Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.022-0062-C02
Project Name Creating new opportunities for specific training and employment in ATOS IT Solutions and Services EOOD
Beneficiary 201211187 ATOS IT Solutions and Services EOOD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 23.04.2018
Start Date 01.05.2018
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Чрез реализацията на настоящия проект ще бъде удовлетворена потребността от придобиване на специфични знания за конкретни работни места в "АТОС АЙ ТИ СОЛУШЪНС ЕНД СЪРВИСИС" ЕООД.
Общата цел на проекта е да се повиши производителността и качеството на труда и да се създават условия за устойчива заетост, чрез повишаване квалификацията и способностите на ключови служители в компанията, чрез включване на съответните специалисти в специфични за работното място обучения.
Целевите групи по проекта включват:
- 2 бр. неактивно и/или безработно лице до 29 г. вкл.;
- 210  бр. заети лица, работещи в приоритетен икономически сектор , основаващ се на знанията

Включените в проекта дейности са свързани с включване на неактивни/безработни лица и заети лица в  предприятието  в специфични за конкретните работни места обучения, както и включване на успешно завършилите обученията неактивни/безработни лица (с придобит сертификат) в несубсидирана заетост. Описаните дейности ще окажат пряко влияние върху нарастване на личната ангажираност на лицата, които ще получат възможност да усвоят нови знания и по този начин да станат по-конкурентоспособни и атрактивни на пазара на труда. В допълнение, проектът включва дейности, насочени към млади хора до 29 г., които ще получат възможност да повишат своите умения и познания в точно определена област и да бъдат включени в устойчива заетост  в перспективна компания в сферата на аутсорсинга на бизнес процеси и изнесените финансови и счетоводни услуги.
С реализацията на настоящия проект, кандидатът  ще даде своя принос за повишаване качеството на работната сила, което ще намери проявление в следните направления - повишени умения на ключов персонал и достигане на по-висока производителност на труда, с пряк ефект върху финансовите показатели и печалба на дружеството.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Включване в специализирани чуждоезикови обучения за съответните позиции на неактивни и/или безработни лица: В рамките на тази дейност ще бъдат подбрани двама неактивни и/или безработни младежи до 29 г. вкл., които ще преминат специфично чуждоезиково обучение с основен акцент върху финансова и счетоводна терминология по английски език. Предвиденото обучение е с пряка приложимост и необходимо за изпълнението на работните позиции, които впоследствие ще заемат двете лица от целевата група. Те ще бъдат назначени към Финансовия център Shared Service Centre на АТОС АЙ ТИ СОЛУШЪНС ЕНД СЪРВИСИС и ще се присъединят към екипа, предоставящ изнесени финансови, счетоводни и одиторски услуги към клиенти на АТОС АЙ ТИ СОЛУШЪНС ЕНД СЪРВИСИС от целия свят. Финансовият център обслужва клиенти от цял свят като комуникира с тях както писмено, така и говоримо. Основният работен език в центъра е английски. Качеството на общуване трябва да е на изключително високо ниво поради спецификата на доставяната услуга, а именно финансово-счетоводни консултации, разплащания и парични транзакции и др. Предвидените обучения за двете неактивни/безработни лица напълно съответстват на установените потребности в АТОС АЙ ТИ СОЛУШЪНС ЕНД СЪРВИСИС и на нуждите на компанията от търсене и намиране на млади хора, които да бъдат обучени и да станат част от нашия екип. Тъй като клиентите на финансовия център на АТОС АЙ ТИ СОЛУШЪНС ЕНД СЪРВИСИС са международни компании от целия свят, за поддържането на високо качество на предлаганите финансови и счетоводни услуги е задължително консултантите да могат да използват свободно чужд език и да боравят със специфична финансово-счетоводна терминология на английски език. Стандартните чуждоезикови курсове не са решение, тъй като за нас е важно да се наблегне на специфичната терминология. Същевременно, практиката ни е доказала, че ако не са работили на международния пазар повечето новонаети лица изпитват затруднения при комуникацията с чуждестранни клиенти и това затруднява тяхната работа и представяне на работното място. Затова е наложително предприятието да инвестира в допълнителна специализирана чуждоезикова квалификация на своите служители. В допълнение, подобни специфични за позицията обучения ще повишат мотивацията на лицата, тяхната ангажираност и интерес и ще окажат пряк последващ положителен ефект върху работата им. При подборът на 2 бр. неактивни/безработни лица до 29 г. вкл. , ще се осигурят равни условия за включване на всички, без значение от пол и етнос. Подборът ще стартира непосредствено след подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ. Подборът ще се осъществи както с помощта на Дирекции бюро по труда в София, така и чрез обяви в Интернет - в сайтове за търсене на работа. Прогнозната сума на предвидените чуждоезикови обучения на двете лица от целевата група е 600 лева на човек. Лицата ще преминат предвидените обучения присъствено в група с останалите заети лица от предприятието като групите ще бъдат разпределени на 10 до 15 човека с цел по-добро усвояване на учебния материал. Обученията ще завършат с документ - сертификат от доставчика, удостоверяващ успешното завършване на преминалия курс на обучение за неактивни и/или безработни лица. Етапите на изпълнение на дейността са следните: Етап 1: Подбор на 2 бр. неактивни и/или безработни лица до 29 г. вкл. /месец 1-3 включително/ Етап 2: Избор на изпълнител за извършване на обученията /месец 1-3 включително/ Етап 3: Обучение на 2-те неактивни и/или безработни лица до 29 г. вкл. /месец 4-9 включително/ , Contracted Amount: 1 200.00 , Reported Amount: 1 140.00
  • Activity: Дейност 2: Включване на заети лица в специфични за конкретното работно място обучения /част 1/: В рамките на тази дейност ще бъдат обучени голяма част от служителите на кандидата по различни специфични за конкретните работни места обучения. Всички служители, които ще бъдат обучени попадат в обхвата на допустимата целевата група: Заети лица в приоритетни сектори на икономиката, тъй като предприятието работи в икономически сектор, основаващ се на знанията- Сектор M: Професионални дейности и научни изследвания. Общият размер на целевата група заети лица на кандидата е 210 човека. Това са служителите, които работят в центъра за аутсорсинг на бизнес процеси на АТОС АЙ ТИ СОЛУШЪНС ЕНД СЪРВИСИС, който предоставя на клиенти от целия свят специализирани финансови и счетоводни услуги. Всички планирани обучения за заетите лица са пряко свързани с основната дейност на кандидата- финансови и счетоводни услуги, както и със заеманата длъжност в предприятието- включените в обученията лица са назначени на длъжност: счетоводители, финансови анализатори и бизнес анализатори. В рамките на проекта те ще преминат следните специализирани чуждоезикови и специфични обучения: 1. Специализирани бизнес езикови обучения с акцент върху финансова и счетоводна терминология - ще бъдат обучени общо 90 заети лица на позиции счетоводител, финансов анализатор и бизнес анализатор. Основна част от нашите клиенти са от Германия, Австрия, Великобритания и САЩ , така че английски и немски са основните работни езици в компанията. Поради тази причина, планираните чуждоезикови бизнес обучения ще бъдат основно по немски и английски език. Тъй като ежедневната работа е свързана с постоянна писмена и устна комуникация с чуждестранни контрагенти, за поддържането на високо качество на предлаганите финансови и счетоводни услуги е задължително консултантите да могат да използват свободно чужди езици на високо професионално ниво и да боравят със специфична финансово-счетоводна терминология . Стандартните чуждоезикови курсове не са решение, тъй като за нас е важно да се наблегне на специфичната терминология. Затова е наложително предприятието да инвестира в допълнителна специализирана чуждоезикова квалификация на своите служители. Специализираните чуждоезикови обучения ще се провеждат в присъствена форма като с цел по-доброто усвояване на материала лицата ще бъдат разделени на малки групи до 15 човека в зависимост от нивото на владеене на съответния език, което ще бъде установено с тест за определяне на входящото ниво на всеки участник. Продължителността на едно обучение ще бъде около 4 месеца като предвиждаме общата продължителност за всички учебни групи ( приблизително 6 групи) да бъде до 16 месеца. В края на курса на всеки участник ще бъде издадено удостоверение, доказващо успешното завършване на пълния курс обучение. 2. Специфични бизнес обучения в областта на международните финанси и счетоводство - ще бъдат обучени общо 80 заети лица на финансови и счетоводни позиции по международните програми ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) и CIMA (Chartered Institute of Management Accountants). Това са ключови сертификационни програми по финанси и счетоводство, предоставящи на нашите служители необходимите специфични умения и знания, необходими за предоставяне на финансово-счетоводни услуги в глобално мащаб (Европа, Северна и Южна Америка, Русия и т.н.) Това са двете най-престижни и лесно разпознавани програми във финансовия свят и гарантират високи познания, финансово-счетоводни умения и корпоративна етика. Обучението върху ACCA е насочено към получаването на знания и умения свързани предимно с финансовото счетоводство, одитирането и спазването на данъчните норми възникващи във връзка с дейността на предприятието. АCCA включва редица програми, предназначени да отговорят на нуждите на счетоводителите, финансистите и други специалисти, натоварени с финансова отговорност, във всички етапи от тяхното професионално развитие. /Продължава в част2/, Contracted Amount: 256 400.00 , Reported Amount: 251 300.00
  • Activity: Дейност 2: Включване на заети лица в специфични за конкретното работно място обучения /част 2/: /Продължение от част 1/ Планираме през ACCА обучение да преминат 50 лица от целевата група, в различни нива на обучение според входящото ниво на участника. Обученията ще се провеждат дистанционно в онлайн класни стаи. Обучението по CIMA е насочено към развитието на бизнес мислене с помощта на по-широки знания и компетенции в сферата на счетоводството, контролинг, финанси и мениджмънт и придобиването на необходимите знания и умения за вземане на адекватни бизнес решения със стратегическо значение на предприятието на база наличната финансова информация. Програмата на CIMA набляга върху теми като Бизнес операциите; Управлението на промени в бизнеса; Управление на проекти и връзки с останалите дейности, както и задълбочени познания по Управленско счетоводство. В обучението ще бъдат включени 30 лица от целевата група на длъжност бизнес и финансови анализатори. Обученията ще се провеждат в дистанционна форма- онлайн класни стаи като участниците ще могат да преминат различни нива на обучение според входящото си ниво. Планираната продължителност на специфичните финансово-счетоводни обучения върху ACCA и CIMA за всички включени лица от целевата група ще бъде 12-15 месеца. 3.Специфични бизнес обучения по професионално управление на проекти (Project Management Professional-PMP) и подобряване на качеството и оптимизация на процесите ( Six Sigma). Голяма част от служителите в АТОС АЙ ТИ СОЛУШЪНС ЕНД СЪРВИСИС работят по големи и сложни проекти . Поради тази причина обучението на част от служителите в области като професионално управление на проекти (PMP) и подобряване на качеството и оптимизация на процеси (Six Sigma) ще е от голяма полза за предоставяне на услуга с добавена стойност в тези направления. В специфичното обучение по PMP ще бъдат включени общо 25 заети лица от страна на кандидата, а в обучението по Six Sigma- 15 заети лица. Предвидените участници в двете обучения работят като ръководители на големи проекти и QA специалисти, така че обучения по “PMP” и “Six Sigma” ще имат пряк положителен ефект върху повишаване на тяхната ефективност и качеството на работните места. Формата на обучението ще бъде присъствена като с цел по-доброто усвояване на материала участниците ще бъдат разделени на малки групи до 15 човека Планираната продължителност на обученията за всички групи ще бъде около 4 месеца. Изпълнението на описаните специфични обучения ще допринесе за решаване на идентифицираните нужди на представителите на целевите групи, тъй като всяко едно от обученията е планирано на база проучване потребностите и нагласите на служителите и е пряко свързано с качественото изпълнение на длъжностните задължения на лицата от целевата група и ще спомогне за подобряване на тяхната конкурентоспособост и адаптивност на пазара на труда. Ползите за организацията и заетите лица от изпълнението на дейността включват: -Повишаване на ефективността на служителите; -Повишаване на възвръщаемостта на инвестициите в човешките ресурси; -Задържане на ключови таланти и повишаване на удовлетвореността на служителите; - Подобряване на процесите в организацията. Етапите на изпълнение на дейността са следните: Етап 1: Избор на изпълнител за извършване на обученията/месец 1-3 включително/ Етап 2: Извършване на специфични обучения на 210 заети лица/месец 4-20 включително/, Contracted Amount: 256 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 3: Включване на успешно завършилите обученията неактивни/безработни лица с придобит сертификат в несубсидирана заетост: Целта на дейността е да се осигури несубсидирана заетост на обучените две неактивни/ безработни лица и те да станат част от на екипа на дружеството. Планираме след успешното приключване на специфичните чуджоезикови обучения, лицата да бъдат назначени на стаж за мимимум 6 месеца в центъра за аутсорсинг на бизнес процесите, предоставящ финансови и счетоводни услуги на международния пазар. Задължително условие за включването в заетост е успешното приключване на пълния курс на специфичното чуждоезикото обучение по счетоводен английски език и представяне на документ, удостоверяващ завършеното обучение. След приключването на 6 месечния срок на стажа, в зависимост от представянето на работното място и показани резултати от лицата, ще има възможност за сключване на безсрочен трудов договор. Двете лица от целевата група ще имат шанса да започнат кариера в перспективна сфера на длъжност бизнес анализатор и счетоводител и да работят в престижна международна фирма с много възможности за кариерно развитие и поощрение на човешките ресурси. Работодателят предлага отлични условия на труд на всички служители, включително атрактивни бонусни схеми и социални пакети. Етапите на изпълнение на дейността са следните: Етап 1: Подписване на трудов договор с успешно завършилите обучение неактивни/безработни лице до 29 г. вкл. /месец 10/ Етап 2: Включване в несубсидирана заетост на успешно завършилите обучения неактивни/безработни лице до 29 г. вкл. /месец 10-15 включително/ , Contracted Amount: 1 390.20 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: NH Bulgaria Ltd, Contracted Amount*: 56 000.00 , Reported Amount**: 80 000.00
  • Contractor: European center for education and technology Ltd , Contracted Amount*: 36 708.00 , Reported Amount**: 52 440.00
  • Contractor: Pricewaterhoucecopers Odit Ltd, Contracted Amount*: 84 000.00 , Reported Amount**: 120 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници до 29 г., които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 2 Участници, придобили квалификация при напускане на операцията, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 210.00 , Reached amount: 171.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници до 29 г., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 4 Заети лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 210.00 , Reached amount: 171.00
Indicator 5 Безработни и неактивни участници до 29 г., които при напускане на операцията придобиват квалификация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00

Financial Information

Total Project cost 284 889.22 BGN
Grant 199 422.45 BGN
Self amount 85 466.77 BGN
Total actual amounts paid 194 159.90 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Организиране и провеждане на специализирани бизнес езикови обучения с акцент върху финансова и счетоводна терминология в „АТОС АЙ ТИ СОЛУШЪНС ЕНД СЪРВИСИС ЕООД“, Estimated Amount: 55 200.00
  • Differentiated position 1: „Организиране и провеждане на специализирани бизнес езикови обучения с акцент върху финансова и счетоводна терминология в „АТОС АЙ ТИ СОЛУШЪНС ЕНД СЪРВИСИС ЕООД“
    Contractor: European center for education and technology Ltd
    Contract total funded value: 36 708.00
Procedure 2 Subject to due process: Организиране и провеждане на специфични обучения за служителите в АТОС АЙ ТИ СОЛУШЪНС ЕНД СЪРВИСИС ЕООД, Estimated Amount: 202 400.00
  • Differentiated position 1: Организиране и провеждане на специфични финансово-счетоводни обучения
    Contractor: Pricewaterhoucecopers Odit Ltd
    Contract total funded value: 84 000.00
  • Differentiated position 2: Организиране и провеждане на специфични обучения по PMP (Project management professional ) и Lean Six Sigma
    Contractor: NH Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 56 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN