Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.011-0010-C01
Project Name Partnership for a better life
Beneficiary 175712639 National Alliance for Social Responsibility
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 18.04.2018
Start Date 01.09.2018
End Date 01.09.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна

Description

Brief description
Настоящият проект предвижда изграждането на партньорство и диалог в цялата страна между социално-отговорни работодатели, доставчици на социални услуги, местни власти, държавни структури, неправителствени организации и други заинтересовани страни с цел създаване на условия за социално включване чрез заетост на хора с увреждания. Чрез партньорството ще бъдат създадени и развити две мрежи - една на социално-отговорните работодатели, които ще бъдат привлечени и мотивирани да създадат, реализират и развият възможности за заетост за хора с увреждания, и една национална мрежа от социални услуги, ангажирани с дейности за насърчаване личностното развитие и социалното включване чрез заетост. Проектът предвижда и провеждане на информационна кампания и срещи в цялата страна, които ще насочат вниманието на заинтересованите страни и обществеността към формиране на отношение и възприемане на хората с увреждания като равнопоставена трудоспособна част от населението с реални възможности за заетост.
По проекта ще бъде създаден и Център за подкрепена заетост, който ще послужи за функционална връзка между хората с увреждания, работодателите и социалните услуги от изградените партньорски мрежи. Центърът ще реализира дейността си с национален обхват чрез структурите на Национален алианс за социална отговорност в цялата страна. Той ще надгради опита и практиката на социалните услуги с иновативни инструменти чрез използване на световния и европейски опит за развитие на най-актуалния модел - подкрепена заетост. Дейността на Центъра ще обхване общо 120 лица с увреждания над 18 г., от които 100 ще бъдат включени в услуги за личностна реализация чрез заетост, а 20 ще бъдат насочени към работодатели с цел започване на работа. В Центъра ще бъдат включени и 15 деца с увреждания, чиито родители искат да започнат работа, но поради липсата на чужда помощ и подкрепа нямат такава възможност. 10 от децата ще бъдат насочени към услуги, предоставени от изградената по проекта мрежа на социални услуги.
Activities
  • Activity: Повишаване на информираността за адекватно отношение в обществото и осигуряване на равни възможности и социално включване на хората с увреждания: Дейността ще включва повишаване на информираността на обществото за възможностите на хората с увреждания и различни социални програми и общностни инициативи за установяване на равни възможности за тях и социалното им включване, както и за създаване на предпоставки за постепенна промяна на нагласите на обществото с оглед приемането на хората с увреждания като пълноценна и дейна част от обществото чрез провеждането на информационна кампания. Конкретната промяна в нагласите на обществото, и в частност на работодателите и доставчиците на услуги, ще доведе до увеличаване броя на ползвателите на социални услуги и получилите възможност за трудова реализация на отворения пазар на труда. , Contracted Amount: 82 602.54 , Reported Amount: 82 594.00
  • Activity: Създаване на модел за партньорство на местно, регионално и национално ниво между всички заинтересовани страни – работодатели, доставчици на социални услуги, местни власти, държавни структури, неправителствени организации и др.: В рамките на дейността ще бъдат формирани и развивани две национални мрежи - на социално-отговорните работодатели и на социалните услуги, ангажирани с дейности за насърчаване личностното развитие и социалното включване чрез заетост. На този етап, в България не съществува мрежа от заинтересовани страни, която да обединява структури, насочени към социалното включване на хора с увреждания чрез заетост на отворения пазар на труда. В това се съдържа високата добавена стойност и уникалност на проекта, който осигурява включването на обичайни работодатели в системи и дългосрочни дейности за превръщането на отворения пазар на труда в сфера на реална и значима подкрепа чрез заетост за хората с увреждания. Работодателите, които до сега останаха изключени от процеса, ще бъдат включени като активна заинтересована страна, приемаща хората с увреждания като трудов ресурс с равни възможности и реален принос за развитието на икономиката. Така, чрез настоящия проект, ще се създадат предпоставки за значим ръст в осигуряването на възможности за работни места, силно надхвърлящ възможностите на досегашните форми за подкрепа. Настоящата дейност ще създаде и устойчиво партньорство и диалог между работодатели, доставчици на социални услуги, местни и държавни власти, неправителствени организации и всички заинтересовани страни. Тази форма на партньорство е доказан модел в работата на НАСО и е най-силен инструмент за постигане на ефективност в работата на организацията. Създадените мрежи по проекта ще се надграждат, разширяват и развиват и след приключването на проектните дейности, което гарантира нужната дългосрочна ефективност. Дейността изцяло съответства на изискванията на операцията за създаване на модел за партньорство и насърчаване на инициативи за развитие на мрежа от иновативни социални услуги. , Contracted Amount: 44 186.83 , Reported Amount: 44 062.49
  • Activity: Извършване на проучване и анализ на потребностите и възможностите на хората с увреждания за заетост на отворения пазар на труда: В рамките на дейността ще се проведат проучвания сред хора с увреждания, представители на социални услуги и работодатели от цялата страна. Целта на проучването сред хората с увреждания ще е да се идентифицират проблемите, нагласите, възможностите и потребностите им за пълноценно включване в заетост. Допитването сред специалисти от социалните услуги ще цели извеждане на предложения за надграждане работата на социалните услуги, така че да оказват по-ефективна подкрепа на хората с увреждания за включване в заетост. Работодателите ще бъдат включени в допитването, за да се изведат бариерите, възможностите и потребностите, които стоят пред тях за наемане на хора с увреждания на работа на отворения пазар на труда. Проучванията ще осигурят натрупване на данни, които ще бъдат обобщени и анализирани за целите на изследването и ще се използват за изготвянето на заключителен доклад, формулиращ изводи и препоръки за работата на заинтересованите страни, пряко ангажирани по темата за заетостта на хората с увреждания на отворения пазар на труда. Резултатите от обобщения анализ ще се разпространят до всички заинтересовани страни чрез сайта и социалните мрежи на НАСО и ще бъдат представени на националната конференция в края на проекта., Contracted Amount: 13 000.00 , Reported Amount: 13 000.00
  • Activity: Наемане, ремонт и оборудване на помещения за разширяване на Център за хора с увреждания и надграждането му с функциите на Център за подкрепена заетост. Сформиране на екип: С цел разширяване и надграждане на Център за хора с увреждания ще бъдат наети, ремонтирани и оборудвани нови помещения, осигуряващи по-подходящи условия за работа както с хората с увреждания, така също и със социално-отговорни работодатели и специалисти от социалните услуги, подкрепящи и подготвящи хората с увреждания за работа. Помещенията ще включват площ от около 140 м2, включващи 4 зали за индивидуална и групова работа, заседателна зала, работни кабинети и помощни помещения. Предвиденото оборудване е съобразено с потребността за създаване на необходимите работни условия за ефективна работа на екипа на Центъра, отразяваща мноогобразието на дейностите на екипа за работа с целевите групи, работодателите и социалните услуги. Предвижда се то да бъде ползвано и да подпомага и целевите групи, към които е насочена работата на екипа на Центъра. Броят и видът на оборудването са съобразени с броя и характеристиките на специалистите от екипа, както и с броя на помещенията, които ще бъдат обособени и ползвани за работата на Центъра. Предвиденото оборудване ще създаде условия както за индивидиуална, така и за групова работа, в т.ч. информационни срещи, обучителни и подкрепящи дейности. То ще включва компютърни конфигурации, лаптопи, бюра, офис и посетителски столове, заседателна маса, контейнери, секционни библиотеки, мултифункционални устройства, проектори, ТВ приемник и климатици. Закупуването на предвиденото оборудване ще създаде и предпоставки за постигане на поставените цели, а именно търсене на и връзка с работодатели и социални услуги чрез изполване на закупената техника, както и за подготовка и обработка на документооборот, свързан с изпълнението на проектните цели. С цел създаване на подходящи условия, в т.ч. пълен достъп до помещенията, е необходимо извършването на наложителен ремонт на помещенията преди стартиране на дейност 5. Чрез извършването на ремонта ще се осигурят нужните условия за работа на целевата група и работата на екипа. Tекущият ремонт ще бъде направен на наета сграда, ситуирана в непосредствена близост до централната градска част на Варна. Сградата е със застроена площ от 140 м2, на един етаж, конструкцията й е полумасивна. Тя е построена преди повече от около 40 години, след което не е извършван текущ ремонт. В резултат от ремонта ще се обособят 4 зали за изготвяне на документация, приемане на документи и бенефициенти и една стая - битов кът за почивка на персонала, свързани с коридор, предверие и санитарно помещение. Дограмата е много стара, дървена и изкривена, поради което се предвижда цялостната й подмяна – врати и прозорци. Ремонтните дейности включват и разширяване отворите на вратите за използване от хора с увреждания. Подовете в стаите са със стари, проядени дървени настилки, прогнили и хлътнали на места. Предвиденият ремонт включва подмяна на подови настилки в помещенията с ламиниран паркет, а пропуканата мозайка в коридора и стълбищата ще се замени с гранитогрес. Вътрешният ремонт на помещенията включва премахване на старите и захабени, олющени на места тапети, изкъртване на мазилка, гипсова шпакловка и латексово боядисване на стени и тавани. Санитарното помещение е с пропукани плочки фаянс. Предвидено е то да се разшири за удобство на хората с увреждания, да се поставят нови фаянсови плочки по стените, а на пода - теракот. В цялата сграда електическата инсталация е стара и опасна за използване, поради което се предвижда нейната подмяна, вкл. на контакти и осветителни тела. Коридорът и стълбите ще се ремонтират, като ще се изгради и рампа за достъп. Отоплението на сградата ще се извършва с помощта на закупените по проекта климатици. Предвидените ремонт, обзавеждане и оборудване ще се извършат според специфичните потребности на хората с увреждания. Ще бъдат обособени и помещения за работа на психолог, за консултации и срещи с потребителите и техните близки. В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени и трудовите договори на лицата, които ще работят в Центъра., Contracted Amount: 88 281.99 , Reported Amount: 88 281.99
  • Activity: Разширение и развитие на Център за подкрепена заетост на хора с увреждания: Дейността е ключова за настоящия проект поради това, че Центърът ще е обвързан с подкрепа както за хората с увреждания, така и за специалистите и работодателите, създаващи възможности за тяхното трудово участие. За хората с увреждания, специалистите от социалните услуги и работодателите от гр. Варна Центърът ще работи индивидуално и групово в наети, реконструирани и обзаведени помещения. За хората с увреждания, социалните услуги и работодателите от страната Центърът ще работи чрез структурите на НАСО в страната и изградените в рамките на проекта партньорски мрежи. Чрез своята разширена дейност, Центърът за хора с увреждания ще работи с методите и средствата на подкрепената заетост като свързващо звено между хората с увреждания и двете национални мрежи - на социално-отговорните работодатели и социалните услуги. Във функциите на Центъра ще бъдат включени дейности за идентифициране на хора с увреждания, желаещи да работят на отворения пазар на труда, подготовката им за работа чрез социална, психологическа, здравна и правна подкрепа, формиране на мотивация и нагласи, и готовност за реална работа на реалния пазар на труда. Дейностите включват и работа с деца с увреждания за включването им в социални услуги и предоставяне на възможности за връщане на пазара на труда на техните родители. Чрез мрежата на социалните услуги Центърът ще оказва подкрепа и на специалистите от социалните услуги в страната за формиране на дейности чрез методите и средствата на подкрепената заетост, формиращи нагласи, мотивация и готовност за работа на отворения пазар на труда на хора с увреждания. Важна част от функциите на Центъра за подкрепена заетост ще са и идентифицирането, установяването на контакти, привличането и създаването на нагласи за адекватно отношение на работодателите към хората с увреждания, отчитащи техните реални възможности за участие в трудовия процес. Друга функция на Центъра ще е осигуряването на информация за хората с увреждания, специалистите от социалните услуги и работодателите, формираща разбиране за осигуряване на възможности за заетост на хората с увреждания. Съдържанието на дейността изцяло съответства на изискванията на операцията за разширяване дейността на Центрове за подкрепа на лица с увреждания, подобряване достъпа до здравеопазване и насърчаване на местни социални дейности за социално включване. Дейността на Центъра ще обхване 120 лица с увреждания над 18 г., от които 100 ще получат услуги, а 20 ще започнат да търсят работа на отворения пазар на труда. Центърът ще включва и 15 деца с увреждания, 10 от които ще получат социални услуги., Contracted Amount: 126 834.41 , Reported Amount: 125 800.63
  • Activity: Информация и комуникация: Целта на настоящата дейност е информиране на обществото и всички заинтересовани страни за дейностите на проекта, осигуряване на прозрачност, както и популяризиране средствата на ЕСФ и финансовия принос на ОП РЧР. , Contracted Amount: 532.80 , Reported Amount: 532.80
  • Activity: Насърчаване на инициативи за развитието на мрежа от иновативни социални услуги за хора с увреждания и за деца и семейства в риск: НАСО ще реализира инициатива за създаване на мрежа от услуги, иновативността на която ще се състои във включване в услугите на подготовка, мотивиране и насочване на хора с увреждания към трудово участие и готовност за работа на отворения пазар на труда. Създаването на тази мрежа ще включва услуги от типа на Центровете за социална рехабилитация и интеграция, където с различни методи и средства се работи за личностното развитие и чрез партньорство с други среди се търси социалното включване на хора с увреждания. Мрежата ще се реализира съвместно с изграждащата се мрежа на работодателите от дейност 2 и поради тази причина съдържанието на дейността е включено в проектна дейност 2. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето, вкл. чрез специализирани за различните увреждания и специфики събития и медийни кампании: Центърът за подкрепена заетост на хора с увреждания, създаден в рамките на настоящия проект по дейност 5, ще включва дейности, подкрепящи хората с увреждания, като в т.ч. ще им осигури достъп до здравеопазване. В рамките на подготовката на хората с увреждания за работа, една от темите, по които ще се работи с тях, е ангажимент към здравето им в съответствие със спецификите на техните увреждания, което е в пълен унисон с изискванията на модела за работа на подкрепената заетост в световен мащаб. Тази дейност като тема ще се съдържа както в индивидуалните, така и в груповите дейности на Центъра при работа с целевите групи, социалните услуги, работодателите, както и в рамките на дванадесетте срещи по дейност 2, а също и в информационните материали, изготвени по проекта. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Местни социални дейности за социално включване: Местните социални дейности за социално включване са част от дейността на Центъра за подкрепена заетост на хора с увреждания по проектна дейност 5. Центърът ще има и функции на местно звено за реализиране на местен модел за социално включване чрез подкрепа за заетост на хора с увреждания. Включването в екипа на Центъра на психолог и консултант "Трудово посредничество" ще реализира модел за социално включване чрез придобиване на умения за реализация на отворения пазар на труда като ключов елемент при създаване на възможности и пригодност за работа и социално включване. И двамата специалисти ще имат ключова роля при прилагането на модела на подкрепената заетост и предоставянето на услуги от Центъра за лицата с увреждания от целевата група на проекта. Целта е именно постигане на социално включване на местно ниво чрез трудова реализация, за да могат хората с увреждания да бъдат самостоятелни и независими и да придобият умения, съответстващи на все по-високите изисквания за трудово участие на отворения пазар. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: George, Contracted Amount*: 20 400.00 , Reported Amount**: 20 400.00
  • Contractor: Inter Design Ltd, Contracted Amount*: 48 875.28 , Reported Amount**: 48 875.28
  • Contractor: LU MAR STAT LTD., Contracted Amount*: 9 582.72 , Reported Amount**: 9 582.72
  • Contractor: A1 BULGARIA LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 599.35
  • Contractor: ENERGY-PRO SALES CORP., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 281.71
  • Contractor: DISTRICT ADMINISTRATION VARNA, Contracted Amount*: 7 862.40 , Reported Amount**: 7 862.40
  • Contractor: ES EN PLAST LTD 2001, Contracted Amount*: 7 960.00 , Reported Amount**: 7 960.00
  • Contractor: Italmodaluce LTD, Contracted Amount*: 4 310.39 , Reported Amount**: 4 310.39
  • Contractor: TIM LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 404.10
  • Contractor: Kirilovi services LTD, Contracted Amount*: 13 000.00 , Reported Amount**: 13 000.00
  • Contractor: GIF LTD, Contracted Amount*: 28 396.80 , Reported Amount**: 28 396.80
  • Contractor: NETCOMP LTD., Contracted Amount*: 17 553.60 , Reported Amount**: 17 553.60
  • Contractor: EKO BULTAK, Contracted Amount*: 54 730.00 , Reported Amount**: 54 730.00
  • Contractor: AVGUSTA LTD., Contracted Amount*: 4 200.00 , Reported Amount**: 4 200.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 120.00 , Reached amount: 147.00
Indicator 2 Children, including children with disabilities, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 16.00
Indicator 3 Participants with disabilities above 18 years of age receiving services, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 133.00
Indicator 4 Children, including children with disabilities, receiving social and health services, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 16.00
Indicator 5 Participants with disabilities above 18 years of age who are engaged in job searching or are in employment, including self-employment, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 20.00

Financial Information

Total Project cost 390 982.43 BGN
Grant 390 982.43 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 389 699.10 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: : „Доставка и монтаж на мебелно обзавеждане, компютърна техника и климатични системи по три обособени позиции“, Estimated Amount: 33 416.67
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на мебелно обзавеждане
    Contractor: Inter Design Ltd
    Contract total funded value: 12 888.00
  • Differentiated position 2: Доставка и монтаж на компютърна и офис техника
    Contractor: NETCOMP LTD.
    Contract total funded value: 17 553.60
  • Differentiated position 3: Доставка и монтаж на климатични системи
    Contractor: LU MAR STAT LTD.
    Contract total funded value: 9 582.72
Procedure 2 Subject to due process: Изработка на информационни материали, визуализация и публичност, изработване на филм по три обособени позиции, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Изработване на печатни информационни материали
    Contractor: GIF LTD
    Contract total funded value: 16 480.80
  • Differentiated position 2: Изработване и монтаж на банер и табела
    Contractor: GIF LTD
    Contract total funded value: 516.00
  • Differentiated position 3: Изработване на информационен филм
    Contractor: GIF LTD
    Contract total funded value: 11 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN