Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.023-0040-C01
Project Name Support for advanced entrepreneurs
Beneficiary 176953753 Foundation "Foundation 3000"
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 26.04.2018
Start Date 02.05.2018
End Date 02.01.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Terminated (termination date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41)

Description

Brief description
С настоящото проектно предложение ще бъде задоволена потребността от подготовка на по-голям брой бъдещи предприемачи, които да стартират собствен бизнес и по този начин да осигурят разкриване на устойчиви работни места чрез самонаемане.
Общата цел на проекта е да се подготвят безработни и неактивни лица, които имат желание да стартират и развият самостоятелна стопанска дейност.

Основната цел ще се постигне чрез следните специфични цели:
- да се повиши мотивацията и информираността на целевите групи за включване в предвидените в проекта дейности чрез организиране на информационно-мотивационни кампании;
- да се повишат знанията и компетенциите на включените лица за стартиране на собствен бизнес чрез участието им в специализирани обучения;
- да се осигури достъп до експертна консултантска помощ под формата на индивидуални и групови консултации от специалисти в различни области за започване на стопанска дейност, включително чрез предоставяне на информация за източници на финансиране и менторство за развитие на бизнес. 
- да се подобри качеството на живот и доходите от труд на представителите от целевата група, които започнат собствен бизнес;
- да се разкрият повече устойчиви и качествени работни места чрез самонаемане и развитие на реален бизнес в нови за пазара ниши.

Избраните целеви групи включват 400 бр. лица - неактивни до 29г, извън обучение или образование - 25% - 100 души, безработни до 29г, със завършени висше или средно образование - 35% - 140 души, безработни над 29г - 40% - 160 души.

Основните дейности по проекта са свързани с мотивиране и информиране на представителите на целевите групи за включване в проекта, специализирани обучения за предприемачество, както и индивидуални и групови консултации за стартиране на бизнес.
В резултат на проекта очакваме да обучим 400 представители на целевите групи, като минимум 25% от тях регистрират фирми и стартират собствен бизнес до 1 месец след приключване на проекта.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Цел: информиране на потенциални участници от целевата група за възможностите за включване в програмата и развитие на собствен бизнес В рамките на дейността се планира организиране и провеждане на 5 бр. информационно-мотивационни кампании във всеки един от 5-те града в Югозападен район - Благоевград, Банско, Самоков, Перник и Кюстендил. Самата дейност ще започне непосредствено след подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ и сформиране на екип за управление от страна на Фондацията. На събитията, освен представители на допустимите целеви групи, ще бъдат поканени и местни и национални медии, представители на публични, бизнес сектори, НПО, държавни и общински институции, местни инициативни групи, образователни институции и др., с оглед по-голяма публичност на значимостта на събитията и възможността за обмен на информация и полезни съвети. По време на самите кампании ще бъдат представени ползите от стартиране на самостоятелна стопанска дейност, стъпките, които лицата, желаещи да участват следва да преминат и ефекта, който се очаква да имат върху тях дейностите от преминаване на специализирано обучение за предприемачество и последващите консултации. Всяка една от информационно-мотивационните кампании ще е с продължителност 4 часа. На тях, освен информиране и мотивиране, ще бъде оповестен и предварително изготвен график за приемане на заявления за включване на лица от целевата група в дейностите по проекта, с посочено време и място. Методиката за организацията на нашия проект, предвижда тази дейност, която изисква по-голям административен капацитет и логистика да бъде възложена на външна фирма, за да може човешкия ни ресурс да се насочи към набиране на представители на целевата група и самите последващи обучения и консултации. Външната организация ще поеме ангажимент за подготовка на прессъобщения, цялостно организиране и провеждане на 5-те мероприятия, включително логистика по наем на зали и оборудване за целите на събитията. 5-те събития ще бъдат последователно организирани, в рамките на един месец. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на изпълнител /месец 1/ Етап 2: Провеждане на мотивационните кампании в 5-те областни града от Югозападен район/месец 2/ Разходът за дейността е заложен в бюджетни редове: 5.1. Разходи, произтичащи от договори за изработка/услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД, неквалифицирани другаде, за извършване на Дейност 1 за код по измерение 103 и възлиза на 3500 лв. 5.3. Разходи, произтичащи от договори за изработка/услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД, неквалифицирани другаде, за извършване на Дейност 1 за код по измерение 104 и възлиза на 6500 лв., Contracted Amount: 10 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност: Подбор на представители на целевите групи: Цел: да се подберат 400 лица, представителите на допустимите целеви групи по процедурата, с оглед подготовката им за стартиране на самостоятелна стопанска дейност /неактивни до 29г, извън обучение или образование - до 30% - до 120 души, безработни до 29г, със завършени висше или средно образование - до 50% - до 200 души, безработни над 29г - до 60% - до 240 души/ Процедурата по подбор на лицата от целевите групи ще се извърши изцяло от сформирания екип на Фондацията и партньора - ЦИПО, който ще включва по един ръководител от страна на кандидата и партньора и по един координатори във всеки един от 10-те града, в кото ще се провеждат обучения. При подборът на лицата, ще се осигурят равни условия за включване на всички, без значение от пол и етнос. Подборът на представители на целевите групи ще стартира паралелно с провеждане на 5-те информационно-мотивационни кампании по дейност 1, свързани с информиране и мотивиране на лицата, като още там ще бъде оповестен и предварително изготвен график за приемане на заявления за включване на лица от целевата група в дейностите по проекта, с посочено време и място. Подборът ще се осъществи с помощта на Дирекции бюро по труда в 5-те областни града в Югозападен район, както и с техните филиали по общини като ще се разчита на съответните трудови посредници да уведомят потенциални представители на целевите групи за възможностите за включване в дейностите по проекта. Ще се публикуват обяви в Интернет - за възможностите, които проекта ще предлага и обяви в печатни медии по населените места на проекта, обяви в кариерните центрове в университети и др. На база на описаните по-горе методи за набиране на целевите групи, ще се изготви “Списък” на лица, с които ще се проведе индивидуално интервю за включване в проектните дейности. Определили сме 6 месеца за подбор, поради опасения, че няма да успеем да наберем всичките 400 лица в 5-те областни града за по-кратък срок. В рамките на определения срок ще положим всички усилия да популяризираме информацията за проекта и ефекта от включените дейности. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Подготовка на съобщения за анонсиране дейностите по проекта и за набиране на представители на целевите групи /месец 1/ Етап 2: Публикуване на обяви в медии - печатни и Интернет в 5-те областни града от Югозападен район /месец 1/ Етап 3: Осъществяване на контакт с ДБТ по населени места /месец 1/ Етап 4: Назначаване на комисия от страна на Фондацията и ЦИПО за подбор на лицата, заявили интерес и подписване на декларация или друг приложим документ от тях за включване в проектните дейности /месец 2-6/ Разходът за дейността е част от разходите за организация и управление и поради тази причина той не е остойностен отделно., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения) - част 1: Цел: обучаемите лица да получат основни познания и умения в предприемаческата дейност, с оглед стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Дейността ще бъде извършена съвместно от екипа на Фондацията и ЦИПО. За целта, ще се сключат трудови договори с настоящите обучители, с които двете организации работят дългогодишно по сходни обучения. Обученията ще бъдат с обща продължителност 80 лекторски /учебни часа/ - 34 теория и 46 практика /т.е. 10 дни по 8 часа/. За всяка група ще се използват по 2-ма обучители - по един от Фондацията и от ЦИПО, като с оглед броя групи и тяхното времетраене, ще са нужни около 6 месеца, за да бъдат обучени всички лица. За всеки един от участниците в обученията ще бъдат осигурени материали и консумативи, с оглед обезпечаване на обучителния процес, които също ще бъдат от рециклирана хартия, с оглед приетата от организациите политика по опазване на околната среда. Предварителната подготовката по проекта и създадени контакти от предишни дейности на двете организации ни позволяват обученията да покрият всички 5 областни града включени в Югозападен район, като за целта ще се наемат обучителни зали. Обучението ще бъдат от понеделник до петък по 8 часа всеки ден в рамките на две пълни седмици за група - 10 дни. Разпределението на безработните и неактивни лица по места е както следва: - област Благоевград, община Благоевград: гр. Благоевград - 4 групи, всяка от които по 10 човека = 40 човека /от тях до 12 ще бъдат неактивни до 29г., до 20 безработни до 29 г. и до 24 безработни над 29г./ гр. Петрич - 3 групи, всяка от които по 10 човека = 30 човека /от тях до 9 ще бъдат неактивни до 29г., до 15 безработни до 29 г. и до 18 безработни над 29г./ гр. Сандански - 4 групи, всяка от които по 10 човека = 40 човека /от тях до 12 ще бъдат неактивни до 29г., до 20 безработни до 29 г. и до 24 безработни над 29г./ гр. Банско - 4 групи, всяка от които по 10 човека = 40 човека /от тях до 12 ще бъдат неактивни до 29г., до 20 безработни до 29 г. и до 24 безработни над 29г./ гр. Разлог - 4 групи, всяка от които по 10 човека = 40 човека /от тях до 12 ще бъдат неактивни до 29г., до 20 безработни до 29 г. и до 24 безработни над 29г./ гр. Гоце Делчев- 3 групи, всяка от които по 10 човека = 30 човека /от тях до 9 ще бъдат неактивни до 29г., до 15 безработни до 29 г. и до 18 безработни над 29г./ - област Кюстендил, община Кюстендил: гр. Кюстендил - 5 групи, всяка от които по 10 човека = 50 човека /от тях до15 ще бъдат неактивни до 29г., до 25 безработни до 29 г. и до 30 безработни над 29г./ гр. Дупница 5 групи, всяка от които по 10 човека = 50 човека /от тях до 15 ще бъдат неактивни до 29г., до 25 безработни до 29 г. и до 30 безработни над 29г./ - област Перник, община Перник: гр. Перник - 4 групи, всяка от които по 10 човека = 40 човека /от тях до 12 ще бъдат неактивни до 29г., до 20 безработни до 29 г. и до 24 безработни над 29г./ - област Софийска: община Самоков, гр. Самоков - 4 групи, всяка от които по 10 човека = 40 човека /от тях до 12 ще бъдат неактивни до 29г., до 20 безработни до 29 г. и до 24 безработни над 29г./ Разходите за част 1 от дейност 2 са заложени както следва: Бюджетен ред 1.2. Разходи за трудови възнаграждения, възлизащи на 15 702,40 лв. за тази дейност за код по измерение 103. Бюджетен ред 1.3. Разходи за трудови възнаграждения, възлизащи на 29161,60 лв. за тази дейност за код по измерение 104. Бюджетен ред 2.2. Разходи за командировки, възлизащи на 16 747,50 лв. за тази дейност за код по измерение 103. Бюджетен ред 2.3. Разходи за командировки, възлизащи на 31 102,50 лв. за тази дейност за код по измерение 104. продължение в част 2 , Contracted Amount: 92 714.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения) - част 2: продължение от част 1 По време на обученията ще бъдат използвани следните интерактивни обучителни техники и подходи: За теоретичната част: - Диалогови презентации/изложения по темите на програмата включително с включване на учебни филми. Използват се базови подходи на взаимодействие като „споделям – питам“, „лектор – обучаеми - обучаеми – лектор“, „наблюдение – обяснение – питане – осмисляне“. - Представяне на теоретичната материя под формата на конкретен казус по метода „представяне на общи ситуации – представяне на конкретни ситуации – извеждане на сходни ситуации – представяне на решения – търсене на общи решения“. - Демонстрация - подпомага вербалното изложение като предлага опори относно точното и трайно възприемане на информацията. За практическата част: - Състезание при решаване на практически казуси със санкция на преподавател/включени външни авторитети. - Ситуационни ролеви игри. - Изпълнение на практически индивидуални задания с консултация от преподавател или в група, с определен ментор (участник в обучението с добра рефлексия на усвоения материал): разработка на бизнес план, презентация на бизнес план, преговори с клиенти, преговори с кредитори, проучване на възможности за кредитиране на бизнес начинание, разработка на проектно предложение и т.н. С този метод се цели изграждане на увереност и подобряване на уменията за комуникиране, убеждение и презентиране в участниците. - Брейнсторминг/Дискусия - техника на „мозъчна атака” - може да бъде изключително ефективна при добра координация на сесията и ще се включва в обученията с цел провокиране на изказвания, които могат да подобрят процеса на учене, тъй като чрез нея дадена идея на някой от участниците може да бъде доразвита от друг участник, опитът на някой от участниците може да придаде друг смисъл на предложено решение. Тя дава възможност участниците да проявят своята креативност и своя опит. Учебната програма, по която ще се обучават лицата включва следните модули: -Аз като предприемач -Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план -Форми на търговска дейност -Персонал, правни отговорности и застраховка -Финансово планиране -Капитал и видове източници -Стартиране на бизнеса. -Екологичните предизвикателства като бизнес възможности за МСП Те ще позволят на лицата да се запознаят със задължителните за всеки стартиращ бизнес специфики като в същото време придобият увереност за поемане на обмислен риск, проявяване на иновативност и придобиване на умения, за да започнат да разсъждават като предприемачи. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Организационни дейности по провеждане на обученията по дейност 2 /месец 7-8/ 1.1. Наем на зали за обученията /месец 7/ 1.2. Избор на изпълнител и доставка на нужните материали и консумативи /месец 7-8/ Етап 2: Провеждане на обученията по дейност 2 /месец 8-14/ 2.1. Подписване на трудови договори с обучителите /месец 8/ 2.2. Извършване на 40 бр. обучения в 10-те града /месец 9 -14/ Разходите за част 2 от дейност 2 са заложени както следва: Бюджетен ред 3.2. Разходи за материали и консумативи, възлизащи на 16 800 лв. за тази дейност за код по измерение 103. Бюджетен ред 3.3. Разходи за материали и консумативи, възлизащи на 31 200 лв. за тази дейност за код по измерение 104. Бюджетен ред 4.2. Разходи за наем на зали, оборудване и други, възлизащи на 7000 лв. за тази дейност за код по измерение 103. Бюджетен ред 4.3. Разходи за наем на зали, оборудване и други, възлизащи на 13 000 лв. за тази дейност за код по измерение 104. , Contracted Amount: 68 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 3: Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност: Цел: да се подпомогнат обучените по дейност 2 лица, като им се предоставят индивидуални и групови консултации за стартиране на самостоятелна дейност. В дейност 3 планираме да включим 50% от лицата, обучени по дейност 2, които ще преминат групови и индивидуални консултации, започващи непосредствено след приключване на дейност 2, както следва: 1. Групови консултации /40 групи по 5 човека - малки групи, формирани на база сходни идеи за бизнес/ в рамките на 16 лекторски часа, включващи следните теми: - Консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - Преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - Консултации за подготовка и помощ за регистрация на стопанската дейност. Груповите консултации ще стартират непосредствено след приключване на обученията по дейност 2 като лицата, които проявят интерес ще бъдат пренасочени към участие в груповите консултации по дейност 3. Очакваме разпределението на групите да бъде пропорционално на обучените в дейност 2 лица, като включва всички 5 области от Югозападен район. За всеки един от участниците в груповите консултации ще бъдат осигурени нужните материали и консумативи. С оглед приетата от организацията кандидат и партньора политика в областта на околната среда, всички закупувани материали и консумативи ще бъдат от рециклирана хартия. 2. Индивидуални консултации - по 16 лекторски часа за 200 лица Индивидуалните консултации ще включват : - менторство за развитие на бизнеса, консултации по маркетинг, създаване на бизнес контакти и договаряне; - подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието; - консултации за и помощ при кандидатстване за финансиране на дейността от наличните финансови ресурси; - счетоводни услуги, юридически услуги, услуги по управление на човешките ресурси и др. приложими. Проявилите интерес към включване в индивидуални консултации лица, ще могат да го направят по следните начини: - чрез заявяване на интерес след приключване на дейност 2 или по време на груповите консултации по дейност 3, като за целта ще е нужно да изпратят индивидуален имейл за записване в индивидуална консултация. Индивидуалните консултации ще се провеждат в офисите на Фондацията и ЦИПО и онлайн чрез социалните мрежи за комуникация. За индивидуалните и групови консултации ще създадем менторски екип, които ще включва експерти в различни професионални направления: икономист, юрист, ИТ експерт, експерт Еврофинансиране, експерт Туризъм и др.Експертите ще бъдат назначени на трудов договор. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на ментори /месец 15/ Етап 2: Провеждане на групови и индивидуално консултации /месец 15-20/ Разходите за дейност 3 са както следва: Бюджетен ред 1.2. Разходи за трудови възнаграждения, възлизащи на 10471,44 лв. за тази дейност за код по измерение 103. Бюджетен ред 1.3. Разходи за трудови възнаграждения, възлизащи на 19 446,96 лв. за тази дейност за код по измерение 104. Бюджетен ред 2.2. Разходи за командировки, възлизащи на 1905,75 лв. за тази дейност за код по измерение 103. Бюджетен ред 2.3. Разходи за командировки, възлизащи на 3539,25 лв. за тази дейност за код по измерение 104. Бюджетен ред 3.2. Разходи за материали и консумативи, възлизащи на 8400 лв. за тази дейност за код по измерение 103. Бюджетен ред 3.3. Разходи за материали и консумативи, възлизащи на 15600 лв. за тази дейност за код по измерение 104. Бюджетен ред 4.2. Разходи за наем на зали, оборудване и други, възлизащи на 1400 лв. за тази дейност за код по измерение 103. Бюджетен ред 4.3. Разходи за наем на зали, оборудване и други, възлизащи на 2600 лв. за тази дейност за код по измерение 104. , Contracted Amount: 63 363.40 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Plam Ltd., Contracted Amount*: 37 391.20 , Reported Amount: 0.00
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants in self-employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 400.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 257 485.14 BGN
Grant 257 485.14 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN