Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.005-0010-C01
Project Name ACTIVENESS - Engagement, Qualification, Labor, Integrated Inclusion Of Disillusioned and Families in Hardship
Beneficiary 000852188 Dobrichka municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 29.03.2017
Start Date 01.04.2017
End Date 31.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Добрич (BG332)

Description

Brief description
Ще се адресират потребности от: разнообразяване на социалните услуги и разширяване на обхвата им на терен,  увеличение на лицата, предоставящи услуги за лична помощ, осигуряване на достъп до гъвкава грижа за деца с увреждания, увеличаване на човешките ресурси в социалните услуги, и професионалното им развитие, устойчива заетост в малките населени места, образователни и консултантски услуги за професионална реализация, поддържане от квалифицирани лица на инфраструктура в озеленяването в община Добричка.
Ще бъдат включени 70 лица: 
15 лица с увреждания и минимум 15 членове на техните семейства; 
15 деца с увреждания и минимум 15 родителя от техните семейства;
10 деца в риск;
10 възрастни в риск
Обща цел: Подобряване качеството на живот на лица в неравностойно положение в община Добричка, давайки им право на избор, независимост и достойнство, посредством разнообразни услуги за социално включване и интеграция на пазара на труда
Специфични цели:
Разширяване на възможностите за предоставяне на социални услуги на хората с увреждания, зависимите лица и техните семейства 
Установяване на нагласите на лицата, изграждане на взаимно доверие и задоволяване на идентифицираните потребности
Подобряване на достъпа до заетост на хора с увреждания и и мотивиране на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства
Повишаване квалификацията на лица от целевите групи по проекта
Възстановяне трудовата активност на лица от целевите групи
Разчупване на стереотипите и промяна на нагласата на обществото и работодателите спрямо хората с увреждания
Резултати:
Предоставени разнообразни социални услуги
Установени нагласи
Подобрен достъп до заетост
Повишена квалификация
Възстановена трудова активност
Разчупени стереотипи спрямо хората с увреждания
Дейности: 
Предоставяне на иновативна социална услуга
Мотивационна и психологическа подкрепа
Подкрепа за намиране на работа, мотивиране
Обучения
Осигуряване на заетост
Представяне на възможностите на хората с увреждания
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Компонент 1 Компонент 2 Цели: Успешно управление на проектните дейности, насочено към ефективно изпълнение на заложените индикатори. Осигуряване на най-подходящите в качествено и икономическо отношение изпълнители на доставки и услуги. Наблюдение на навременното и в пълнота изпълнение на планираните дейности по проекта и качеството на предоставяната услуга. Редовна отчетност за удостоверяване на административните, технически и физически аспекти на дейностите по проекта. Лесно идентифициране и проследяване на разходите, следене за документалната обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходените средства и избягване на всякакви финансови злоупотреби. В дейността се включва: подбор на административния екип за управление– ръководител проект, координатор, счетоводител, назначаване на подбраните лица- проектен месец 1. Ще бъде изготвен График за възлагане на обществени поръчки по ЗОП, и съобразно заложените в него срокове ще бъдат разработени тръжни документации и проведени тръжни процедури за избор на изпълнители на доставки и услуги. Ще бъде назначена тръжна комисия, която да определи най-подходящите изпълнители от гледна точка на качество на извършваните дейности и икономическа ефективност на разходите, като това ще бъде осигурено чрез изискванията и критериите, заложени в тръжните документации- проектен месец 1. Ще се провеждат редовни месечни заседания на административния екип, на които ще бъдат разпределяни задачите за следващия месец – за целта ще бъдат изготвяни „Месечни планове за действия” и „Протоколи от заседания”. При необходимост ще се провеждат и извънредни заседания. Ще бъде разработена система за вътрешен мониторинг, чрез която се оценява напредъка на дейностите по проекта и се сигурява качеството на предлаганите услуги на потребителите- проектен месец 1. В месечен „План за мониторинг” ще се извършват периодични оценки от екипа за управление на степента на изпълнение на дейностите съобразно графика, като при евентуални несъответствия ще се назначават коригиращи действия и ще се следи за резултата от тях. Ще се следи за съответствие на доставките със заложените технически спецификации, за отговорното в качествено и количествено отношение извършване на услугите от изпълнители, ежемесечно. С цел контрол качеството на предоставяните услуги ръководителят на проекта назначава в График за мониторингови посещения дати за извършване на мониторингови посещения в домовете на потребителите и в помещенията на Мобилен Екип за Социална Работа на Терен (МЕСРТ) в общинa Добричка: ежемесечно и при възникнали потребности и рискове, и назначава отговорни за това лица, като посещенията се осъществяват от ръководителя и координатора, които изготвят Формуляри за посещение на място. Резултатите от проведените мониторингови посещения се обобщават в месечни доклади, съдържащи оценка и предложения. Ще бъде оказвано съдействие на представителите на Управляващия орган при документални и проверки на място. Ще бъде създадено Проектно досие, включващо всички договори, анекси, тръжна документация, доклади, разходооправдателни документи, приемо-предавателни протоколи за извършени дейности от изпълнителите, искания за плащане и приложения, доклади от проверките на място, данни за предприетите мерки за публичност, кореспонденция с Управляващия орган. Ще се изготвят месечни отчети от отделните членове на екипа за управление и специалистите за проследяване спазването на разработените планове за действие. Ще бъдат изготвяни прецизни и редовни междинни и финален отчети с необходимите приложения към Управляващия орган- 6, 12, 15, 18, 21 проектни месеци. Ще бъде изготвен окончателен отчет относно изпълнението на целите на проекта, постигнатите резултати и реални стойности на заложените индикатори, срещнатите трудности и тяхното преодоляване. , Contracted Amount: 32 133.52 , Reported Amount: 32 380.34
  • Activity: Информиране и публичност: Компонент 1 Компонент 2 Цел: Осигуряване на прозрачност и разгласа в публичното пространство на целите и резултатите на проекта и на настоящата схема за безвъзмездно финансиране, популяризиране на подкрепата от ЕСФ. През месец 1 на проекта ще бъде разработен “План за информация и публичност”, който има следните задачи: - Определяне на реда и средствата за информиране на заинтересованите лица и институции; -Разработване на необходимите информационни материали и организиране на информационните събития; - Осигуряване на публичност на дейностите по проект чрез разпространение на информационните материали и провеждане на информационните събития; - Осигуряване на активно съдействие от страна на заинтересованите страни за постигане целите на проекта. Информирането на обществото за целите на проекта, настоящата схема за безвъзмездно финансиране и ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, както и за процесите на реализация на проектните дейности и постигнатите резултати ще се осъществява чрез използване на различни инструменти като: - провеждане на пресконференции - поради продължителността на проекта- 21 месеца, ще бъдат организирани и проведени 3 пресконференции - 1 в началото на проекта за запознаване на обществеността с целите на проекта- през проектен месец 3, и 2 в процеса на изпълнение за информиране относно хода на проектните дейности- през месеци 12 и 21 на проекта. - изготвяне и разпространяване на 1000 дипляни в населените места в община Добричка и 70 плаката – по 1 във всяко от 68-те населени места и 2 в областния център- град Добрич, за информиране на потенциалните потребители и кандидати за работа в МЕСРТ за същността на проекта и условията за кандидатстване, през месеци 3 и 4 на проекта. -изработване и поставяне на 2 ролбанер - винил- 1 в сградата на общината, и 1 където се помещава МЕСРТ, през месец 3 на проекта. - изготвяне и разпространяване на 500 брошури за оповестяване на постигнатите резултати по проекта в община Добричка и съседните общини - Добрич, Крушари, Тервел, Ген.Тошево и др., през месеци 18 и 19 на проекта. - провеждане на 1 заключителна среща под мотото „Благодарим ви за грижите”, с участието на 40 лица- потребители, специалисти, медии, административния екип за управление, представители на общинска администрация на община Добричка и съседни общини, представители на НПО, през месец 21 на проекта. Комбинирането на различните инструменти има за цел да осигури желаното информационно покритие на целевата аудитория, като едновременно се осигурява нужната информация чрез подходящ брой единични актове на въздействие върху публиката при паралелен стремеж за точна ориентация на посланията към заинтересованите страни. Дейностите по информиране и публичност ще допринесат за поддържане на перманентна обратна връзка с общинската администрация, гражданското общество и бизнеса, като се разчита на инициатива и активно участие от страна на всички заинтересовани страни в проекта. Всички информационни материали и събития ще бъдат съобразени с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”., Contracted Amount: 3 200.00 , Reported Amount: 3 000.00
  • Activity: Техническо обезпечаване на иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална Работа на Терен (МЕСРТ) в общинa Добричка: Компонент 2 Цел: Създаване на подходяща среда за пълноценно функциониране на иновативната социална услуга. Въпреки че мобилният екип ще действа "на терен", за него е необходим офис за координиране, планиране на графиците за посещение, индивидуални консултации и групови занимания. Помещенията са публична общинска собственост с Акт № 894, предоставят се от община Добричка за времето на изпълнение на проекта и със срок до одобряване на окончателния доклад по проекта за предоставяне на иновативна социална услуга „Мобилен екип за социална работа на терен в община Добричка“ по Компонент 2 с Решение на Общински съвет при община Добричка, намират се в сградата на общинската администрация на ул. Независимост № 20 в гр. Добрич, стая 135 и фоайе, на приземен етаж, към който има изградена рампа за хора с увреждания, с обща площ от 34 м2. Помещенията не се нуждаят от ремонт, тъй като представляват нова пристройка към основната сграда на общинската администрация. По този начин ще се постигне съответствие с критериите и стандартите за местоположение и материална база, съответните хигиенни и санитарни изисквания и норми за безопасност, което ще осигури максимална ефективност на работата на специалистите и взаимодействие с екипа за управление, оттам високо качество на предоставяните услуги. Необходимо е помещенията на МЕСРТ да бъдат обзаведени със секционен шкаф, бюро, шкаф за бюро, оперативни и посетителски столове, закачалки. С оглед на големия обем документация по организиране на услугите в МЕСРТ, е необходимо закупуване на следното оборудване: 1 лазерно мултифункционално цветно устройство 3 в 1 – копир, принтер, скенер; за работата на специалистите от услугата поради мобилния й характер- на терен, в домовете на потребителите, са необходими 2 преносими компютъра, стенен конвектор. Доставката на оборудване и обзавеждане ще допринесат за по-висока ефективност на предоставяните услуги, и ще спомогнат за устойчивото им развитие след финализиране на проекта., Contracted Amount: 9 518.00 , Reported Amount: 9 467.95
  • Activity: Подготовка и разкриване на иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална Работа на Терен (МЕСРТ) в общинa Добричка: Компонент 2 Цели: Разработване на детайлни правила и изисквания за комплекса от интегрирани услуги, които ще се предоставят в МЕСРТ, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Ясни, регламентирани права и задължения на заетите от МЕСРТ. Равен достъп на лица от целевите групи до предоставяните услуги, осигуряване на пълна прозрачност при техния подбор. В процеса на разработване на проектното предложение е изготвен проект на "Методология за иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална Работа на Терен (МЕСРТ) в общинa Добричка" основаваща се на практиката и натрупания опит по изпълнявани предходни социални проекти от кандидата, включващ: 1. Цели на социалната услуга. Съответствие с национални и регионални стратегически документи, с конкретните нужди и проблеми на региона. 2. Същност на социалната услуга. Принципи при предоставяне. 3. Целеви групи 4. Етапи 5. Материални и човешки ресурси 6. Заинтересовани страни 7. Мониторинг на качеството на социалната услуга 8. Информиране на обществеността за социалната услуга 9. Документация в МЕСРТ Методологията ще бъде допълненена в началото на изпълнение на проектните дейности, за да бъде напълно съответстваща на законодателството в социалната сфера с оглед приемането на нов закон за социалните услуги, планиран от Министерството на труда и социалната политика. Спазване на тази Методология ще се мониторира в рамките на процеса на осигуряване на качеството на услугата, което ще гарантира интегрираността на услугите, за да може дейностите, свързани с подобряване на социалното включване, здравеопазване и образование, да се случват по едно и също време и на едно и също място- ключово предизвикателства, което има значение за повишаване на качеството на социалните услуги, тяхната ефективност, ефикасност и в крайна сметка иновативност - да бъдат търсени все по-модерни и резултатни начини да бъдат удовлетворявани потребностите на уязвимите групи. Експерт "Човешки ресурси" ще разработи „Методика за подбор на специалисти от МЕСРТ” за следните позиции: експерт "психо-социална подкрепа", социален консултант, домашен прислужник, трудо/арт терапевт, педагог, консултант юрист, консултант маркетинг и мениджмънт. Кандидатите представят заявление и придружаващи документи, като се води регистър. Подборът ще се извърши от комисия, съставена от екипа за управление и експерт 'Човешки ресурси". Подбраните лица подписват договори, изготвени от експерт "Човешки ресурси". Подборът на специалисти от МЕСРТ и сключване на договори ще бъдат извършени първоначално през месец 1 на проекта и текущо. В съчетание с информационната кампания в тази дейност през месеците 1, 2, 3 и 4 на проекта потенциалните потребители от целевите групи ще бъдат информирани относно условията за включване в услугите, на които екипът за управление на проекта, експертът "психо-социална подкрепа" и социалният консултант ще ги запознават с начина на организация на работа на МЕСРТ–специалисти, честота на предоставяне на услугите, проектодоговора, необходимите документи за кандидатстване и ще ги подпомага при тяхното комплектоване. Ще бъде изготвена „Методика за подбор на потребители на МЕСРТ” с необходимите документи за кандидатстване и критериите за подбор. Лицата от целевите групи подават заявления и придружаващи документи, които социалния консултант приема и води регистър, и въз основа на които експертът "психо-социална подкрепа" и социалният консултант извършват в домовете на потребителите или в офиса на МЕСРТ първоначална оценка на потребностите, актуализирана всеки 6 месеца. Комисия извършва първоначален подбор на 70 лица, съобразно изготвената методика, а при отпадане на потребител подбор ще бъде извършван и текущо. С подбраните лица се сключват договори с посочени услуги, обхват и времетраене, съобразно оценката на потребностите и предпочитанията на потребителите. Изготвя се регистър на подбраните потребители. , Contracted Amount: 12 400.00 , Reported Amount: 17 289.99
  • Activity: Предоставяне на иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална Работа на Терен (МЕСРТ) в общинa Добричка: Компонент 2 Цел: Разширяване на възможностите за предоставяне на социални услуги на хората с увреждания, зависимите лица и техните семейства. Осигуряване на качествена грижа за потребителите съобразно техните потребности. Дейността стартира с изготвяне на оценки на риска за здравето и безопасността на потребителя. На база оценка на индивидуалните потребности и оценка на риска се изготвят индивидуални планове за потребителите, съдържащи подробно описание на услугите. Съгласно разработена "Методология за дейността на МЕСРТ" и в зависимост от индивидуалния план на всеки от 70-те потребители в периода 5-20 месец ще бъдат предоставяни следните услуги: СОЦИАЛНА ИНТЕГРАЦИЯ И АКТИВНО УЧАСТИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ В ЖИВОТА НА ОБЩНОСТТА- поради спецификата на различните представители на уязвимите социални групи са налице затруднения в извършването на физически и психически дейности, което води до ниска самооценка, неудовлетвореност и други негативни чувства у тях, а промяната в социалния статус ограничава социалните контакти. Контактите със социалния консултант са изключително подходящи за хора, които имат проблеми в общуването в резултат на дълга изолираност и са първа крачка към възвръщане на социалните умения, ресоциализация, реадаптиране след период на изключеност. Ще бъдат предоставяни индивидуални консултации от специалисти по право, маркетинг и мениджмънт за придобиване на мотивация за стартиране на бизнес, включване в пазара на труда, нагласи за собствен бизнес, реализация на своите идеи и проекти, помощ при попълване на документи, имуществени въпроси. ПОЧАСОВИ УСЛУГИ ЗА ЛИЧНА ПОМОЩ- поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, вземане на лекарства, извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги, придружаване до детско, учебно, болнично заведение, месторабота и др. РАБОТА СЪС СЕМЕЙСТВА И БЛИЗКИ–запознаване на близките с индивидуалните планове за работа с всеки потребител, провеждане на индивидуални и групови правни, социални и други консултации. Основни проблеми на децата с увреждания и техните семейства са липсата на емоционална подкрепа и превантивна работа, а липсата на услуги за семейства води до напускане на работа от родителите, в следствие на което се понижава жизнения стандарт на семейството, бедност и изолация. Родителите нямат нужната подготовка за да осигурят подходящо преподаване на жизнени умения и навици на децата, в следствие на което се намалява възможността за социална интеграция на детето в обществото. Ще се работи в тази насока чрез консултации на деца и семейства в семейна среда за преодоляване на различни проблеми в съвместния им живот, превенция на отпадането от училище, подкрепа на семейства за справяне с кризисни и конфликтни ситуации и намаляване риска от тяхното задълбочаване. ЛЯТНО УЧИЛИЩЕ ЗА ДЕЦА В РИСК И ДЕЦА С УВРЕЖДАНИЯ-през учебната година част от децата посещават училище, което в съчетание с услугите в МЕСРТ дава възможност родителите им да се включат в дейностите по проекта, но през лятната ваканция те са ангажирани целодневно с тях поради специфичните им потребности. В лятното училище децата ще бъдат ангажирани, и същевременно ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения, образователните елементи ще се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. ОРГАНИЗИРАНЕ НА СВОБОДНОТО ВРЕМЕ, ОТДИХА И РАЗВЛЕЧЕНИЯТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ- леки физически занимания; честване на лични и национални празници; логически игри; организиране на екскурзии и излети до исторически забележителности; организиране на посещение на кино и театрални постановки, спортни и други прояви сред природата. АРТТЕРАПИЯ- музикална терапия, театър и литература, изобразително изкуство ТРУДОТЕРАПИЯ- цветарство, градинарство, зоотерапия, шивачество, битови умения, Contracted Amount: 139 282.00 , Reported Amount: 98 012.31
  • Activity: Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална Работа на Терен (МЕСРТ) в общинa Добричка: Компонент 2 Цели: Установяване на нагласите на потребителите на МЕСРТ. Създаване на приятелска и непринудена атмосфера между потребителите и екипа на МЕСРТ, изграждане на взаимно доверие и задоволяване по най-ефективен начин на идентифицираните потребности. Идентифицираните в раздел 11.3 нужди и проблеми на целевите групи в общинa Добричка, както и недоверието, което те изпитват към социалните услуги, налагат разработване на алтернативни форми на тези услуги в съответствие с разбирането, че лицата от тези групи са национален капитал, източник на сигурност, опора и бъдеще, а не социално бреме за нацията. Хората от уязвимите социални групи осъзнават своите потребности и това, че се нуждаят от помощ, но желаят тя да им бъде предоставена, зачитайки достойнството им. В малките населени места има и друга особеност, при която ползващите социални услуги са възприемани като аутсайдери, които не са способни да се справят сами, въпреки че за положението на нуждаещите се лица има обективни причини. Това налага необходимостта от настоящата дейност, в която ще бъдат включени всички потребители - 70 лица, което кореспондира с Областна стратегия за развитие на социалните услуги (2016 – 2020 г.) за област Добрич, Мярка Развитие на професионални умения и опит за гъвкаво и ефективно управление на социалните услуги, Дейност Изграждане на стратегии за популяризиране на услугитe и спечелване на доверието на клиентите. Етапи на дейността: Оценка за ниво на интелектуални възможности с цел прецизиране възможностите за подходящо насочване към индивидуално (групово) обучение за усвояване на умения и навици. Провеждане на психологична рехабилитация - изследване психологичните процеси и структурата на личността на потребителя, развиване на познавателните процеси, работа по възстановяване и по моделиране на поведението, провеждане на тестове, групови беседи, провеждане на индивидуална работа, коректурни проби, анализиране влиянието на МЕСРТ спрямо потребителите и техния статус. Оценка на емоционално състояние – провежда се психологическо изследване относно емоционалната стабилност, фрустрация или невротичност на клиента, с цел използване в работата на подходящи психотерапевтични техники и занимания; включване в подходяща трудова терапия или арттерапия, както и други занимания се провежда беседа с потребителя и негови близки относно емоционалността и активността му. Мотивационна работа при отчетена неудовлетвореност от услугите- по отношение на вътрешната мотивация, която настъпва, когато потребителят е вътрешно мотивиран от нещо, което предизвиква задоволство у него; по отношение на външна мотивация – когато потребителите са мотивирани от външно задоволство като парично изражение на получените услуги, оценки, от друга личност (обикновено по-силна психически). Подкрепа при първоначалната криза- особенно необходима, когато увреждането е придобито в по-късна възраст и е свързано със сериозен стрес и неприемане. Компенсаторно пренасочване и мотивиране- пренасочване силата на негативизма на човека с увреждане към личностна мотивация и преспектива за самостоятелен живот. Подготовка и адаптиране към нови роли и сфери- съдействие за привикване към независим личен живот и роля в обществото. Преоценка на житейски събития и ситуации- лицата с увреждания изграждат една защитна стена, чрез която не допускат хора до себе си, срамуват се, страхуват се, изграждат негативен образ за държавата, за обкръжението си. Овластяване и мотивиране към активно включване- човекът с увреждане трябва да усеща възможността сам да взема самостоятелни решения и да се справя с всекидневието, и не бива да става обект на състрадание и щадящ режим около себе си., Contracted Amount: 20 400.00 , Reported Amount: 14 028.75
  • Activity: Подкрепа за намиране на работа и подобряване достъпа до заетост на хората с увреждания, мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства: Компонент 2 Цел: Подобряване достъпа до заетост на хората с увреждания, мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства, чрез предоставяне на актуална информация относно търсенето на пазара на труда, изискванията за практикуване на отделните професии и специалности, както и възможностите за обучение, квалификация и преквалификация, което е критерий за успешна професионална и житейска реализация, съобразена с изискванията на пазара на труда и възможностите на включените лица от целевите групи в трудоспособна възраст. За да могат да вземат добри решения за професионалния си и личен живот, в дейността чрез интегрирания подход при предлаганите в МЕСРТ дейности насочени едновременно към членовете на семейства, зависими от грижи и лицата, които полагат грижи за тях, ще бъдат включени 35 души в трудоспособна възраст- лица с увреждания, лица полагащи грижи за зависими членове на семейства /деца, вкл. и с увреждания, възрастни хора, зависими от грижи, пълнолетни лица с увреждания/. Поради маргинализацията си и лиспата на развитие в малките общности, в които са затворени тези хора нямат основните умения, необходими при търсене и задържане на работа - нямат информация за търсенето и предлагането на работни места, нямат познания за писане на автобиография, мотивационно писмо и придружаващи документи, представяне на интервю пред работодател, не познават своите личностно-значими качества, необходими за успешното практикуване на определена професия. Усилията ни ще бъдат насочени към диагностициране на личностните качества, нагласи, интереси и мотивация за започване на работа, разработване и прилагане на индивидуални програми с цел подобряване на достъпа до пазара на труда, информиране за свободните работни места в региона, консултиране за подходящите професии, съобразено със способностите на отделния човек, подкрепа за професионалното им развитие чрез индивидуални и групови консултации: Информация за пазара на труда Развиване на умения за планиране на кариерния процес Подготовка на актуално портфолио – автобиография и мотивационно писмо Теоретични модели на кариерно развитие Умения за намиране и задържане на работа Умения за преодоляване на типични грешки, свързани с избора на професия Диагностика на професионални интереси, нагласи и мотивация за избор на кариера Специализирана подкрепа на представители на различни социални групи и културни общности Умения за свързване на индивидуалните способности с изискванията на желаната професия; Мотивиране за активно участие в обученията по Компонент 1 Съгласно Закона за насърчаване на заетостта, усилията ще бъдат насочени и към "подкрепена заетост"- оказване на съдействие на безработни лица с трайни увреждания, съобразно специфичните им потребности за работа на несубсидирани работни места и изискванията за практикуване на отделните професии. , Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 684.99
  • Activity: Обучения по професии "Работник в озеленяването", „Социален асистент”: Компонент 1 Цел: Повишаване квалификацията на лица от целевите групи по проекта Съгласно Областна стратегия за развитие на социалните услуги (2016 – 2020 г.) за област Добрич, Мярка Повишаване на квалификацията и уменията на персонала, директно ангажиран в предоставянето на социални услуги, Дейност Провеждане на обучения, които да осигурят усвояване на специфични умения за планиране на професионалното развитие и кариерно израстване, умения за работа в екип и ефективно общуване, работа по проекти, взаимодействие с различни институции, и др., съгласно Общинска стратегия за развитие на социалните услуги 2016 – 2020, Специфична цел 5.3. Изграждане на капацитет за предоставяне на социални услуги, въз основа на изведените в т. 11.5 потребности от предоставяне на социални услуги в дома и в общността от квалифицирани специалисти, в съответствие с установените нужди на работодателя община Добричка от такива специалисти, и в резултат на изпълнение на дейности 5 "Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална Работа на Терен (МЕСРТ) в общинa Добричка" и 6 "Кариерно консултиране на лица в трудоспособна възраст- с увреждания или полагащи грижи за зависими членове на семейства" в тази дейност за 30 души от целевите групи по проекта в трудоспособна възраст- лица с увреждания, лица полагащи грижи за зависими членове на семейства /деца, вкл. и с увреждания, възрастни хора, зависими от грижи, пълнолетни лица с увреждания/, ще бъдат организирани следните курсове на обучение: 1. Професионално обучение по специалност по първа степен Наименование на професията: Работник в озеленяването Код на професията: 622030 Наименование на специалността: Озеленяване и цветарство Код на специалността: 6220301 Хорариум на обучението: 300 часа за част от професия Брой на обучаваните лица: 20 Документ, доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификоция образец 3-54 на МОН . Степен на професионална квалификация: първа 2. Професионално обучение за част от професия по втора квалификационна степен Наименование на професията: Социален асистент Код на професията: 762040 Наименование на специалността: Подпомагане на възрастни Код на специалността: 7620402 Хорариум на обучението: 300 часа за част от професия Брой на обучаваните лица: 10 Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение Образец 3-37 на МОН за част от професията. Степен на професионална квалификация: втора Обученията ще се провеждат в сградата на община Добричка в град Добрич. След приключване на професионалното обучение, обучаемите лица, успешно положили изпит, ще получат своите удостоверения., Contracted Amount: 18 000.00 , Reported Amount: 17 700.00
  • Activity: Осигуряване на заетост след обучения по професии "Работник в озеленяването", „Социален асистент”: Компонент 1 Цел: Възстановяне трудовата активност на лица от целевите групи. След приключване на Дейност 7 "Обучения по професии "Работник в озеленяването", „Социален асистент””, на част от лицата преминали успешно обученията, ще бъде предоставена възможност да се върнат на пазара на труда чрез осигуряване на заетост. Община Добричка като работодател ще наеме за период от 6 месеца 30 лица на следните длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от Национална класификация на професиите и длъжностите (НКПД) 2011 г, както следва.: Социален асистент на възрастни- 10 лица, на 7 часов работен ден Работник в озеленяването- 20 лица, на 7 часов работен ден Дейността продължава 7 месеца, като първият месец е подготвителен, в който ще се представят необходимите документи от кандидатите за работа, като в края му се сключват трудови договори, придружени от длъжностни характеристики, а от месец 2 до 7 се осигурява заетост. Дейността кореспондира с изведения в Областна стратегия за развитие на социалните услуги (2016 – 2020 г.) за област Добрич ключов индикатор "Увеличен брой на ангажираните домашни помощници, лични и социални асистенти, както и броя на потребителите на тези услуги /самотно живеещи и в невъзможност да се справят сами с живота си, очакващи институционална подкрепа.", и дейности 1.3.2.1. Социална подкрепа на деца с увреждания в община Добричка и 1.4.2.1. Разширяване на обхвата на услугите, които предлагат домашни грижи за хора с увреждания от Общинска стратегия за развитие на социалните услуги 2016 – 2020., Contracted Amount: 102 000.00 , Reported Amount: 99 295.71
  • Activity: Представяне на възможностите на хората с увреждания и позитивната им роля в обществото: Компонент 2 Цел: Разчупване на стереотипите и промяна на нагласата на обществото и работодателите спрямо хората с увреждания По данни на Агенцията по заетостта, наблюдаваната възходяща тенденция в числеността на безработните с трайно намалена работоспособност в страната, както и в община Добричка, продължава. Трябва да се отбележи фактът, че съществуващите статистики се отнасят само за лицата, регистрирани в Бюрата по труда, но съществува и голяма група "неактивни лица" – безработни лица, които не са регистрирани в дирекциите "Бюро по труда", или т. нар. "скрита безработица". Продължаващото увеличение на регистрираните безработни хора с увреждания се наблюдава, въпреки непрекъснатата дейност на бюрата по труда за преференциалните възможности за осигуряване на заетост на лицата с трайно намалена работоспособност, осигурени от Министерството на труда и социалната политика. Съществуващата ситуация по отношение на трудовата заетост на хората с увреждания се усложнява допълнително от факта, че работодателите, които въпреки множеството мерки, предвидени в различни нормативни актове (Закона за интеграция на хората с увреждания, Кодекса на труда, Закона за насърчаване на заетостта, Националната програма за заетост и професионално обучение на хора с трайни увреждания и др.), не са наясно с механизмите и методиката за наемане на безработни от тази група, преференциите и стимулите, спецификата при работа с тях, както и много други аспекти, съпътстващи общуването с хора с увреждания. Другата съществена пречка е с психологически аспект - голяма част от хората с увреждания, трудно приемат активна роля на пазара на труда, поради тежката социална изолация, в която живеят. В тази връзка се предвижда широка разяснителна кампания, която да представи позитивната роля в обществото и възможностите на лицата с увреждания, разчупване на стереотипите и промяна на нагласата на обществото спрямо тях, чрез: -Изготвяне и разпространение на наръчник, в който ще бъдат включени добри практики при реализацията в бизнеса и на пазара на труда на хора с увреждания, при преодоляване на предубежденията спрямо тях, актуални мерки и програми с преференции за работодатели, осигурили на хора с увреждания субсидирана заетост, насърчителни мерки, насочени към работодатели, наели на работа безработни младежи до 29 години с увреждания, безработни лица с трайни увреждания и хора с увреждания за временна, сезонна или почасова работа, Национална програма за заетост и обучение на хора с трайни увреждания, субсидии от средствата на Агенцията за хората с увреждания по Методиката по чл. 19, ал.1 от ППЗИХУ във връзка с чл.8, т. 5 и чл. 31 от ЗИХУ, приоритетни направления и схеми по ОП “Развитие на човешките ресурси”, насочени към лица с увреждания. Ще бъдат представени общините като предоставящи социални и интеграционни услуги, НПО като посредници и предоставящи услуги, работодателите от региона с техните виждания, очаквания и възможности за предлагане на работни места на лицата от целевите групи, вижданията на самите лица с увреждания- какво желаят, какво ги мотивира и какво им липсва, за да могат да се реализират успешно на пазара на труда и в бизнеса, интегрирайки се по този начин пълноценно в обществото. -Провеждане на информационен семинар "Ден на кариерата за лица с увреждания", с участието на работодатели от региона, представители на местната власт, институции, НПО и специалисти, работещи в социалната сфера, Бюрото по труда, както и лица с увреждания, които ще се опознаят и взаимно ще се презентират. Работодателите ще представят своята дейност, свободни работни места, ще се запознаят с нормативната база по наемане на лица от целевата група по проекта, ще бъдат информирани за процедурите за подбор и с условията за кандидатстване, общинските власти ще представят своите социални обекти и услугите, които предлагат, Бюрото по труда ще информира за търсенето и предлагането на работна сила в региона, лицата с увреждания ще споделят трудностите при търсенето на работа., Contracted Amount: 15 400.00 , Reported Amount: 13 648.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Diana, Contracted Amount*: 6 535.00 , Reported Amount**: 4 130.00
  • Contractor: Vereq Komers 2 OOD, Contracted Amount*: 2 550.00 , Reported Amount**: 3 016.90
  • Contractor: Blue point consulting EOOD, Contracted Amount*: 2 790.00 , Reported Amount**: 2 790.00
  • Contractor: Silvya, Contracted Amount*: 25 800.00 , Reported Amount**: 22 428.75
  • Contractor: MOBILTEL EAD, Contracted Amount*: 680.00 , Reported Amount**: 167.66
  • Contractor: Ivanka, Contracted Amount*: 10 200.00 , Reported Amount**: 10 088.85
  • Contractor: ZONA ArtPrim EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 14 523.00
  • Contractor: EVRIKA 3M EOOD, Contracted Amount*: 17 700.00 , Reported Amount**: 17 700.00
  • Contractor: Silvia, Contracted Amount*: 1 700.00 , Reported Amount**: 705.00
  • Contractor: SCORPION BROKERS OOD, Contracted Amount*: 3 662.40 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "FIL" OOD, Contracted Amount*: 4 800.00 , Reported Amount**: 5 760.00
  • Contractor: Miglena, Contracted Amount*: 3 400.00 , Reported Amount**: 639.96
  • Contractor: Parashkeva, Contracted Amount*: 2 760.00 , Reported Amount**: 2 759.99
  • Contractor: OREL BROKERAGE EOOD, Contracted Amount*: 3 662.40 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Zona ArtPrint-2 EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 7 280.00
  • Contractor: Zona ArtpRINT-1 EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 800.00
  • Contractor: Nadezhda, Contracted Amount*: 15 600.00 , Reported Amount**: 17 599.99
  • Contractor: Diyana, Contracted Amount*: 3 000.00 , Reported Amount**: 2 684.99
  • Contractor: Kostadin, Contracted Amount*: 14 189.12 , Reported Amount**: 16 235.20
  • Contractor: TEMPUS-2000 OOD, Contracted Amount*: 6 917.95 , Reported Amount**: 6 917.95
  • Contractor: GLOBAL KOM EOOD, Contracted Amount*: 9 465.60 , Reported Amount**: 7 888.00
  • Contractor: ENERGO-PRO PRODAJBI AD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 305.30
  • Contractor: Nadezhda, Contracted Amount*: 4 500.00 , Reported Amount**: 1 364.99
Subcontractors
  • Subcontractor: BENT OIL AD, Contracted Amount*: 249 366.67
  • Subcontractor: PETROL AD, Contracted Amount*: 161 850.00
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities above 18 years of age receiving services, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 33.00
Indicator 2 Participants with disabilities over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 34.00
Indicator 3 Inactive and unemployed participants who are engaged in job searching or are in employment, including self-employment, after provision a child care service, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 20.00
Indicator 4 Participants with disabilities above 18 years of age who are engaged in job searching or are in employment, including self-employment, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 8.00
Indicator 5 Участници на възраст над 29 г., започнали работа, вкл. като самонаети, при напускане на операцията., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 26.00
Indicator 6 Inactive or unemployed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 45.00 , Reached amount: 48.00

Financial Information

Total Project cost 355 333.52 BGN
Grant 355 333.52 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 297 222.28 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на гориво за служебните автомобили на община Добричка, чрез използване на карти за безналично плащане. Прогнозни количества: Бензин 95H и подобрен - прогнозно количество за срока на договора 18 000л.; Бензин 98H и подобрен - прогнозно количество за срока на договора 8 000л.; Дизелово гориво - прогнозно количество за срока на договора 80 000л.; Срок на договора -2 години, Estimated Amount: 180 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на гориво за служебните автомобили на община Добричка, чрез използване на карти за безналично плащане. Прогнозни количества: Бензин 95H и подобрен - прогнозно количество за срока на договора 18 000л.; Бензин 98H и подобрен - прогнозно количество за срока на договора 8 000л.; Дизелово гориво - прогнозно количество за срока на договора 80 000л.; Срок на договора -2 години
    Contractor: OREL BROKERAGE EOOD
    Contract total funded value: 3 662.40
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на ел. енергия за нуждите на обектите – общинска собственост и уличното осветление в населените места на община Добричка, Estimated Amount: 0.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на оборудване за нуждите на проект BG05M9OP001-2.005-0010-C01 “АКТИВНОСТ – Ангажираност, Квалифициране, Труд, Интегрирано Включване На Обезверени и Семейства в Трудност”, Estimated Amount: 5 765.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване за нуждите на проект BG05M9OP001-2.005-0010-C01 “АКТИВНОСТ – Ангажираност, Квалифициране, Труд, Интегрирано Включване На Обезверени и Семейства в Трудност”
    Contractor: TEMPUS-2000 OOD
    Contract total funded value: 6 917.95
Procedure 4 Subject to due process: Избор на Експерт "психо-социална подкрепа", Estimated Amount: 25 800.00
  • Differentiated position 1: Избор на Експерт "психо-социална подкрепа"
    Contractor: Silvya
    Contract total funded value: 25 800.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на Експерт "Човешки ресурси", Estimated Amount: 3 135.00
  • Differentiated position 1: Избор на Експерт "Човешки ресурси"
    Contractor: Diana
    Contract total funded value: 3 135.00
Procedure 6 Subject to due process: Избор на Експерт "Човешки ресурси", Estimated Amount: 4 500.00
  • Differentiated position 1: Избор на Експерт "Човешки ресурси"
    Contractor: Nadezhda
    Contract total funded value: 4 500.00
Procedure 7 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на обзавеждане, Estimated Amount: 2 166.67
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на обзавеждане
    Contractor: Vereq Komers 2 OOD
    Contract total funded value: 2 550.00
Procedure 8 Subject to due process: Избор на изпълнител за изготвяне на наръчник, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за изготвяне на наръчник
    Contractor: GLOBAL KOM EOOD
    Contract total funded value: 9 465.60
Procedure 9 Subject to due process: Избор на изпълнител за организиране и провеждане на обучения по професии "Работник в озеленяването", „Социален асистент”, Estimated Amount: 18 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за организиране и провеждане на обучения по професии "Работник в озеленяването", „Социален асистент”
    Contractor: EVRIKA 3M EOOD
    Contract total funded value: 17 700.00
Procedure 10 Subject to due process: Избор на изпълнител за предоставяне на далекосъобщителни услуги /фиксирани и мобилни/, за нуждите на Община Добричка по обособени позиции: Обособена позиция №1 „Предоставяне на далекосъобщителни услуги, чрез мобилна обществена клетъчна мрежа с национално покритие по стандарт GSM/UMTS” Обособена позиция №2 „Предоставяне на далекосъобщителни услуги, чрез фиксирана телефонна мрежа” , Estimated Amount: 45 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1 „Предоставяне на далекосъобщителни услуги, чрез мобилна обществена клетъчна мрежа с национално покритие по стандарт GSM/UMTS”
    Contractor: MOBILTEL EAD
    Contract total funded value: 680.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2 „Предоставяне на далекосъобщителни услуги, чрез фиксирана телефонна мрежа”
    Contractor: MOBILTEL EAD
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 11 Subject to due process: Избор на изпълнител за провеждане на информационен семинар "Ден на кариерата за лица с увреждания", Estimated Amount: 4 833.33
  • Differentiated position 1: избор на изпълнител за провеждане на информационен семинар "Ден на кариерата за лица с увреждания"
    Contractor: "FIL" OOD
    Contract total funded value: 4 800.00
Procedure 12 Subject to due process: Избор на изпълнител за разработване на "Методология за иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална Работа на Терен (МЕСРТ) в общинa Добричка", Estimated Amount: 2 416.67
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за разработване на "Методология за иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална Работа на Терен (МЕСРТ) в общинa Добричка"
    Contractor: Blue point consulting EOOD
    Contract total funded value: 2 790.00
Procedure 13 Subject to due process: Избор на Консултант маркетинг и мениджмънт, Estimated Amount: 1 700.00
  • Differentiated position 1: Избор на Консултант маркетинг и мениджмънт
    Contractor: Silvia
    Contract total funded value: 1 700.00
Procedure 14 Subject to due process: Избор на Консултант юрист, Estimated Amount: 3 400.00
  • Differentiated position 1: Избор на Консултант юрист
    Contractor: Diana
    Contract total funded value: 3 400.00
Procedure 15 Subject to due process: Избор на Мотивационен консултант, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на Мотивационен консултант
    Contractor: Diyana
    Contract total funded value: 3 000.00
Procedure 16 Subject to due process: Избор на Педагог, Estimated Amount: 10 200.00
  • Differentiated position 1: Избор на Педагог
    Contractor: Ivanka
    Contract total funded value: 10 200.00
Procedure 17 Subject to due process: Избор на ръководител проект, Estimated Amount: 10 741.92
  • Differentiated position 1: Избор на ръководител проект
    Contractor: Kostadin
    Contract total funded value: 14 189.12
Procedure 18 Subject to due process: Избор на Социален консултант, Estimated Amount: 15 600.00
  • Differentiated position 1: Избор на Социален консултант
    Contractor: Nadezhda
    Contract total funded value: 15 600.00
Procedure 19 Subject to due process: Избор на Трудо/арт терапевт, Estimated Amount: 2 760.00
  • Differentiated position 1: Избор на Трудо/арт терапевт
    Contractor: Parashkeva
    Contract total funded value: 2 760.00
Procedure 20 Subject to due process: Избор на Трудо/арт терапевт, Estimated Amount: 3 400.00
  • Differentiated position 1: Избор на Трудо/арт терапевт
    Contractor: Miglena
    Contract total funded value: 3 400.00
Procedure 21 Subject to due process: Периодично зареждане на горива на служебните автомобили на община Добричка, чрез използване на карти за безналично плащане, Estimated Amount: 230 000.00
  • Differentiated position 1: Периодично зареждане на горива на служебните автомобили на община Добричка, чрез използване на карти за безналично плащане
    Contractor: SCORPION BROKERS OOD
    Contract total funded value: 3 662.40

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN