Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0108-C01
Project Name Patronage care for elderly and disabled people in Yambol municipality
Beneficiary 000970496 Yambol Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 20.06.2019
Start Date 01.07.2019
End Date 01.11.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Ямбол (BG343), Ямбол

Description

Brief description
Патронажната грижа не попада в списъка на делегирани от държавата дейности, които се финансират със средства от държавния бюджет. Общините поддържат част от услугите като местна дейност, но капацитета на тези местни дейности не може да задоволи потребностите на нуждаещите се лица от здравно-социални услуги в домашна среда. Освен от общините тази услуга не се предоставя на пазара или ако се предоставя тя не е на очакваната от целевите групи достъпна цена и качество. Дейностите по проекта са насочени изцяло към възрастни хора над 65 г. с ограничения или невъзможност за самообслужване, както и към хора с увреждания и техните семейства, хора, които нямат близки и за които има социална необходимост от почасови услуги като по този начин се защитава обществения интерес и се отговаря на нуждите на населението. Голяма част от хората над 65 г., които са запазили способността си за самостоятелен начин на живот, страдат от сериозни съпътстващи здравословни проблеми. Съществен процент от хората от третата възраст може да бъде причислен към групата на хора с увреждания.
Освен грижа в дома, за тези лица ще се предоставят и услуги в общността, ориентирани към предотвратяване на самотата и изолацията и адаптирани към основните нужди на възрастните хора, за да бъдат независими и да останат колкото може по-дълго в тяхната обичайна среда. За възрастните хора с хронични заболявания и трайни увреждания ще се осигурят специализирани медицински грижи в техните домове – изграждане на модел за патронажни грижи за възрастни хора по домовете им.
Броят потребители, които ще се обхванат в проекта е 100 лица. За целта ще бъдат назначени до 25 специалисти за предоставяне на здравно-социални услуги, в т.ч. диспечер, шофьор, психолог, медицински сестри, фелдшери, рехабилитатор, санитари, като броят им ще бъде определен след изготвяне на индивидуалните медико-социални оценки на кандидат-потребителите. 
Общата стойност на проектното предложение е 274 244 лв. Услугите ще се предоставят за 12 месеца.
Activities
  • Activity: Подбор и наемане на персонал: Настоящата дейност включва организацията и осъществяването на процеса на подбор на специалисти, необходими за предоставянето на интегрираните здравно-социални услуги на нуждаещите се лица, и сключване на договори с тях съгласно изискванията на Българското законодателство. По настоящия проект ще бъдат наемани както лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст съгласно чл. 68 от КСО, така и лица, които са придобили това право по реда на КСО. По този начин ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, като специалистите в областта на социалните услуги, както и възможност за по-голям избор при наемане на персонала от медицинските специалисти предоставящи патронажната грижа. Всяко лице ще може да ползва различни услуги, предоставени от домашни санитари и медицински специалисти (медицинска сестра, фелдшер и др.), както и услуги за психологическа подкрепа, рехабилитация и достъп до здравни услуги. Предвижда се възможността едно лице, предоставящо услуги да отговаря за различни по вид дейности., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Обучение и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги: В тази дейност е планирано обучение и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги. Обучението ще се реализира съгласно разработена от Министерство на здравеопазването методика. То ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите знания и умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на лица с увреждания и самотно живеещи възрастни хора. Обучителният процес е ориентиран практически и се основава на добри практики от българския и международния опит. С цел повишаване и поддържане високото качество на здравно-социалните услуги по време на обученията, персоналът ще получава индивидуални и групови консултации. Те ще бъде насочени към членовете на персонала и ще се изразяват в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и в подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Това ще цели изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора: Преди стартиране на предоставянето на услугите ще се извърши информиране, консултиране и подбор на кандидат-потребителите на интегрираните здравно-социални услуги. С настоящия проект ще бъдат обхванати самотно живеещи хора над 65-годишна възраст, които имат трудности в придвижването или са c увреждания. Дейностите по проекта са иновативна услуга за осигуряване на достоен живот и предоставяне на услуги в домашна среда за хора, които са в частична или пълна невъзможност за самообслужване и са в риск от социална изолация. По проекта ще бъдат обхванати 100 души от община Ямбол, попадащи в целевата група, които ще бъдат информирани, консултирани и подбрани след проведена процедура за подбор. След извършване на подбора на потребители ще стартира предоставянето на услугите. В рамките на проекта ще бъдат предоставяни интегрирани здравно-социални почасови услуги, в т.ч. - медицински грижи /превръзки, следене на физиологичните показатели на пациента, контрол върху правилното и редовно приемане на медикаменти/ и социални услуги, подпомагащи пациентите за справяне с ежедневни дейности от бита /поддържане на хигиената в дома, хигиена на тялото, хранене, пазаруване и др./. Доставчикът и неговият персонал ще се отнасят с разбиране и уважение към възрастовите, религиозните, етническите, културните, физическите, психическите, половите и сексуалните различия на потребителите, техните близки и роднини. Дейността включва: • Подготовка и размножаване на необходимата документация, съпътстваща предоставянето на услугите – досиета на потребителите, месечни формуляри за отчитане на посещенията в дома на потребителя/дневници на потребителите; • Изготвяне на индивидуалните планове на потребителите за получаване на интегрирани услуги; • Изготвяне на работни графици за предоставяне на почасови услуги, според конкретните нужди на потребителите; • Предоставяне на интегрирани почасови услуги по график – всеки бенефициент ползва услугите според предварително договорен график и установени потребности. • Актуализиране на индивидуалните потребности на потребителите при възникнала необходимост. Индикативното разпределение на предоставяните по настоящия проект социални услуги (комунално-битови, здравни/медицински услуги и др.) ще бъде конкретизирано след идентифициране нуждите на кандидат-потребителите. Ще се предоставят следните интегрирани почасови услуги: 1. Услуги за комунално-битови дейности, в т.ч.: - пазаруване – снабдяване с продукти, лекарства и др.; - поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите; - приготвяне на храна с продукти на потребителя; - помощ при заявяването и ползването на административни услуги; - плащания на комунално-битови сметки, данъци, такси и др.; - извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти при необходимост; - други комунално-битови услуги, съгласно извършената оценка на потребностите. - придружаване до здравни заведения и др.; - придружаване до социални услуги в общността. 2. Здравни/медицински услуги: - прием на лекарства; - поставяне на инсулин; - поставяне на инжекции; - обработка на рани от диабет, декубитус, разширени вени, гангрена и др.; - проследяване на жизнени показатели (пулс, кръвно налягане, телесна температура и др.); - проследяване режима на хранене, съответстващ на здравословното състояние; - разпознаване индикациите на застрашаващи живота състояния и предприемане на своевременни действия; - психологическа подкрепа – като средство за предотвратяване на социалната изолация и грижа за менталното здраве на потребителите; - рехабилитация – след претърпени инциденти и/или оперативни интервенции; - придружаване до здравни и социални заведения (при констатирана неотложна необходимост). Услугите ще бъдат съобразени с разработената от Министерство на здравеопазването Методика за предоставяне на патронажни грижи по домовете за възрастни хора и хора с увреждания., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 205 095.23
  • Activity: Ремонт на помещениeто на Звеното за услуги в домашна среда и закупуване на транспортно средство: Дейността се състои в извършване на частичен ремонт, с цел обособяване на подходящо работно място за Екипа за предоставяне на услугата, и закупуване на транспортно средство, с цел осигуряване на организиран транспорт на наетите лица и ефективно предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги. В своята същност дейността ще осигури на Екипа за предоставяне на услугата качествена работна среда и по-бързо придвижване до домовете на потребителите за по-добро уплътняване на работното време, както и по-малък размер изразходвани разходи за транспорт. Помещението, което е планирано да се използва за управление на услугата разполага с необходимото оборудване, но се нуждае от частичен ремонт, с който ще се подобрят условията на работа на членовете на екипа за управление на услугата, и специалистите. С цел обезпечаване на дейностите на Екипа за предоставяне на услугата и специалистите и неговото функциониране се налага закупуване на автомобил. Той е необходим за по-ефективната работа на служителите. Звеното, предоставящо услугите упражнява своята дейност на територията на Община Ямбол. В тази връзка служителите осъществяват ежедневни пътувания (няколко пъти на ден) до потребителите по техните графици, намиращи се в крайни квартали на Ямбол, като на територията на общината има 12 отдалечени от центъра жилищни квартали (най-далечния на около 6 км разстояние). За да бъде осигурена по-добра мобилност и независимост на експертите от центъра, е необходимо за целите на проекта да бъде закупен автомобил. Чрез него ще се улесни транспортирането на специалистите, необходими за навременното предоставяне на услугите. Изхождайки от опита по изпълнявани сходни програми установихме, че един от основните проблеми при предоставянето на грижи в домашна среда е придвижването на персонала от един на друг адрес и свързаното с това загуба на време, която е за сметка на продължителността на услугите при потребителите. Градският транспорт в град Ямбол е сравнително добре развит, но интервалите в графика на автобусите от една линия са твърде големи, което води до невъзможност за стриктно спазване на времевия период за обслужване на потребителите. Предвид изискванията на процедурата за ползване на услугите до 2 часа дневно, се предполага един санитар/медицински специалист да посещава 3-4 адреса на ден, което означава, че в преходите за придвижването между домовете на ползвателите един работник ще губи общо по 1.5-2 часа. За да се използва оптимално превозното средство, ще се направи график за посещения, като персонала ще бъде групиран на 3 смени от по 6 души. Всяка група ще обхваща определени квартали на града, които са общо 12. Отделните смени ще започват работа през 30 минути, съответно от 8.00, 8.30 и 9.00 часа. Това ще позволи на шофьора последователно да транспортира групите до дадения район и да се върне за следващата група до Дом стари хора в рамките на 30 минути. По този начин трите смени ще могат да обхванат цялата територия на града в рамките на един работен ден, като автомобилът ще направи общо 24 курса , със средна дължина от 4 км. или общо около 100 км. дневно. В този случай загубата на време за придвижване на персонала между адресите ще бъде минимална. Чрез осигуряването на МПС за нуждите на Звеното ще се осигури по-голяма мобилност на екипа и възможност за достигане до по-отдалечени квартали. По този начин ще се обхванат потребители от всички квартали – близки и далечни., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 5 555.41

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Diana, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 1 436.37
  • Contractor: Neli, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 1 008.83
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 134.00
Indicator 4 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 134.00

Financial Information

Total Project cost 259 792.48 BGN
Grant 259 792.48 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 259 790.85 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN