЗЛП и Наредба No РД-07-7 от 28.06.2019 г. за включване в МЛП, от 01.09.2019 г. организира и ръководи дейността по предоставянето на лична помощ; провежда разяснително-информационна дейност за предоставянето на личната помощ;сключва и прекратява тр. договори с асистентите;поддържа индивидуално досие на всеки ползвател на лична помощ;представя отчет на кмета на общината за предоставената лична помощ, изготвен въз основа на отчетите на асистентите на личната помощ; поддържа актуален списък за кандидатите за асистенти и професионалния им опит; осъществява контрол по предоставянето на лична помощ; осъществява и други дейности, свързани с предоставянето на личната помощ. Община Русе от 01.01.2021 г. реализира предоставянето на специализирана соц. услуга Асистентска подкрепа, която включва ежедневна почасова подкрепа в домашна среда на лица от целевите групи, предоставяна от лице назначено на длъжност „Социален асистент“. Основната част от услугите по по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП се администрират от екипа на отдел Социални дейности в Общината – Механизъм „Лична помощ“ и Асистентска подкрепа, където 1094 наети специалисти обгрижват 1294 потребителя от 15 населени места в общината. Въведена е последователност в организацията за предоставяне, контрол и оценка качеството на предоставените услуги. Ще бъда подкрепени и оборудвани 6 изнесени работни места /офиси/, като 5 от тях са в големите квартали на град Русе, а шестият е предназначен за малките населени места под формата на „офис на колела“. Към настоящият момент офисите са частично обезпечени с необходимото оборудване и обзавеждане. За обезпечаване на процесите в изнесените работни места с необходимият брой специалисти е необходимо да се дооборудват изнесени работни места (фронт-офиси) с необходимото обзавеждане - бюра с контейнери, столове, секционни шкафове за съхранение на документацията, маси със столове за чакащите граждани, гардеробчета. За обезпечаване на процесите по обработване на необходимата информация ще се достави нова техника - преносими компютри, копирна и сканираща техника,мобилни телефонни апарати и фотоапарат.Ще се обезпечи и предоставянето на телефонни услуги, доставката на канцеларски и други материали и консумативи, осигуряване на обученията на служителите и т.н., свързани с функционирането на офисите и дейността на персонала за качествено изпълнение на работните процеси. Поддейност 3: Във връзка с изпълнението на чл. 27, ал.1 от ЗСУ Община Русе създаде Съвет по въпросите на социалните услуги, в който участват представители на органите и лицата съгласно чл. 26, т.3-7 от ЗСУ - териториални структури на МТСП, МЗ, МОН, МВР и др.държавни органи и висши училища, обучаващи соц. работници на територията на общината и областта. Институциите, включени в СВСУ са излъчили свои представители. Съставът на СВСУ е създаден с Решение № 546, прието с Протокол № 23/ 17.06.2021г. на Общински съвет Русе. Водеща роля в процеса има Община Русе. Дейностите в съвета са на доброволен принцип. Поддейност 4: С изготвянето на анализи и проучвания в сферата на соц. услуги, в т.ч. анализ от потребностите от соц. услуги в Община Русе ще се цели да се проучи достъпността, ефективността и качеството на соц. услуги Ще се изготвя от служители на общ. администрация, като ще анализира текущото състояние на предоставяните соц. услуги. Поддейност 5: С планирането и анализа на соц. услуги ще се представя текущото състояние на предоставянето им, тяхното обезпечаване, необходимост от персонал, разкриване на нови соц.услуги и др.Ще се реализира от служители на общ. администрация. Поддейност 7: Разяснително-информационни кампании ще се реализират съгл.изискванията и условията за „Видимост, прозрачност и комуникация“ и прилагане на общо приложимите разпоредби. Ще бъдат изготвени и раздавани информ. м-ли. , Contracted Amount: 220 288.29 , Reported Amount: 22 106.21
  • Activity: Дейност 2: Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от Община Русе за ползване на социални услуги: Всеки от служител ще има конкретни задължения, посочени в неговата дл. характеристика, съобразени с дейностите, описани в проекта. Функционално, новоназначените общо 15 лица в изнесените работни места на 6-те офиса по прилагане на мерките по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ, ще бъдат разпределени, както следва: - 12 лица като сътрудници и/или социални работници: бл.Скопие - 3 лица; бл.Съединение -2 лица; ул.Котовск, ет.5 -2 лица; ул.Н.Й.Вапцаров №20, ет.3 - 2 лица; ул.Черно море №2 - 2 лица; изнесени работни места по селата -1 лице, които да реализират процесите по предоставяне на соц.услуги.Наетите лица ще осъществяват пряка комуникация с лицата, желаещи да ползват конкретна соц.услуга или включване в соц.усулги; ще обработват първичната документация във връзка с кандидатстване и насочване на лицата;ще оказват админ.подкрепа на служителите пряко ангажирани с предоставяне на конкретна соц.услуга; ще проследяват промени в обстоятелствата за лицата с увреждания. Те ще подпомагат изготвянето на отчетни присъствени форми, графици и отчети на наетите лица, ще съдействат за подписването на отчетите и графиците в регламентираните срокове в изнесените раб.места. На 2-ма наети специалисти, като /сътрудници и/или социални работници ще се вменят и допълн. функции по подпомагане процеса на мониторинг, като те ще обработват данни, ще събират информация, ще оказват административна подкрепа на служителите пряко ангажирани с контрола по МЛП и при прилагане мерките по ЗЛП и ЗХУ. Ще предоставят информационно-разяснителни мерки, свързани с услугите. За логистичното обезпечаване на изнесените работни места ще се наеме 1 лице за шофьор, който по график ще осъществява връзката между отделните изнесени работни места, предвижване на документи на наетите лица, тъй като административните офиси са ситуирани в различни квартали на града. Техническото обезпечаване на процесите ще се реализира и от 1 експерт - специалист "Правно обслужване" и 1 специалист "Информационно-разяснителни кампании", които ще подпомагат координационно осъществяването на планираните дейности, предоставяйки специфична експертиза в посочените направления във връзка с тематиката и активностите по проекта. Поддейност 1: За реализацията на дейността ще се осъществява експертна и методическа помощ от 35 служители и управители в соц.услуги, за които не е предвидено допълн. възнаграждение.Изборът на новия персонал ще се извърши чрез подбор, при спазване на изискванията в областта на заеманите длъжности, отчитане на спецификите на бъдещата работа на специалистите и потребностите на целевата група.За целта ще се разработи документацията за подбор на персонала. Процедурата ще бъде организирана при създаването на възможност за конкурентност и равно третиране на кандидатите.Комисия ще разгледа и оцени представените от кандидатите документи.С кандидатите, преминали успешно етапа на документална проверка, ще бъде проведено събеседване, като на последващ етап - ще се извърши и класиране на участниците, с цел назначаване на най-подходящите за заемане на съответните длъжности лица.С избраните лица ще бъдат сключени тр.договори, съгл. законодателството. Поддейност 2: В рамките на проекта ще бъдат проведени най-малко 3 бр. обучения: Новоназначените 15 служители ще преминат 1 въвеждащо и поне 2 надграждащи обучения.Обученията ще са спрямо нуждите по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ, в частта насочване и ще бъдат включени и 50 служители и управители в соц. услуги в града,които са доставчици на соц.услуги и са ддд. Обученията ще гарантират изпълнение на задълженията на новите служители и актуализиране и повишаване на нивото на знанията и умения, пряко свързани със заеманата от 35-те настоящи служители длъжности. За осигуряването на навременното и качествено изпълнение на задълженията на 15-те експерти ще се провежда групова и индивидуална супервизия, която ще се извърши от външни за изпълнителя експерти с опит в сферата на соц. услуги и политики. Супервизията е задължителен компонент при работещите в соц. услуги., Contracted Amount: 550 720.71 , Reported Amount: 55 265.52

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 771 009.00 BGN
Grant 771 009.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 231 573.53 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN