Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0006-C01
Project Name Patronage care + in municipality of Sadovo
Beneficiary 000471582 OBSHTINA SADOVO
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 20.01.2021
Start Date 18.01.2021
End Date 06.02.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Садово

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: Патронажна грижа: Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - К2, 3 и 4. Патронажната грижа ще е с продължителност с 12 месеца. Тя ще се подкрепи необходимостта от грижи между болниците и специализираните институции, ще посрещне нуждата от дългосрочна грижа без институционализация. Патронажната грижа се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: - Медицинска сестра - 1 бр. - Домашни помощници - 10 бр. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график като ще се проследява всяко лице от ЦГ да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контрола върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатор на услугите, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугата. След сключването на ТД с лицата, непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, за тях ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение, чрез която ще се дадат единни указания на специалистите. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали същото при изпълнението на предходния проект. Поради тази причина е предвиден и 1 месец за подготвителни дейности. Патронажната грижа ще се предоставя за минимум 48 лица. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: - помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; - медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; - психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот. - доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 105 853.74
  • Activity: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Садово функционират следните социални услуги, ДДД с доставчик общината: 1. Център за обществена подкрепа с капацитет 30 места. ЦОП е комплекс от социални услуги, предназначени за деца и семейства с цел предотвратяване на изоставянето на децата и настаняването им в специализирани институции, превенция на насилието и отпадане от училище, деинституционализация и реинтеграция на деца, обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на деца от институции,консултиране и подкрепа на семейства в риск, оценяване, обучение и подкрепа на приемни родители и осиновители, консултиране и подкрепа на деца с поведенчески проблеми и прояви. Персонала на ЦОП е съставен от 5 служители - управител, психолог и 3 бр. специалисти социални дейности. 2. ЦСРИ в село Болярци с капацитет 20 места. Предоставянето на услугата ЦСРИ цели подкрепа на индивидуалното развитие, поддържане и придобиване на нови способности и самостоятелност на лица с различни вид и степен на увреждане, както и подкрепа на лица от различни рискови групи, чрез целенасочени дейности за интеграция и превенция на социалното изключване. Услугата включва разнообразни консултативни (от социален работник и психолог), терапевтични (от психолог, рехабилитатор и трудотерапевт) и рехабилитационни дейности (от психолог, рехабилитатор и трудотерапевт), насочени към създаване, поддържане и разширяване на социалните умения, както и обучение за водене на самостоятелен начин на живот. Персонала на ЦСРИ е съставен от 6 служители - управител, социален работник, трудотерапевт, рехабилитатор, шофьор и чистач-хигиенист. 3. ЦНСТ за пълнолетни лица с умствена изостаналост в село Ахматово с капацитет 12 места. Центърът е създаден е така, че да дава подслон в условия на сигурност и зачитане достойнството на потребителите. Организацията на работа в ЦНСТ осигурява среда на живот, много близка до семейната, която задоволява потребностите от уединение и дава възможност за създаване и поддържане на социални контакти. Екипът на ЦНСТ съдейства за получаване на медицинска, стоматологична помощ и други здравни грижи, снабдяване с необходимите лекарствени средства, осигуряване на възможности за балнеолечение, отдих и спорт. Персонала на ЦНСТ е съставен от 10 служители: - специализиран персонал – управител, социален работник, 2 бр. специалист социални дейности и трудотерапевт - общ персонал– домакин, 4 бр. санитари. Настоящият персонал на трите услуги възлиза на 21 човека. В условията на глобалната пандемия , предизвикана от разпространението на Covid 19 персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на лични предпазни средства и въвеждане на допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД, който ще се осъществяват текущо по график и при възникнала извънредна необходимост с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персонала и потребителите на социалните услуги, ДДД ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. За подпомагане на администрацията в ЦОП, ЦСРИ и ЦНСТ ще бъдат назначени 6 сътрудника на пълен работен ден /по 2 лица в услуга/. Така ще се осигури възможност за плавно протичане на работния процес в услугата и координация на човекопотока, съобразен с изискването за ограничаване на контактите между лицата и спазван на необходимата дистанция. За услугите ЦОП и ЦСРИ ще бъдат закупени и 4 преносими компютъра, които ще бъдат оборотни за услугите и ще бъдат употребявани от лицата, които ще осъществяват своята работа дистанционно от домашна среда. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 83 787.10

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 27.00 , Reached amount: 28.00
Indicator 2 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 27.00 , Reached amount: 28.00
Indicator 3 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 110.00 , Reached amount: 148.00
Indicator 4 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 110.00 , Reached amount: 148.00

Financial Information

Total Project cost 189 264.21 BGN
Grant 189 264.21 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 189 264.21 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN