Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0159-C03
Project Name Communal dining
Beneficiary 000565537 Municipality of Silistra
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 23.11.2016
Start Date 01.10.2016
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Силистра, Силистра, гр.Силистра

Description

Brief description
Реализацията на настоящия проект е насочена към най-уязвимите групи лица в община Силистра. Проектът ще се осъществи в съответствие с изискванията на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ и операцията за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.  
В рамките на Проекта ще бъде разкрита Обществена трапезария с капацитет 200 места. 
На потребителите на социалната услуга ще бъде предоставян топъл обяд, състоящ се от супа, основно ястие и хляб. 
Продуктите за приготвяне на топлия обяд ще се закупуват след провеждане на тръжни процедури за избор на доставчик, в съответствие с националното законодателство и при спазване принципите на публичност и прозрачност.
Храната за потребителите на обществената трапезария ще се приготвя и разсипва в Домашен социален патронаж гр. Силистра, който е с дългогодишен опит в предоставянето на подобна социална услуга. На потребителите ще се предоставя разнообразно седмично меню, ще се осигурява балансирано хранене на целевите групи, ще се спазват изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. 
За хората със затруднения в придвижването, храната ще бъде доставяна до домовете им.
През целия период на изпълнението на проекта ще се реализират съпътстващи мерки, които ще се изразяват в информиране и консултиране на  потребителите относно възможностите за ползване на социални и административни услуги.
В резултат на изпълнението на проекта 200 лица от община Силистра ще получават топъл обяд в продължение на 13 месеца, ще бъде подобрен достъпът им до социални услуги и ще се осигурят мерки за намаляване на бедността и социалната изолация.
Activities
  • Activity: Определяне на целеви групи: За определяне на целевите групи е извършено предварително проучване чрез запитване към ДСП - Силистра за броя на лицата, попадащи във всички допустими групи по проекта. Съгласно предоставени списъци от ДСП - Силистра е извършен анализ на целевите групи, в резултат на което в настоящото проектно предложение са определени следните групи лица от основната целева група, чийто общ брой е 200 лица: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане - 20 лица; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“ - 70 лица; 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални доходи и пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност - от тази група ще бъдат включени 110 лица., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: За целите на настоящия проект се предвижда закупуването на хранителни продукти да се извършва на основание сключените договори за доставка на хранителни продукти за нуждите на социалните обекти в община Силистра, в т.ч. Домашен социален патронаж - Силистра. Договорите са сключени след проведена открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Доставка на хранителни продукти за социалните обекти при Община Силистра” по обособени позиции: 1. Месо и месни продукти; 2. Риба и рибни продукти; 3. Мляко и млечни продукти; 4. Консерви – плодови и зеленчукови, замразени зеленчуци и др. хранителни продукти, определени в Утвърден списък на МС с Решение № 551 от 25.07.2014г.; 5. Пресни плодове, зеленчуци и подправки; 6. Пакетирани стоки; 7. Хляб и хлебни изделия. Процедурата за възлагане на обществената поръчка се провежда въз основа на Решение за откриване с № ЗК – 1657 от 15.10.2015 г. на инж. Емил Иванов Гойчев – за кмет на Община Силистра (на основание Заповед №ЗК-1501 от 18.09.2015 г.) и Решение за промяна №ЗК-1706 от 22.10.2015 г. на в.и д. Кмет на Община Силистра - инж. Емил Иванов Гойчев (на основание Решение №1543 от 24.09.2015 г. на Общински съвет – Силистра). В резултат от проведената обществена поръчка са сключени следните договори: 1.Договор № 2016-035-Д от 20.05.2016 г. за обособена позиция № 1 „Месо и месни продукти” 2.Договор № 2016-031-Д от 16.05.2016 г. за обособена позиция № 2 „Риба и рибни продукти” и № 3 „Мляко и млечни продукти” 3.Договор № 2016-034-Д от 20.05.2016 г. за обособена позиция № 4 „Консерви – плодови и зеленчукови, замразени зеленчуци и др. хранителни продукти, определени в Утвърден списък на МС с Решение № 551 от 25.07.2014 г. 4.Договор № 2016-021-Д от 15.03.2016 г. за обособена позиция №5 „Пресни плодове, зеленчуци и подправки” 5.Договор № 2016-036-Д от 06.06.2016 г. за обособена позиция № 6 „Пакетирани стоки” 6.Договор № 2016-030-Д от 16.05.2016 г. за обособена позиция № 7 „Хляб и хлебни изделия” Срокът на действие на договорите е до 31.12.2016г. или до изчерпване на стойността им, което обстоятелство настъпи първо. Дейността на обществената трапезария ще бъде с продължителност 39 месеца, като се предвижда да стартира на 01.11.2016 г. и да приключи на 31.12.2019 г. Трапезарията ще предоставя топъл обяд на 200 лица в рамките на общо 796 дни /работните дни в рамките на 32-та месеца на изпълнение на дейността/: за 2016г. - 43 работни дни; за 2017г. - 249 работни дни; за 2018г. - 252 работни дни; за 2019г. - 252 работни дни. Общо – 796 дни Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – проведен избор на изпълнител по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП – 00012-2017-0010 и № на договор с избран изпълнител - Договор №2017-049-Д от 06.12.2017г. , Contracted Amount: 387 554.16 , Reported Amount: 387 565.90
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: По проекта ще бъде разкрита една обществена трапезария, която ще се ситуира в сградата на Домашен социален патронаж /ДСП/, на адрес: гр. Силистра, ул. “Дръстър” № 38, където ще се приготвя и разсипва готовата храна. ДСП - Силистра е разположен в оживен населен район, в непосредствена близост до центъра на гр. Силистра. Сградата, в която се помещава е публична общинска собственост и е самостоятелно обособена част от СОУ „Н. Й. Вапцаров”. Домашният социален патронаж - Силистра е разкрит 1974 г. и е с дългогодишен опит в предоставянето на социалната услуга на възрастни хора. Услугата се предоставя от Община Силистра и се финансира със средства от общинския бюджет. ДСП е с капацитет 280 места - лица в пенсионна възраст, или с намалена трудоспособност, както и деца с увреждания, на които се предоставят комплексни социални услуги – доставка на храна по домовете, почистване на жилищните помещения, здравни грижи, помощ в общуването и поддържането на социални контакти и др. Материалната база се състои от 2 канцеларии, кухненски блок, състоящ се от подготвително отделение, основна кухня, разливочна, стая за обслужващия персонал, сервизни помещения и складове, подходящо обзаведени и оборудвани. Домашен социален патронаж разполага с необходимия човешки ресурс за изпълнение на проекта – Управител, сътрудник "Социални дейности" - 2 бр., Домакин, Калкулант, Гл. готвач, помощник готвачи - 3 бр., работник кухня - 2 бр. шофьори - 5 бр. Трапезарията ще обслужва потребители от следните населени места от общината: гр. Силистра и селата Айдемир, Калипетрово, Бабук, Богорово, Иширково, Ламбриново, Смилец и Срацимир. ДСП разполага с 5 автомобила, с които се осъществява разноса. Община Силистра вече няколко години успешно предоставя услугата обществена трапезария чрез социалната услуга Домашен социален патронаж., Contracted Amount: 19 377.71 , Reported Amount: 19 378.30
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Силистра разполага с необходимия капацитет за предоставяне на съпътстващи мерки на представителите на целевите групи и ще предоставя тези мерки ежемесечно самостоятелно. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд ще се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за здравословно и балансирано хранене, или други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи., Contracted Amount: 19 377.71 , Reported Amount: 19 378.30

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: LAKI SIS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 105.82
  • Contractor: KRISBOR, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 228.61
  • Contractor: CORRECT DE OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 159.72
  • Contractor: partnership under the Obligations and Contracts Act "Public catering", Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 058.67
  • Contractor: LAKI SIS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 480.27
  • Contractor: "STELIT 1" Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 702.81
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 200.00 , Reached amount: 466.00

Financial Information

Total Project cost 426 309.58 BGN
Grant 426 309.58 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 426 309.58 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на хранителни продукти за социалните обекти при Община Силистра, Estimated Amount: 705 423.45
  • Differentiated position 1: Месо и месни продукти
    Contractor: "STELIT 1" Ltd.
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 2: Риба и рибни продукти
    Contractor: LAKI SIS
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 3: Мляко и млечни продукти
    Contractor: LAKI SIS
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 4: Консерви – плодови и зеленчукови, замразени зеленчуци и др. хранителни продукти, определени в Утвърден списък на МС с Решение № 551 от 25.07.2014г
    Contractor: CORRECT DE OOD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 5: Пресни плодове, зеленчуци и подправки
    Contractor: partnership under the Obligations and Contracts Act "Public catering"
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 6: Пакетирани стоки
    Contractor: LAKI SIS
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 7: Хляб и хлебни изделия.
    Contractor: KRISBOR
    Contract total funded value: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN