Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-0894-C01
Project Name Improvement of the labor conditions in “Assembly and Welding” department and work with Human Resources in Metal EAD.
Beneficiary 837066073 Metal JSCo - Shumen
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 18.05.2017
Start Date 01.06.2017
End Date 01.04.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Шумен, Шумен, гр.Шумен

Description

Brief description
Проектното предложение цели по-нататъшно подобряване на работната среда в Метал ЕАД.

За постигане на целта проектното предложение предвижда следните дейности и съответни мерки за изпълнението им:
- Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси основана на иновативни модели за организация на труда постигащи повишаване на производителността и опазване на околната среда, въвеждаща гъвкави форми на заетост, по-лесното съвместяване на професионалния и личния живот и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници.
- Осигуряване на средства за колективна защита за подобряване условията на труд в участък "Монтажно заваръчен" чрез  подобряване на микроклимата и защитата от прах, токсични други вредни вещества - закупуване и въвеждане в експлоатация на отоплителна система, мобилни системи за аспириране на заваръчен дим и професионална вакуумна система за почистване.   
- Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.
- Организация и управление на проекта.
- Информиране и публичност.

В резултат на изпълнението на проекта:
- Ще се въведат иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда, включително и мерки за гъвкави форми на заетост, по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители.
- Ще се осигурят средства за колективна защита за подобряване условията на труд в участък "Монтажно заваръчен" чрез  подобряване на микроклимата и защитата от прах, токсични и други вредни вещества.
- Ще се подобрят безопасността и здравословността на условията на труд в участък "Монтажно заваръчен", чрез снабдяването на работещите с висококачествени ЛПС и специално работно облекло.
- Ще се намали натискът към околната среда чрез намаляване на изхвърляните прах, токсични и други вредни вещества, като така ще се подкрепи  преминаването към нисковъглеродна икономика.
Activities
  • Activity: Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси основана на иновативни модели за организация на труда постигащи повишаване на производителността и опазване на околната среда, въвеждаща гъвкави форми на заетост, по-лесното съвместяване на професионалния и личния живот и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници.: Целта на дейността е разработване и въвеждане в дейността на предприятието на система за развитие на човешките ресурси, с акценти върху условията на труд. Към момента в Метал ЕАД се използват отделни системни елементи, насочени към управление на човешките ресурси (например за ТРЗ, за подбор и квалификация). Няма изградена комплексна система с възможности за решаване на редица проблеми свързани с условията на труд, включително организацията на труда, стимулирането на труда, развитие на кадрите, оптимизация на работните процеси и приемствеността на опита на по-възрастните към по-младите работници. Проблемите ще се решат чрез разработването и въвеждането на система за развитие на човешките ресурси в предприятието, основана на иновативни модели за организация на труда постигащи повишаване на производителността и опазване на околната среда, въвеждаща гъвкави форми на заетост, по-лесното съвместяване на професионалния и личния живот и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници.. Дейността включва: 1.Разработването на системата. Имайки предвид необходимостта от функционирането на стройна многофункционална система за развитие на човешките ресурси в предприятието и анализа на сегашното състояние се планира разработването на система, включваща следните основни елементи: - Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда: поддържане на висока и ефективна заетост на работници и служители, които имат базови знания, умения, навици и нагласи; създаване на възможности за разширяване обхвата на задълженията на работниците и служителите при евентуална промяна в длъжностната структура на предприятието; подобряване на политиката за опазване на околната среда и ресурсната ефективност, включително правила за разделно събиране на отпадъци и рециклиране на материали; - Въвеждане на нови практики за планиране, подбор и наемане на кадри свързани с осъществяване на връзки с организации за подбор на кадри, провеждане на интервюта с кандидатите чрез съвременни средства за комуникации, решаване на практически казуси от кандидатите; - Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкаво работно време, ротация на работното място (въвеждане на ротация на работни места според нуждите на производството за пренасочване работници от едно работно място на друго), и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на работници и служители над 54 години реализиращи се с наставничество за предаване на богатия професионален опит от по – възрастните работници към по- младите. 2. Въвеждането на системата Ще се осъществи поетапно по приоритет на отделните модули. Основните етапи на изпълнение на дейността са както следва: 1.Разработване на системата (от 2-ри до 7-ми месец) 2. Въвеждане на системата (от 8-ми до 10-ти месец) Времевият обхват на дейността е съобразен с необходимостта от предварителна подготовка, както и с обема и сложността на работата по разработка и въвеждане на системата, Contracted Amount: 5 600.00 , Reported Amount: 5 599.05
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита за подобряване условията на труд в участък "Монтажно заваръчен" чрез подобряване на микроклимата и защитата от прах, токсични други вредни вещества: Общата цел на дейността е да се подобрят условията на труд в участък "Монтажно заваръчен" на Метал ЕАД Първа конкретна цел на дейността е да се подобри микроклимата в участъка. Производственият микроклимат в участък "Монтажно заваръчен" не отговаря в достатъчна степен на изискванията. Особено сериозни са несъответствията през зимните месеци, когато външните температури са ниски. Към момента отоплението на участъка се извършва с печка на твърдо гориво, която не може да осигури необходимата равномерна температура, а освен това при горенето се отделят дим и други вредни вещества. Микроклиматът в елемента му температура може да се подобри значително и се постигнат изискуемите норми чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на съвременна система за отопление. Най-подходяща е система, включваща: генератори за горещ въздух, въздуховоди и вентилатори. Втората конкретна цел на дейността е да се подобри защитата от прах, токсични и други вредни вещества в участъка. При изпълняване на производствените дейности в участъка (заваръчни и шлосерски) се отделят много прах, токсични и вредни вещества (по-подробно описание на характера на дейностите, идентифицираните проблеми и мерките за решаването им са дадени в раздел 11). На всички работещи в участъка са предоставени лични предпазни средства и специално работно облекло, но това не е достатъчно. Целесъобразно е улавянето на отделяния вреден дим директно на местата за заваряване (9 на брой) и пречистването му преди разпространение в околната среда. Това може да се осъществи ефективно чрез закупуване и пускане в експлоатация на Мобилни системи за аспириране на заваръчен дим със самопочистващи се филтри. Такива системи разполагат с вграден вентилатор, осигуряващ всмукване и филтрация чрез подвижно рамо. Освен това са достатъчно мобилни (имат четири броя колела, две от които въртящи), което осигурява възможност за максимално близко разположение до източника на замърсяване. Съществен ефект е намаляването на изхвърляните в околната среда токсични и вредни вещества вследствие пречистването на отделяния дим, а от там реализирането на подкрепа към преминаване към нисковъглеродна икономика. Проблем в участък "Монтажно заваръчен" са и вторичните източници на замърсяване, които се образуват в резултат на работния процес. Образува се фин прах, който се натрупва по пода и работните места. Към него се примесват и вредни вещества. Към настоящия момент тези вторични източници на замърсяване се почистват по механичен начин с метли, четки, което е неефективно. Целесъобразно решение на проблема е закупуването и въвеждането в експлоатация на съвременна вакуумна система за почистване, осигуряваща оптимално премахване на вторичните източници на замърсяване вследствие на използването на вакуумно изсмукване. Системата е мобилна (подвижна) и така ще обслужва целият участък. Снабдена е с филтър за улавяне на фините частици и контейнер за едрите замърсявания. Предвидените за закупуване мобилни системи за аспириране на заваръчен дим и вакуумна система за почистване са типично оборудване - те са преместваеми (подвижни), имат полезен живот повече от една година, по-рентабилно е да се ремонтират и не губят своята идентичност при инкорпориране в по-сложна композиция. Дейността включва следните етапи: 1. Избор на изпълнител (1 ви - 4-ти месец) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (4-ти месец) 3. Доставка и пускане в експлоатация на оборудването (6-ти - 9-ти месец) Времевият обхват на дейността е съобразен с технологичното време за провеждане на тръжната процедура и сключването на договор с избрания доставчик, както и с установения при проучване (разговори с доставчици и в интернет) срок на доставка на предвиденото оборудване., Contracted Amount: 168 420.00 , Reported Amount: 168 262.00
  • Activity: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Целта на дейността е осигуряването на работещите в Участък "Монтажно заваръчен" с необходимите ЛПС и специално работно облекло. Вследствие на извършваните в участък "Монтажно заваръчен" заваръчни и шлосерски дейности се отделят прах, токсични и други вредни вещества (по-подробно описание на характера на дейностите, идентифицираните проблеми и мерките за решаването им са дадени в раздел 11 ). В съответствие с извършения от Службата по трудова медицина анализ на оценката на риска и в изпълнение на изискванията на внедрения в Метал ЕАД стандарт OHSAS 18001 за безопасни условия на труд се изготвя и актуализира списъка на работните места и ЛПС. На всички работещи в участък "Монтажно заваръчен" са предоставени лични предпазни средства и работно облекло в съответствие със списъка. Преобладаващото количество от личните предпазни средства и облеклото са с изтичащ през първата половина на 2017 г. експлоатационен срок. Освен това използваните в момента в участъка лични предпазни средства и специално работно облекло не покриват напълно необходимите характеристики според съответните вредности. За преодоляване на изложените проблеми с настоящата дейност се предвижда доставката на съвременни ЛПС и специално работно облекло с отговарящи на най-високи съвременни изисквания характеристики: 1. За заварчиците и шлосер - ел.заварчиците в участъка - 23бр. - Заваръчни шлемове от висок клас отговарящи на ENEN 175:1997, EN 166:2001,EN 379:2003; - Заваръчни ръкавици от висок клас отговарящи на EN420, EN 12477; - Специализирано защитно облекло - зимно, което е с специална защита срещу топлина и с ограничена горимост отговарящо поне на изискванията на EN 11611 и EN 11612 или ЕN 470-1 и ЕN 531 ; - Ботуши с бомбе и композитна метална пластина, предпазваща от ел. удар при работа с ръчни електрически инструменти, отговарящи на ISO 20345:2011. 2. За Шлосерите в участъка - 7бр. - Предпазни очила отговарящи поне на ЕN 170; - Дихателни маски с прахов филтър; - Защитни ръкавици висок клас отговарящи на EN420; - Специализирано защитно облекло - зимно, което е с специална защита срещу топлина и с ограничена горимост отговарящо поне на изискванията на EN 11611 и EN 11612 или ЕN 470-1 и ЕN 531 ; - Ботуши с бомбе и метална пластина, предпазваща от ел. удар при работа с ръчни електрически инструменти, отговарящи на ISO 20345:2011; Етапите на изпълнение на дейността са както следва: 1. Провеждане на тръжна процедура за избор на доставчик (1-ви - 4-ти месец) 2. Сключване на договор с избрания доставчик (4-ти месец) 3. Доставка и раздаване на закупените ЛПС и специално работно облекло (5-ти - 7-ми месец). Времевият обхват на дейността е съобразен с технологичното време за провеждане на тръжната процедура и сключването на договор с избрания доставчик, както и с планирания след проучване срок на доставка на предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло., Contracted Amount: 22 860.00 , Reported Amount: 22 712.20
  • Activity: Организация и управление на проекта.: Целта на дейността е да се осигури пълноценно изпълнение на проекта и постигане изцяло на заложените цели и резултати. Дейността ще се извърши от екип в състав, квалификация и съответно функции на всеки член както следва: Ръководител на проекта - 1 брой: Димитър Лалов Димитров - изпълнителен директор на предприятието. Квалификация: Магистър инженер Корабни машини и механизми ВВМУ - Варна Опит в работа по проекти и дейности, сходни на заложените в настоящия проект - приложена автобиография.: Отговорности: Цялостно оперативно ръководство на всички дейности по проекта. Координация работата на останалите членове на екипа. Подписване на договорите с изпълнителите/доставчиците и контролиране на изпълнението им. Ръководство на въвеждането на системата за човешки ресурси, пускането в експлоатация на доставеното оборудване, раздаването на ЛПС и специалното работно облекло. Отговаря за изготвянето на отчетите по проекта. Осъществява комуникацията с Управляващия / Договарящия орган. Координатор на проекта - 1 брой. Квалификация: Магистър Отговорности: Подготвя тръжната документация за провеждане на процедурите за избор на изпълнители/доставчици. Организира провеждането на процедурите, координира взаимодействието с изпълнителите/доставчиците. Организира и осигурява реализирането на мерките за информиране и публичност. Изготвя техническите отчети по проекта. Изготвя и поддържа досието на проекта Счетоводител на проекта - 1 брой Квалификация: Магистър счетоводство Отговорности: Извършва подготовка на първичните счетоводни документи и оперативно осчетоводяване на разходите по проекта като за целта обособява отделни партиди по съответните сметки, води пълната счетоводна отчетност по проекта, изготвя финансовите отчети по проекта. Основните етапи на изпълнение на дейността са както следва: 1. Провеждане на процедури за избор на изпълнители / доставчици (от 1-ви до 4-ти месец) 2. Сключване на договори с избраните изпълнители / доставчици (4-ти месец) 3. Внедряване на системата за развитие на човешките ресурси (от 8-ми до 10-ти месец) 4. Приемане и пускане в експлоатация на закупеното оборудване (от 6-ти до 9-ти месец). 5. Приемане и раздаване за използване на закупените ЛПС и специално работно облекло (от 5-ти до 7-ми месец) 6. Изготвяне на финални отчети за изпълнение на проекта (10-ти месец) Оперативните дейности по реализиране на проекта, както и действията по информиране и публичност, ще се изпълняват през цялото му времетраене (от 1-ви до 10-ти месец), Contracted Amount: 12 321.00 , Reported Amount: 11 095.16
  • Activity: Информиране и публичност: Целта на дейността е да се осигури информиране (както на целевите групи, така и на обществеността въобще) и публичност относно изпълнението на проекта и резултатите от него, и съфинансирането му от Европейския социален фонд по оперативната програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020. Дейността ще се извършва в съответствие със задължителните изисквания към дейностите за информация и комуникация на Европейския съюз, и с начините и методите за тяхното изпълнение на ниво проект (регламент ЕС 1303 /2013 г.), при прилагане на техническите характеристики и изисквания съгласно регламент 821 /2014 г. Във всички информационни материали ще фигурират логата и наименованията на Европейския съюз, съфинансиращия Европейски социален фонд, оперативната програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020, ще се отбелязва финансовата подкрепа на Европейския съюз. Прилаганите по проекта мерки за информиране и публичност ще са в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Дейността включва: 1. Поддържане на актуална информация за хода на изпълнение на проекта и резултатите от него на уеб-страница за Метал ЕАД. 2. Изработване и поставяне на съответни места на информационни плакати. Изработените в съответствие с изискванията за информиране и публичност 2 броя плакати формат минимум А3 ще бъдат поставени на видно място (на входа) на сградите в които се изпълнява проекта. 3. Изработване и поставяне на закупените по проекта ДМА информационни стикери. Изработените в съответствие с изискванията за информиране и публичност 10 броя стикери ще бъдат поставени на закупените по проекта ДМА. Етапите на изпълнение на дейността са както следва: 1. Разработване на плакатите и стикерите (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Избор на изпълнител за отпечатване на информационните плакати и стикери (от 1-ви до 3-ти месец) 3. Отпечатване на информационните плакати и стикери (от 3-ти до 4-ти месец) 4. Текущо поддържане и актуализиране на уеб-страницата (от 1-ви до 10-ти месец) 5. Поставяне на информационните плакати и стикери (от 5-ти до 10-ти месец в зависимост от доставките на активите), Contracted Amount: 910.00 , Reported Amount: 240.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Uitkol Pltd, Contracted Amount*: 41 812.00 , Reported Amount**: 41 812.00
  • Contractor: Artipo Pltd, Contracted Amount*: 240.00 , Reported Amount**: 240.00
  • Contractor: Kammarton Bulgaria Ltd , Contracted Amount*: 149 162.20 , Reported Amount**: 149 162.20
  • Contractor: ET STIL- Mariana madrinova, Contracted Amount*: 675.25 , Reported Amount**: 675.25
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 105.00 , Reached amount: 115.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 210 111.00 BGN
Grant 210 111.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 207 620.51 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване, ЛПС и работно облекло за подобряване условията на труд, Estimated Amount: 149 310.00
  • Differentiated position 1: Об. позиция 1: Доставка на мобилни системи за аспириране на заваръчен дим – 9 броя
    Contractor: Kammarton Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 106 650.00
  • Differentiated position 2: Об. позиция 2: Доставка на вакуумна система за почистване – 1 брой
    Contractor: Kammarton Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 19 800.00
  • Differentiated position 3: Об. позиция 3: Доставка на ЛПС и специално работно облекло
    Contractor: Kammarton Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 22 712.20
Procedure 2 Subject to due process: доставката на канцеларски материали и консумативи , Estimated Amount: 1 900.00
  • Differentiated position 1: доставката на канцеларски материали и консумативи
    Contractor: ET STIL- Mariana madrinova
    Contract total funded value: 675.25
Procedure 3 Subject to due process: Изграждане и въвеждане в експлоатация на система за отопление , Estimated Amount: 41 970.00
  • Differentiated position 1: Изграждане и въвеждане в експлоатация на система за отопление
    Contractor: Uitkol Pltd
    Contract total funded value: 41 812.00
Procedure 4 Subject to due process: Изработка на материали за информиране и публичност, Estimated Amount: 910.00
  • Differentiated position 1: Изработка на материали за информиране и публичност
    Contractor: Artipo Pltd
    Contract total funded value: 240.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN