Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0635-C01
Project Name Implementation of energy efficiency measures in BALKAN - 2006 Ltd in order to achieve stable growth and competitiveness
Beneficiary 127621833 BALKAN - 2006 LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 20.11.2017
Start Date 20.11.2017
End Date 12.03.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Шумен, Шумен, гр.Шумен

Description

Brief description
Основната дейност на фирмата е производство на многопластови хартиени тръби (шпули), които имат широка сфера на приложение в различни промишлености – хартиената, печатарската, хранително – вкусовата, текстилната, при производството на стреч фолиа, полипропилен, тиксо и санитарно - хигиенни продукти (тоалетна хартия и кухненски ролки) и др. Предлагаме продукцията си основно на българския пазар, но през 2015 година вече имаме реализиран износ за Холандия. В процес на преговори сме с няколко потенциални клиенти в страни от ЕС и съседни на България държави. 
От създаването си до сега производствените обеми постоянно нарастват, което е атестат за качеството на произвежданите изделия и за прилагания от ръководството мениджмънт и маркетинг. Екипът ни е квалифициран и успява да изпълни качествено и в срок заявените количества продукция. В производствената си дейност използваме единствено качествени суровини и материали, притежаващи необходимите сертификати. Работим с най-големите производители и вносители на хартия и лепила. 
Гъвкави сме и бързо се адаптираме, което е важно предимство пред конкурентите ни. Фирмата вече има изградени трайни партньорства с клиенти, които регулярно увеличават заявките си. 
Но конкуренцията на пазара се увеличава и цените падат, а ние срещаме все по-големи трудности с подобряването на производителността на труда и съкращаването на енергийните и ресурсните разходи. 
За да отговорим на тези предизвикателства ще закупим производствена линия, с която  ще разширим гамата от предлаганите многослойни хартиени шпули. Машината е автоматизирана,  с по-ниско енергийно потребление, по-производителна, високотехнологична и с по-ниски нива на брак. Ще въведем и система за енергиен мониторинг, както и международен стандарт ISO 50001.
Със закупуването на оборудването и въвеждането на стандарт за енергийна ефективност ще повишим производителността си, ще увеличим качеството и асортимента на предлаганите продукти и ще намалим енергийните разходи.
Activities
  • Activity: Извършване на енергиен одит: За да са допустими по настоящата процедура, проектите трябва да се основават на препоръки от извършен енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти. Енергийният одит следва да е извършен от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Обследването за енергийна ефективност се извършва на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. На база на извършени замервания и изчисления, експертите от екипа, извършил одита, препоръчват мерки за повишаване на енергийната ефективност в предприятието, които ще доведат до минимум 5% планиран фактор на енергийни спестявания. Спазвайки тези изисквания ние избрахме специализирана фирма, вписана в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. В рамките на указания в заповедта за прием на проектни предложения срок и според изискванията на оперативното ръководство избраната фирма изготви Доклад за енергиен одит с посочени 2 Мерки за повишаване на енергийната ефективност в предприятието. Мярка 1: Подмяна на линия за производство на картонени шпули с Фактор на енергийните спестявания (ESR) 56% Мярка 2: Изграждане на система за енергиен мониторинг с 3 точки с Фактор на енергийните спестявания (ESR) 10% Контролът относно качеството на изготвените енергийни одити беше извършван от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР). Проектът се изпълнява в сектор, който се характеризира с висока енергийна интензивност - С17 "Производство на хартия, картон и изделия от тях" Разходът за тази услуга в размер на 6500,00 лева без ДДС бе направен преди подаването на проектното предложение., Contracted Amount: 6 500.00 , Reported Amount: 6 500.00
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез закупуването нова линия за производство на картонени шпули 1бр.): Като част от дейността ще бъде закупена, монтирана и въведена в експлоатация нова линия за производство на картонени шпули. Тази дейност е основана на базата на препоръки от извършен енергиен одит /Мярка 1/, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти. Предимствата на машината, която искаме да закупим, в сравнение с технологичното оборудване, което използваме в момента, са няколко: -Новата машина ще обедини и автоматизира отделните дейности в процеса на производство на хартиените тръби/шпули, в следствие на което се намалява времето за изработка на единица продукция. Към момента голяма част от производствения процес се извършва ръчно. -Скоростта на работа на машината е 5 пъти по голяма в сравнение с наличната. -Разходът на лепило и електроенергия на единица продукция е драстично занижен. По данни от Доклад за енергиен одит Факторът на енергийните спестявания (ESR) е 56%, а намалението на емисиите СО2 е 64.21т. на година. -Количеството брак е сведен до минимум. -Машината ще може да произвежда шпули с 340мм. външен диаметър, докато съществуващата машина е ограничена до 50мм. Машината ще замени голяма част от ръчния труд, защото с подаването на рулона с хартия, машината автоматично извършва нарязване на хартията на ленти, прекарва ги през направляващата система, води ги през лепилната секция, след това ги навива на тръба със зададен процент застъпване и накрая реже тръбите до необходимите размери. С въвеждането на тази технологична линия ще можем да гарантираме максимално качество на предлаганите от нас хартиени тръби. За изпълнение на планираната дейност и успешната реализация на проекта съгласно изискванията на Регламентите, свързани с Управлението на проекти и конкретно условията на Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ще се използва следната методология: Подготвителна фаза – 3 месеца: 1. Административна и техническа подготовка за изпълнението на проекта - сформиране на екипа и запознаване на членовете му с проекта, целите и дейностите му, разпределяне на задълженията и отговорностите. 2. Подготовка на тръжно досие и съпътстваща документация по отношение на избора на доставчик на оборудването според изискванията и спецификациите, разработени от „Балкан-2006” ЕООД. Съгласуване на тръжната документация и процедурата и получаване на одобрение от ГД ЕФК. 3. Стартиране и провеждане на тръжна процедура за избор на доставчик на оборудването в съответствие с изискванията на Оперативното ръководство и ПМС № 160/01.07.2016 за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове. 4. Избор на доставчик на оборудването и подписване на договор за доставка. Тези стъпки ще бъдат направени след съгласуване и получаване на одобрение от ГД ЕФК за проведената процедура. Фаза на изпълнение – 7 месеца: Доставка и въвеждане в експлоатация на договорираното оборудване. Въвеждането в експлоатация на новото оборудване ще се осъществи след проведено обучение за работа с машината и ще се удостоверява чрез подписване на приемно-предавателни протоколи между „Балкан-2006” ЕООД като приемател и съответния доставчик/търговски представител. , Contracted Amount: 495 000.00 , Reported Amount: 494 825.00
  • Activity: Придобиване и внедряване на система за енергиен мониторинг (дейността ще бъде извършена чрез внедряването на система за енергиен мониторинг с 3 точки на мерене): Като част от дейността ще бъде закупена, монтирана и въведена в експлоатация система за енергиен мониторинг с 3 точки на мерене, която ще предоставя данни за консумираната електроенергия от съоръженията в цялото предприятие. На базата на събраните данни ще може да се попълват форми за справки за консумираната електроенергия. Ще могат да се извършват анализи на базата на които да се вземат решения, водещи до намаляване на консумацията на електроенергия. Тази дейност е основана на базата на препоръки от извършен енергиен одит /Мярка 2/, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти. Ползите от въвеждането на система за енергиен мониторинг са следните: -Регистриране на неприемливи отклонения в енергийните параметри; -Разкриване на неефективен разход на енергия за определени участъци и периоди от време; -Откриване на оборудване, работещо в предаварийно състояние и своевременното му извеждане за ремонт; -Определяне на дела на енергийните разходи в себестойността на продукцията; -Съкращаване на енергийните разходи на предприятието вследствие на подобрен енергиен мениджмънт. По данни от Доклад за енергиен одит Факторът на енергийните спестявания (ESR) е 10.00%, а намалението на емисиите СО2 е 5,93т. на година. -Автоматизирано дистанционно отчитане на измервателни средства за електроенергия; -Периодично архивиране на отчетите в бази данни, ръчно и автоматично генериране на справки и отчети, експорт в различни файлови формати за последваща обработка и визуализация, графично представяне на архивираните данни с управляеми мащаб и скали. За изпълнение на планираната дейност и успешната реализация на проекта съгласно изискванията на Регламентите, свързани с Управлението на проекти и конкретно условията на Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ще се използва следната методология: Подготвителна фаза – 1 месец: 1. Изработване на изискванията и спецификациите към фирми за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Система за енергиен мониторинг от „Балкан-2006” ЕООД. 2. Изпращане на запитвания за оферти, разглеждане и оценяването им. 3. Избор на доставчик на оборудването и подписване на договор за доставка. Фаза на изпълнение – 1 месец: 1. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Система за енергиен мониторинг от 3 точки. 2. Подписване на приемо-предавателни протоколи между „Балкан-2006” ЕООД като получател и съответния доставчик., Contracted Amount: 10 000.00 , Reported Amount: 9 800.00
  • Activity: Въвеждане и сертифициране на система за управление ISO 50001 : Международният стандарт ISO 50001 има за цел да помогне на организациите да определят системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Прилагането на този стандарт цели намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията. ISO 50001 посочва специфичните изисквания, приложими към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики. Той се прилага към всички променливи, които оказват влияние върху енергийните характеристики, и могат бъдат наблюдавани и повлияни от организацията. ISO 50001 осигурява системата, по която една организация може да идентифицира миналото, сегашното и бъдещото потребление на енергия и да разработи енергиен мониторингов план. Впоследствие анализът на актуалните и планираните данни ще подпомогне да се предприемат действия за подобряване на енергийното управление и ефективност. Стандартът има специфични изисквания за измерването на консумираната енергия и внедряването на измервателни системи, които да документират, отчитат и валидират непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление. Структурата на ISO 50001 е базирана на общите елементи на стандартите за управление на ISO и лесно може да бъде интегриран с други системи за управление, такива като ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000 и т.н. ISO 50001 се основава на рамката за непрекъснато подобряване Планиране-Изпълнение-Проверка-Действие (Plan-Do-Check-Act - PDCA) и включва управлението на енергията в ежедневната дейност на организацията. За изпълнение на планираната дейност и успешната реализация на проекта съгласно изискванията на Регламентите, свързани с Управлението на проекти и конкретно условията на Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ще се използва следната методология: Подготвителна фаза – 1 месец: 1. Изработване на изискванията и спецификациите към консултантските фирми за въвеждане на стандартите и към тези, които одитират и сертифицират от „Балкан-2006” ЕООД. 2. Изпращане на запитвания за оферти, разглеждане и оценяването им. 3.. Избор на доставчик на услугата и подписване на договор за изпълнение. Фаза на изпълнение – 6 месеца: -Извършване на консултантски услуги по въвеждане на ISO 50001. -Извършване на услуги по одитиране и сертифициране по ISO 50001. Подписване на приемо-предавателни протоколи между „Балкан-2006” ЕООД като получател и съответния доставчик на услуги., Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 5 000.00
  • Activity: Дейности по информиране и публичност: В съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. ще предприемем следните мерки за осъществяването на информираност и публичност за получената подкрепа: -На Интернет сайта на фирмата http://www.balkanpaper.com ще публикуваме кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като представим получената финансова помощ. -Изработване на 1 бр. постоянна обяснителна табела с цел информиране на участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата за финансирането на проекта. Табелата ще съдържа информация за проекта / всички задължителни реквизити за публичност и визуализация/ и ще бъдат поставена в офиса на бенефициента. -Всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще съдържа информация за името на проекта и безвъзмездната помощ, получена като финансиране по проекта. За изпълнение на планираната дейност и успешната реализация на проекта съгласно изискванията на Регламентите, свързани с Управлението на проекти и конкретно условията на Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ще се използва следната методология: Подготвителна фаза – 1 месец: 1. Изработване на изискванията и спецификациите към фирмите за изработка на информационнa табелa от „Балкан-2006” ЕООД. 2. Изпращане на запитвания за оферти, разглеждане и оценяването им. 3. Избор на доставчик на услугата и подписване на договор за изпълнение. Фаза на изпълнение – 12 месец: 1. Изработка на информационна табела. 2. Подписване на приемо-предавателни протоколи между „Балкан-2006” ЕООД като получател и съответния доставчик на услугата. 3. Поместване на информация за проекта на сайта на фирмата 4. Поместване на информация за проекта на всички издадени документи в рамките на проекта., Contracted Amount: 100.00 , Reported Amount: 100.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: HAS-STROI, Contracted Amount*: 5 850.00 , Reported Amount**: 6 500.00
  • Contractor: ROamp;NI, Contracted Amount*: 6 860.00 , Reported Amount**: 9 800.00
  • Contractor: EURO STANDARD SERTIFICATION, Contracted Amount*: 2 250.00 , Reported Amount**: 2 500.00
  • Contractor: BALTOV KONSULT EOOD, Contracted Amount*: 2 250.00 , Reported Amount**: 2 500.00
  • Contractor: SPIRALTECH LIMITED, Contracted Amount*: 346 377.50 , Reported Amount**: 494 825.00
  • Contractor: HIMERA LTD, Contracted Amount*: 90.00 , Reported Amount**: 100.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 85.64 , Reached amount: 85.64
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 70.14 , Reached amount: 70.14
Indicator 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 516 600.00 BGN
Grant 363 940.00 BGN
Self amount 152 660.00 BGN
Total actual amounts paid 363 677.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за производство на хартиени шпули, Estimated Amount: 495 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за производство на хартиени шпули
    Contractor: SPIRALTECH LIMITED
    Contract total funded value: 346 377.50
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Система за енергиен мониторинг от 3 точки, Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Система за енергиен мониторинг от 3 точки
    Contractor: ROamp;NI
    Contract total funded value: 6 860.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на фирма за извършване на енергиен одит, Estimated Amount: 6 500.00
  • Differentiated position 1: Избор на фирма за извършване на енергиен одит
    Contractor: HAS-STROI
    Contract total funded value: 5 850.00
Procedure 4 Subject to due process: Извършване на консултантски услуги по въвеждане на ISO 50001 , Estimated Amount: 2 500.00
  • Differentiated position 1: Извършване на консултантски услуги и въвеждане на сертификат ISO 50001
    Contractor: BALTOV KONSULT EOOD
    Contract total funded value: 2 250.00
Procedure 5 Subject to due process: Извършване на сертифициране на система за управление ISO 50001, Estimated Amount: 2 500.00
  • Differentiated position 1: Сертифицирането на система за управление ISO 50001
    Contractor: EURO STANDARD SERTIFICATION
    Contract total funded value: 2 250.00
Procedure 6 Subject to due process: Изработка на информационна табела, Estimated Amount: 100.00
  • Differentiated position 1: Изработка на информационна табела
    Contractor: HIMERA LTD
    Contract total funded value: 90.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN