Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.002-0118-C01
Project Name Enhancing the energy efficiency of KMD EOOD
Beneficiary 115313800 KMD EOOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 15.12.2017
Start Date 15.12.2017
End Date 14.08.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
КМД ЕООД е бързо развиваща се комунална компания за събиране, транспортиране и временно съхраняване на над 140 вида отпадъци. Дружеството е с основен код на дейност по КИД-2008: 39.00 „Възстановяване и други услуги по управление на отпадъци“. Разполага с модерна и разнообразна техника – повече от 200 машини, от които над половината са с екологичен стандарт ЕВРО 5, с която задоволява всички изисквания на клиентите в широка гама от дейности и услуги. КМД ЕООД предлага зимно поддържане, опесъчаване и снегопочистване. Предлага също на гражданите на Пловдив и областта: отпушване на канали, почистване на септични ями, машинно миене и метене. "Работим за Пловдив, за по-чисто и по-зелено място за живеене". Осигурява събиране и транспортиране на твърди битови отпадъци, едрогабаритни, строителни отпадъци, обезвреждане и рециклиране на излезли от употреба материали по начин, който е безопасен, ефикасен, екологосъобразен и икономически ефективен. Фирмата е сертифицирана от Лойдс Регистър ЕМЕА и TUV NORTH CERT GmbH по европейските стандарти за качество, опазване на околната среда и здравословни и безопасни условия на труд: ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, BS OHSAS 18001:2007 и система за социална отговорност по стандарт SA 8000:2008, както и от ЕUROSERT BULGARIA по Регламент (ЕО) №1221 от 25.11.2009 г.  и EMAS (Схема на общността за управление по околната среда и одит).  С цел подобряване на енергийната ефективност на компанията и нейния производствен капацитет с настоящия проект се предвижда изпълнението на комбинация от дейности по Елемент А и Елемент Б: 
• придобиване на специализирани транспортни средства, представляващи ДМА, препоръчани в обследването за енергийна ефективност - сметосъбиращи и сметоизвозващи камиони-10 броя;
• придобиване на инсталация за оползотворяване на отпадна енергия.
 Проектът ще създаде нови работни места, ще увеличи общия производствен капацитет на компанията с 20% и ще допринесе за увеличаване на оборота на фирмата с до 5% на годишна база.
Activities
  • Activity: Придобиване на енергийно ефективна Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 7 м3 (мярка 1 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 7 м3 -1 брой : Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 7 м3 -1 брой. Инвестицията се отнася към мярка 1 от енергийния одит. Съществуващата машина за сметосъбиране и сметоизвозване е Марка ДАФ ФА ЛФ 45.150 Е 10 с рег. № РВ0669МХ, която е произведена 2004 г. Експлоатационен статус на машината - значително амортизирана със сравнително ниска производителност и сравнително висока консумация на дизелово гориво. Планира се закупуване на нова машина за сметосъбиране и сметоизвозване като съществуващата машина се бракува и извежда от експлоатация (замяна). Енергийното потребление на машината е включено в потреблението за представителната година на фирмата. Новозакупената Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 7 м3 ще се използва от КМД ЕООД за услугите, които извършва. Машината има степен на компактиране: от 3:1 до 6:1 в зависимост от характеристиката и плътността на отпадъка в съответната област, което повишава нейната производителност. Също така има комбиниран повдигащ механизъм, който позволява повдигане и разтоварване на контейнери за смет тип „Бобър” 1100 л и кофи с вместимост 120, 240, 360 л и 770 л; След въвеждането в експлоатация на новата машина за сметосъбиране и сметоизвозване 7 м3, ще се разшири производственият капацитет на КМД ЕООД. Планира се новата машина за сметосъбиране и сметоизвозване 7 м3 да замени изцяло съществуващата машина като я бракува и извежда от експлоатация (замяна).Срок на технически живот на оборудването - 15 год. Годишни финансови спестявания от препоръчаната мярка: 52 628,18 лв/год. (350854,50 kWh/год. * 0,15 лв/kWh = 52 628,18 лв/год.). Срок на откупуване от 2,18 години. Необходими стъпки за изпълнението на дейността: - избор на изпълнител - от 1 до 5 месец; - сключване на договор - от 6 до 7 месец; - доставка, инсталиране и тестване на активите - от 7 до 12 месец; - въвеждане в експлоатация на закупените активи - от 13 до 17 месец. , Contracted Amount: 114 634.00 , Reported Amount: 113 402.00
  • Activity: Придобиване на енергийно ефективна Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3 (мярка 2 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3 - 2 броя : Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3 - 2 броя. Инвестицията се отнася към мярка 2 от енергийния одит. Съществуваща машина за сметосъбиране и сметоизвозване Марка МЕРЦЕДЕС 1823 Л с рег. № РВ8148РК, произведена 2005 г. Съществуваща втора машина за сметосъбиране и сметоизвозване Марка МЕРЦЕДЕС 1823 Л с рег. РВ7623РР, произведена 2005 г. Експлоатационен статус на машините - значително амортизирани със сравнително ниска производителност и сравнително висока консумация на дизелово гориво. Планира се закупуване на нови 2 броя машини за сметосъбиране и сметоизвозване като съществуващите машини се бракуват и извеждат от експлоатация (замяна). Енергийното потребление на машините е включено в потреблението за представителната година на фирмата. Предвидените за закупуване 2 броя Машини за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3 ще се използват от КМД ЕООД за услугите, които извършва. Експлоатационен статус на машините за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3 – Машините имат степен на компактиране: от 3:1 до 6:1 в зависимост от характеристиката и плътността на отпадъка в съответната област, което повишава нейната производителност. Също така имат комбиниран повдигащ механизъм, който позволява повдигане и разтоварване на контейнери за смет тип „Бобър” 1100 л и кофи с вместимост 120, 240, 360 л и 770 л; След въвеждането в експлоатация на новите 2 бр. машини за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3, ще се разшири производствения капацитет на КМД ЕООД. Планира се новите 2 броя машини за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3 да заменят изцяло съществуващите машини като се бракуват и изведат от експлоатация (замяна). Срок на технически живот на оборудването - 15 год. Годишни финансови спестявания от препоръчаната мярка: 148 673,63 лв/год. (991157,55 kWh/год. * 0,15 лв/kWh = 148 673,63 лв/год.). Срок на откупуване от 2,16 години. Необходими стъпки за изпълнението на дейността: - избор на изпълнител - от 1 до 5 месец; - сключване на договор - от 6 до 7 месец; - доставка, инсталиране и тестване на активите - от 7 до 12 месец; - въвеждане в експлоатация на закупените активи - от 13 до 17 месец. , Contracted Amount: 321 193.00 , Reported Amount: 321 193.00
  • Activity: Придобиване на енергийно ефективна Мотометачка с надстройка 7 м3 (мярка 3 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на Мотометачка с надстройка 7 м3 - 5 броя : Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация Мотометачка с надстройка 7 м3 - 5 броя.Инвестицията се отнася към мярка 3 от енергийния одит. Съществуващи машини – Мотометачка с надстройка 7 м3, Марка ИВЕКО ФОРД ЦРГ 130 Е 15 К с рег. № РВ9369МС, произведена 1995 г. Мотометачка с надстройка 7 м3, Марка ДАФ ФА ЛФ 45.170 Е 08 с рег. № РВ8092МХ, произведена 2004 г. Мотометачка с надстройка 7 м3, Марка ДАФ ФА ЛФ 45.170 Е 08 с рег. № РВ8093МХ, произведена 2005 г. Мотометачка с надстройка 7 м3, Марка МЕРЦЕДЕС 1518 Л АТЕГО с рег. № РВ0534КН, произведена 2008 г. Мотометачка с надстройка 7 м3, Марка ДАФ ЛФ 45.160 с рег. № РВ7563КН, произведена 2008 г. Експлоатационен статус на машините - значително амортизирани със сравнително ниска производителност и сравнително висока консумация на дизелово гориво. Планира се закупуване на нови мотометачки 5 броя с надстройка 7 м3 като съществуващите машини остават в експлоатация и работят паралелно (ново оборудване). Енергийното потребление на машината е включено в потреблението за представителната година на фирмата. Предвидените за закупуване 5 броя Мотометачки с надстройка 7 м3 ще се използват от КМД ЕООД за услугите, които извършва. Мотометачката е от най-ново поколение транспортно средство, с нисък разход на гориво и висока производителност. Има широчина на помитане 2200 мм (номинална) и допълнителна средна четка, което повишава многократно производителността й. След въвеждането в експлоатация на новите 5 бр Мотометачки с надстройка 7 м3, ще се разшири производствения капацитет на КМД ЕООД. Срок на технически живот на оборудването - 15 год. Годишни финансови спестявания от препоръчаната мярка: 390 718,96 лв/год. (2604793,08 kWh/год. * 0,15 лв/kWh = 390 718,96 лв/год.). Срок на откупуване от 2,90 години. Необходими стъпки за изпълнението на дейността: - избор на изпълнител - от 1 до 5 месец; - сключване на договор - от 6 до 7 месец; - доставка, инсталиране и тестване на активите - от 7 до 12 месец; - въвеждане в експлоатация на закупените активи - от 13 до 17 месец. , Contracted Amount: 1 133 052.00 , Reported Amount: 1 128 245.00
  • Activity: Придобиване на енергийно ефективен Камион с надстройка за контейнер с обем 7 м3 (мярка 4 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на Камион с надстройка за контейнер с обем 7 м3 - 2 броя : Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация Камион с надстройка за контейнер с обем 7 м3 - 2 броя. Инвестицията се отнася към мярка 4 от енергийния одит. Съществуващ Контейнеровоз Марка ИВЕКО МЛ 180 Е 28 РВ4597МТ, произведена 2008 г.Съществуващ Контейнеровоз Марка СКАНИЯ Р 113 ХЛ РВ6025ВР, произведена 1993 г. Експлоатационен статус на машинате - значително амортизирани със сравнително ниска производителност и сравнително висока консумация на дизелово гориво Планира се закупуване на нов камион с надстройка за контейнер с обем 7 м3 като съществуващият контейнеровоз се бракува и извежда от експлоатация (замяна). Енергийното потребление на машината е включено в потреблението за представителната година на фирмата. Предвидвните за закупуване 2 броя Камиони с надстройка за контейнер с обем 7 м3 ще се използват от КМД ЕООД за услугите, които извършва. Камионът е от най-ново поколение транспортно средство, с нисък разход на гориво и висока производителност. Отличава се с много кратки работни цикли:Товарене – 45 (±10) секунди, Разтоварване – 50 (±10) секунди, Удължаване / прибиране на телескопичните рамена – 15 (±5) секунди, Спускане / прибиране на стабилизаторите – 15 (±5) секунди, което повишава многократно производителността му. След въвеждането в експлоатация на новите Камиони с надстройка за контейнер с обем 7 м3, ще се разшири производствения капацитет на КМД ЕООД. Планира се новите 2 броя Камиони с надстройка за контейнер с обем 7 м3 да заменят изцяло съществуващите камиони като се бракуват и изведат от експлоатация (замяна). Срок на технически живот на оборудването - 15 год. Годишни финансови спестявания от препоръчаната мярка: 106 526,52 лв/год. (710176,80 kWh/год. * 0,15 лв/kWh = 106 526,52 лв/год.). Срок на откупуване от 2,65 години. Необходими стъпки за изпълнението на дейността: - избор на изпълнител - от 1 до 5 месец; - сключване на договор - от 6 до 7 месец; - доставка, инсталиране и тестване на активите - от 7 до 12 месец; - въвеждане в експлоатация на закупените активи - от 13 до 17 месец. , Contracted Amount: 281 951.00 , Reported Amount: 275 512.00
  • Activity: Придобиване на система за оползотворяване на отпадна топлина (мярка 5 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на система за оползотворяване на отпадна топлина - 1 брой: Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация система за оползотворяване на отпадна топлина - 1 брой. Инвестицията се отнася към мярка 5 от енергийния одит. Във фирма КМД ЕООД има възможност за осъществяване на проект за отопление на производствено помещение чрез оползотворяване на отпадна топлина. Инжинерният състав на фирмата има намерение да осъществи такъв проект, който се отнася за работно помещение „Механична работилница”. Сградата е съществуваща и се намира в гр. Пловдив. Съгласно БДС ЕN 14776 при средна категория на труд в помещението трябва да се поддържа съответен микроклимат. В зимен режим нормативната температура е 15-23°С. Избран е температурен мининимум от 16°С. В помещението има изградена механична аспирационна инсталация с дебит 400 м3/ч, използвана за изсмукване на замърсен въздух при обработка и затопляне на химикали за целите на специализирано почистване на детайли от ремонтирани производствени машини. В момента, работното помещение „Механична работилница” се отоплява с 2 (два) броя електрически калорифери всеки един с ел. мощност Р=3 kW. Сградатa е проектирана, построена и пусната в експлоатация през 80-те години на миналия век. Няма видими нарушения по носещите конструктивни елементи. През годините са правени козметични ремонтни дейности на архитектурно-конструктивни ограждащи елементи, но те не са насочени конкретно за повишаване на енергийната ефективност и намаляване на комсумацията за отопление или охлаждане. Сградата не е топлоизолирана. Стените са зидария от обикновени плътни тухли на варо-пясъчен разтвор, измазани отвън и отвътре. Препоръчана мярка - Да се монтира високоефективен рекуперативен топлообменник в аспирационната инсталация. Това ще доведе до понижаване на енергопотреблението за отопление в помещението и ще подобри микроклимата на работната среда. В случая, аспирационната система е принудителна механична (с напорен вентилатор на входа и смукателен вентилатор на изхода) за конкретното производствено помещение. Мярката е осъществена чрез използване на отпадна топлина от производственото помещение, която се изхвърля през зимния отоплителен сезон и минава през рекуператор, подаващ чист атмосферен затоплен въздух в работното помещение. В конкретния случай, процесът на рекуперация ще функционира само през отоплителния сезон, т.к. помещението не се охлажда през летния сезон. За конкретния случай за зимен режим на отопление, рекуперацията представлява процес, при който отработеният топъл въздух се използва за затопляне на пресния атмосферен въздух. Затопленият изхвърлян от помещението въздух преминава през топлообменник и затопля пресния атмосферен въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление като се подава топлина от затопления отпаден вътрешен въздух към пресния студен външен въздух през зимата. Работи се по идникативна оферта, представена от специализирана фирма по изграждане на ОВК системи, на база техническо проучване съгл. договор с фирма КМД ЕООД, гр. Пловдив. За 1-годишен период на отопляем сезон за климатична зона 6 на РБългария, в която се намира одитирания обект и сграда, имаме: 3,643 kW x 16 ч/ден x 165 дни/год. = 9 617,5 kWh/год. Съответно разполагаемата полезна енергийна мощност на системата за отпадна топлина ще бъде разликата: 9 617,5 kWh/год. - 1 452 kWh/год =8 165,5 kWh/год. Финансови ползи от ЕСМ – Рiел. = 8 169 kWh * 0,18 лв/ kWh = 1 470,42 лв/год. Срок на технически живот на оборудването - 15 год. Срок на откупуване от 2,05 години. Необходими стъпки за изпълнението на дейността: - избор на изпълнител - от 1 до 5 месец; - сключване на договор - от 6 до 7 месец; - доставка, инсталиране и тестване на активите - от 7 до 12 месец; - въвеждане в експлоатация на закупените активи - от 13 до 17 месец. , Contracted Amount: 3 014.00 , Reported Amount: 3 013.00
  • Activity: Публичност и визуализация: Като част от дейността всички бенефициенти трябва да прилагат подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. Бенефициентите са длъжни да упоменат финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, бенефициентът е длъжен да оповести, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. По време на изпълнението на даден проект бенефициентът информира обществеността за получената от ЕФРР подкрепа като: а) включва на интернет страницата си, когато такава съществува, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепа, включително на неговите цели и резултати, и откроява финансовата подкрепа от ЕС; б) поставя минимум един плакат с информация за проекта (поне размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, като например входа на сграда. Плакатът следва да съдържа следната текстова и визуална информация: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Не по-късно от три месеца след приключването на даден проект бенефициентът поставя постоянна табела или билборд (които заместват плаката) с големи размери на видимо за обществеността място за всеки проект, който изпълнява следните критерии: а) общата публична подкрепа за проекта надхвърля 500 000 евро; както и б) проектът се състои в закупуване на физически предмет (материален актив) или във финансиране на инфраструктура или на строителни работи. Постоянната табела или билбордът следва да съдържат същите задължителни елементи като плаката (описани по-горе) като емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“ и наименованието на финансиращия фонд трябва да заемат минимум 25% от площта им. Те се изготвят в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. Емблемата на ЕС следва да е в съответствие с графичните стандарти, определени в приложение II от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията. В случаите на закупуване на оборудване е необходимо да се поставят стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. Необходими стъпки за изпълнението на дейността: - избор на изпълнител - от 1 до 5 месец; - сключване на договор - от 6 до 7 месец; - доставка, инсталиране и тестване на активите - от 7 до 12 месец; - въвеждане в експлоатация на закупените активи - от 13 до 17 месец. , Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 1 350.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BULAUTO AD, Contracted Amount*: 920 328.50 , Reported Amount**: 1 838 352.00
  • Contractor: HERMES CLIMA EOOD, Contracted Amount*: 1 506.50 , Reported Amount**: 3 013.00
  • Contractor: IMPRIMERA OOD, Contracted Amount*: 1 350.00 , Reported Amount**: 2 700.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 4 665.15 , Reached amount: 4 665.15
Indicator 3 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 1 250.11 , Reached amount: 1 250.11

Financial Information

Total Project cost 1 856 844.00 BGN
Grant 928 422.00 BGN
Self amount 928 422.00 BGN
Total actual amounts paid 922 032.52 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на енергийно ефективни машини за сметосъбиране и сметоизвозване чрез избор на изпълнител с 4 обособени позиции както следва: Обособена позиция 1 - Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 7 м3 - 1 брой Обособена позиция 2 - Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3 - 2 броя Обособена позиция 3 - Мотометачка с надстройка 7 м3 - 5 броя Обособена позиция 4 - Камион с надстройка за контейнер с обем 7 м3 - 2 броя , Estimated Amount: 1 850 830.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 - Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 7 м3 - 1 брой
    Contractor: BULAUTO AD
    Contract total funded value: 920 328.50
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 - Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3 - 2 броя
    Contractor: BULAUTO AD
    Contract total funded value: 920 328.50
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3 - Мотометачка с надстройка 7 м3 - 5 броя
    Contractor: BULAUTO AD
    Contract total funded value: 920 328.50
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4 - Камион с надстройка за контейнер с обем 7 м3 - 2 броя
    Contractor: BULAUTO AD
    Contract total funded value: 920 328.50
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на система за оползотворяване на отпадна топлина - 1 брой, Estimated Amount: 3 014.00
Procedure 3 Subject to due process: Публичност и визуализация, Estimated Amount: 3 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN