Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0082-C01
Project Name Strengthening of municipal capacity in Balchik Municipality
Beneficiary 000852544 Balchik Municipality
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 20.03.2023
Start Date 20.03.2023
End Date 20.03.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Добрич (BG332), Балчик

Description

Brief description
В проектното предложение е предвидено да бъдат назначени две лица на длъжност "Сътрудник социални дейности" с цел изпълнение на правомощията на община Балчик по Закона за социалните услуги в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги, както  и с цел изпълнение на задължения на община Балчик по ЗХУ и ЗЛП. По проекта ще бъдат организирани обучения на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Балчик по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги. В тях ще бъдат включени общо 6 души: двете новозаети лица, управител на „Домашен социален патронаж“ на община Балчик, началник на отдел „Социални и хуманитарни дейности“ в община Балчик, един социален работник в „Домашен социален патронаж“ и 1 служител на доставчика на социални и интегрирани здравно-социални услуги на територията на Община Балчик – „Соник старт“. Изборът на целевата група по проекта е извършена във връзка с идентифицираните нужди и проблеми. Изпълнението включва още изготвяне на „Анализ на потребностите от социални услуги“, изготвяне на „Програма за развитието на качеството на социалните услуги в Община Балчик“, информационна кампания.
Activities
  • Activity: Обезпечаване правомощията на Община Балчик по ЗСУ, в частта за насочване за ползване на социални услуги, по ЗХУ и ЗЛП: Предвижда се да бъдат обособени 2/две/ нови работни места на новоназначени служители на длъжност "Сътрудник социални дейности", които ще бъдат пряко ангажирани с насочването за ползване на социални услуги по ЗСУ, и със задължения по Закона за хората с увреждания /ЗХУ/ и Закона за личната помощ /ЗЛП/. Предвижда се да бъдат оборудвани 2/две/ работни места - едно в съществуващ фронт-офис на Общината и второ в сградата на "Домашен социален патронаж“. Това се налага поради спецификата на разположението на града (разделен на 2 части), като в горната част на града живеят 70 % от жителите на Балчик, а в долната се намира сградата на общинска администрация и други административни сгради,предоставящи услуги на гражданите. За двете работни места ще бъде закупено оборудване и обзавеждане, което ще включва 2 броя компютърни конфигурации, 2 броя мултифункционални устройства, един лаптоп, 1 бр. бюро с помощна маса, 2 бр. офис стол, 2 броя посетителски стол и 1 бр. шкаф за съхранение на документи. Създаването на двете работни места и тяхното оборудване и обзавеждане ще даде възможност с кандидат-потребителите на услугата да се провеждат разговори и консултации за насочване към определен тип социална услуга, попълване и разпечатване на необходимите документи –заявления, оценки на потребностите и други. Всички документи ще се оформят съгласно изискванията в ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги, съгласно ЗХУ и ЗЛП. На интернет страницата на Община Балчик ще се помества информация за предоставяните социални услуги и документите към тях. В оборудваните фронт-офиси ще се съхраняват личните досиета на всички граждани заявили желание да ползват социална услуга, както и всякаква друга документация, касаеща дейностите по проекта., Contracted Amount: 66 955.99 , Reported Amount: 39 765.26
  • Activity: Дейност 1 – продължение на Обезпечаване правомощията на Община Балчик по ЗСУ, в частта за насочване за ползване на социални услуги, по ЗХУ и ЗЛП: Под-дейност: Наемане на персонал. Ще бъде извършен подбор за наемане на 2 лица на длъжност „Сътрудник социални дейности", които ще бъдат пряко ангажирани с насочването на кандидат-потребителите за социални услуги съгласно ЗСУ и със задължения на общината по ЗХУ и ЗЛП. Под-дейност: Обучение.По проекта ще бъде организирано 1 брой обучение на персонала (общо 6 души), на теми свързани със задълженията и отговорностите на община Балчик по ЗЛП, ЗХУ, и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги. Под-дейност: Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез съвети по въпросите на социалните услуги. Съветите по въпросите на социалните услуги и техните функции са определени в чл. 27, ал.1 от ЗСУ. Тази дейност се изпълнява доброволно от съветите и частните доставчици на социални услуги и ЮЛНЦ не получават финансиране за нея. Неговите членове и екипът на проекта ще организират съвместни срещи, на които ще бъдат обсъдени теми във връзка с изготвянето на Анализ от потребностите от социални услуги в община Балчик и Програма за развитие на качеството на социалните услуги в общината. Под-дейност:Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги. Изпълнението включва изготвяне на Анализ на потребностите от социални услуги в община Балчик, съгласно чл. 37, ал. 1 и чл. 39. ал. 1от Наредбата за планирането на социалните услуги. Под-дейност: Подкрепа на община Балчик за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги. Ще бъде направен Анализ на качеството и ефективността на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината, който ще включва препоръки относно стандартите за качеството на социалните услуги. Ще бъде изработена Програма за развитие на качеството на социалните услуги в община Балчик, която ще бъде основана на принципите на приемственост; последователност; съгласуваност; партньорство с държавните институции, както и информираност на гражданите на Община Балчик за провежданата социална политика. Под-дейност: Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. За изпълнението на дейността ще бъдат изработени рекламни материали- 50 информационни плаката (А3, цветни) и 2 000 информационни брошури (формат А4 двустранна, цветна). , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 66 955.99 BGN
Grant 66 955.99 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 53 156.46 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN