Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0270-C01
Project Name Increasing energy and resource efficiency "Stone Komers" Ltd. through the purchase of new energy efficient equipment
Beneficiary 202618691 Stone Komers Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 20.11.2017
Start Date 20.11.2017
End Date 11.07.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Бургас, гр.Бургас

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение предвижда закупуване на нови: хидравличен багер (Мярка 1), челен колесен товарач (Мярка 2) и 2 броя кариерни автосамосвали (Мярка 3). Новото оборудване е с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление на единица продукция.   

Предвиденият за закупуване хидравличен багер е с единична мощност на дизеловия двигател - 226 kW и максимален капацитет на усилената кофа - 2,15 куб.м. Средната производителност на машината е 125 куб.м./ч. при среден разход на гориво - 20 л./ч.
Челния колесен товарач е с кофа с обем 5 куб.м. и единична мощност на дизеловия двигател 232 kW. Средната му производителност за 1 час е 125 куб.м. при среден разход на гориво 14 л./ч. 
Предвидените за закупуване 2 бр. кариерни автосамосвали са с единична мощност на дизеловия двигател 298 kW при средна производителност на всяка една от новите машини 60 куб.м./ч. Собствената маса на всяка една от машините е 22,6 т., а товароподемността им - 30 т.

Новото технологично оборудване е от висок клас и постига в пъти по-висока производителност от старите машини, които предприятието използва към момента. Не на последно място, новите активи са с нисък разход на гориво, което от своя страна ще доведе до повишаване на спестените емисии СО2 в атмосферата.  

Бенефициентът предвижда в рамките на проекта да въведе и система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ и сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда.   

Проектът ще е със срок за изпълнение 18 месеца и ще е на обща стойност 2 212 721.42 лв. без ДДС.
Activities
  • Activity: Намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране (разширяване) производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нов, високоефективен Хидравличен багер (Мярка 1).: Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на ново поколение хидравличен багер с висока производителност и ниска енергоемкост на единица продукция (Мярка 1). Старият багер, който "Стоун Комерс" ЕООД използва под наем, е технологично остарял, с номинална мощност 200 kW при среден разход на гориво 30л./ч. и средна производителност 85 куб.м./ч. Предвиденият за закупуване хидравличен багер е с единична мощност на двигателя 226 kW, среден разход на гориво 20 л./ч. и средна производителност 125 куб.м./ч. Машината е оборудвана с усилена кофа със зъби с обем 2,15 куб.м., стрела за масови изкопи, хидравлична линия за високо налягане за хидравличен чук (вкл. и хидравличен чук със система за гресиране и конично шило) и хидравлична линия за бързосменник. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия хидравличен багер: 6-ти - 18-ти месец., Contracted Amount: 673 555.00 , Reported Amount: 671 355.00
  • Activity: Намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране (разширяване) производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нов, високоефективeн челен колесен товарач (Мярка 2): Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на ново поколение челен колесен товарач с висока производителност и ниска енергоемкост на единица продукция (Мярка 2). Старият товарач, който "Стоун Комерс" ЕООД използва под наем, е технологично остарял, с номинална мощност 214 kW при среден разход на гориво 23 л./ч. и средна производителност 90 куб.м./ч. Предвиденият за закупуване челен колесен товарач е с единична мощност на дизеловия двигател 232 kW и средна производителност 125 куб.м./ч. при среден разход на гориво 14 л./ч. Товарачът е оборудван със система за автоматично гресиране и кофа с нож с обем 5 куб.м. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия челен колесен товарач: 6-ти - 18-ти месец., Contracted Amount: 571 550.00 , Reported Amount: 569 350.00
  • Activity: Намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране (разширяване) производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на 2 бр. нови, високоефективни кариерни автосамосвали (Мярка 3). : Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на 2 броя нови кариерни автосамосвали с висока производителност и ниска енергоемкост на единица продукция (Мярка 3). Към момента "Стоун Комерс" ЕООД използва за изпълнението на дейността си кариерен самосвал под наем, който е технологично остарял и с недостатъчен капацитет за покриване на нуждите на производството. Мощността на дизеловия двигател на стария автосамосвал е 266 kW, а средната му производителност едва 42 куб.м./час. Предвидените за закупуване 2 броя кариерни автосамосвали са снабдени с дизелови двигатели, всеки от които с номинална мощност 298 kW. Средната производителност на всяка една от машините е 60 куб.м./ч. Товароподемността на новите автосамосвали е 30 т., при собствено тегло 22,6 т. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на 2 броя кариерни автосамосвали: 6-ти - 18-ти месец., Contracted Amount: 924 716.42 , Reported Amount: 924 716.42
  • Activity: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.: Дейността включва изготвяне на доклад от енергийно обследване по образец (Приложение Б от условията за кандидатстване) за нуждите на настоящата процедура. Енергийното обследване е извършено след обявяване на процедурата за подбор на проекти и преди подаване на проектното предложение. Одитът включва изследване на съществуващото положение на предприятието и прави сравнителен анализ между старото оборудване, използвано от Бенефициента, и предвиденото за закупуване по проекта ново такова. Трите мерки на доклада препоръчват закупуването на високо енергийно ефективно оборудване (хидравличен багер, челен колесен товарач и 2 броя кариерни автосамосвали), с което предприятието значително ще намали разходите за енергия и вредните емисии СО2 в атмосферата. Изготвения доклад е преминал проверка от АУЕР и има становище за съответствие. Дейността е извършена за 2 месеца. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви месец 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 2-ри месец, Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Очакванията от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 1 000.00
  • Activity: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 800.00
  • Activity: Изготвяне на финансов одит по проекта: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 5 000.00
  • Activity: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Стоун Комерс" ЕООД, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 800.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DI EM 2008 Ltd., Contracted Amount*: 2 520.00 , Reported Amount**: 2 800.00
  • Contractor: Belaz Sofia Ltd, Contracted Amount*: 619 560.00 , Reported Amount**: 924 716.42
  • Contractor: AUDIT CONSULT MD, Contracted Amount*: 4 500.00 , Reported Amount**: 5 000.00
  • Contractor: Eco Globe Ltd, Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: TRANSPACIFIC CERT., Contracted Amount*: 12 420.00 , Reported Amount**: 13 800.00
  • Contractor: Eltrak Bulgaria Ltd, Contracted Amount*: 831 272.35 , Reported Amount**: 1 240 705.00
  • Contractor: STANDARD PRECISE, Contracted Amount*: 900.00 , Reported Amount**: 1 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 2 601.13 , Reached amount: 2 601.13
Indicator 3 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 694.50 , Reached amount: 694.50

Financial Information

Total Project cost 2 212 721.42 BGN
Grant 1 492 390.35 BGN
Self amount 720 331.07 BGN
Total actual amounts paid 1 464 601.27 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 907.85 447.15 1 355.00 ЕЛТРАК БЪЛГАРИЯ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 904.50 445.50 1 350.00 ЕЛТРАК БЪЛГАРИЯ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 4 500.00 2 216.42 6 716.42 БЕЛАЗ СОФИЯ ЕООД
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 5.00 18 168.73 8 948.77 27 117.50 ЕЛТРАК БЪЛГАРИЯ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/., Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.
    Contractor: STANDARD PRECISE
    Contract total funded value: 900.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на 1 брой хидравличен багер (Мярка 1), 1 брой челен колесен товарач (Мярка 2) и 2 броя кариерни автосамосвали (Мярка 3)., Estimated Amount: 2 169 821.40
  • Differentiated position 1: 1. Доставка на 1 брой хидравличен багер
    Contractor: Eltrak Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 449 807.85
  • Differentiated position 2: 2. Доставка на 1 брой челен колесен товарач
    Contractor: Eltrak Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 381 464.50
  • Differentiated position 3: 3. Доставка на 2 броя кариерни автосамосвали
    Contractor: Belaz Sofia Ltd
    Contract total funded value: 619 560.00
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване, Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване
    Contractor: Eco Globe Ltd
    Contract total funded value: 17 910.00
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на финансов одит по проекта, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на финансов одит по проекта
    Contractor: AUDIT CONSULT MD
    Contract total funded value: 4 500.00
Procedure 5 Subject to due process: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта
    Contractor: DI EM 2008 Ltd.
    Contract total funded value: 2 520.00
Procedure 6 Subject to due process: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011
    Contractor: TRANSPACIFIC CERT.
    Contract total funded value: 12 420.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN