Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0043-C01
Project Name Strengthening the municipal capacity in Sadovo municipality
Beneficiary 000471582 OBSHTINA SADOVO
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 10.02.2023
Start Date 01.03.2023
End Date 01.06.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Садово

Description

Brief description
Настоящият проект е фокусиран върху прилагането на интегрирани мерки с оглед изпълнението на правомощията на Община Садово, свързани с осъществяването на отговорностите й по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. В съответствие с целта на процедурата, чрез укрепването на общинския капацитет в сферата, ще се подкрепят процесите по реформирането на системата на социалните услуги и ще се улесни преходът към новите механизми на местно ниво.
Реализацията на проекта ще обхване минимум 25 лица от целевата група и ще допринесе за безпроблемното въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ще ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най#x2;уязвимите групи от населението ни. За целта ще се реализира комплекс от взаимосвързани мерки, включващ създаване на фронт-офис и наемане и обучение на персонала за прилагане на мерките по ЗЛП,ЗХУ и ЗСУ на общинско ниво.
Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на услугите, както и отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет, извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг. Изпълнението на комплекса от мерки и дейности по проекта ще осигури необходимата подкрепа и условия за повишаване на капацитета и експертизата на Община Садово за упражняване правомощията и задълженията на местната власт, свързани с прилагането на ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ и ще доведе до повишаване на ефективността и качеството на предоставяните услуги в общността за местните уязвими групи.
Activities
  • Activity: Наемане и обучение на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ: Към момента, община Садово в качеството си на доставчик предоставя следните услуги в обхвата на трите закона: 1. Социална услуга "Асистентска подкрепа", която включва ежедневна подкрепа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания с определена чужда помощ и на лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване. Услугата се предоставя от 19 броя социални асистенти на територията на цялата община, потребителите на услугата са 46. 2. На територията на общината функционират: * Център за настаняване от семеен тип /ЦНСТ/ с капацитет 12 потребители и с персонал 11 лица. * Център за социална рехабилитация и интеграция /ЦСРИ/ с капацитет 20 потребители. * Център за обществена подкрепа е с капацитет 30 потребители – деца и 6 служители. 3. По механизма за „ЛИЧНАТА ПОМОЩ“ в община Садово има назначени 101 лични асистенти, които обслужват 104 бр. потребители с трайно увреждане. Чрез механизма се осигурява подкрепа на лицата за пълноценно участие в обществото, за извършване на дейности, отговарящи на индивидуалните им потребности от личен, домашен или социален характер и за преодоляване на бариерите на функционалните им ограничения. Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на услугите, както и отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет, извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг. В изпълнение на тези свои дейности община Садово изпитва необходимост от наемането на допълнителен персонал, както е и идентифицирана нужда от провеждане на обучения по прилагането на трите закона - ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. За целта ще бъде обособен фронт-офис в община Садово, в който ще бъдат назначени 2 лица на длъжност "Сътрудник социални дейности", ангажирани със следните дейности: - Информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване; - Съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги; - Провеждане на разяснително-информационна дейност; - Извършване на мониторинг на услугата лична помощ; - Посещения на място в домовете на потребителите като част от задълженията им по ЗЛП и ЗХУ. За повишаване на общинския капацитет ще бъде организирано и проведено изнесено двудневно обучение на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Планираното обучение на служителите ще бъде свързано с изпълнението на правомощията им по ЗСУ (в частта насочване по чл. 73 от ЗСУ), ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обучението ще се определят спрямо идентифицираните нужди. На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. Предвижда се в обучението да вземат участие общо 25 служители, от които двама новоназначени., Contracted Amount: 62 497.00 , Reported Amount: 50 500.17

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 62 497.00 BGN
Grant 62 497.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 50 500.17 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN