Identification

UMIS Number BG16M1OP002-6.002-0018-C02
Project Name Providing external technical assistance for supporting the management and implementation of OP "Environment 2014-2020"
Beneficiary 000697371 Ministry of Environment and Water, Directorate General "Operational Programme "Environment", Department "Coordination, communication and technical assistance"
Funding ERDF ==> Environment
Date of the Contract/Order 05.04.2022
Start Date 05.04.2022
End Date 13.05.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Бюджетната линия ще осигури необходимата подкрепа за управление на програмата, нейното изпълнение, мониторинг, контрол и оценка и включва следните дейности:
1. Извършване на устни и писмени преводи, включително симултанни и консекутивни преводи за нуждите на Оперативна програма “Околна среда" ;
2. Юридически услуги в областта на европейското финансиране по Оперативна програма „Околна среда“; анализи, консултации и подкрепа пред ЕК по правни казуси, възникнали във връзка с управлението и изпълнението на Оперативна програма „Околна среда“  и процесуално представителство;
3. Предоставяне на услуги за подбор и осигуряване  на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на ОПОС;
4. Oбработка и окомплектоване на документи  свързани с изпълнение  функциите на УО на ОПОС;
5. Наемане на лектори във връзка с обучения организирани в рамките на ОПОС;
6. Осигуряване на копирни услуги свързани с управлението и изпълнението на ОПОС;
7. Подготовка на становища, доклади, проучвания, изследвания, анализи и др. документи свързани с изпълнението и управлението на ОПОС; 
8. Предоставяне на хамалски услуги.
Бюджетната линия ще допринесе за постигане на дефинираните специфични цели на Приоритетна ос 6 „Техническа помощ“, по- конкретно дейност 6 от специфична цел 1 „-Дейности, насочени към осигуряване на необходимата подкрепа за управлението и изпълнението на ОПОС 2014-2020 г., затваряне на ОПОС 2007-2013 г. и ОПОС 2014–2020 г.
Activities
  • Activity: Извършване на устни и писмени преводи, включително симултанни и консекутивни преводи: Изпълнението на дейността се състои в осъществяване и предоставяне на професионални писмени и устни преводи по време на официални и работни срещи, семинари, обучения, командировки и други служебни мероприятия, организирани във връзка с изпълнение на ОПОС на следните езици: английски, френски, немски, руски, испански, италиански, турски, гръцки, румънски, сръбски, хърватски, словенски, словашки, чешки, полски, украински, молдовски, португалски, македонски, холандски, шведски, норвежки, датски, албански, арабски, литовски, латвийски, японски, китайски, естонски, ирландски, малтийски и други., Contracted Amount: 90 000.00 , Reported Amount: 23 674.15
  • Activity: Юридически услуги в областта на европейското финансиране по Оперативна програма „Околна среда“ и процесуално представителство: В процеса на управление и изпълнение на Оперативна програма „Околна среда“ възникват казуси със значителна правна сложност от различни области на правото, които често изискват вземането на спешни и неотложни решения. Видът на тези казуси не би могъл да се определи предварително, а в същото време е необходимо УО да осигури получаването по всеки конкретен казус на специализирани юридически услуги с професионална компетентност в съответната правна област. Специализираните юридически услуги обхващат предоставянето на юридически консултации на УО под формата на устни или писмени консултации и/или становища, правни анализи и разработване на документи в различни области на националното и европейско право. Обект на финансиране по дейността са заявени от УО юридически услуги под формата на анализи, консултации и подкрепа пред ЕК по правни казуси, възникнали във връзка с управлението на ОПОС. В дейността са включени и услуги за осъществяване на процесуално представителство, включително с обезпечаването на всички необходими съдопроизводствени дейности и разходи от страна на МОСВ. , Contracted Amount: 540 000.00 , Reported Amount: 50 445.00
  • Activity: Предоставяне на услуги за подбор и осигуряване на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на ОПОС: Изпълнението на дейността следва да осигури подбор на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на ОПОС. В изпълнение на дейността следва да бъде избран изпълнител, който да извърши процедура/и на подбор на персонал . Управляващият орган в заявка до избрания изпълнител посочва необходимостта от технически и експертни лица, за които следва да бъде проведена процедура за подбор и назначаване. В заявката се определят месечното възнаграждение, условията и характера на длъжността и функцията на всяко едно техническо/експертно лице. Възложителят ще има право на участие при избора и/или одобрение на предложените кандидати за съответните позиции, както и да одобрява проекта на трудов договор с всяко едно лице. Изпълнителят ще отговаря и за цялостното администриране на трудово-правните взаимоотношения с наетите на трудов договор технически/експертни лица и изплащане на месечните възнаграждения и осигуровки съгласно националното законодателство., Contracted Amount: 1 734 302.00 , Reported Amount: 1 110 754.88
  • Activity: Oбработка и окомплектоване на документи свързани с изпълнение функциите на УО на ОПОС: Съгласно изискванията на Регламент (EС) № 1303/2013 на Съвета от 17 декември 2013 година относно определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за отмяна на Регламент (EO) № 1083/2006, съхранението на документи по ОПОС се извършва с цел установяване на адекватна одитна пътека на всички нива на управление и изпълнение на ОПОС, включително при извършването на оценки на програмата и в процеса на докладване. Настоящата дейност следва да осигури необходимите дейности свързани с поддържането на архив, който да осигури предоставянето на възможност за получаване на документална информация при управление на процесите, свързани с подготовката и изпълнението на ОПОС, функционирането на системите за управление и контрол на ОПОС, подготовката и провеждането на процедурите за избор на проекти за финансиране по ОПОС, изпълнението на проектите, финансирани по ОПОС, включително избора на изпълнителите на отделните дейности, включени в проектите; мониторинга и контрола на проектите, финансирани по ОПОС, както и докладването на нередности по ОПОС. Изпълнението на дейностите ще осигури текущото и дългосрочно съхранение в архив, съгласно нормативната база на Европейския съюз и изискванията на националното законодателство. Настоящата дейност включва изпълнението на следните задачи: обработка, окомплектоване на документите, съставяне на описи на съдържанието на класьорите по видове документи за архивиране и процедури, етикиране, подреждане, транспортиране и др. дейности свързани с обработка и съхранение на документи на хартиен и електронен носител и др., Contracted Amount: 60 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Наемане на лектори във връзка с обучения организирани в рамките на ОПОС : Повишаването на административния капацитет на отговорните структури (представители на Управляващия орган, бенефициенти, партньори и др.) с цел ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите, свързани с програмиране, управление, наблюдение, оценка и контрол на ОПОС 2014-2020 г. е ключов фактор за успешното изпълнение на програмата. Целенасоченото и добре фокусирано обучение е поетапен процес, който ще доведе до придобиване, надграждане и затвърждаване на знания и умения, и ще се отрази върху ефективното изпълнение на поставените задачи. Регулярните и съобразени с нуждите обучения ще допринесат за качественото и ефективно изпълнение и управление на програмата, а оттам и до оптимално усвояване на средствата, предоставени от ЕС и постигане на заложените в програмата цели. Необходимо е провеждането на регулярни обучения под формата на работни семинари с практическа насоченост, на които да бъдат поканени лектори с доказан професионален опит и квалификация в съответната област с цел придобиване на умения и компетенции на служителите/бенефициентите и др., Contracted Amount: 40 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на копирни услуги свързани с управлението и изпълнението на ОПОС: В процеса на изпълнение на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г." се налага предоставяне на информация пред различни институции и организации, което е свързано с копиране, сканиране, подвързване и размножаване на големи по обем документи, инженерни чертежи, картен материал, административни преписки и др. Управляващият орган на ОПОС не разполага с необходимия административен капацитет, време и технически средства за самостоятелно изпълнение на горепосочените дейности. Констатирана е необходимост от външен изпълнител за предоставяне на копирни услуги. , Contracted Amount: 24 000.00 , Reported Amount: 16 677.84
  • Activity: Подготовка на становища, доклади, проучвания, изследвания, анализи и др. документи свързани с изпълнението и управлението на ОПОС: При осъществяване дейността на Управляващия орган на ОПОС възникват казуси и необходимост от вземане на решения със значителна сложност от различни области: финансовата, инженерната, техническа, биоразнообразие, управление и развитие на човешките ресурси и др. области , които често изискват специфична експертиза. Извършването на анализи, подготовката на становища, проучвания, изследвания, изготвянето на доклади с предложения за необходимите конкретни практически действия, които да бъдат предприети в посочените области е фактор за доброто управление и изпълнение на оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.”. В рамките на настоящата дейност ще бъдат финансирани възнаграждения и услуги за: - възнаграждения и осигуровки, съгласно националното законодателство на външни оценители, които вземат участие в оценката на проектните предложения за съответствие с изискванията и критериите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ; - предоставяне на експертиза в различни области при констатирана необходимост; - предоставяне на услуги за изпълнение на оперативни дейности и др. Чрез изпълнението на дейността ще бъде осигурена експертна помощ от различни икономически оператори, която се изразява в подготовка на становища, доклади, проучвания, изследвания , анализи, подпомагане на УО при изпълнение на оперативни дейности и др. в различни области и етапи на изпълнението и управлението на ОПОС ., Contracted Amount: 660 000.00 , Reported Amount: 200 764.14
  • Activity: Предоставяне на хамалски услуги : Във връзка с осъществяване на различни дейности свързани с изпълнението и управлението на ОПОС е констатирана необходимост от предоставяне на хамалски услуги. В рамките на настоящата дейност ще бъдат осигурени необходимите средства за преместване, товарене и разтоварване на документация, офис оборудване, мебели, документи , бюра, стелажи, шкафове, маси, метални шкафове, метални каси и други, транспортиране на вещи, опаковане, разопаковане, демонтаж и монтаж на оборудване, документация, кашони с документи и други, преместване на вещи между помещенията в рамките на сградата на МОСВ, ул. „Уилям Гладстон” № 67 и извън нея, както и др. сходни дейности., Contracted Amount: 24 000.00 , Reported Amount: 2 304.00
  • Activity: Мерки за информация и комуникация на бюджетната линия : Бенефициентът ще постави плакат на бюджетната линия на подходящо място, видимо за обществеността, като ще бъдат спазени изискванията за формат, текстова и визуална информация, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014- 2020 г., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ECORYS SOUTH EAST EUROPE, Contracted Amount*: 24 000.00 , Reported Amount**: 24 000.00
  • Contractor: Megalan OOD, Contracted Amount*: 27 600.00 , Reported Amount**: 7 175.88
  • Contractor: TORO GROUPS LTD, Contracted Amount*: 1 800 000.00 , Reported Amount**: 1 110 754.88
  • Contractor: DIKON GROUP LTD, Contracted Amount*: 179 400.00 , Reported Amount**: 35 880.00
  • Contractor: Technical University – Sofia – Technologies" Ltd, Contracted Amount*: 6 480.00 , Reported Amount**: 6 480.00
  • Contractor: OL Aspekts LTD, Contracted Amount*: 29 000.00 , Reported Amount**: 29 000.00
  • Contractor: JOANNA, Contracted Amount*: 19 200.00 , Reported Amount**: 3 517.06
  • Contractor: Assosiation "NEW GLOBE", Contracted Amount*: 208 800.00 , Reported Amount**: 7 270.37
  • Contractor: HAMALI SOFIA Ltd., Contracted Amount*: 11 880.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: TEZA OOD, Contracted Amount*: 54 000.00 , Reported Amount**: 3 268.80
  • Contractor: Valentin, Contracted Amount*: 28 800.00 , Reported Amount**: 20 000.00
  • Contractor: NOWA TRANSLEIT EOOD, Contracted Amount*: 144 000.00 , Reported Amount**: 13 134.98
  • Contractor: DOBRI, Contracted Amount*: 6 000.00 , Reported Amount**: 3 629.03
  • Contractor: Law company "Arsov, Nachev, Ganeva", Contracted Amount*: 240 000.00 , Reported Amount**: 50 445.00
  • Contractor: MD LOGISTICS LTD, Contracted Amount*: 18 000.00 , Reported Amount**: 2 304.00
  • Contractor: Gergana, Contracted Amount*: 8 000.00 , Reported Amount**: 7 437.30
  • Contractor: Baumschaft, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 23 080.80
  • Contractor: ERS-KOS OOD, Contracted Amount*: 34 200.00 , Reported Amount**: 34 200.00
  • Contractor: DIlea 22 LTD, Contracted Amount*: 5 000.00 , Reported Amount**: 3 333.00
  • Contractor: MAGA COPY LTD, Contracted Amount*: 17 940.00 , Reported Amount**: 9 501.96
  • Contractor: Plamen, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 10 132.55
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Average time for beneficiary payments request verification., Measure Unit: брой дни, Base Value: 90.00 , Target amount: 85.00 , Reached amount: 35.00

Financial Information

Total Project cost 1 403 820.01 BGN
Grant 1 403 820.01 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 403 820.01 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Консултантски услуги, свързани с инициирането и провеждането на обществени поръчки в съответствие с действащото в страната законодателств, Estimated Amount: 9 600.00
  • Differentiated position 1: Консултантски услуги, свързани с инициирането и провеждането на обществени поръчки в съответствие с действащото в страната законодателство
    Contractor: Valentin
    Contract total funded value: 9 600.00
Procedure 2 Subject to due process: Осигуряване на писмени преводи за нуждите на Министерство на околната среда и водите., Estimated Amount: 120 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на писмени преводи за нуждите на Министерство на околната среда и водите
    Contractor: Assosiation "NEW GLOBE"
    Contract total funded value: 144 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Осигуряване на писмени преводи от бълг. ез. на чужд език и от чужд език на български ез. за нуждите на Министерство на околната среда и водите, Estimated Amount: 140 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на писмени преводи от бълг. ез. на чужд език и от чужд език на български ез. за нуждите на Министерство на околната среда и водите
    Contractor: NOWA TRANSLEIT EOOD
    Contract total funded value: 144 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Осигуряване на устни преводи за нуждите на Министерство на околната среда и водите. , Estimated Amount: 24 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на устни преводи за нуждите на органите на изпълнителната власт и техните администрации"
    Contractor: Assosiation "NEW GLOBE"
    Contract total funded value: 28 800.00
Procedure 5 Subject to due process: Осигуряване на устни преводи/симултантен и консекутивен/ от бълг. ез. на чужд език и от чужд език на бълг. ез.за нуждите на Министерство на околната среда и водите, Estimated Amount: 55 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на устни преводи за нуждите на Министерство на околната среда и водите
    Contractor: TEZA OOD
    Contract total funded value: 54 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Предоставяне на услуги за осигуряване на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на ОП "Околна среда 2014-2020 г.", Estimated Amount: 600 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуги за осигуряване на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на ОП "Околна среда 2014-2020 г."
    Contractor: TORO GROUPS LTD
    Contract total funded value: 720 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Предоставяне на услуги за осигуряване на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на ОПОС 2014-2020 г. и ПОС 2021-2027 г.", Estimated Amount: 900 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуги за осигуряване на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на ОПОС 2014-2020 г. и ПОС 2021-2027 г."
    Contractor: TORO GROUPS LTD
    Contract total funded value: 1 080 000.00
Procedure 8 Subject to due process: Предоставяне на юридически услуги на Управляващия орган на Оперативна програма "Околна среда 2014-2020 г. ", Estimated Amount: 200 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на юридически услуги на Управляващия орган на Оперативна програма "Околна среда 2014-2020 г. "
    Contractor: Law company "Arsov, Nachev, Ganeva"
    Contract total funded value: 240 000.00
Procedure 9 Subject to due process: Разработване на национална приоритетна рамка за действие за НАТУРА 2000, за многогодишната финансова рамка за периода 2021-2027 г., Estimated Amount: 150 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване на национална приоритетна рамка за действие за НАТУРА 2000, за многогодишната финансова рамка за периода 2021-2027 г.
    Contractor: DIKON GROUP LTD
    Contract total funded value: 179 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN