Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-0986-C01
Project Name Improving production capacity in "Kirkovo" Ltd.
Beneficiary 818021746 Kirkovo ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.02.2016
Start Date 09.02.2016
End Date 31.03.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Кърджали, Кирково, с.Кирково

Description

Brief description
Проектът има за цел повишаване на конкурентоспособността и производствения капацитет на "Кирково" ООД и увеличаване на потенциала за експорт, в резултат на което ще се постигне подобряване на пазарното присъствие на българските МСП. 
Към настоящия момент компанията е достигнала пълна натовареност на производствените си мощности и няма възможност да приема поръчки за производство на нови и по-големи изделия, както и да увеличи капацитета на текущото си производство. Успешното реализиране на проекта ще даде възможност за внедряване на технологии за оптимизиране и подобряване на производствените и технологични процеси, постигане на по-висока производителност, намаляване на производствените разходи и оптимизиране на производствената верига. 
Основната проектна дейност е насочена към доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на модерни технологии и оборудване за производство на нови продукти с високо качество и съответстващи на европейските норми и изисквания. Като резултат от нея ще се увеличи потенциала за производство и износ на продукти с висока добавена стойност и ще се осигури развитието на конкурентно, ефикасно и ефективно производство, гарантиращо устойчивост и добър икономически ефект за предприятието и увеличаване на трудовата заетост. Чрез внедрените нови технологии ще се постигне и подобряване на ресурсната ефективност, повишен производствен капацитет и качество на продуктите, добри системи за управление и за прилагане на нови бизнес модели и практики.
Чрез успешното изпълнение на проекта ще се постигне целта на процедурата, а именно: „Капацитет за растеж на МСП и засилване на експортния потенциал на българските МСП".
Activities
  • Activity: Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на инсталация за производство на кислород - 1 бр., крайцваща машина - 1 бр., струг за едрогабаритни детайли - 1 бр., универсална машина - 6 бр., хоризонтален обработващ център - 1 бр. и автоматичен прътоподаващ магазин - 6 бр.): Дейността цели реализиране на инвестиции, които ще доведат до разширяване на капацитета на компанията. Чрез нейното реализиране се предвижда - закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на: инсталация за производство на кислород - 1 бр., крайцваща машина - 1 бр., струг за едрогабаритни детайли - 1 бр., универсална машина - 6 бр., хоризонтален обработващ център - 1 бр. и автоматичен прътоподаващ магазин - 6 бр. Заложените по проекта ДМА са цялостни системи и посредством тяхната работа ще се осигури непрекъснатост и автоматизация на процеса на производството на хидравлични и пневматични елементи, което ще гарантира тяхното качество, енергийна и ресурсна ефективност, както и ще подобри условията на труд в компанията. Дейността включва закупуване на машини, които са асамблирани с напълно съвместими инструменти, което дава възможност производственият процес да бъде синхронизиран и напълно автоматизиран, като се елиминират рисковете от несъвместимост на отделните части. Посредством поетапната работата на всички от посочените машини, програмният принцип на работа се базира на диалогов режим между множеството възможностти за операции на продукта (системата за управление) и изискванията на технолога-програмист при конфигуриране на определен детайл, съобразно технологичните му и конструктивни особености и изисквания. Новите машини са базирани на подобрен дизайн и конструкция за по-висока стабилност и производителност. Сред отличителните им характеристики са надеждност при предаване на задвижването, включително линейни направляващи с ролкови танкети, предавателни механизми, базирани на технология с ролки и ексцентрик, нова конструкция на шпинделите и задвижванията, температурна стабилност, подобрена ергономичност и обслужване, нови системи за управление и др. Чрез закупуване на планираните машини ще се постигне автоматизиране и намаляване на грешките при производствения процес, ще се даде възможност за по-голяма гъвкавост при употребата на материалите и ще се намали времето, необходимо за пренастройка за осъществяването на различните етапи от производството. Благодарение на въвеждането им в технологичния процес ще се намали до минимум ръчния труд и ще се елиминира риска от инциденти. Закупуването и въвеждането в експлоатация на оборудването ще доведе до повишаване на производствения капацитет и гарантирано качество на произведените хидравлични и пневматични елементи, както и до разширяване на продуктовата гама с нови видове изделия. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно действащото към момента законодателство /от 1-ви до 3-ти месец/; 2. Сключване на договор с избрания изпълнител /от 3-ти до 4-ти месец/; 3. Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателен протокол /от 5-ти до 14-ти месец/; 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването. Подписване на финален приемо-предавателен протокол /14 месец/. След доставката и въвеждането в експлоатация на заложеното за закупуване оборудване то ще бъде визуализирано със стикери. Средствата за визуализация - стикерите и табела по проекта ще бъдат изготвени в съотвестствие с правилата за визуализация с цел осигуряване на необходимата публичност и визуализация на финансирането по линия на Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. Управлението на дейността ще се извърши от екипа по проекта., Contracted Amount: 1 648 600.30 , Reported Amount: 1 559 529.63
  • Activity: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване на инсталация за производство на кислород - 1 бр., крайцваща машина - 1 бр., струг за едрогабаритни детайли - 1 бр., универсална машина - 6 бр., хоризонтален обработващ център - 1 бр. и автоматичен прътоподаващ магазин - 6 бр.): Дейността цели реализиране на инвестиции, които ще доведат до подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствените процеси. Чрез нейното реализиране се предвижда - закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на: инсталация за производство на кислород - 1 бр., крайцваща машина - 1 бр., струг за едрогабаритни детайли - 1 бр., универсална машина - 6 бр., хоризонтален обработващ център - 1 бр. и автоматичен прътоподаващ магазин - 6 бр. Заложените за закупуване по проекта ДМА са цялостни системи и посредством тяхната работа ще се осигури непрекъснатост и автоматизация на процеса на производството на хидравлични и пневматични елементи, което ще гарантира тяхното качество, енергийна и ресурсна ефективност, както и ще подобри условията на труд в компанията. Дейността включва закупуване на машини, които са асамблирани с напълно съвместими инструменти, което дава възможност производственият процес да бъде синхронизиран и напълно автоматизиран, като се елиминират рисковете от несъвместимост на отделните части. Чрез закупуване на планираните машини ще се постигне подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствените процеси, ще се даде възможност за по-голяма гъвкавост при употребата на материалите, ще се намали времето, необходимо за пренастройка на различните етапи от производството, както и количеството на отпадъците и бракуваната продукция. Закупуването и въвеждането в експлоатация на оборудването ще доведе до по-добра енергийно ефективна политика и гарантирано качество на произведените хидравлични и пневматични елементи, както и до разширяване на продуктовата гама с нови видове изделия. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно действащото към момента законодателство /от 1-ви до 3-ти месец/; 2. Сключване на договор с избрания изпълнител /от 3-ти до 4-ти месец/; 3. Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателен протокол /от 5-ти до 14-ти месец/; 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването. Подписване на финален приемо-предавателен протокол /14 месец/. След доставката и въвеждането в експлоатация на заложеното за закупуване оборудване то ще бъде визуализирано със стикери. Средствата за визуализация - стикерите и табела по проекта ще бъдат изготвени в съотвестствие с правилата за визуализация с цел осигуряване на необходимата публичност и визуализация на финансирането по линия на Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. Управлението на дейността ще се извърши от екипа по проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: KAMMARTON BULGARIA, Contracted Amount*: 25 347.60 , Reported Amount**: 42 245.99
  • Contractor: EUROMARKET COMPRESSORS, Contracted Amount*: 27 195.60 , Reported Amount**: 45 326.00
  • Contractor: Yamazaki Mazak Central Europe s.r.o., Contracted Amount*: 883 174.59 , Reported Amount**: 1 471 957.64
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 34.05 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 337 166.38 , Reached amount: 318 954.82
Indicator 3 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци при производството на единица продукция на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 5.45 , Target amount: 4.37 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 81.57 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.01 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.29 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 9 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води за производството на единица продукт на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 0.06 , Target amount: 0.05 , Reached amount: 0.00
Indicator 10 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 1 560 800.30 BGN
Grant 936 480.18 BGN
Self amount 624 320.12 BGN
Total actual amounts paid 935 717.80 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на оборудване , Estimated Amount: 1 560 800.30
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 - Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на 1 бр. инсталация за производство на кислород
    Contractor: EUROMARKET COMPRESSORS
    Contract total funded value: 27 195.60
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 - Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на 1 бр. крайцваща машина
    Contractor: KAMMARTON BULGARIA
    Contract total funded value: 25 347.60
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3 - Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на 1 бр. струг за едрогабаритни детайли
    Contractor: Yamazaki Mazak Central Europe s.r.o.
    Contract total funded value: 883 174.59
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4 - Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на 6 бр. универсална машина
    Contractor: Yamazaki Mazak Central Europe s.r.o.
    Contract total funded value: 883 174.59
  • Differentiated position 5: Обособена позиция 5 - Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на 1 бр. хоризонтален обработващ център
    Contractor: Yamazaki Mazak Central Europe s.r.o.
    Contract total funded value: 883 174.59

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN