Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0118-C02
Project Name 3-1 - Hot lunch in the conditions of the pandemic of COVID-19 in the municipality of Rila
Beneficiary 000261598 OBSHTINA RILA
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 15.02.2021
Start Date 04.01.2021
End Date 30.09.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Рила

Description

Brief description
Настоящата ситуация, свързана с разпространението на COVID-19 и нейните икономически и социални ефекти върху уязвимите групи поставиха общинското ръководство пред сериозни изпитания. Всички основни дейности са повлияни в голяма степен от пандемичното разпространение на вируса, което изисква мерки на местно ниво за мобилизиране на ресурсите, стабилизиране и възстановяване. Извънредната ситуация породи преки негативни социално-икономически последици, като наруши икономическата стабилност, внесе несигурност сред обществото поради закриването на работни места. Доведе до увеличаване ръста на безработица, създадоха се затруднения при функциониране на малки и средни бизнеси. Перспективите пред голяма част от домакинствата са неясни, бедността и липсата на доходи се задълбочава.
След приключване на финансирането по Оперативна програма „Храни” на 30.04.2020г.,  Община Рила стартира проект за предоставяне на топъл обяд, финансиран по Целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация 2020“.  В условията на извънредната пандемична ситуация, предоставянето на топъл обяд се оказа в голяма степен значима помощ, тъй като чрез нея има реална възможност, най-бедните и уязвими хора да продължават да имат храна, както и да могат да я получат в дома си, защото противоепидемичните мерки налагат това. Планира се проекта да обхване 130 лица от целевите групи, които да получават храна в работни дни за времето на изпълнение на дейността.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Община Рила планира да включи в проекта следните целеви групи: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Източниците на информация, които са използвани за определяне на конкретните представители на целевите групи са следните: - собствени данни на общинската администрация – в предходните проекти, включващи приготвяне и доставка на топъл обяд, които община Рила реализира бяха обхванати 130 представители на целевите групи. Това е реалистичен брой лица, който е съобразен с индивидуалните потребности и специфики на нуждаещите се лица, както и с възможностите на изпълнителя на топлия обяд. - информация от различни институции, имащи отношение към дейността по предоставяне на топъл обяд – това може да са Дирекция „Социално подпомагане” /които имат данни за лица,обект на социално подпомагане/, НПО, клубове на инвалида и пенсионера по населените места в общината. - РЗИ – които предоставят ежедневно актуална информация за лицата, поставени под задължителна карантина. - информация, подадена от кметовете на населените места, съставляващи общината. - сигнали от граждани. - отворена телефонна линия. - информация от доставчици на социални услуги и институции и др. Община Рила ще започне дейността „Определяне на целевите групи“ преди стартирането на договора, както и ще я изпълнява през целия период на неговото действие. Принадлежността на идентифицираните от общината лица към допустимата целева група ще се потвърждава от ДСП в рамките на служебните ѝ задължения. Обменът на информация във връзка с принадлежността към целевата група ще се извършва чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) или чрез средата за електронен обмен на съобщения (СЕОС) на ДАЕУ. Община Рила ще прилага ясни и проследими правила при подбор на конкретните представители на целевата група, на които предоставя топъл обяд, удостоверени в разработената и утвърдена от Кмета процедура за подбор, както и подкрепени от доказателства, отразени в съответните протоколи за определяне на конкретни потребители. Освен това бенефициента ще прилага и процедура за идентифициране на конкретни лица, на които да предостави приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд, който се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор. Получаването на топъл обяд от лицата в резервния списък, се доказва с отделен списък с подпис за получения топъл обяд, към който се прилага и протокол с отразени трите имена на потребителя, за когото е бил предназначен топлия обяд, причината, поради която не е получен, както и референция към протокола за подбор, където е определена конкретната резерва. Непосредствено преди стартиране предоставянето на топлия обяд ще се уточнява отделно с всеки потребител начина на получаване на готовата храна. Целта е да се приложи индивидуален подход, като се отчитат потребностите и възможностите на всеки отделен човек. Също така ще се гарантира предоставянето на дейността при зачитане достойнството на всеки потребител., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Община Рила ще приготвя и доставя храната чрез възлагане по реда на ЗОП. Доставчикът отговаря на изискванията за материална база и оборудване, като по този начин се гарантира качеството на приготвената храна. Приготвената храна следва да отговаря на изискванията съгласно Закона за храните, Наредба №5 от 25. 05. 2006 г. за хигиена на храните , Наредба № 9 от 16. 09. 2011 г. за специфичните изисквания към безопасността и качеството на храните и Наредба за специфичните изисквания към мазнините за мазане. Храните, които доставчика ще закупува за приготвяне на храна за трапезарията, ще бъдат етикетирани/ако е приложимо/ съгласно нормативните изисквания, ще са първо или по-високо качество, следва да имат съответния срок на годност, да бъдат придружени с необходимите документи за качество и гаранция, да отговарят на санитарните, ветеринарно санитарните, хигиенните и други норми, установени от действащото законодателство на Република България и /или издадени от специализирани държавни контролни органи. Приготвянето на топлия обяд по целевата програма ще се осъществява в Ресторант „Невен”- гр. Рила, собственост на фирма „Невен-Ч” ЕООД ЕИК: 200285971, отдаден под наем на ЕТ „ЧАВДАР ТРАЙКОВ – НЕВЕН 2000”. В същия са налични, като материална база – складове за съхранение на храни, място за хранене, кухня, миячно помещение. Помещенията са затворени, сухи и проветриви. Обектът за производство и съхранение на храните, както и прилежащите им терени се поддържат чисти и в добро състояние. Обектът е изграден и оборудван по начин, който осигурява съответно поддържане, почистване и дезинфекция на помещенията и избягване или свеждане до минимум на замърсяване от въздуха. Подсигурено е пространство, което позволява извършване на всички дейности при хигиенни условия. Наличното оборудване за приготвяне на храната е съставено от по един артикул както следва: - професионална готварска печка, с фурна, - газов котлон CASTS, модел E7/KUPG4BB2M2G, - тръбна скара INOXIT, модел CET 63, - електрически фритюрник HAISLAND, настолен EF 102 V, микровълнова фурна, бойлер „Diplomat“ GC 80 V, - фризер – ракла „LIEBHERR“ GTL 3005, - фризер – ракла „LIEBHERR“ GTL 6105, хладилник „Beko“ Хладилен шкаф с две врати INOXIT, модел MBL 8960, Хладилна маса INOXIT модел ETF 3422, картофобелачка ROGA модел PL 10, топъл шкаф INOXIT. Обекта разполага с достатъчно посуда и прибори, отговаряща и необходима за качественото и ефикасно изпълнение на услугата. Налични са оборудване – палети, рафтове, стелажи за поставяне на храните. Прилагат се добрите хигиенни и производствени практики, включително защита от замърсяване и борба с вредителите. Осигурени са условия и съоръжения с достатъчен капацитет за поддържане и контрол на температурата при обработка и съхранение на храните, които позволяват мониторинг на температурите и когато е необходимо тяхното записване. Има постоянен достъп до течаща топла и студена вода. Налични са работни принадлежности, миещи и дезинфекционни средства за поддържане на хигиената и място за съхранението на хранителните продукти. Ангажираният персонал (административен капацитет) по предоставянето на топлия обяд е съставен от следните позиции: - главен готвач, - помощник готвач, - хигиенист (мияч), - счетоводител – който ще калкулира и калкулационните ведомостите, листовете, отчети и др. -правоспособен шофьор. Всички ангажирани лица с предоставянето на топлия обяд ще имат редовно заверени лични здравни книжки, освен това стриктно ще се води документация, удостоверяваща проследимост на храните и хранителните продукти. , Contracted Amount: 54 353.70 , Reported Amount: 54 353.70
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Потребителите ще получават топъл обяд, включващ супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Дейността ще се реализира чрез външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, находящ се на следния адрес: гр.Рила, ул.”Свети Иван Рилски” №115. В допълнение към доставчика на топлия обяд ще се изисква да се съобразява при работата си с „Алгоритъм на дезинфекционните мероприятия в обекти с обществено предназначение в условията на епидемично разпространение на COVID-19” по отношение на местата за приготвяне и транспортиране на готовата храна., Contracted Amount: 2 717.69 , Reported Amount: 2 717.69
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Задоволяването на потребностите от храна е от важно значение за Общината спрямо нейните уязвими жители. Но социалната подкрепа не бива да се свежда само до изхранването на тези лица. Защото често пъти рисковете, които се идентифицират по отношение на тези лица не са свързани само с процеса „хранене”. Тези лица имат нужда от цялостна социална подкрепа и осигуряване на комплексен характер на социално обслужване. Лицата в риск се нуждаят от материална и социална подкрепа, не рядко те имат нужда от достъп до социални услуги, информираност по различни въпроси, социална защита с съдействие, както и до включване в програми за обучение и трудова заетост. Съпътстващите мерки, които община Рила ще изпълнява в партньорство с НПО, в рамките на проекта се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ. - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - партньорите имат готовност и за осъществяване на други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. Съпътстващите мерки ще се реализират при следните принципи:зачитане на човешкото достойнство на потребителя, зачитане правата и независимост на нуждаещите се лица, конфиденциалност и защита на лична информация. Затова общината в партньорство с НПО ще реализира съпътстващите услуги, така, че да се гарантира индивидуалния подход и комплексния характер на дейността по предоставяне на топъл обяд., Contracted Amount: 2 717.68 , Reported Amount: 2 717.69

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Inclusion Foundation, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 130.00 , Reached amount: 144.00

Financial Information

Total Project cost 59 789.07 BGN
Grant 59 789.07 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 59 789.07 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN