Identification

UMIS Number BG16RFOP001-5.002-0022-C02
Project Name Builing of environment, allowing of quality services provision for elderly and disabled people
Beneficiary 000215630 Gabrovo municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 18.01.2019
Start Date 18.01.2019
End Date 17.09.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Габрово, гр.Габрово

Description

Brief description
Общата цел на настоящото проектно предложение е изграждане на инфраструктура, която да създаде условия за подобрено социално приобщаване на възрастни и хора с увреждания. Специфичните цели, които ще се постигнат са:
- осигуряване на условия за предоставяне на качествени социални услуги в общността на възрастни и хора с увреждания;
- създаване възможност за предоставяне на две нови социални услуги, насочени към възрастни и хора с увреждания.
За постигането на посочените цели проектът предвижда комплекс от мерки в основата си инфраструктурни, които ще бъдат реализирани в период от 24 месеца и включват 5 основни дейности:
-	Преустройство на част от комплекс за социални грижи за осигуряване на две нови социални услуги
-	Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане
-	Обособяване и благоустрояване на дворно пространство и осигуряване на достъп за хора с увреждания
-	Информация и комуникация
-       Управление на проекта
В резултат на изпълнението на проекта ще бъдат подкрепени 2 обекта на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация.
За изпълнението на проекта ще отговаря екип от 4 лица, служители на бенефициента – строителен инженер, архитект, счетоводител, експерт социални дейности.
За осъществяване на дейностите ще бъдат избрани 6 външни изпълнители, съобразно изискванията на закона за обществени поръчки. 
Activities
  • Activity: Преустройство на част от комплекс за социални грижи за осигуряване на две нови социални услуги: Преустройството ще се осъществи в съществуваща сграда от четири корпуса, три високи и един нисък, всички представляващи частна общинска собственост. Комплексът, построен през 1979 г. като дом „Майка и дете“, е инфраструктурно осигурен: съществуваща улица от северозапад, собствен трафопост (14218.520.173.7) в имота, налично ВиК захранване. Отделните корпуси са достъпни, освен през основния вход от север, така и чрез други входове/изходи, осигуряващи отделните функционални звена и връзките между тях, съгласно оригиналната планировка и предназначение. След извършени преустройства, от началото на 2015 г., функционират нови звена, предоставящи други социални услуги. Към момента, целият западен корпус 1 не се ползва. Състоянието на 8-етажната сграда е много добро. Конструкцията е монолитна – стоманобетоннови греди и колони, като подовите конструкции са частично монолитни, а в голямата си част – бетонни панели. Запазени са и съществуващите инженерни мрежи. Не са реализирани съвременни мерки за енергийна ефективност. Фасадите са с каменна облицовка, врачански варовик. Дограмата е дървена. Преустройството ще обхване четири от етажите на западния корпус 1 - по два за всяка услуга и помещения на втори етаж /кота +3,20/ от южния корпус 2, където ще се разположи администрацията за двете услуги. Целта на преустройството е създаване на два центъра за осигуряване за предоставяне на социални услуги за възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с различна форма на деменция. Капацитетът на всеки от двата центъра е 15 места. Наличните четири етажа от западния корпус имат подходяща планировка – общ надлъжен коридор, осигуряващ достъп до всички помещения и до изходите. Спалните/жилищните помещения са с южно изложение и осигуряват изискващата се площ на потребител, независимо дали стаята ще е за един или двама души. Планират се всички необходими обслужващи и сервизни помещения, както и медицински сектор, общо за двата центъра, предвид ежедневните нужди на тези групи потребители.Предвидено е пристрояване за монтиране на електрически асансьор, тип „болничен“.Така ще се осигури пряк достъп от теренната площадка до всички етажи. За изпълнение на посоченото преустройство ще бъде изготвен инвестиционен проект, във фаза „РАБОТЕН ПРОЕКТ“ с предмет: 1. Преустройство на част от комплекс за социални грижи за осигуряване на две нови социални услуги; 2. Спецификация на оборудване и обзавеждане /подвижно и неподвижно/ на преустроените помещения, съобразно функционалното преднзаначение и спецификата на социалните услуги, които ще се предоставят ; 3. Обособяване и благоустрояване на дворно пространство и осигуряване на достъп за хора с увреждания. Проектът ще съдържа минимум следните части: архитектурна, вкл. проект за неподвижното оборудване и подвижно обзавеждане; конструкции; електрическа; водоснабдяване и канализация; топлоснабдяване, отопление, вентилация и климатизация; енергийна ефективност; геодезическа; пожарна безопасност; план за безопасност и здраве; план за управление на строителните отпадъци и проекто сметна документация, съдържаща подробни количествено-стойностни сметки по всички части. Всяка от проектните части ще съдържа работни решения и детайли, в нормативно определения обхват, с подробни количества и спецификация за доставката и изпълнението на строителните работи и обзавеждането. СМР дейностите ще се осъществят с упражняване на строителен и авторски надзор.Осъществяването на строителен надзор по смисъла на чл. 166 ал. 1 от ЗУТ, ще включва: упражняване на строителен надзор по изпълнението на обекта; проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите при упражняване на дейностите по т.1. Осъществяването на авторски надзор ще е, съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. , Contracted Amount: 738 333.03 , Reported Amount: 808 267.67
  • Activity: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Ще бъде осигурена достъпна, качествено обзаведена/оборудвана и добре поддържана битова и околна среда. Обзавеждането в максимална степен ще възпроизвежда домашния бит и уют, като осигурява наличие на свободно жизнено пространство, съобразено с индивидуалните потребности на потенциалните потребители на социалните услуги, пространство за различни занимания и възможност за осъществяване на съвместни дейности. За общуване и поддържане на социални контакти ще се осигури подходящо обзаведено отделно помещение /дневна/. На настанените лица ще се осигури хранене в приятна и уютна атмосфера в обособено помещение за хранене /трапезария/. В двата центъра ще бъдат обособени спални помещения за максимум двама потребители, като те ще бъдат обзаведени с легла , гардероби и индивидуални шкафове. В спалните помещения ще бъдат монтирани системи за повикване, снабдени с леснодостъпен бутон. Предвижда се двете социални услуги да бъдат разположени на 4 етажа и да бъдат обезпечени с асансьор, предназначен за превоз на лица с увреждания. Обзавеждането на санитарните помещения е съобразено за хора с увреждания. За всяко едно от настанените лица ще бъдат осигурени здравна профилактика, здравни грижи и лечение, като за осъществяването им ще бъде оборудван здравен кабинет. За обезпечаване дейността на центровете и осъществяване на пряка работа с техните потребители ще бъдат оборудвани офис-помещения за специалистите, които ще бъдат ангажирани с предоставянето на двете нови услуги. Предвижда се двата центъра - Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и Център за грижа за лица с различни форми на деменция да функционират с общо ръководство и специализиран персонал. В тази връзка, планираните помещения и тяхното оборудване ще бъдат съобразени с броя ангажирани лица., Contracted Amount: 125 563.74 , Reported Amount: 140 093.27
  • Activity: Обособяване и благоустрояване на дворно пространство и осигуряване на достъп за хора с увреждания: Двете нови социални услуги ще се помещават на отделни етажи в обща сграда и ще бъдат обособени като самостоятелни със съответните специфични за всяка от тях дейности. Съществуващите вертикални комуникации – стълбища и асансьорни уредби, ще се запазят като общи части и обслужване на останалите части и етажи на корпусите. За обособяване зоната на двата центъра е допустимо да се предвиди частично технологично затваряне/изключване на някои асансьорни спирки, като комуникацията за останалите етажи и части от сградата се запази. Сградата, в която и към момента се предоставят социални услуги на различни потребители, се намира в приятна зелена зона в рамките на града. Районът около сградата е напълно подходящ за целевите групи - потребители на услугите лица, тъй като пространството позволява излизания, провеждане на разходки, общуване в природна среда. Съществуващия двор е голям и със значителна денивелация. Има изградени детски площадки и оформени зелени площи. Предвижда се за нуждите на двата центъра обособяване на дворно пространство от приблизително 300 кв. м. За осигуряване на архитектурна достъпност и за лица с физически увреждания, които ползват инвалидни колички, ще бъде изградена рампа за преодоляване на денивелацията. Благоустрояването ще включи ремонт и възстановяване на дворните настилки, презатревяване и поставяне на пейки и беседка., Contracted Amount: 32 980.23 , Reported Amount: 154 305.54
  • Activity: Информация и комуникация: Официални церемонии Организиране и провеждане на начална конференция, включително "Първа копка" и заключителна конференция, включително церемония за откриване на обекта с представители на заинтересованите страни, институции, местни медии и др., които ще се проведат при стартиране и при приключване на проекта. Те ще представят планираните цели, заложените дейности, включените целеви групи, очакваните резултати и съответно степента на тяхното постигне и удовлетвореността на участвалите лица. Пакет промоционални материали (тефтер, химикал, USB) С пакета промоционални материали, брандирани съответно с изискванията на програмата и схемата ще се постигне информиране на обществеността относно проекта – същността и целта му, източника на финансиране и предстоящото предоставяне на две нови социални услуги в общността. Билборд Ще бъде поставен временен билборд с големи размери (3х4 м), който след приключване на дейностите по проекта ще бъде заменен с постоянна обяснителна табела. Информационни стикери Върху закупеното оборудване и обзавеждане ще бъдат поставени информационни стикери. Публикации на сайта на Община Габрово Публикациите ще съдържат информация за проекта, за дейностите, за степента на тяхното изпълнение и за постигането на планираните цели., Contracted Amount: 8 565.00 , Reported Amount: 8 958.00
  • Activity: Управление на проекта: Дейността "Управление на проекта" има за цел да осигури своевременно и пълно осъществяване на предвидените проектни дейности, цялостно качествено изпълнение на проекта, ефективна работна организация при реализацията, необходимата отчетност и устойчивост на постигнатото. Дейността ще стартира със сформирането на Екип за управление /ЕУ/ и ще се изпълнява през целия период на реализация на интервенцията. ЕУ ще има ангажимента да управлява проекта в процеса на реализацията му и изпълни всички заложени дейности, като: спазва клаузите на Административния договор за безвъзмездна финансова помощ и всички изискванията, поставени от УО по отношение изпълнението, документирането и отчитането на проекта; спазва вътрешните правила и процедури за работа, разработени и приети от Община Габрово; организира провеждането и изпълнението на всички проектни дейности, съобразно планираното; оперативно ръководи изпълнението, като следи реализацията на планираните дейности да са изпълнени качествено и в срок; осъществява непрекъснат мониторинг и контрол на напредъка по изпълнението на проекта, в това число и върху работата на изпълнителите на договорените дейности. Екипът за управление на проекта включва ръководител, счетоводител и двама координатори, които ще бъдат подбрани на база образование и професионален опит, съобразно спецификата на проекта, предвидените за реализация проектни дейности, личните компетенции и опит в сходни инициативи. Дейността на екипа ще гарантира прозрачност на управлението, добрата отчетност, устойчивото и качествено изпълнение на проекта., Contracted Amount: 9 049.59 , Reported Amount: 9 305.02

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: KUBER-LAYT LtD, Contracted Amount*: 6 210.00 , Reported Amount**: 6 210.00
  • Contractor: Milka, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PANDA-PEN LTD, Contracted Amount*: 48 583.85 , Reported Amount**: 48 583.85
  • Contractor: SMART BUSINESS COMPANY, Contracted Amount*: 28 612.62 , Reported Amount**: 28 612.62
  • Contractor: Kida GROUP LTD, Contracted Amount*: 888 255.91 , Reported Amount**: 925 833.21
  • Contractor: Smart Soft Ltd., Contracted Amount*: 17 352.00 , Reported Amount**: 17 352.00
  • Contractor: RETEM LtD, Contracted Amount*: 2 900.00 , Reported Amount**: 2 900.00
  • Contractor: STANDARD LAMBADJIEV Ltd., Contracted Amount*: 4 068.00 , Reported Amount**: 2 748.00
  • Contractor: Tatiyana, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: HERALD, Contracted Amount*: 45 544.80 , Reported Amount**: 45 544.80
  • Contractor: Lucia, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Mariya, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: UZUNOV PROJECT EOOD, Contracted Amount*: 33 840.00 , Reported Amount**: 33 840.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of supported facilities of social infrastructure in the process of deinstitutionalization, Measure Unit: обекти, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00

Financial Information

Total Project cost 1 077 782.93 BGN
Grant 1 077 782.93 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 077 782.93 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 310.50 0.00 310.50 КУБЕР-ЛАЙТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 145.00 0.00 145.00 РЕТЕМ ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване, Estimated Amount: 125 563.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 „Корпусна и мека мебел“
    Contractor: HERALD
    Contract total funded value: 45 544.80
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 „Кухненско и санитарно оборудване и обзавеждане“
    Contractor: SMART BUSINESS COMPANY
    Contract total funded value: 22 697.54
  • Differentiated position 3: Обособена позиция № 3 „Медицинско оборудване и обзавеждане“
    Contractor: PANDA-PEN LTD
    Contract total funded value: 48 583.85
  • Differentiated position 4: Обособена позиция № 4 „Уреди за рехабилитация“
    Contractor: SMART BUSINESS COMPANY
    Contract total funded value: 5 915.08
  • Differentiated position 5: Обособена позиция № 5 „Телевизори и офис оборудване“.
    Contractor: Smart Soft Ltd.
    Contract total funded value: 17 352.00
Procedure 2 Subject to due process: Екип за управление, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Мария Дончева Стоева - ръководител проект
    Contractor: Mariya
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 2: Люция Тодорова Декова - Николова - координатор - архитект
    Contractor: Lucia
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 3: Милка Христова Проданова - координатор - социални дейности
    Contractor: Milka
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 4: Татяна Радкова Керемедчиева - Иванова - счетоводител проект
    Contractor: Tatiyana
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 3 Subject to due process: Извършване на СМР, Estimated Amount: 742 073.67
  • Differentiated position 1: Изпълнение на СМР за „Преустройство на сграда за социални дейности (част от корпус А и корпус В) за обособяване на Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване (ЦГВХНС) и на Център за грижа за лица с различна форма на деменция (ЦГЛФД), в УПИ I-173 от кв. 15 по плана на гр. Габрово - Борово-Велчевци“.
    Contractor: Kida GROUP LTD
    Contract total funded value: 888 255.91
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на инвестиционен проект във фаза "Работен проект", Estimated Amount: 13 750.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на инвестиционен проект във фаза "Работен проект"
    Contractor: UZUNOV PROJECT EOOD
    Contract total funded value: 16 500.00
Procedure 5 Subject to due process: Осигуряване на информация и комуникация , Estimated Amount: 9 000.00
  • Differentiated position 1: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 1 „Изпълнение на дейности за осигуряване на информация, публичност и визуализация по проект BG16RFOP001-5.002-0022 „Изграждане на среда, позволяваща предоставяне на качествени социални услуги за възрастни и хора с увреждания”;
    Contractor: STANDARD LAMBADJIEV Ltd.
    Contract total funded value: 4 068.00
  • Differentiated position 2: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 2 „Осигуряване на материали за информация, публичност и визуализация по проект BG16RFOP001-5.002-0022 „Изграждане на среда, позволяваща предоставяне на качествени социални услуги за възрастни и хора с увреждания”;
    Contractor: KUBER-LAYT LtD
    Contract total funded value: 6 210.00
Procedure 6 Subject to due process: Осигуряване на строителен надзор, Estimated Amount: 8 500.00
  • Differentiated position 1: Упражняване на строителен надзор за обект „Преустройство на сграда за социални дейности (част от корпус А и корпус В) за обособяване на Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване (ЦГВХНС) и на Център за грижа за лица с различна форма на деменция (ЦГЛФД), в УПИ I-173 от кв. 15 по плана на гр. Габрово - Борово-Велчевци
    Contractor: RETEM LtD
    Contract total funded value: 2 900.00
Procedure 7 Subject to due process: Упражняване на авторски надзор, Estimated Amount: 14 450.00
  • Differentiated position 1: Упражняване на авторски надзор за „Преустройство на сграда за социални дейности (част от корпус А и корпус В) за обособяване на Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване (цгвхнс) и на Център за грижа за лица с различна форма на деменция (цглфд), в УПИ I-173 от кв. 15 по плана на гр. Габрово - Борово-Велчевци“
    Contractor: UZUNOV PROJECT EOOD
    Contract total funded value: 17 340.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN