Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-0583-C01
Project Name Improving production capacity in Lalev Ltd.
Beneficiary 160064211 Lalev Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 20.06.2016
Start Date 20.06.2016
End Date 16.02.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Карлово, с.Ведраре
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Description

Brief description
Настоящият проект на „Лалев” ООД е свързан с внедряване на високотехнологични машини като по този начин ще се развие и утвърди стабилна, устойчива, ефективна и добре организирана производствена структура. С въвеждане на мехатронните машини по настоящия проект ще се постигне автоматизиране и оптимизиране на производството, в което до момента е присъства осезаемо и ръчния труд. Ще бъдат създадени условия за увеличаване капацитета на производство, както и разширяване на асортимента на произвежданите продукти. Освен разширяване на дейността на вътрешния пазар, планираните инвестиции по настоящия проект ще допринесат за сериозно развитие на експортния капацитет на дружеството.  Заложени са дейности, които ще доведат до подобряване на производствените процеси, добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги, разнообразяване на асортимента от продукти и услуги и подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес.  С внедряването на новите технологии се очаква значително подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес на "Лалев" ООД, изразяваща се в намаляне от малко под 15 тона отпадъци годишно. В проектното предложение са посочени основните проблеми и ограничения пред развитието на предприятието и постигането на целите на проекта ще допринесе за развитието на предприятието. След реализиране на проекта "Лалев" ООД ще се превърне в модерно предприятие, конкурентоспособно на всички производители на метални изделия в България и на голяма част от същите предприятия в Европейския съюз. Освен разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект на  "Лалев" ООД в село Ведраре, ще бъде създаден нов стопански обект в гр. Плевен.
Activities
  • Activity: Подобряване на производствените процеси в "Лалев" ООД чрез закупуване и внедряване в експлоатация на машина за разкрой на листов материал с газокислородно и плазмено рязане с цифрово-програмно управление, абкант преса с цифрово-програмно управление и хидравлична гилотина преса с цифрово-програмно управление.: Стъпки за реализация на дейността: 1. Изграждане на екип за управление и отчитане на проекта, който има за цел ефективното и ефикасното изпълнение на проектните дейности. „Лалев” ООД ще сформира екип от опитни професионалисти във фирмата, който ще поеме грижата за неговото цялостно изпълнение на проекта. Целта е осигуряване на отчетност на проекта пред Управляващия орган (УО) на програмата и изготвяне на всички изискуеми технически и финансови отчети, съгласно Общите условия и Договора за безвъзмездна финансова помощ и Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ. Екипът ще включва ръководител, счетоводител и координатор. Екипът ще бъде сформиран през първи месец и дейността му ще продължи до края на изпълнението на проекта - дванадесети месец. 2. Ще се възложи на изпълнител извършването на доставката на машините в съответствие с изискванията на правилата на процедурата и при спазване на Постановление № 118 на Министерски съвет от 20.05.2014 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм. Ще бъде проведена процедура за определяне на изпълнител чрез „Избор с публична покана“ по чл.7, т.1 от ПМС № 118/20.05.2014 г., тъй като размерът на договорената безвъзмездна финансова помощ от Европейския съюз, включително съфинансирането от страна на бенефициента за договори за доставки е по-висока от 20 000 лв. и размерът на безвъзмездната финансова помощ е по-голям от 50 на сто от общата сума на одобрения проект. Изборът на изпълнител ще се проведе от първи до четвърти месец включително. 3. След провеждане на процедурата за избор на изпълнители (доставчици) ще бъде сключен договор с избраните кандидати за доставчик в пети месец от изпълнението на проекта. 4. След сключване на договора с избрания изпълнители (доставчици) ще се пристъпи към доставка на актива. Доставката ще се извърши съгласно времевите клаузи и другите условия, залегнали в договорите за доставка между бенефициента и изпълнителите. При доставяне на машините ще бъде подписан приемо-предавателен протокол за доставка. Поддейността ще се състои от шести до единадесети месец включително. 5. След доставката на машините ще се извърши инсталиране ще бъдат тествани и пускане в експлоатация в производствените помещения на "Лалев" ООД в с. Ведраре, община Карлово. Ще бъде извършен инструктаж за работа със закупеното оборудване (безопасност на труда). Ще бъдат проведени и други тестови изпитания и/или евентуални нулеви серии от различни детайли с различна сложност. Ще бъде подписан на финален приемно-предавателни протоколи за удостоверяване изрядността на новите машини и технологии. Тази поддейност ще бъде изпълнена през дванадесети месец от изпълнението на проекта. 6. Информиране и публичност на проекта - изпълнението на всички дейности по проекта в рамките на настоящата ще включва и осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и оказаната подкрепа от страна на ЕС съгласно изискванията на пълният набор от мерки за информиране и публичност, които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти финансирани от ЕСИФ в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация". Подейността ще се изпълнява от първи до дванадесети месец., Contracted Amount: 853 590.47 , Reported Amount: 577 948.00
  • Activity: Добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги чрез закупуване и внедряване в експлоатация на машина за разкрой на листов материал с газокислородно и плазмено рязане с цифрово-програмно управление, абкант преса с цифрово-програмно управление и хидравлична гилотина преса с цифрово-програмно управление, лентоотрезна машина и машина за заваряване.: Стъпки за реализация на дейността: 1. Изграждане на екип за управление и отчитане на проекта, който има за цел ефективното и ефикасното изпълнение на проектните дейности. „Лалев” ООД ще сформира екип от опитни професионалисти във фирмата, който ще поеме грижата за неговото цялостно изпълнение на проекта. Целта е осигуряване на отчетност на проекта пред Управляващия орган (УО) на програмата и изготвяне на всички изискуеми технически и финансови отчети, съгласно Общите условия и Договора за безвъзмездна финансова помощ и Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ. Екипът ще включва ръководител, счетоводител и координатор. Екипът ще бъде сформиран през първи месец и дейността му ще продължи до края на изпълнението на проекта - дванадесети месец. 2. Ще се възложи на изпълнител извършването на доставката на машините в съответствие с изискванията на правилата на процедурата и при спазване на Постановление № 118 на Министерски съвет от 20.05.2014 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм. Ще бъде проведена процедура за определяне на изпълнител чрез „Избор с публична покана“ по чл.7, т.1 от ПМС № 118/20.05.2014 г., тъй като размерът на договорената безвъзмездна финансова помощ от Европейския съюз, включително съфинансирането от страна на бенефициента за договори за доставки е по-висока от 20 000 лв. и размерът на безвъзмездната финансова помощ е по-голям от 50 на сто от общата сума на одобрения проект. Изборът на изпълнител ще се проведе от първи до четвърти месец включително. 3. След провеждане на процедурата за избор на изпълнители (доставчици) ще бъде сключен договор с избраните кандидати за доставчик в пети месец от изпълнението на проекта. 4. След сключване на договора с избрания изпълнители (доставчици) ще се пристъпи към доставка на актива. Доставката ще се извърши съгласно времевите клаузи и другите условия, залегнали в договорите за доставка между бенефициента и изпълнителите. При доставяне на машините ще бъде подписан приемо-предавателен протокол за доставка. Поддейността ще се състои от шести до единадесети месец включително. 5. След доставката на машините ще се извърши инсталиране ще бъдат тествани и пускане в експлоатация в производствените помещения на "Лалев" ООД в с. Ведраре, община Карлово и в град Плевен. Ще бъде извършен инструктаж за работа със закупеното оборудване (безопасност на труда). Ще бъдат проведени и други тестови изпитания и/или евентуални нулеви серии от различни детайли с различна сложност. Ще бъде подписан на финален приемно-предавателни протоколи за удостоверяване изрядността на новите машини и технологии. Тази поддейност ще бъде изпълнена през дванадесети месец от изпълнението на проекта. 6. Информиране и публичност на проекта - изпълнението на всички дейности по проекта в рамките на настоящата ще включва и осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и оказаната подкрепа от страна на ЕС съгласно изискванията на пълният набор от мерки за информиране и публичност, които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти финансирани от ЕСИФ в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация". Поддейността ще се изпълнява от първи до дванадесети месец. , Contracted Amount: 6 900.00 , Reported Amount: 3 999.00
  • Activity: Разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на "Лалев" ООД чрез закупуване и внедряване в експлоатация на машина за разкрой на листов материал с газокислородно и плазмено рязане с цифрово-програмно управление, абкант преса с цифрово-програмно управление и хидравлична гилотина преса с цифрово-програмно управление, лентоотрезна машина и машина за заваряване.: Стъпки за реализация на дейността: 1. Изграждане на екип за управление и отчитане на проекта, който има за цел ефективното и ефикасното изпълнение на проектните дейности. „Лалев” ООД ще сформира екип от опитни професионалисти във фирмата, който ще поеме грижата за неговото цялостно изпълнение на проекта. Целта е осигуряване на отчетност на проекта пред Управляващия орган (УО) на програмата и изготвяне на всички изискуеми технически и финансови отчети, съгласно Общите условия и Договора за безвъзмездна финансова помощ и Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ. Екипът ще включва ръководител, счетоводител и координатор. Екипът ще бъде сформиран през първи месец и дейността му ще продължи до края на изпълнението на проекта - дванадесети месец. 2. Ще се възложи на изпълнител извършването на доставката на машините в съответствие с изискванията на правилата на процедурата и при спазване на Постановление № 118 на Министерски съвет от 20.05.2014 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм. Ще бъде проведена процедура за определяне на изпълнител чрез „Избор с публична покана“ по чл.7, т.1 от ПМС № 118/20.05.2014 г., тъй като размерът на договорената безвъзмездна финансова помощ от Европейския съюз, включително съфинансирането от страна на бенефициента за договори за доставки е по-висока от 20 000 лв. и размерът на безвъзмездната финансова помощ е по-голям от 50 на сто от общата сума на одобрения проект. Изборът на изпълнител ще се проведе от първи до четвърти месец включително. 3. След провеждане на процедурата за избор на изпълнители (доставчици) ще бъде сключен договор с избраните кандидати за доставчик в пети месец от изпълнението на проекта. 4. След сключване на договора с избрания изпълнители (доставчици) ще се пристъпи към доставка на актива. Доставката ще се извърши съгласно времевите клаузи и другите условия, залегнали в договорите за доставка между бенефициента и изпълнителите. При доставяне на машините ще бъде подписан приемо-предавателен протокол за доставка. Поддейността ще се състои от шести до единадесети месец включително. 5. След доставката на машините ще се извърши инсталиране ще бъдат тествани и пускане в експлоатация в производствените помещения на "Лалев" ООД в с. Ведраре, община Карлово и в град Плевен. Ще бъде извършен инструктаж за работа със закупеното оборудване (безопасност на труда). Ще бъдат проведени и други тестови изпитания и/или евентуални нулеви серии от различни детайли с различна сложност. Ще бъде подписан на финален приемно-предавателни протоколи за удостоверяване изрядността на новите машини и технологии. Тази поддейност ще бъде изпълнена през дванадесети месец от изпълнението на проекта. 6. Информиране и публичност на проекта - изпълнението на всички дейности по проекта в рамките на настоящата ще включва и осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и оказаната подкрепа от страна на ЕС съгласно изискванията на пълният набор от мерки за информиране и публичност, които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти финансирани от ЕСИФ в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация". Поддейността ще се изпълнява от първи до дванадесети месец., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 125 800.00
  • Activity: Подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес чрез закупуване и внедряване в експлоатация на машина за разкрой на листов материал с газокислородно и плазмено рязане с цифрово-програмно управление, абкант преса с цифрово-програмно управление и хидравлична гилотина преса с цифрово-програмно управление: Стъпки за реализация на дейността: 1. Изграждане на екип за управление и отчитане на проекта, който има за цел ефективното и ефикасното изпълнение на проектните дейности. „Лалев” ООД ще сформира екип от опитни професионалисти във фирмата, който ще поеме грижата за неговото цялостно изпълнение на проекта. Целта е осигуряване на отчетност на проекта пред Управляващия орган (УО) на програмата и изготвяне на всички изискуеми технически и финансови отчети, съгласно Общите условия и Договора за безвъзмездна финансова помощ и Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ. Екипът ще включва ръководител, счетоводител и координатор. Екипът ще бъде сформиран през първи месец и дейността му ще продължи до края на изпълнението на проекта - дванадесети месец. 2. Ще се възложи на изпълнител извършването на доставката на машините в съответствие с изискванията на правилата на процедурата и при спазване на Постановление № 118 на Министерски съвет от 20.05.2014 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм. Ще бъде проведена процедура за определяне на изпълнител чрез „Избор с публична покана“ по чл.7, т.1 от ПМС № 118/20.05.2014 г., тъй като размерът на договорената безвъзмездна финансова помощ от Европейския съюз, включително съфинансирането от страна на бенефициента за договори за доставки е по-висока от 20 000 лв. и размерът на безвъзмездната финансова помощ е по-голям от 50 на сто от общата сума на одобрения проект. Изборът на изпълнител ще се проведе от първи до четвърти месец включително. 3. След провеждане на процедурата за избор на изпълнители (доставчици) ще бъде сключен договор с избраните кандидати за доставчик в пети месец от изпълнението на проекта. 4. След сключване на договора с избрания изпълнители (доставчици) ще се пристъпи към доставка на актива. Доставката ще се извърши съгласно времевите клаузи и другите условия, залегнали в договорите за доставка между бенефициента и изпълнителите. При доставяне на машините ще бъде подписан приемо-предавателен протокол за доставка. Поддейността ще се състои от шести до единадесети месец включително. 5. След доставката на машините ще се извърши инсталиране ще бъдат тествани и пускане в експлоатация в производствените помещения на "Лалев" ООД в с. Ведраре, община Карлово .Ще бъде извършен инструктаж за работа със закупеното оборудване (безопасност на труда). Ще бъдат проведени и други тестови изпитания и/или евентуални нулеви серии от различни детайли с различна сложност. Ще бъде подписан на финален приемно-предавателни протоколи за удостоверяване изрядността на новите машини и технологии. Тази поддейност ще бъде изпълнена през дванадесети месец от изпълнението на проекта. 6. Информиране и публичност на проекта - изпълнението на всички дейности по проекта в рамките на настоящата ще включва и осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и оказаната подкрепа от страна на ЕС съгласно изискванията на пълният набор от мерки за информиране и публичност, които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти финансирани от ЕСИФ в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация". Дейността ще се изпълнява от първи до дванадесети месец. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 150 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "Polymeta S" LTD, Contracted Amount*: 191 100.00 , Reported Amount**: 273 000.00
  • Contractor: "Euromarket BRD" LTD, Contracted Amount*: 409 322.90 , Reported Amount**: 584 747.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 230 843.44 , Reached amount: 131 569.74
Indicator 3 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.13 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци при производството на единица продукция на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 0.07 , Target amount: 0.06 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води на годишна база преди/след изпълнението на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 5.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.06 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 9 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води за производството на единица продукт на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 0.01 , Target amount: 0.01 , Reached amount: 0.00
Indicator 10 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.56 , Reached amount: 0.00
Indicator 11 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 23.24 , Reached amount: 0.00
Indicator 12 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 65.50 , Target amount: 51.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 860 490.47 BGN
Grant 602 343.32 BGN
Self amount 258 147.15 BGN
Total actual amounts paid 600 422.90 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудване, по следните обособени позиции: Обособена позиция 1: Mашина за разкрой на листов материал с газокислородно и плазмено рязане с цифрово-програмно управление -1 бр.; Обособена позиция 2: Абкант преса с цифрово-програмно управление - 1бр.; Обособена позиция 3: Хидравлична гилотина преса с цифрово-програмно управление - 1 бр. ; Обособена позиция 4: Лентоотрезна машина - 1 бр. ; Обособена позиция 5: Машина за заваряване - 1 бр. ;, Estimated Amount: 860 490.47
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Mашина за разкрой на листов материал с газокислородно и плазмено рязане с цифрово-програмно управление -1 бр.;
    Contractor: "Euromarket BRD" LTD
    Contract total funded value: 404 563.60
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Абкант преса с цифрово-програмно управление - 1бр.;
    Contractor: "Polymeta S" LTD
    Contract total funded value: 105 000.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Хидравлична гилотина преса с цифрово-програмно управление - 1 бр. ;
    Contractor: "Polymeta S" LTD
    Contract total funded value: 86 100.00
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4: Лентоотрезна машина - 1 бр. ;
    Contractor: "Euromarket BRD" LTD
    Contract total funded value: 2 799.30
  • Differentiated position 5: Обособена позиция 5: Машина за заваряване - 1 бр. ;
    Contractor: "Euromarket BRD" LTD
    Contract total funded value: 1 960.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN