Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 415 TREES
Български

Programme: Cultural Entrepreneurship, Heritage and Cooperation

Planning region: All

Description

Shumen Municipality has a rich cultural and historical heritage. In 681, the First Bulgarian State was founded here.
The cultural institutions of the Shumen Municipality are presented through Stiliyan Chilingirov Regional Library, Vasil Drumev Drama and Puppet Theatre, State Symphony Orchestra and Elena Karamihailova Art Gallery. Out of the 9 museums on the territory of the municipality, the most important ones are the RHM of Shumen, the Madara NHAR, the Pliska NHAR, the Kabiyuk NHAR and the Shumen Fortress HAR.
Hundreds of thousands of cultural heritage specimens are stored in the funds of all the aforementioned museums, cultural institutions, community centres and temples on the territory of the municipality.
Unfortunately, this priceless wealth reaches very few people, and only in Bulgaria.
By implementing this project, we will achieve the following:
-digitization of 30,000 cultural values, which are part of the rich movable tangible cultural heritage of the Shumen Municipality. The digitization will contribute to a greater participation of the Bulgarian cultural heritage in the pan-European context of cultural exchange, as well as to ensuring its protection and preservation for future generations;
-By creating a “digital lab” we will acquire the necessary capacity, material and technical base and knowledge to conduct comprehensive programmes for digitization of the movable cultural heritage;
-Creating an open online platform will breathe new life into cultural heritage and allow the general public to become acquainted with cultural heritage sites – including the heritage of ethnic minorities;
-Promoting it through a “Digital Exhibition” will allow for wide access and attraction of an audience for the use of the digital content by the general public, education and the scientific community;
-Building a partnership with similar structures from the donor countries, exchanging expertise and good practices in the process of digitization of cultural heritage.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Дейността за организация и управление на проекта има за цел да обезпечи ефективното му изпълнение, като се ангажира да осигури постоянен контрол и координация в хода на неговото реализиране. Цялостната грижа за изпълнението на проекта ще поеме екипът на проекта, който включва: Ръководител на проекта, Координатор, Финансист/счетоводител и Tехнически сътрудник. Всеки член на екипа има конкретни разписани ангажименти. За качественото изпълнение на проекта, екипът поема следните задължения и отговорности: 1. Ръководител екип - 1 брой. Ръководи цялостното изпълнение на планираните дейности съгласно план-графика и работата на екипа на проекта. Следи за целесъобразното, законосъобразното, административното, техническото и финансовото изпълнение на проекта. Координира отношенията с другите членове на екипа, ангажирани с изпълнението на отделни дейности. Следи за изпълнение на задълженията на членовете на екипа и координира изготвянето на отчети по проекта. Осъществява официалната комуникация с представители на Програмата. Извършва текущо ежемесечно отчитане на изпълнението на проекта на всеки етап от реализирането му . Проверява комуникацията с Управляващия орган. Води архив на документацията. Следи за извършването и провеждане на процедури по реда на ЗОП за доставки и услуги. 2. Координатор по проекта – 1 брой. Осъществява връзката между членовете на екипа по управление и администрацията на бенефициента. Събира първичната информация за дейността на експертите и етапите в процеса по дигитализация. Следи за спазването на сроковете при изпълнението на дейностите и провеждането на процедурите по доставките. Изпраща запитвания, получава оферти, участва в разглеждане и оценяване на офертите. 3.Финансист/счетоводител - 1 брой. Води изрядна финансова отчетност и документация на разходите по проекта. Осъществява контрол върху финансовите операции като следи за целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата по проекта. Осъществява контрол по разходването на средствата, съгласно утвърдения бюджет на проекта. Съхранява счетоводните документи. Води аналитично счетоводство по проекта, изготвя финансови отчети и необходими финансово-счетоводни справки. 4. Технически сътрудник - 1 брой. Отговаря за кореспонденцията с Управляващия орган, екипа по управление, партньорите и доставчиците. Поддържа досието на проекта. Води протоколи от работните срещи в процеса по изпълнение на дейностите по проекта. Следи за медийните и публичните изяви по проекта и съответствието им с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Отговаря за регулярното представяне на информация за изпълнението на проекта в електронните и печатните медии. Извършва периодично архивиране на информацията и документацията по проекта. За администрирането на проекта не се нуждаем от отделно помещение или компютърна и периферна техника. Залагаме разходи единствено за възнаграждение на екипа по управление Заложили сме следните суми за възнграждение с включени проценти за осигуровки и данък: Ръководител екип - 977,92 лева в продължеие на 24 месеца - 23469,96 лева Координатор по проекта - 782,33 лева в продължеие на 24 месеца - 18775,97 лева Финансист/счетоводител - 586,75 лева в продължеие на 24 месеца - 14081,98 лева Технически сътрудник - 488,95 лева в продължеие на 24 месеца - 11 734,98 лева Общата сума за организация и управление на проекта е 68062,89 лева. 68 062.89 68 037.25
Споделяне на добри практики и експертен опит от партньора от Лихтенщайн - страна донор: Дейността се изпълнява самостоятелно от Партньор Capital Youth Association (CYA) Тази организация има регистрация в Лихтенщайн - страна-донор по тази програма. В резултат на малкия си размер Лихтенщайн е силно засегнат от външни културни влияния, най-вече онези, произхождащи от южните райони на немскоговоряща Европа, включително Австрия, Баден-Вюртемберг, Бавария, Швейцария и по-специално Тирол и Форарлберг. „Историческото общество на Княжество Лихтенщайн“ играе важна роля за запазването на културата и историята на страната. Най-големият музей е Kunstmuseum Лихтенщайн, международен музей на модерното и съвременно изкуство с ценна международна художествена колекция и националната колекция на изкуството на Лихтенщайн. Другият важен музей е Национален музей на Лихтенщайн (Liechtensteinisches Landesmuseum), който показва постоянна изложба за културната и естествена история на Лихтенщайн, както и специални изложби. Има и музей на печати, ски музей и 500-годишен музей на селския начин на живот. Държавната библиотека на Лихтенщайн има легален депозит за всички книги, издадени в страната. Най-известните исторически обекти са Замъкът Вадуц, Замъкът Гутенберг, Червената къща и руините на Шеленберг. Частната художествена колекция на принца на Лихтенщайн е една от водещите частни колекции в света и е показана в Музей на Лихтенщайн във Виена. Неправителствената организация има обща цел - да насърчава иновациите в областта на младежта, образованието и културата. Част от специфичните цели на CYA е изпълнението на действия за опазване на културното наследство. Партньорството с тази организация ще ни помогне в две основни направления: 1. Техни експерти ще направят проучване и анализ как се извършва дигитализирането на обекти на културното наследство в институции от страната донор Лихтенщайн, както и в съседните на нея държави. Ще ни предоставят информация относно използването на технически средства в процеса по дигитализиране, използваните метаданни, начина на представяне и осигуряване на достъп до дигитализираното съдържание. 2. Ще се възползваме от опита, който притежава организацията в сферата на работата с младите хора и използването на интернет платформите за споделяне и разпространение на информация - Tik-Tok, YouTube, Instagram, Twitter, Snapchat и Facebook. Дигитализираните обекти на културното наследство ще бъдат достъпни през отворена онлайн платформа, а младите хора са тези, които използват най-често интернет в ежедневието си и същевременно рядко посещяват културни институции. За тази съществена част от целевата група трябва да имаме специфичен подход при провеждането на информационна кампания и точно тук е ролята на партньора, който ще ни помогне с тази дейност. Двама експерти от страна на партньора ще направят проучване и ще изготвят доклад с добри практики и препоръки относно процеса по дигитализация и разпространението на информацията към младите хора, като обхване следните аспекти:  ефективен процес на дигитализация и управление на дигитализирани обекти на културното наследство;  ефективен процес за подготовка, създаване, администриране на метаданните с информация за дигитализираните артефакти;  ефективен процес по миграция на метаданните – част от съществуващите регистри в цифров формат;  съхранение на дигитализираните обекти на културно наследство;  ефективен процес по популяризиране на дигитализираното съдържание. Заложили сме всеки от експертите да бъде ангажиран в рамките на 80 часа и да получи възнаграждение за това в размер на 6258,66 лева. Общият разход за възнаграждения по тази дейност е 12517,32 лева. - 160 ч. х 78,23лв. Сумата и часовата ставка е съобразена със стандартите за експертно възнаграждение в Лихтенщайн. 12 517.32 12 517.31
Създаване на дигитална лаборатория: В културните институции на община Шумен наличното техническо оборудване е остаряло и амортизирано. В Регионална библиотека “Стилиян Чилингиров” по Проект „Опазване на исторически документи” през 2006г. е създадено „Дигитално студио“. Техниката отдавна е амортизирана и специалистите спешно се нуждаят от съвременно и професионално оборудване за дигитализиране на книги и документи. Дигиталното студио ще се надгради като закупим по проекта специализиран скенер за книги А2. Техниката ще включва всички необходими инструменти и специализиран софтуер за сканиране на разнообразни по формат и тегло издания, като особено внимание и прецизност се осигурява за обработка на старопечатни книги. Стойността му е 81898,43 лева. Ще бъде закупен преносим компютър с висока производителност, който ще се използва в процеса по обработка на сканираните печатни материали. Ще притежава качествен екран и мощен графичен ускорител, за да може да се оптимизира процесът по обработка. Цената на компютъра е 3802,13 лева Регионалният исторически музей (РИМ) Шумен притежава голяма колекция от движимо материално културното наследство. Разнообразието от различни по вид артефакти предполага и закупуването на различна техника за дигитализиране. Към момента музеят разполага само с фотографско оборудване нисък клас. В РИМ ще изградим „дигитална лаборатория“, включваща следната техника: - специализиран скенер за книги А2, аналогичен на предвидения за Регионална библиотека, с цена от 81898,43 лева. - 3D лазерен скенер за дигитализиране на триизмерни обекти на музейни предмети и артефакти с размери до 1 метър. Скенерът е ръчен, с компактни размери и автономна работа и позволява създаването на тризмерни модели на обектите. Тези модели в последствие могат да се използват за професионални анализи, създаване на добавена и виртуална реалност. Техниката ще бъде в комплект със специализиран софтуер за сканиране и обработка / 67619,00лева/ и въртяща се платформа за обектите на заснемане/ 1930,00 лева/ и обща цена от 69549,00 лева. - DSLR фотоапарат със сменяем обектив в комплект с обектив за макро заснемане. Фотографското оборудване ще бъде от среден професионален клас. Ще се използва за заснемане на картини, носии и обекти, които не са подходящи за 3D дигитализиране. Цената на техниката е 3875,15 лева - Преносим компютър с върхова производителност, който ще се използва в процеса по 3D дигитализирането основно за обработка на изображенията. Ще притежава качествен екран и мощен графичен ускорител, за да може да да се справя с по-големи файлове. Цената на компютъра е 7999,35 лева - Дисков сторидж(NAS) за съхранение на голям обем от цифровизирана информация. Това е специализиран компютър за съхранение и архивиране на дигитализираното съдържание. Той ще е достъпен от всички работещи по дигитализацията посредством локална мрежа. Закупуването му ще гарантира запазването на информацията и труда на екипите в рамките на проекта. Стойността му е 2941,63 лева. Художествена галерия „Елена Карамихайлова“ съхранява колекции от картини, пластики и миниатюри. От галерията разполагат с фотоапарат нисък клас, който не може да обезпечи качественото заснемане на обектите. За процеса по дигитализация за тях ще закупим DSLR фотоапарат със сменяем обектив в комплект с обектив за заснемане от близки разстояния. Фотографското оборудване ще бъде от среден професионален клас. Ще се използва за заснемане на всички налични в галерията обекти. За качествено заснемане в закрити помещения при максимално запазване на реалните цветове ще закупим и специализирани осветотелни тела. Цената на техниката е 6717,36 лева. Ще бъде закупен преносим компютър с висока производителност, който ще се използва в процеса по обработка на заснетите материали. Ще притежава качествен екран и мощен графичен ускорител, за да може да се оптимизира процесът по обработка. Цената на компютъра е 3802,13 лева. Общата сума за закупуване на необходимата техника е 262 483.57 лева 266 483.24 232 109.05
Изграждане на кадрови капацитет чрез обучение на експертен персонал: Предвидената за доставка по проекта техника за дигитализиране на печатни издания и за 3D лазерно сканиране е последно поколение и изисква специализирани знания за работа с нея. Фирмите доставчици предоставят ръководства и видео материали за експлоатация от сайтовете на производителите, но това не е достатъчно за постигането на достатъчно високо ниво за опериране с техниката. Необходимо е провеждането на обучение за работа с техниката с насоченост към практическото използване на оборудването. Това значително би подобрило качеството на извършваната дигитализация и би съкратило времето за обработка на единица обект. Обучението ще се проведе с цел повишаване на професионалните компетентности и умения на експертния състав, който участва в дигитализацията на движимото материално културното наследство на община Шумен. Ефективният процес на дигитализация на културното наследство изисква от експертите , назначени по трудов договори, да са запознати с функционалните възможности на новозакупената техника, правилата за ефективна и безопасна работа и управлението на дигитализираните обекти на културното наследство. Паралелно с дигитализирането върви и необходимостта от създаване на ефективен процес за подготовка, създаване и администриране на метаданните за дигитализираните обекти, за да е завършен цикълът по представяне в дигитален вид на всеки елемент на културното наследство. Обучението ще включва следните теми: 1. Ефективен процес на дигитализация и управление на дигитализирани обекти на културното наследство; Работа с доставената нова техника. 2. Ефективен процес за подготовка, създаване, администриране на метаданните с информация за дигитализираните артефакти. Обучението ще бъде възложено на външна организация, която ще поеме ангажимента да осигури квалифицирани по темата преподаватели. Разходите за провеждане на двудневно обучение на 9 човека, ангажирани с процеса по дигитализация възлизат на 2393,94 лева. В цената на обучението е включен хонорар на обучителите, командировъчни, два обяда и една вечеря за участниците и две кафе-паузи. В края на обучението всеки участник получава сертификат за проведено обучение. 2 393.94 11 191.63
Дигитализация за първи път на елементи на културно движимо наследство: Поставили сме си високата цел да дигитализираме 30 000 броя културни ценности, които са част от богатото движимо материално културно наследство на община Шумен. Дигитализирането ще допринесе българското културно наследство да постигне по-голямо участие в общоевропейския контекст на културен обмен, както и да осигурим неговата защита и съхранение за бъдещите поколения. В състава на Регионалния исторически музей (РИМ) Шумен влизат 9 музея, включително НИАР “Мадара”, НИАР “Плиска”, НИАР „Кабиюк“, ИАР “Шуменска крепост”. Музейната мрежа се допълва от четири мемориални къщи музеи - “Панайот Волов”, “Добри Войников”, “Лайош Кошут” и “Панчо Владигеров“. РИМ Шумен притежава едни от най-големите и най-стойностни колекции в страната, в това число колекции киноафиши, християнско изкуство, старопечатни книги, филигран, медникарство, пощенски картички, монети, печати, пафти, традиционно облекло, етнографски колекции, хладно оръжие, огнестрелно оръжие, икони, църковна утвар и др. Музеят има библиотека с над 25 000 единици научна литература и периодични издания, реставрационно-консервационни ателиета и фотолаборатория. Общият брой на съхраняваните обекти в РИМ Шумен е над 165 000 единици. Могат да бъдат дигитализирани книжните фондове на РБ „Стилиян Чилингиров“, която има над 765 000 библиотечни единици, включително ценни старопечатни книги и редки издания; НЧ „Добри Войников 1856“ и НЧ „Напредък 1869“. Художествена галерия “Елена Карамихайлова“ съхранява над 800 произведения на изкуството - картини, графики, щампи, скулптури и пластики. Планирали сме да извършим дигитализация в рамките на проекта на следното движимо културно наследство: -8500 бр. старопечатни издания, редки вестници и списания; Източник - РБ „Стилиян Чилингиров“, РИМ Шумен, НЧ „Добри Войников 1856“ и НЧ „Напредък 1869“ Метод- използване на 2бр. специализиран скенер за книги А2 Екип - РБ „Стилиян Чилингиров“ - 2 експерти, назначени на 4 часа и 1 експерт, назначен на 8 часа. - РИМ Шумен - 2 експерти, назначени на 4 часа. -7500 бр. стари фотографии; Източник - РИМ Шумен Метод- използване на 1бр. специализиран скенер за книги А2 Екип - РИМ Шумен - 2 експерти, назначени на 4 часа. -500 бр. художествени произведения; Източник - Художествена галерия “Елена Карамихайлова“ Метод- използване на фотографско оборудване Екип - Художествена галерия “Елена Карамихайлова“ - 1 експерт, назначен на 4 часа. - 13 000 бр. двуизмерни предмети от колекциите на музеите, включително предмето от културното наследство на малцинствата /ювелирни изделия, облекла и носии, снимки и др . /, като за турско малцинство са 952 единици, ромско - 167 единици, арменско - 106 единици и еврейско - 128 единици. Източник - РИМ Шумен, мемориални къщи музеи - “Панайот Волов”, “Добри Войников”, “Лайош Кошут” и “Панчо Владигеров“ Метод- използване на фотографско оборудване Екип - РИМ Шумен - 3 експерти, назначени на 4 часа и 2 експерти на 8 часа -500 бр. триизмерни предмета и артефакти; Източник - РИМ Шумен Метод- използване на 3D лазерно сканиране Екип - РИМ Шумен - 3 експерти, назначени на 8 часа. Общият брой обекти на културното наследство, които ще бъдат дигитализирани е 30 000 единици. Общият брой експерти, които ще бъдат ангажирани с процеса по дигитализация, е 14 човека. Разходите за възнаграждение за тези експерти са както следва: Назначени на 4 часа експерти 8 човека с разходи за възнаграждение от 713,88 лева за месец в продължение на 20 месеца - общо 114220,47 лева Назначен на 8 часа 1 човек с разходи за възнаграждение от 1427,76 лева за месец в продължение на 20 месеца - общо 28555,12 лева Назначени на трудов договор 5 човека с разходи за възнаграждение от 977,92 лева за месец в продължение на 20 месеца - общо 97791,5 лева Обща сума- 240567,09 лева Големият обем от работа по дигитализацията не може да бъде извършена от наличните служители в институциите. Ограниченията в щатните бройки налагат назначенията на част от експертите на трудов договор. 240 567.09 271 653.34
Създаване на отворена онлайн платформa за осигуряване на достъп до дигитализираното съдържание: В рамките на проекта ще създадем отворена онлайн платформа, включително за обмен на знания и умения и др., с потенциал за включване в международни агрегатори и доставчици на данни за културно наследство с цел подобряване на достъпа за използване от широката общественост, образованието, научните среди и творческите индустрии. Целта на създаването на тази платформа е да можем на финален етап на проекта да представим всичките 30 000 дигитализирани културни ценности по достъпен начин за разглеждане от широката общественост. Структура: 1. Информация за проекта Тук ще се съдържа текст, снимки и кратки клипове за изпълнението на проекта 2. Исторически данни Тук ще представим историята, касаеща нашия регион – текст и снимки 3. Културните институции в община Шумен Описание на културните институции – музеи, читалища, театър, библиотека и художествена галерия 4. Партньори Тук ще има информация – текст и снимки – за партньорите по проекта и ще се предвиди възможност за добавяне на нови партньори - културни институции. 5. Галерия Това ще бъде основният раздел от платформата. Тук ще се разглеждат дигитализираните културни обекти. За всеки обект ще имаме по максимум 4 снимки и текст – метаданни. Снимките ще бъдат с по-ниска резолюция, за да не стане тежка и тромава за използване платформата. Единствено определени брой обекти /500/ще могат да се разглеждат във формат 360 градуса. Информацията ще се достъпва по три начина: - През дървовидна структура на обектите. Всички дигитализирани обекти ще бъдат разпределени в категории и подкатегории. Например категория „Книги“, подкатегории „Научни“, нова подкатегория „Старопечатни“ и т.н. - При избор на институция. Например „Регионална библиотека „Стилиян Чилингиров”“ – раздели „книги“, „списания“, „вестници“ и т.н. Разпределението в категории и подкатегории ще бъде аналогично на основната дървовидна структура. - С използване на търсачка. Търсенето ще става на база на заложените метаданни при описанието на всеки обект. 6. Модул образование На този етап ще включим степен "Висше образование", като ще има възможност да се добави и "Средно образование". Ще включва раздели „История“, „Археология", "Българска филология“ и др. Ще има подкатегории по образователна степен – първи, втори, трети и т.н. курс. Обектите ще се разпределят по категории от експерти на Партньора ШУ "Епископ Константин Преславски". Ще има възможност за търсене в раздела. 7. Контакти Раздел с контакти и информация за работно време на всички културни институции в общината и партньорите. 8. Новини Ще има възможност за качване на информация под формата на новини – текст и снимки. 9.Администраторска част Администраторът ще може да дава права за достъп и на други администратори на по-ниско ниво – например администратор от галерията да може да редактира и добавя информация и обекти само в раздела, касаещ галерията. Единствено основният администратор да може да извършва редакции: -добавяне на нови категории -добавяне на нови културни институции -промяна в текстове и обща информация -други Ще се извеждат статистики за брой посетители, най-разглеждани обекти и др. Платформата трябва да отговаря на следните изисквания: Да бъде отворена – да могат да се добавят нови културни институции с набор от дигитализирани обекти. Да може да обслужва голям брой дигитализирани обекти – стартираме с 30 000. Да се направят връзки с фейсбук профил и други социални медии. Да има възможност за добавяне на рекламни банери . Да е направена SEO оптимизация. Сумата за изработка на онлайн платформа - 53980,91 лева 63 368.89 62 753.82
Интеграция на дигитализираното съдържание с образователни програми: Дейността се изпълнява самостоятелно от Партньора ШУ „Епископ Константин Преславски“ Един от най-важните ефекти от дигитализирането на над 30 000 обекта на движимото материално културното наследство и публикуването им в интернет пространството е възможността голям кръг от хора лесно да могат да достигнат до това ценно културно и историческо съдържание. Именно в този процес по „Интеграция на дигитализираното съдържание с образователни програми“ е голямата роля на Партньора в Проекта - ШУ „Епископ Константин Преславски“. Дигитализираните 30 000 елемента на културното наследство на община Шумен, съхранявани до сега в хранилищата на Регионална библиотека „Стилиян Чилингиров“, Регионален исторически музей Шумен, Художествена галерия Елена Карамихайлова”, най-старите читалища „Добри Войников 1856“ и „Напредък 1869“, ще станат достъпни за преподаватели, студенти, ученици, научни и културни дейци, администрация, туристически бранш, общественост, представители на различните малцинства, включително роми. Връзката на представеното в достъпен вид дигитализирано движимо материално културно наследство на община Шумен и изучаваното учебно съдържание от студентите от Партньора- ШУ „Епископ Константин Преславски“ ще бъде реализирана чрез препратки в отворената онлайн платформа между различните елементи на културното наследство и съответната специалност и курс на обучение. Дигитализираните старопечатни издания се използват от много преподаватели, студенти, изследователи от страната и чужбина, чиито научни интереси са свързани конкретно с проучвания на историята, както на българския, така и на славянските езици. Работата с подобен тип издания се затруднява от факта, че те имат специален режим на съхраняване. Изискват се специални условия за температура, влажност и обработка на страниците и подвързиите - в противен случай могат да бъдат увредени или унищожени. Затова непрекъснатото боравене с оригиналите създава проблеми и се налага ограничаване на достъпа до тях. Това предполага изработването на копия, подготовката на които изисква специална техника, създаваща възможност за тяхното репродуциране. Старопечатните и художествени издания, богатото историческо и археологическо наследство от различните епохи, снимков материал, различни ценни колекции, 3D представени археологически предмети и артефакти, културното наследство на малцинствата от Шуменска община и художествените творби могат да бъдат ценен помощник в учебния процес за преподаватели и студенти в следните специалности /част от учебната програма на ШУ/: Археология Българистика и медии Българска филология Журналистика и реклама История История и Теология; От магистърски програми: Археология Културно-историческо наследство и туризъм Краезнание Лингвистика и библиотечно-информационни дейности Фотография и реклама Журналистика История на Югоизточна Европа Балканистика Езиково обслужване на туризма и бизнеса; В докторски програми: Методика на обучението по български език Методика на обучението по литература Методика на обучението по история Методика на обучението по чужд език (руски език) Български език Общо и сравнително езикознание Тюркски езици (турски език) Археология История на България Нова и най-нова обща история Журналистика; Трима експерти от страна на Партньора ШУ „Епископ Константин Преславски“ ще направят оценка и анализ на дигитализираното културното наследство на община Шумен и ще извършат категоризация на отделните обекти според учебното съдържание. Двама експерти в рамките на 3 месеца ще бъдат ангажирани по 4 часа на ден с изпълнението на тази дейност и ще получат възнаграждение в размер на 10561,48 лева - 2х3 х 1760,25 лева Един експерт в рамките на 2 месеца ще бъде ангажиран по 4 часа на ден с изпълнението на тази дейност и ще получи възнаграждение в размер на 3520,49 лева - 2 х 1760,25 лева Обща сума за възнаграждение на експертите - 14081,97 лева 14 081.97 5 280.74
Реализация на „дигитална изложба“: Целта на "дигиталната изложба" е да представи дигитализираното съдържание на движимото материално културно наследство на културните институции в община Шумен и Партньорите - с ШУ „Епископ Константин Преславски“ и Capital Youth Association (CYA) e.V. от Лихтенщайн, като се осигури безплатен достъп до съдържанието му. Популяризирането на движимото материално културно наследство на община Шумен и Партньорите чрез „Дигитална изложба“ ще даде възможност да се създаде открит достъп и привличане на публика за използване на дигиталното съдържание от широката общественост, образованието, научните среди, творческите индустрии; за обмен на знания и умения, включително и интеграция с учебното съдържание. Представянето в интернет ще даде възможност за достъп на най-широк кръг наши и чужди специалисти, както и на всички, които се интересуват от българската култура, до редки и ценни старопечатни издания, които са оригинални и недостъпни за медиавистите от целия свят. Представените в отворената онлайн платформа 30 000 елемента на движимото културно наследство на община Шумен дават възможност с тях да работят множество студенти, магистри, докторанти, учители, които желаят да подобрят квалификацията си. Дигитализираното съдържание създава възможност за ползването им от дистанция и обучаващите се в дистанционна форма ще бъдат сериозно улеснени в самостоятелната си подготовка. Улеснение в тази насока ще имат и хората с увреждания, които ще могат да ползват тази ценна придобивка. „Дигиталната изложба“ ще бъде реализирана съвместно от Община Шумен и Партньорите- ШУ „Епископ Константин Преславски“ и Capital Youth Association (CYA) e.V. от Лихтенщайн. Както присъствено, така и онлайн. Онлайн присъствието на хора, които не могат да участват лично може да се осъществи чрез платформите Zoom или Google Meet. Събитието ще бъде излъчено на живо чрез Фейсбук. По този начин виртуалните участници ще могат да следят по-пълноценно представянето на платформата. Екипът за управление на Проекта ще представи пред участниците в събитието целите, дейностите и резултатите от Проекта. Ще бъде демонстрирано съдъжанието на отворената онлайн платформа и достъпът до нея. Ще се демонстрира връзката между дигитализираното съдържание и потребностите на учебния процес на различните специалности от ШУ „Епископ Константин Преславски“. Партньорът от Лихтенщайн ще ни запознае с опита и добрите практики, които се използват за дигитализация на културното наследство и връзката с образованието. След представяне на елементи на културното наследство на малцинствата ще включим изказване на проф. д.н. Христо Кючуков - професор по интеркултурно образование и психолингвистика към Силезийския университет, в гр. Катовице, Полша, известен езиковед и изследовател на ромския етнос, за да сподели какви други обекти на движимото материално културно наследство на ромите е изследвал и събрал. Виртуалните участници ще могат да пишат и в чата към живото излъчване във Фейсбук, както и да се включват в дискусията чрез конферентната връзка на Zoom или Google Meet. За популяризиране на онлайн платформата не само сред участниците в събитието, но и сред гражданите сме предвидили директни излъчвания, кратък клип за резултатите от Проекта, който да се излъчи в ТВ Шумен, присъствие на медии, раздаване на информационни печатни материали. Работата по подготовка на компютърно и техническо обезпечаване при онлайн представяне на дигитализираното съдържание е ангажимент на експерт от ШУ „Епископ Константин Преславски“ , който ще подготви и осигури платформа за онлайн среща, в която ще могат едновременно реално присъстващите в залата и присъстващите онлайн да следят информацията както от отворената онлайн платформа, така и изказванията и споделените екрани на Партньора от Capital Youth Association (CYA) e.V. от Лихтенщайн. Разходите за възнаграждението на този експерт ще бъдат 1760,25 лева. 1 760.25 1 760.25
Информиране и публичност: В съответствие с изискванията на Ръководството за комуникация и дизайн на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм 2014-2021 г. ще предприемем следните мерки за осъществяването на информираност и публичност за получената подкрепа: -На Интернет сайта на Общината ще създадем специален раздел, където ще публикуваме кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като откроим получената финансова помощ. Там ще се публикува актуална информация за текущото изпълнение на дейностите по проекта и за темповете по дигитализация на културното наследство. -Изработване на 2 бр. постоянна обяснителна табели с цел информиране на участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и страните донори. Табелите ще съдържа информация за проекта /всички задължителни реквизити за публичност и визуализация/ и ще бъдат поставени при бенефициента и при партньора по проекта ШУ „Епископ Константин Преславски“. Общата сума за изработка на двете табели е 375,52 лева - 2бр.х187,76лв. -Всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще съдържа информация за името на проекта и безвъзмездната помощ, получена като финансиране по програмата. -Изработване на печатни материали с информация за проекта - ще съдържат целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, както и информация за вида и обхвата на дигитализираното културно наследство. Материалите ще бъдат разпространявани на широко достъпни обществени места – община Шумен, Регионална библиотека “Ст. Чилингиров”, Художествена галерия “Елена Карамихайлова“, РИМ Шумен, НИАР “Мадара”, НИАР “Плиска”, НИАР „Кабиюк“и ИАР “Шуменска крепост” и всички читалища. Общата сума за изработка на печатните материали е 7 512,34лева - 3300бр. х 2,2766 лева. Ще бъдат проведени две пресконференции: - Първата ще бъде откриваща и ще се проведе още в рамките на първия месец от изпълнението на проекта. На тази конференция ще присъстват представители на всички културни институции в община Шумен, преподаватели от ШУ „Епископ Константин Преславски“ и студенти. Целта е да бъдат запознати всички участници и заинтересовани страни с проекта - целите, дейностите, очакваните резултати, както и ролята на Европейския съюз и страните донори. На този форум ще бъдат поканени и представители на различни медии, за да постигнем по-голямо информационно покритие и да предизвикаме по-голям обществен интерес. - Втората пресконференция ще бъде закриваща и ще се проведе в рамките на последния месец от изпълнението на проекта. На тази конференция освен пряко ангажираните с проекта представители на бенефициента и партньора ще бъдат поканени хора от етническите малцинства от региона - евреи, арменци, турци и роми. Целта е да бъдат запознати всички участници и заинтересовани страни с постигнатите резултати по проекта. Под формата на дискусия ще се направи равносметка от изпълнението на проекта, ще се формират препоръки и насоки за бъдещо надграждане на дейностите и ще се изведат мерки за постигане на устойчивост на резултатите. - Заснет материал от провеждането на двете пресконференции ще бъде излъчен 20 пъти по телевизия "Шумен", като разходите за излъчването са 4787,87 лева - 20бр. х 239,39 лв. Ще изработим един 1бр. стоящ банер с размери 200/80см., съдържащ информация за проекта и всички задължителни реквизити за публичност и визуализация. Този банер ще бъде поставян на видно място при провеждането на всички публични мероприятия по проекта. Очаквана стойност за изработка на банера е 258,17 лева - За нуждите на планираната дигитална изложба ще бъде заснет рекламен клип с планирана стойност 1408,2 лева - За същото събитие ще се подготвят информационни плакати на стойност 352,05 лева - 50бр. х 7,04 лв. - Ще бъдат създадени три рекламни банера за сайтовете на участниците в проекта. Сумата за изработването им е 281,64 лева - 3бр. х 93,88лв. Общата сума за информиране и публичност с 14 975,77 лв. 14 975.77 9 604.16

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).