UMIS Number | BG-RRP-8.012-0001-C01 |
Project Name | C8.R5: Electric mobility |
Beneficiary | 000695025 Council of Ministers |
Funding | RRF ==> Recovery and Resilience Plan |
Date of the Contract/Order | 02.10.2023 |
Start Date | 13.10.2023 |
End Date | 30.06.2026 |
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant | In execution (starting date) |
Location of Performance |
|
Brief description |
Реформите имат за цел да се стимулира развитието на транспорт с нулеви и ниски емисии в България чрез създаване на зони с ниски емисии в най-големите и най-замърсените градове, да се осигурят стимули за използването на превозни средства с нулеви емисии и да се разработи широка мрежа от инфраструктура за алтернативни горива (електрически зарядни станции). По-специално с реформата трябва да се въведе нова правна уредба за насърчаване на разгръщането на инфраструктура за зареждане с електроенергия и превозни средства с нулеви емисии и за ограничаване на използването на най-замърсяващите превозни средства. Реформата трябва да включва законодателни мерки за насърчаване на мобилността с нулеви емисии. Тя трябва да включва стимули и промени в нормативната уредба за изграждане на инфраструктура за електрически зарядни станции и стимули за увеличаване на електрическите превозни средства с нулеви емисии (както закупени от публични субекти чрез обществени поръчки, така и закупени/наети/притежавани от частни субекти или физически лица) в съответствие с принципа „замърсителят плаща“, като например схеми за бракуване на най-замърсяващите превозни средства (стандарт за емисии Евро 3 или по-нисък) и коригиране на данъците/таксите за собственост/регистрация въз основа на равнищата на емисиите. В резултат на реформата трябва да бъдат инсталирани 10 000 електрически зарядни станции, включително за бързо зареждане, на цялата територия на България, броят на регистрираните в държавата превозни средства с нулеви емисии (нови или употребявани автомобили) трябва да достигне общо 30 000 и трябва да бъдат въведени зони с ниски емисии в най-големите и най-замърсените градове на държавата. Реформата трябва да приключи до 30 юни 2026 г. |
Activities | None |
Partners | None |
Contractors | None |
Subcontractors | None |
Members of the Consortium | None |
Notes: * The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:
** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary |
Indicator 1 | New public electric charging stations, Measure Unit: Брой, Base Value: 4 000.00 , Target amount: 10 000.00 , Reached amount: 0.00 |
Indicator 2 | Law on promoting electric mobility, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00 |
Indicator 3 | Low-emission zones, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 0.00 |
Indicator 4 | Zero- and low-emissions vehicles registered, Measure Unit: Брой, Base Value: 2 500.00 , Target amount: 15 000.00 , Reached amount: 0.00 |
Indicator 5 | New public electric charging stations, Measure Unit: Брой, Base Value: 340.00 , Target amount: 4 000.00 , Reached amount: 0.00 |
Indicator 6 | Zero- and low-emissions vehicles registered, Measure Unit: Брой, Base Value: 15 000.00 , Target amount: 30 000.00 , Reached amount: 0.00 |
Total Project cost | 0.00 BGN |
Grant | 0.00 BGN |
Self amount | 0.00 BGN |
Total actual amounts paid | 0.00 BGN |
Percentage of EU co-financing | 0.00 % |
None | |
Notes: 1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower. 2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment. |
There are no tender procedures |
Notes:
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN