Identification

UMIS Number BG16M1OP002-2.010-0026-C02
Project Name CLOSING AND RECULTIVATION OF AN EXISTING SOLID HOUSEHOLD WASTE LANDFILL ON THE TERRITORY OF KOVACHEVCI MUNICIPALITY
Beneficiary 000386694 Municipality of Kovatsevtsi
Funding ERDF ==> Environment
Date of the Contract/Order 22.04.2020
Start Date 07.05.2020
End Date 08.09.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Перник (BG414), Ковачевци

Description

Brief description
Депото за твърди битови отпадъци се намира в Община Ковачевци, Област Перник, имот с площ 4,720 дка, на която ще бъде осъществено изпълнението на проекта. Депото се експлоатира от 1979г. Периодично е полагано запръстяване и уплътняване на отпадъците. Експлоатацията на депото е прекратена през 2016 г. Сметището не е технически оборудвано съгласно изискванията на нормативната уредба и не отговаря на техническите, експлоатационните и санитарните изисквания за опазване на околната среда и е сериозен замърсител на повърхностни и подземни води, на почви, въздух и биоразнообразие,поради което се налага неговото закриване и рекултивация. С реализирането на дейностите, предвидени за техническа рекултивация, депото ще бъде рекултивирано и ще престане да действа като депо за твърди битови отпадъци. Ще бъде защитено от вредното влияние на атмосферните и повърхностни води, проникването им до отпадъчното тяло, преустановено ще е отделянето на миризми и прахови частици, както и разпиляването на пластмаси, хартия и др. леки фракции. Разработен е работен проект в изпълнение на договор за проектиране на закриване и рекултивация на съществуващото сметище в община Ковачевци при спазване на приложимите нормативни документи и съобразен с инженерно-геоложки и хидрогеоложки условия на района. С изпълнението на проекта Община Ковачевци ще предприеме необходимите действия за отстраняване на причините, които оказват влияние върху неблагоприятните геодинамични процеси в района и ще допринесе за предотвратявене на риска от възникване на бедствени и аварийни ситуации. Изпълнението на проекта ще доведе до опазване на околната среда и здравето на хората. Предвижда се авторски надзор за спазване на проектните решения,строителен надзор за законосъобразно, навременно и качествено изпълнение на строителството. Предвидени са дейности за организация и управление за ефективното изпълнение на инвестиционния проект като цяло.
Activities
  • Activity: Дейност 1 "Подготовка и изпълнение на проекта": Дейността има връзка с основните цели на проектното предложение и изпълнението й ще допринесе за постигане на целевата стойност на индикатор завършена техническа рекултивация. Съгласно нормативната уредба проектите за рекултивация на депа трябва да се изготвят във всичките задължителни части,в т.ч. техническа и биологична рекултивация, поради което като част от тази дейност е изготвен проект за рекултивация в неговата цялост.В изпълнение на дейността е изготвен работен проект в рамките на договор 112/28.08.2018 г. При разработването на проекта са спазени приложимите нормативни документи и са съобразени конкретните инженерно-геоложки и хидрогеоложки условия на района. При изготвяне на работния проект са съблюдавани изискванията на ЗУТ,Наредба 6/2013г. както и последвалите я изменения,Наредба 26 за възстановяване на нарушени терени, Наредба №4 за обем и съдържание на инвестиционните проекти, както и всички нормативни документи свързани със строителни и екологични изисквания. Инвестиционното предложение попада в обхвата на чл.2, ал., т.1 от Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони и подлежи на процедура по оценка на съвместимостта му с предмета и целите на опазване на защитените зони по реда на чл.31,ал.4 във връзка с ал.1 от Закона за биологичното разнообразие.В тази връзка РИОСВ Перник е излязло с Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда(ОВОС). Изготвена е оценка на съответствие на проектната документация със съществените изисквания към строежите.Въз основа на направените констатации в доклада, се счита, че проектът се характеризира с пълнота и структурно съответствие на инженерните изчисления и взаимна съгласуваност и е налице основание Главния архитект да одобри проектната документация.Издадено Разрешение за строеж №20/12.12.2019г. В рамките на дейността се предвижда упражняване на авторски и строителен надзор по време на изпълнение на обекта, съгласно изискванията на ЗУТ.Съгласно действащото законодателство не може да стартират СМР без авторския надзор,който следи стриктно по време да строителството изпълнението на работния проект. Консултантът изпълняващ строителен надзор на обекта ще гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционния проект и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството.Конкретните задачи на строителния надзор на обекта ще бъдат свързани с:-законосъобразно започване на строителството и всички други изисквания съгласно чл.168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове и осигуряване на ежедневно присъствие на обекта;-Контрол на строителните продукти, влагани в строежа–чрез извършване на всички необходими проверки, проби и изпитвания, доказващи качеството им;-Осигуряване на правилно и своевременно съставяне на всички актове и протоколи в хода на строителството съгласно Наредба № 3–за съставяне и подписване от всички страни и др.; -Координация на строителния процес чрез контрол на графика и договора за изпълнение на СМР; - Координация по безопасност и здраве съгласно минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на СМР;Продължителността на дейностите по изпълнение на строителния надзор ще съответства на графика за реализация на строително-ремонтните дейности на обекта.За целите на проекта съгласно НК дейностите по изпълнение на строителния надзор ще бъдат до издаден Акт-Образец №15 съгласно Наредба№3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Виж цялото описание на дейността във файл 9.1 Описание на дейност 1 от раздел 12. Прикачени електронно подписани документи., Contracted Amount: 19 978.00 , Reported Amount: 17 215.00
  • Activity: Дейност 2 "Техническа рекултивация на депото": Дейността има връзка с основните цели на проектното предложение и изпълнението й ще допринесе за постигане на целевата стойност на индикатор завършена техническа рекултивация и рекултивирана площ. Техническата рекултивация съгласно одобрен проект за рекултивация по реда на ЗУТ включва строителни дейности, пряко свързани с реализацията на техническата рекултивация на депото, без които е невъзможно въвеждането на обекта в експлоатация. Депото за твърди битови отпадъци се намира в Община Ковачевци, Област Перник, махала „Тодорина“, местност „Пузалка“, имот №000434, с начин на трайно ползване „сметище“, публична общинска собственост, акт № 632 от 18.01.2018 г. Площта за техническа рекултивация на имота съгласно Работен проект е 4,720 дка. Депото за твърди битови отпадъци на Община Ковачевци се експлоатира от 1979г. Периодично е полагано запръстяване. Експлоатацията на депото е прекратена със заповед през 2016г. на директора на РИОСВ Перник. До терена отреден за депо се стига по съществуващ асфалтов еднолентов път. Пътищата ще се използват и при рекултивацията на депото. Съществуващото депо няма изградена ограда. Предвиденото за закриване и рекултивация сметище се отнася към: Втора категория строежи - съгласно ЗУТ, чл.137, т.2, г /съоръжения и инсталации за третиране на отпадъци/; Категорията на хидротехническото строителство, подчинено на изискванията на Наредба №6, Гл. първа, чл.6 и цитираните в този член нормативни документи. Техническата рекултивация включва комплекс от взаимосвързани дейности, чрез които се предотвратява и прекратява негативното въздействие върху околната среда; реализира се отвеждането на повърхностните води; третиране на евентуално формирал се инфилтрат, направа на газоотвеждаща система за безопасно извеждане на сметищните газове от тялото на депото. Новият начин на трайно ползване ще бъде пасище, мера. За реализиране на инвестиционното предложение е издадено съгласувателно становище на Басейнова дирекция "Западнобеломорски район" от май 2019г., съгласно което ИП е допустимо с ПУРБ и ПУРН на "ЗБР" за БУ (2016-2021). В непосредствена близост до терена използван за депониране на битови отпадъци няма защитени обекти от културно и историческо наследство. Площадката, която се предвижда за рекултивиране е съществуващото депо за битови отпадъци в землището на Община Ковачевци. Отпадъците, депонирани в сметището се класифицират като: неопасни смесени битови отпадъци. Те са формирали наклон на запад, като заемат негативна земна форма(дере). Проектното решение предвижда този наклон да бъде не по-вече от 22 градуса. За нуждите на обекта ще бъдат добивани земни маси и хумус за извършването на рекултивационни дейности от общински имот съгласно решение на Общински съвет-Ковачевци след изготвено становище за пригодност на основание аналитични резултати от лабораторни изследвания. Оборудване и съоръжения - пряко свързани и необходими за техническата рекултивация на депото и за изпълнение на мерки контрол и мониторинг. Подземните води ще се контролират чрез изграждане на 3(три) броя пиезометрични кладенци (ПК) - пиезометрични или наречени мониторингови пунктове за мониторинг на подземните води. Пиезометрите ще са разположени по периферията на депото. Изградените сондажи ще бъдат само с цел контрол качеството и нивото на подземните води. Конструкцията на съоръженията за подземни води осигурява липсата на смесването на подземни води от различни водни тела и с различно качество. Предвидени са и базова точка РТ (репер) -1бр. и визирен стълб - наблюдаема точка (НТ) - 2 бр. Определено е местоположението на мониторинговите пунктове за контрол на количеството и качеството на подземните води, в чиито обхват попада инвестиционното предложение. Виж цялото описание на дейността във файл 9.2 Описание на дейност 2 от раздел 12. Прикачени електронно подписани документи., Contracted Amount: 274 400.81 , Reported Amount: 275 812.39
  • Activity: Дейност 3 „Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки“.: Дейността има връзка с основните цели и под-целите на проектното предложение и изпълнението й ще допринесе за успешното изпълнение на проекта като цяло и постигане на предвидените резултати и индикатори. Избран метод на възстановяване на разходите по дейността е съгласно чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕСИФ, а именно финансиране с единна ставка, определена чрез прилагане на процент към една или няколко определени категории разходи).Заложеният процент за група със стойност на БФП под 400 000 лв. – 14% от допустимите преки разходи като непреки разходи е съгласно одобрена на 04.02.2019 г. Актуализирана методология за определяне на размерите на единна ставка за финансиране на дейности за организация и управление по ОПОС в съответствие с Националната методология. За ефективното изпълнение на инвестиционния проект, отговорен за неговото управлението екип ще изпълнява функции и задачи, свързани с управление и координация на дейностите по проекта, подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация и осчетоводяване на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта. Членовете на екипа ще бъдат вътрешни за бенефициента служители, както и външни експерти, на които ще е възложено изпълнение на дейностите по организация и управление. Екипът ще бъде сформиран от: 1) От експерти, служители на бенефициента, притежаващи специални знания и умения, както следва: Счетоводител по проекта; Технически експерт; 2) Външни експерти, които ще участват в екипа ще са: - Ръководител на проект; - Експерт Юрист; - Експерт мониторинг, докладване и финанси; - Инженер. Външните експерти за изпълнение на част от задълженията за управление на проекта ще бъдат наети поради следните обективни обстоятелства: Голямата ангажираност и натовареност на общинските служители, недостатъчния човешки ресурс със специфични знания, умения и опит при управлението на инвестиционни проекти по ОПОС. Не се смесват и припокриват функциите и задачите, както между отделните членове в екипа, така и с външните изпълнители. По този начин предвидената организационна структура за управление на проекта демонстрира ясно разделение на функциите в екипа. Екипът за управление на проекта ще осъществява мониторинг и контрол върху всички аспекти, свързани с физическото и финансовото изпълнение, като също отговаря за обща координация между участниците и заинтересованите лица. Тази дейност обхваща цялата продължителност на проекта. Предвижда се изготвяне от външните експерти за управление на проекта на правила и процедури като процедура за изготвяне на искания за плащане на ниво проект, процедура за верификация на документите и за извършване на проверка „на място”, които ще се спазват стриктно по време на изпълнението на проекта. Регулярно ще се провеждат срещи на екипа за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и проблеми, набелязване мерки за преодоляването им, както и редовни посещения на обекта. Дейността предвижда подготовка на документацията по реда на ЗОП за строителство, оказване на съдействие при разглеждане и оценка на офертите, както и разработване на останалите договори (за строителен надзор, авторски надзор, външни експерти за управление на проекта), необходими за дейностите във връзка с проекта, което ще допринесе за сключване на законосъобразни договори с изпълнители по проекта. В рамките на Дейността се осигурява публичност и информиране на обществеността относно целите и дейностите по проекта, очакваните и постигнати резултати, както и финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие за реализацията на проекта. Предвидените мерки са насочени към максимално широк кръг заинтересовани лица при спазване на указанията в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“. Виж цялото описание на дейността във файл 9.3 Описание на дейност 3 от раздел 12. , Contracted Amount: 40 527.03 , Reported Amount: 40 050.55

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SET ENGINEERING, Contracted Amount*: 3 166.67 , Reported Amount**: 3 800.00
  • Contractor: PREMIUM CONSULTING Ltd., Contracted Amount*: 3 500.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VAHA-5--VASELIN HRISTOV, Contracted Amount*: 900.00 , Reported Amount**: 900.00
  • Contractor: NIONY, Contracted Amount*: 30 600.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VILIMET 21 Ltd., Contracted Amount*: 16 744.67 , Reported Amount**: 12 015.00
  • Contractor: KOPEX amp; Co. Ltd., Contracted Amount*: 274 400.81 , Reported Amount**: 275 812.39
  • Contractor: Regional Inspectorate for Environment and Water, Pernik, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 500.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Рекултивирана площ, Measure Unit: хектари, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.47 , Reached amount: 0.47
Indicator 2 Завършена техническа рекултивация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 324 007.57 BGN
Grant 319 107.57 BGN
Self amount 4 900.00 BGN
Total actual amounts paid 319 107.57 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Наименование „Избор на изпълнител за извършване на строително-монтажни работи за закриване и рекултивация на съществуващо депо за твърди битови отпадъци на територията на Община Ковачевци”. Предмет - строителство и останалите, предвидени в инвестиционния проект във фаза работен проект и в действащото законодателство дейности, свързани със закриване и рекултивация на съществуващо депо за твърди битови отпадъци на територията на Община Ковачевци. Предвидената процедура се отнася към дейност 2 от настоящото проектно предложение. Стойността е отнесена към бюджетни редове 1 (1.1.) и 3. (3.1., 3.2, 3.3.), Estimated Amount: 235 507.11
  • Differentiated position 1: „Избор на изпълнител за извършване на строително-монтажни работи за закриване и рекултивация на съществуващо депо за твърди битови отпадъци на територията на Община Ковачевци”
    Contractor: KOPEX amp; Co. Ltd.
    Contract total funded value: 274 400.81

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN