Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.069-0007-C01
Project Name Better health and employability of the employees in "Toli" Ltd.
Beneficiary 104673664 "Toli" Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 19.12.2019
Start Date 10.01.2020
End Date 10.01.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Павликени, гр.Павликени

Description

Brief description
С настоящия проект ръководството на "Толи" ЕООД  се стреми и цели да подобри качеството и условията на труд на работните места, както и към превенция на риска за всички заети лица, включени в целевата група. Фокусът на проекта се отнася до осигуряване на благоприятна работна среда на всички служители включени в проекта - 14 заети лица, от които 3 са над 54 г. и едно трудостроенo, което ще рефлектира положително върху производителността на труда и устойчивата заетост в предприятието. Един от основните елементи на постоянната стратегия на дружеството е стабилното поддържане на позицията си като един от работодателите, осигуряващи на заетите лица здравословни и безопасни условия на труд. Целта обаче е не само да се поддържат минималните изискуеми съгласно законодателството параметри, а непрекъснато да се инвестира в осигуряване и поддържане на оптималните такива, както и да се гарантира на служителите комфорт по време на целия работен процес. В допълнение, целите на проектното предложение съответсват напълно с приоритетите на ОП РЧР.
Проектът ще се реализира посредством изпълнение на следните описани дейности:
1. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез закупуване на средства за колективна защита;
2. Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез закупуване на оборудване за стая за отдих, хранене и почивка.
Успешното изпълнение на проекта ще доведе до подобрено качество на работната среда, осигурени добри и безопасни условия на труд, опазване на здравето на работещите, устойчивата и качествената им заетост във фирмата.
Activities
  • Activity: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез закупуване на средства за колективна защита: За да бъдат осигурени добри и безопасни условия на труд, както и да се постигне най-високо качество на работната среда, е необходимо да бъдат закупени висококачествени активи, свързани с колективната защита на служителите. Основните рискови фактори и потенциални опасности за служителите по време на работния процес в дружеството, класифициарани от Службата по трудова медицина и утвърдени от работодателя са: 1. Опасност от статично натоварване, дискомфорт, изкривяване на гръбначния стълб, умора, влияещи на качеството на работа на служителите. Закупуването на 2 броя ергономични офис столове за администрацията ще допринесе за предотвратяване на умората, вследствие на неудобните в момента столове, натоварването на тялото и ще се балансира правилната му форма в седнало положение. За служителите в производствения цех, които обработват продукцията в изправено положение на висока маса ще бъдат закупени 4 броя ергономични работни столове, за да се намали статичното напрежение. 2. Риск от увреждане на зрението от продължително стоене пред монитора, опасност от електромагнитно облъчване и главоболие. Към момента предприятието разполага с монитори, които създрават този дискомфорт при работа. За да се избегне това негативно влияние ще бъдат закупени 2 броя монитори максимално щадящи очите за заетите в администрацията на предприятието. 3. Главоболие, умора и понижаване на способността на очите да се фокусират от наличните към момента луминисцентни пури в предприятието. Подмяната му с 50 броя ЛЕД пури за осветителни тела ще доведе до по-добра осветеност в съответствие с изискванията за работа, което от своя страна ще доведе до по-качествена работна среда. . 4. Защита от неблагоприятен микроклимат- Необходима е подмяна на климатиците в цеха с цел подобряване на микроклимата на работното място, предвид минималните изисквания за микроклимата на работните места. За пекарната е необходимо закупуване и монтиране на 2 броя климатици и 1 брой аспирация. С цел да се подобрят неблагоприятните условия на работа в затворено пространство при висока температура, налични към момента. 5. Опасност от заболявания на опорно-двигателната система, увреждане на гърба, остри травми и кумулативни смущения при продължителна товаро-разтоварна дейност, изискваща постоянното навеждане, изправяне и извиване на тялото. Към момента в предприятието товаро- разтоварната дейност се извършва ръчно. Пренасянето на тежките, обемисти и небалансирани товари води до изброените по-горе опасности. Злополуките и влошаването на здравословното състояние може да бъде предотвратено, чрез закупуването на 2 броя транспалетни колички, 1 брой подвижна хидравлична платформа и 1 брой хидравлична ножична платформа, която ще бъде поставена на единия вход на цеха, където се извършва товаро-разтоварната дейност. Тази платформа е предназначена за осъществяне на разтоварването от нивото на земята в транспортно средство, отстоящи на известна височина и обратно. Товарната платформа повдига и спуска обработвания товар заедно с транспалетните колички или подвижна хидравлична платформа, преодолявайки разликата в нивата. Това ще предпази служителите от падане от падан от височина, контузия и останалите изброени опасности. Придобиването на едната транспалетната количка с вградена везна ще се използва за измерване на палетизираните товари, с което ще се избегне свалянето и вдигането на тежкия товар от и на статичния кантар. Целта на настоящата дейност е да се сведат до минимум рискът от трудови злополуки, травми и професионални заболявания. Включените в настоящата дейност елементи са изцяло съобразени с препоръките на службата по трудова медицина за осигуряване на безопасни условия на труд и пре-венция на професионални заболявания.  , Contracted Amount: 40 759.50 , Reported Amount: 44 395.45
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене, почивка и спорт в предприятията.: Предвид ествството на работа в дружеството и умората като фактор по време на работния процес служителите имат регламентирани почивки. За тази цел е необходимо да бъдат осигурени социлни придобивки, за да се постигне благоприятна среда, намаляване на умората по време на работа, повишаване на мотивацията, а оттам това ще рефлектира допълнително върху производителността на труда. Повишаването на мотивация у служителите е от изключително важно значение за изпълнението на трудовите задължения. Към момента на кандидатстване предприятието разполага с помещение, където работниците почиват, но то не разполага с необходимите условия за хранене и отдих. Предвидените мерки ще доведат до приспособяването му за нуждите на целевата група по проекта. С цел подобяване условията за почивка и хранене, помещението ще бъде напълно оборудвано и обзаведено за създаването на по-добри условия за хранене, създаване на приятна обстановка за релаксиране и възстановяване на служителите на "Толи" ЕООД. Оборудването, което е необходимо включва: - 1 брой кафе машина, - 1 брой микровълнова, - 1 брой хладилник, - 1 брой автомат за вода. Осигуряването на описаните в проектното предложение социални придобивки значително ще подобри условията на труд за служителите и чувството им за комфорт и удовлетвореност. Също така помещението за активна и пасивна почивка ще се превърне в място за социално взаимодействие между служителите, обсъждане на професионални въпроси в по-спокойна и удобна обстановка., Contracted Amount: 3 347.50 , Reported Amount: 3 682.25

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Alpha group processing and packaging machines Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 17 380.00
  • Contractor: "APEKS 11" Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 712.50
  • Contractor: "Intenza Com" Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 819.40
  • Contractor: "Biser Technics" Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 649.00
  • Contractor: "Pichorov 2" Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 19 910.00
  • Contractor: ELTECH GROUP Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 364.55
  • Contractor: Tehnomarket Bulgaria Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 682.25
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 14.00 , Reached amount: 14.00
Indicator 4 Participants of the supported enterprises in employment six months after leaving the operation, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 7.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 48 517.70 BGN
Grant 48 517.70 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 37 469.66 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN