Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0296-C02
Project Name independent living
Beneficiary 000159636 Municipality Makresh
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 20.09.2016
Start Date 01.10.2016
End Date 01.09.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Макреш

Description

Brief description
Подобрява качеството на живот на лица с увреждане и лица над 65 годишна възраст в невъзможност да самообслужванечрез създаване на Център за почасови социални услуги в общността или в домашна среда
Activities
  • Activity: Дейност 1 Организация и управление: Екипът за управление на проекта включва: Ръководител - 1бр. , счетоводител - 1 бр., координатор - 1 бр. и технически сътрудник - 1 бр. . Ръководителя по проекта организира, ръководи и контролира изпълнението на проекта, извършва цялостна организация на работа на екипа на проект, насочва лицата/семействата към консултиране и/или индивидуална социална работа, контролира и отговаря за правилното разходване на средствата в рамките на проекта, контролира процеса на обучение на персонала на Звеното за почасови услуги, утвърждава планове, програми, работни планове, процедури и др. Координатор по проекта координира действията на екипа, отговаря за презентирането на проекта и резултатите от него, отговаря за обмена на информация по проекта, подпомага ръководителя на проекта при изпълнението на функциите му, подпомага изготвянето на отчетите по проекта, изготвя документи и справки и изпълнява административни задачи. Счетоводителя по проекта организира цялата финансово – счетоводна дейност в съответствие с нормативните актове, извършва проверка на разходно оправдателните документи, изготвя финансов отчет и искане за плащане, към което прилага необходимите финансови документи, своевременно регистрира счетоводните операции в съответствие с приложимото законодателство /стандарти и конкретни указания на екипа на управление, изготвя платежни нареждания за разплащане на получени първични документи след проверката им, изготвя месечните и тримесечните отчети и оборотни ведомости, аналитични ведомости и т.н., води регистър на трудовите договори, води дневници с покупки и продажби. Техническия сътрудник по проекта събира, класира и отговаря за съхранението на цялата документация по Проекта (без финансовата документация), води кореспонденцията и поддържа необходимия регистър, изготвя тристранните договори за услуга, поддържа и изготвя необходимата документация съгласно трудовото законодателство (КТ и КСО). Екипът за управление се определя от Кмета на общината с Заповед, в съответствие с неговата оценка на спецификата на проекта, определения бюджет в часове и човешки ресурси на служителите и при съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси. Екипът за управление осъществява дейността си, в съответствие с разписаните и заложени отговорности и спрямо длъжността на всеки един от членовете и отговаря за изпълнението на индикаторите на проекта. За осигуряване на материали и консумативи за администрирането на проекта – офис консумативи- канцеларски материали ще бъде избран изпълнител съгласно процедура по ЗОП. На екипа за организация и управления са предвидени разходи за командировки съгласно Наредбата за командировките в страната. Екипът за организация и управление организира дейностите по проекта, следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг, както и следи за прилагане на методическите насоки за предоставяне на услугата. Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му. Поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган. При поискване предоставя наличната документация на Договарящия орган и одитиращите органи. Ръководи и организира дейностите на различните участници при изпълнение на проекта. Следи за ефикасното и ефективното разходване на договорените средства., Contracted Amount: 48 900.00 , Reported Amount: 47 977.40
  • Activity: Дейност 2 Информиране и публичност: Дейността е планирана съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси”. Предвидени са целенасочени мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи, включително и достъпно разясняване каква е социалната услуга, за какви целеви групи е предназначена. След всеки от етапите на реализиране на проекта се предоставя информация в публичното пространство за постигнатите резултати. Информацията за проекта достига до целевите групи и широката общественост посредством: - Информиране за дизайна на почасовите услуги и популяризиране на проекта. Като основни параметри в процеса на информиране ще бъдат заложени: - организиране и провеждане на 1 пресконференция, която ще обяви стартирането на проекта. В нея се представят планираните дейности и очакваните резултати; - подготовка на текстовете на информационни материали и изработка и дизайн на : 400 броя дипляни - гланцирана хартия, размер А 4; 20 броя плакати - гланцирана хартия, размер А 3, както и банер със стойка - 1 брой с размер 160/60см. ; - 2 бр. информационни табели за офиса на проекта и за Звеното за почасови услуги; ; - текущо публикуване на информация на официалния сайт на общината. Мярката отразява събитията по проекта, напредъка на проекта и резултатите и се осъществява от екипа за организация и управление на проекта. - организирана заключителна конференция при приключване на проектните дейности - отчитане на постигнатите резултати. За провеждането на конференциите по проекта са предвидени необходимите финансови средства, като за организирането им ще бъде избран изпълнител съгласно ЗОП. Всички материали за популяризиране на услугите, публичните събития, продуктите и документите от проекта ще посочват приноса на общността и съдържат всички реквизити, посочени в изискванията за информиране и публичност на ОП " РЧР" 2014 -2020г. . Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОП РЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. За дизайна и отпечатването на информационните материали по проекта се предвижда изпълнител съгласно процедура по Закона за обществените поръчки. Дейностите са необходими, за да се постигне информиране на заинтересованите от проекта страни и изграждане на доверие между тях. Чрез тях се цели да се засили разбирането на обществеността от община Макреш за ролята на ЕС, на Европейския социален фонд и на българската държава за подобряване качеството на живот на хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 годишна възраст с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Всички дейности ще бъдат осъществени в съответствие с насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите на Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014 – 2020, Contracted Amount: 2 400.00 , Reported Amount: 2 000.00
  • Activity: Дейност 3 Извършване на текущ ремонт и осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания на новосъздаващ се „Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда“ : Дейността включва извършване на строително ремонтни дейности. Извършване на текущ ремонт на помещения предназначени и предоставени от общината за целите и дейността на Център за почасови социални услуги. Помещенията са 7 бр. с обща квадратура 130,5 кв. м.,от които 4 броя сухи помещения и 3 броя санитарни възли. Помещенията се намират в с. Макреш и са общинска собственост. Четирите помещения предназначени за кабинети в Центъра, ще създадат възможност за автономно и независимо предоставяне на услугите за почасово социално включване на отделните експерти. Помещенията предназначени за целите на Центъра ще осигурят възможност за провеждане на супервизия, социално консултиране , оказване на медицинска помощ и рехабилитация. Помещенията в сградата се нуждаят от текущ ремонт, с цел създаване на условия и уют в новосъздадения Център за предоставяне на социални услуги. Ремонтните дейности включват: изкърпване на обрушени шпакловки по стени и тавани, боядисване на всички помещения, подмяна на 1 брой входна врата, с цел осигуряване на достъпна среда на сградата, ремонт на инфраструктурата около сградата /тротоари и бетонни пътеки/, изграждане на рампа за достъп на хора с увреждания, подмяна на портална врата, необходима за осигуряване достъпа до Центъра на лица и автомобили, частичен ремонт на покрива /пренареждане и подмяна на керемиди, летвена скара/ и изграждане на 2 бр. капаци на шахти, находящи се в прилежащата инфраструктура. Извършения ремонт в Центъра не само ще създаде оптимални условия на труд на специалистите и експертите, но и ще повиши качеството на предоставяните услуги., Contracted Amount: 12 612.54 , Reported Amount: 10 510.45
  • Activity: Дейност 4 Обзавеждане и оборудване : Дейността включва закупуване на оборудване и обзавеждане на новосъздадения Център за предоставяне на почасови интегрирани социални услуги. Новия Център за почасови услуги има нужда и от обзавеждане и оборудване, което да създаде необходимите условия за дейността на Центъра отговарящи на критериите и стандарти за материална база и достъпност съгласно действащото законодателство. Предвиденото обзавеждане е съобразено с дейностите на Центъра .Предвидени са : бюра ,офис столове за специализирания персонал на Центъра/ ръководител на Центъра ,социален работник, сътрудник социални дейности ,рехабилитатор и медицинско лице/, посетителски столове за посетителите на Центъра, както и за провеждането на супервизии и групови консултации, медицинска кушетка, масажна маса, медицински шкаф .апарати за кръвно,медицинска чанта са за обзавеждането на медицински и рехабилитаторски кабинет. Закупеното обзавеждане е необходимо за функционирането на Центъра и ще допринесе за качественото предоставяне на услуги, както в домашна среда така и интегрирани социални услуги . Създадения уют в Центъра ще оптимизира и работния процес на персонала. Освен обзавеждане е предвидено и оборудване :компютърни конфигурации, принтери , конвекторни печки, уреди за рехабилитация и др. , Contracted Amount: 16 676.43 , Reported Amount: 16 676.43
  • Activity: Дейност 5 Набиране на експерти и и специализиран персонал за дейността на Центъра: Дейността включва набирането на експерти и специализиран персонал за дейността на Центъра: експерти за изготвяне на първичната индивидуална социална оценка на потребностите на хората с увреждане и хора над 65г в невъзможност за самообслужване: методик и асистент методик за разработване на методика за дейността на Центъра: обучител за провеждането на въвеждащо и поддържащи обучения на персонала на Центъра :социален консултант, консултиращ потребителите : супервизор за задоволяване потребностите от супервизия на персонала на Центъра:ръководител на Центъра, социален работник, който ще отговаря за цялостния процес на предоставяне на услугите и ще извършва мониторинг и актуализация на индивидуалните планове на потребителите:сътрудник социални дейности, който ще подпомага работата на социалния работник и ръководителя на Центъра с цел качествено предоставяне на интегрирани социални услуги, осигуряване на 8 часов работен ден на Центъра и осигуряване на между секторно сътрудничество на всички заинтересовани страни с възможност на взаимно заменяемост на специалисти- социални дейности:медицинско лице,който ще осигурява достъпа до здравни услуги на потребителите: Рехабилитатор, които ще осъществява рехабилитационна и здравно възстановителна дейност на лица, които са трудно подвижни или напълно неподвижни поради заболяване, възраст или инцидент, жигиенист отговарящ за хигиената в Центъра, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 6 :Разработване на методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на социални услуги в общността или в домашна среда: Дейността включва разработване на методика регламентираща процеса по предоставяне на услугата в общността „Център за почасово предоставяне на социални услуги в общността или в домашна среда в т. ч. подкрепящи и интегрирани между-секторни услуги“ в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане. Разработените правила и процедури в методиката ще дават указания за качествено предоставяне на услугата в практиката и ще предложат инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на нейната ефективност. Методиката ще подпомогне специалистите да развият уменията си за предоставяне на услуги в общността, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. В методиката ще са подробно описани различните дейности при доставката на услугата. Методиката ще включва разработването на детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги за потребители и формуляри за работа на персонала на Центъра, ще представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугата в общността, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес: , Contracted Amount: 4 254.48 , Reported Amount: 4 254.48
  • Activity: Дейност 7: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез създаване на нов Център за предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.: Почасовите социални услуги ще се предоставят на 60 лица , в т. ч. лица, които са ползвали услуги по проект" Нови възможности за грижа". Предоставянето на почасовите услуги на нуждаещите се лица ще се извършва след индивидуална социална оценка и съгласно личното желание на потребителя.Първичната социална оценка на потребностите ще се извърши от наети 2 броя външни експерти. Към Центъра за почасови социални услуги е назначен персонал: -1 бр ръководител на 8 часов работен. ден, 1 брой социален работник на 8 часов работен ден, който ще отговаря за цялостния процес на предоставяне на услугите и ще извършва актуализация на индивидуалните планове на потребителите, 1 брой сътрудник социални дейности подпомагащ работата на социалния работник и ръководителя на Центъра на 4 часов работен ден , 1 брой медицинско лице на 8 часов работен ден , което ще осигурява достъпа до здравни услуги на потребителите , 1 брой рехабилитатор осъществяващ рехабилитационни и възстановителни дейности на трудно подвижни или напълно неподвижни лица на 4 часов работен ден и хигиенист на 4 часов работен ден, който ще осигурява хигиената и ще поддържа работните кабинети , реда и чистотата в работните помещения, дворното място, почистване и дезинфекция на помещенията, почиства: под, врати, прозорци, тавани, стаи, коридор, сервизни помещения, мебели, работни места и офис техника, умивалници, фаянс и пр Центъра за почасово предоставяне на социални услуги ще предоставя дейности в домашна среда: Лични асистенти - 10 бр. , Социални асистенти - 10 бр., Домашни помощници - 10 бр. Услугите за оказване на лична помощ ще се предоставят на всеки потребител, с когото е сключен договор за социална услуга.Предоставянето на услугите ще се извършва съобразно изготвен индивидуален план за всеки потребител и договорените часове. В зависимост от договорените часове с потребителя за дейностите от услугата, един Личен асистент ще обслужва един потребител, Социалните асистенти и Домашните помощници - по двама и повече потребители. Индивидуалните планове ще бъдат изготвени от наетите външни експерти ,които ще изготвят и социалните оценки.Формите на подкрепа ще се осъществяват в различна интензивност, като ще се предоставят в комбинация или се допълват с цел да се осигури интеграция и подкрепа на лицето.Предоставянето на почасови услуги за социална подкрепа в домашна среда изразяващи се в помощ за извършване на лична хигиена, помощ при обличане и събличане , помощ при хранене, помощ при вземане на лекарство, предписани от лекар или други специализирани услуги в дома на потребителя ще се извършва от Личните асистенти и Домашни помощници Предоставянето на почасови услуги за социална подкрепа и социално включване в домашна среда, изразяващи се в помощ при общуването и поддържането на социални контакти, придружаване на потребителя при посещение на културни мероприятия, организиране на празници и др. ще се извършват от Социалните асистенти. Предоставянето на почасови услугите за комунално битови дейности в домашна среда ще си извършва от Лични асистенти, Социални асистенти и Домашни помощници назначени в Центъра за почасови услуги. Услугите ще се изразяват в пазаруване,поддържане хигиена в жилищните помещения, извършване на дребни битови ремонти, помощ при ползване на административни услуги, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др. , Contracted Amount: 407 193.99 , Reported Amount: 379 667.65
  • Activity: Дейност 8 Обучение за персонала за предоставяне на услуги в домашна среда.: Дейността ще се извърши от нает външен обучител и включва провеждане на 1 / едно/ въвеждащо и 2 / две/ поддържащи обучения. Във въвеждащото обучение ще бъдат включени 30 лица, разделени на две групи - по 15 души за всяка група , след извършване на проверка за липса на двойно финансиране на определените за включване в обучение лица. При провеждането на въвеждащото обучение няма да се включват лица , вече преминали през подобно обучение по други програми или по друг ред. Реализацията на въвеждащото обучение включва организиране на обучението - осигуряване на зала и на материали, уведомяване на участниците, провеждане на 4-дневно обучение, по 16 часа за всяка от двете група, проучване удовлетвореността от обучението.Обучението ще бъде насочено към придобиване , усъвършенстване и разширяване на практическите умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хората с увреждане и възрастни над 65 г. в невъзможност за самообслужване. Обучителният процес е ориентиран практически и се основава на добри практики от българския и международния опит. Обучението ще включва следните теми: - Общи познания и основни задължения за домашните грижи; -Специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания; - Работа с клиентите и техните семейства; - Процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг. - Нормативни стандарти за качество. - Здравословни и безопасни условия на труд. Ще се проведат две двудневни поддържащи обучения през 5 месеца, по четири часа на ден, общо 8 часа за едно поддържащо обучение . Темите на всяко поддържащото обучение ще се определят от обратната връзка, дадена по време на основното обучение, както и от актуалните потребности на потребителите и доставчиците на услугите. Обученията ще има интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи. Ще бъдат изготвени програми за всяко обучение и обучителни материали. В поддържащите обучения ще бъдат включени всички 30 доставчици на социални услуги по проекта.., Contracted Amount: 2 400.00 , Reported Amount: 1 999.98
  • Activity: Дейност 9 Супервизия на персонала: Дейността включва провеждане на супервизия на персонала - групова - проучване на потребностите от супервизия, провеждане на еднодневна групова супервизия (6 часа) веднъж на три месеца на ангажираните в Центъра за предоставяне на почасови услуги в общността или в семейна среда. Супервизията ще допринесе за осмисляне съдържанието и процеса на работа, развиване на знанията и уменията във връзка с работата, да получават информация и да се запознават с различни гледни точки в процеса на работата, да получават обратна информация от компетентен източник, относно начина на работа им, да получават възможност да изразяват различни чувства, да се чувстват подкрепяни, и като личности, и като специалисти, да получават помощ при емоционално претоварване в работата, да не се чувстват сами в проблемите си, да получават подкрепа и съвети в процеса на работата, осигуряване на условия за по-добро себеизразяване, за подобряване резултатите от работата. Това ще допринесе за предотвратяването на конфликти, решаване на проблемни ситуации и липса на напрежение в процеса на предоставяне на услугите по Проекта. , Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 625.68
  • Activity: Дейност 10 Социално консултиране на потребители: Дейността включва ежемесечно консултиране на потребителите на Центъра за почасово предоставяне на услуги . Тя е необходима за повишаване степента на доверие между страните, участващи в процеса на предоставянето на социални услуги по проекта. Консултациите ще се провеждат индивидуално в зависимост от потребностите на потребителите. Консултирането , като процес ще е насочен към подобряване качеството на услугата , оказване на подкрепа на потребителите при възникнали казуси, изясняване на всички възникнали въпроси в процеса на предоставянето на социални услуги, предотвратяването на конфликти, решаване на казуси, оказване на помощ и разрешаване на възникнали проблеми от различен характер - опазване на здравето ,закрила на личността, защита на имуществото и финансовите средства на потребителите, рискове , безопасни условия на труд, поверителност на лична информация и данни, затруднение възникнали в процеса на предоставяне на социалните услуги по проекта свързани с потребители, персонал или други институции. За проведените консултации съответния експерт, които е отговорен за провеждането, представя месечен отчет. Консултациите ще се предоставят от избрани чрез подбор, външни експерти. , Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 3 013.68

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Katyusha, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 562.30
  • Contractor: RONOS OOD, Contracted Amount*: 93.49 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PESHO-91 - Petar Krastev ET, Contracted Amount*: 2 399.22 , Reported Amount**: 4 439.46
  • Contractor: Vanya, Contracted Amount*: 1 079.50 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DEIV STROI EOOD, Contracted Amount*: 12 612.54 , Reported Amount**: 10 510.45
  • Contractor: Borislav, Contracted Amount*: 739.20 , Reported Amount**: 528.00
  • Contractor: SPORT DEPO AD, Contracted Amount*: 3 375.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: MEDILINK EOOD, Contracted Amount*: 1 400.40 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: GAMA BG Ltd., Contracted Amount*: 448.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Rumiana, Contracted Amount*: 2 504.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Pavleta, Contracted Amount*: 1 328.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Boryana, Contracted Amount*: 1 798.06 , Reported Amount**: 978.55
  • Contractor: VIKI VELINKA MITOVA ET , Contracted Amount*: 1 015.25 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Katyusha, Contracted Amount*: 3 779.50 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: BDIN BG COM LTD, Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount**: 264.00
  • Contractor: PRAIM DISTRIBYUSHAN EOOD, Contracted Amount*: 3 916.25 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VIMAX CLIMA LTD, Contracted Amount*: 1 188.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: RMBK EOOD, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 500.00
  • Contractor: INTESA COM LTD, Contracted Amount*: 5 240.04 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 18.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 70.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 18.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 70.00

Financial Information

Total Project cost 498 437.44 BGN
Grant 498 437.44 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 456 937.78 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 2 627.61 0.00 2 627.61 ДЕЙВСТРОЙ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА ЧРЕЗ СЪБИРАНЕ НА ОФЕРТИ С ОБЯВА - ЧЛ. 20, АЛ.3, Т.1 ОТ ЗОП С ПРЕДМЕТ : ИЗВЪРШВАНЕ НА ТЕКУЩ РЕМОНТ -СГРАДА НА ЦЕНТЪР ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ УСЛУГИ ЗА СОЦИАЛНО ВКЛЮЧВАНЕ В ОБЩНОСТТА ИЛИ ДОМАШНА СРЕДА“, Estimated Amount: 11 554.74
  • Differentiated position 1: избор на изпълнител
    Contractor: DEIV STROI EOOD
    Contract total funded value: 12 612.54

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN