Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0030-C01
Project Name Patronage care in the municipality of Strazhitsa
Beneficiary 000133972 OBSHTINA STRAZHITSA
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 15.02.2021
Start Date 01.03.2021
End Date 05.07.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Стражица

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: Патронажна грижа: С реализацията на тази дейност се цели подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ (материален и кадрови) капацитет за предоставянето им.Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - К2, 3 и 4. Изпълнението на дейност Патронажната грижа ще е с продължителност с 13 месеца, а предоставянето на услугата 12 месеца. През първият месец от стартирането на дейността ще се осъществи подбора на потребителите за ползване на здравно-социалните услуги. Община Стражица е със затихващи функции липсват транспортни връзки до общинските центрове, липсват лични лекари и медицински специалсти по селата, което ограничава получаването на здравна и медицинска помощ.Освен социално здравни услуги ще се предоставя и психологическа помощ на потребителите.Консултирането ще помогне за справянето с проблемите възникнали в ежедневието на потребителите. Чрез консултирането ще се постигне реинтеграция и социално включване, социална закрила, повишаване стандарта и качеството на живот и повишаване на социалната адаптация и намаляване на риска от социална изолация. С изпълнението на тази дейност ще се осигурят адекватни медицински здравни грижи, които ще се предоставят от наетите специалисти. Предоставените здравни услуги ще предотвратят риска от инвалидизиране и постъпване на потребителите в старчески домове или услуги от резидентен тип. След сключване на договор за ползване на услугите ще се разработи график за предоставяне на интегрираните здравно- социални услуги. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: Лекар - 1 бр.Медицинска сестра -3 бр., Социален работник - 1 бр., Сътрудник социални дейности - 1 бр., Психолог - 1 бр., Социални асистнети - 2 бр. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график, като ще се проследява всяко лице от целевата група, за да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контролът върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатора на услугата и техническия сътрудник. Мониторинга на предоставянето на услугите ще се осъществява от социалния работник. В допълнение, предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще осъществява превоза на специалистите до и между домовете на потребителите. Превозът на специалистите ще се осъществява с превозно средство на общината. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; медицински услуги, недублиращи се с тези предоставяни по НЗОК; психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Прогнозният брой потребители са 39 лица от целевите групи. Предоставянето на комплекса от интегрирани здравно-социални услуги ще се осъществява без събиране на такси., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 40 024.93
  • Activity: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: С тази дейност се цели превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Стражица функционират следните социални услуги: ЦОП, ЦСРИ, ЦНСТ, Зажището жилище за лица с физически увреждания, Защитено жилище за лица с умствени изостаналост и Дневен център за даце и младежи с увреждания. Изпълнението на дейността ще е с продължителност с 13 месеца, а предоставянето на услугата 12 месеца. През първият месец от стартирането на дейността ще се осъществи подбора на персонал за представяне на услугите. Центъра за обществена подкрепа е с капацитет 30 места. Доставчик на услугата е общината. ЦОП гр.Стражица предоставя комплекс от социални услуги за деца и техните семейства, свързани с деинституционализация и реинтеграция на деца. Персоналът на ЦОП се състои от 7 служители - директор - 1бр., педагог - 1,5бр., психолог - 1бр. и сътрудник социални дейности - 2,5бр. Центъра за социална рехабилитация и интеграция е с капацитет 50 места. Доставчик на услугата е общината. Персоналът на ЦСРИ се състои от 12 служители - директор - 1бр., сътрудник социални дейности - 2бр., рехабилитатор - 2бр., трудотерапевти - 2бр., психолог - 1бр., медицинска сестра - 0,5бр., логопед - 0,5бр., шофьор - 1бр. и чистач - 1бр. Център за настаняване от семеен тип е с капацитет 9 места. Доставчик на услугата е общината. Социалната услуга е от резидентен тип и е свързана с предоставянето на жизнена среда, близка до семейната за пълноценно израстване и развитие на младежи, отговаряща на ежедневните им потребности, както и на потребностите от организация на свободното време. Персоналът на ЦСРИ се състои от 7 служители - директор - 1бр., сътрудник социални дейности - 1бр., детегледачи - 5бр. Зажището жилище за лица с физически увреждания е с капацитет 8 места. Доставчик на услугата е общината.Основните дейности в защитеното жилище са съобразени с изпълнение на стандартите и критериите за предоставяне на социални услуги и са насочени към подпомагане и разширяване възможностите на настанените хора да водят самостоятелен и възможно най-пълноценен начин на живот. Персоналът на ЗЖЛФУ се състои 7 служители - директор - 1бр., сътрудник социални дейности - 1бр., медицинска сестра - 0,5бр., трудотерапевт - 0,5бр., шофьор - 0,5бр., хигиенист - 0,5бр., общ работник - 1бр. Защитеното жилище за лица с умствени изостаналост е с капацитет 8 места.Доставчик на услугата е общината. Персоналът на ЗЖЛУИ се състои от 7 служители - директор - 1бр., сътрудник социални дейности - 0,5бр., медицинска сестра - 0,5бр., хигиенист - 1бр. и трудотерапевт - 2,5бр. Дневния център за деца и младежи с увреждания е с капацитет 20 места. Доставчик на услугата е общината. Персоналът на ДЦДМУ се състои от 13 служители - директор - 1бр., сътрудник социални дейности - 1бр., медицинска сестра - 1бр., възпитател - 1бр.,трудотерапевт - 3,5бр., детегледач - 1бр., шофьор - 1бр., охрана на труда - 0,5бр., електротехник - 0,5бр. В условията на глобалната пандемия, предизвикана от разпространението на Covid 19, персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване, както на своето здраве, така и на лицата, за които полагат грижа. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект, се изразява в допълнително назначен персонал в социалните услуги. Те ще бъдат назначени, както следва: в ЦОП - 1бр.хигиенист, 1бр. организатор спомагателни дейности, в ЦСРИ - 1бр. санитар и 1бр. организатор спомагателни дейности, който ще отчита до 80 часа месечно , в ЦНСТ - 1бр. хигиенист и 1бр. организатор спомагателни дейности, който ще отчита до 80 часа месечно, Защитено жилище за хора с физически увреждания - 1бр. хигиенист и 1бр. санитар, в Защитено жилище за хора с умствена изостаналост - 1бр. хигиенист и 1бр. санитар и в Дневния център за деца и младежи с увреждания - 1бр. хигиенист и 2бр. санитари. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 76 902.39

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 164.00 , Reached amount: 248.00
Indicator 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 66.00 , Reached amount: 70.00
Indicator 3 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 66.00 , Reached amount: 70.00
Indicator 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 164.00 , Reached amount: 248.00

Financial Information

Total Project cost 247 835.48 BGN
Grant 247 835.48 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 247 835.48 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN