Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0017-C01
Project Name Providing patronage care for elderly people and people with disabilities in Plovdiv Municipality
Beneficiary 000471504 Municipality of Plovdiv
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 26.06.2019
Start Date 01.07.2019
End Date 01.02.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив

Description

Brief description
Настоящият проект кореспондира с Плана за действие за периода 2018-2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа и е насочен към създаването на интегрирана здравнo-социалнa услуга „Патронажна грижа“ на територията на град Пловдив, предназначена за възрастни хора и лица с увреждания, вкл. с тежки хронични заболявания и трайни увреждания. Комбинираната мобилна услуга „Патронажна грижа“ ще предостави на потребителите възможност да се възползват от медико-социално обслужване в домашна среда, според индивидуалните си потребности.  За целта, в рамките на проекта, ще се назначат 53 специалисти (лекари, медицински персонал, психолози, сътрудници "Социални дейности", екип за управление на услугата), които ще обгрижват  561 лица от целевата група. Ще бъде създаден и специализиран офис за служителите на услугата, който ще осигури на ползвателите постоянна и директна връзка с мобилните екипи, обслужващи потребителите, като, по този начин, ще се улесни достъпа им до услугите и своевременното им предоставяне. Предвижда се, интегрираната мобилна здравнo-социалнa услуга „Патронажна грижа“ да бъде предоставяна за срок от 12 месеца, като, в рамките на проекта, същата ще бъде безплатна за потребителите.
Activities
  • Activity: Дейност 1 - Осигуряване на работно пространство за целите на услугата (ремонт, обзавеждане и оборудване): Дейността обхваща извършването на текущ ремонт на помещенията с обща квадратура от 68 кв. м , находящи се на административен адрес в гр. Пловдив, ул. "Петко Д. Петков" 33, които са определени от Община Пловдив и утвърдени от Общински Съвет - гр. Пловдив, за целите на предоставянето на медико-социалната услуга по патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания. Помещенията са разпределени, както следва: 2 стаи , сервизни помещения с 2 тоалетни и с 2 мивки, както и една малка стая за архив. Същите, след извършването на текущ ремонт, ще се използват за целите на осигуряване на работно пространство за специалистите, които ще се наемат за предоставяне на интегрираните социални услуги. Ремонтът на помещенията ще включва: пребоядисване на помещенията, подмяна на паркет, поставяне на щори и други сходни интервенции, необходими за постигането на оптимално функционална работна среда за наетите специалисти. За правилното функциониране на услугата по предоставяне на патронажни грижи и за да се осигурят подходящи условия за ежедневната работа на специализирания персонал, ангажиран с услугата, е необходимо да бъде закупено и съответното офис оборудване и техника. В рамките на дейността ще се осигури и доставката и монтажа на охранителна техника (СОТ) за целите на последващото опазване на реновирания чрез проекта офис за предоставяне на услугата и опазване на осигуреното по линия на ОПРЧР оборудване и техника. Планираните СМР дейности, както и предивдните за закупуване и доставка артикули на оборудването и обзавеждането за нуждите на осигуряването на подходяща работна среда за служителите по предоставяне на услугата, са необходими и свързани с постигането на поставените чрез проектното предложение цели, а именно - въвеждане на модел за интергирана медико-социална грижа в общността (патронажна грижа), насочена към възрастни хора и лица с увреждания на територията на Община Пловдив. Времево, изпълнението на дейността ще бъде разпределена, както следва: 1 до 2 м. - провеждане на необходимите процедури по ЗОП (съгласно приложимостта), 3-4 месец - извършване на текущ ремонт, 5-6 месец от дейността - закупуване, доставка и монтаж на предвиденото оборудване и обзавеждане., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2 - Подбор и назначаване на персонал за предоставяне на интегрирана мобилна социално-здравна услуга „Патронажна грижа“ : В рамките на дейността ще бъде проведена процедура за избор на персонал, който да осигури предоставянето на интегрираната здравно-социална услуга, предвидена за разкриване в рамките на настоящия проект. Провеждането на подбор на екип от специалисти, които да обезпечат предоставянето на услугата ще гарантира ефективното й последващо изпълнение. Екипът за управление на услугата (ЕУУ) и персоналът ще включват експерти с различен професионален опит и компетенции – в сферата на социалните, здравни и медицински грижи и други, с което ще се осигури наличието на необходимите предпоставки за качествено и комплексно обслужване на нуждаещите се лица. Подборът на персонала ще се извърши на конкурсен принцип, при спазване на нормативните изисквания в областта на заеманите длъжности, отчитане на спецификите на бъдещата работа на специалистите и потребностите на целевата група. За целта, юристът по проекта (Експерт "Обществени поръчки") ще разработи документацията за подбор на персонала, както и съответната методика за оценка и ред за класиране на кандидатите. Процедурата ще бъде организирана максимално прозрачно, с оглед създаването на възможност за конкурентност и равно третиране на кандидатите. Нарочна комисия ще разгледа и оцени представените от кандидатите документи. С кандидатите, преминали успешно етапа на документална проверка, ще бъде проведено събеседване, като на последващ етап - ще се извърши и класиране на участниците, с цел назначаване на най-подходящите за заемане на съответните длъжности лица. С избраните лица ще бъдат сключени съответните договори, съгласно действащото законодателство и нормативни уредби в Р България, и съобразно спецификата на заеманите от лицата длъжности. ЕУУ ще се състои от общо 6 специалисти, а именно – 1 управител на услугата, 2 диспечери, юрист, специалист ТРЗ и технически сътрудник. Управителят на услугата ще е отговорен за цялостното й управление и мониторинг, разпределение на задачите между останалите служители и т.н. Диспечерите на услугата ще бъдат натоварени с дейности по селектиране на потребителите, координация и разпределение на седмичния график между специалистите, работещи за директно предоставяне на услугата до потребителите, обработка на заявки от нуждаещите се лица съхранението и картотекирането на документацията и др. Специалистът ТРЗ ще прави графици, заплати, отпуски, болнични и др. финансово-счетоводни и отчетни документи за персонала. Юристът ще съдейства за разрешаване на казуси, възникнали в хода на обслужване на потребителите. Техническият сътрудник ще оформя досиетата потребителите и ще сканира документацията. Ще бъдат назначени и 47 специалисти, натоварени с функции по директно предоставяне на услугата „Патронажна грижа“, а именно – 1 лекар, технически сътрудник и диспечер на половин работен ден, 6 рехабилитатори, 6 психолози, 8 медицински сестри и 25 сътрудници „Социални дейности“. Тяхна основна задача ще бъде осигуряване на необходимото качество на предоставяната интегрирана социално-здравна услуга, в съответствие с изискванията в областта. Квалификациите и изискванията към посочените специалисти включват минимум следните компетенции и професионални качества, съгласно съответната заемана от тях позиция – медицинско образование; релевантни познания в областта на клинична/консултативна психология или еквивалентни компетенции; квалификации в областта на социалните дейности/специалната педагогика и други релевантни сфери; опит в областта на рехабилитацията и/или кинезитерапията, изпълнението на терапевтични програми и други. Екипът от назначени специалисти с необходимия релевантен опит и квалификации, ще осигури ефективното управление на услугата „Патронажна грижа“ и ще гарантира качественото й предоставяне до крайните потребители. При остатък на средства ще бъде назначен допълнителен персонал, който ще осигури по-голям обем дейности, от които ще се ползват потребителите., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 600 412.09
  • Activity: Дейност 3 - Обучения и супервизия : Дейността включва провеждане на въвеждащи обучения на персонала на услугата, както и провеждане на периодична супервизия, които ще допринесат за поддържане високото ниво на компетентност на персонала и предоставянето на качествени здравно-социални услуги до крайните потребители. Дейността е свързана с назначаването на екипа за предоставяне на услугата и ще продължи успоредно със същинското предоставяне на патронажната грижа. Всички обучения на специалистите за предоставяне на услугата (медицински лица, сътрудници "Социални дейности" и др.) ще бъдат планирани и съобразени с програмата, разработена от страна на Министерство на здравеопазването в рамките на Компонент 1 по Процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“, по ОПРЧР 2014-2020. Всички посочени служители, както и екипа за управление на услугата, ще преминат през обученията. Целта на обученията е не само оптимизация на процесите, свързани с предоставянето на интегрираната здравно-социална услуга, но и детайлно запознаване със спецификата на работа с представителите на целевата група, запознаване с естеството и предизвикателствата пред екипа във връзка с осъществяване на преките му задължения, приложимите нормативни уредби и законодателство и други. Дейността включва и предоставяне на супервизия за персонала. Нейната цел е осигуряване на експертно, професионално ориентирано, наблюдение върху работата на екипа за предоставяне на интегрираната социална услуга за целевата група, при съблюдаване нормативните изисквания и критериите за предоставяне на сходен род услуги, предоставяне на професионално ориентирано консултиране и методическа подкрепа, оказване на контролни и мониторингови функции върху работата на екипа и оптимизиране на служебните процеси, повишаване на уменията за взаимодействие с потребителите и др. Персоналът ще получава екипна и индивидуална супервизия. Екипната супервизия ще се провежда периодично и ще се проверява качеството на работата на целия екип от служители. Индивидуалната супервизия се провежда при необходимост и според конкретния случай и потребности, като целта й е фокусирана върху предоставянето на самостоятелни консултации, свързани с работата на отделни членове на екипа, насоки и решения за преодоляване на възникнали казуси в хода на изпълнение на професионалните им задължения и др. Провеждането на супервизия ще осигури оказването на релевантна професионална и специализирана подкрепа на служителите, назначени в рамките на услугата „Патронажна грижа“, осъществяването на постоянен контрол и мониторинг върху реализирането й, като по този начин ще се гарантира качеството и целесъобразността на работата на служителите при предоставяне на услугите., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4 - Предоставяне на интегрирана мобилна здравно-социална услуга „Патронажна грижа“ : В рамките на посочената дейност ще се реализира същинското предоставяне на услугата. То ще се осъществява от предварително подбрания и обучен екип. Ефикасността на планираната за предоставяне услуга „Патронажна грижа“ ще бъде гарантирана и от разработените за целта правилници за функциониране на услугата, ред и условия за обслужване на потребители, програми за работа с потребителите и други релевантни документи, засягащи предоставянето на услугата, вкл. и работата с потребителите. Правилниците ще обхващат устройството и организацията на работния процес, вътрешния ред и др. Документацията за обслужване на потребителите /регистрационни форми, индивидуални планове за обслужване на потребителите и др./ ще бъде разработена при отчитане приложението на мултидисциплинарния подход, чието прилагане е предопределено от характеристиките и специфичните особености на целевата група, като ще бъдат взети предвид и идентифицираните индивидуални нужди и потребности на ползвателите. Предвид основния аспект на Проекта, а именно - създаването на интегрирана здравно-социална услуга, насочена към възрастни хора и лица с увреждания, същата ще включва предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги, включително – на психологическа подкрепа и консултиране, съгласно разработената в рамките на Компонент 1 по Процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“, по ОПРЧР 2014-2020 от Министерство на здравеопазването методика за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата. Услугата ще бъде предоставяна на лицата от целевата група до два часа на ден, като услугите ще се комбинират съобразно индивидуалните нужди и предписания за потребителите. Предложените мерки гарантират подобряване статуса на потребителите в социално, психологическо и здравословно измерение. Мобилните екипи от специалисти, назначени в рамките на проекта, ще предоставят „на място“, в дома на потребителя, комплекса от здравно-социални услуги. Заетостта на специалистите и работният им график ще бъдат определяни и координирани от управителя на услугата „Патронажна грижа“, съвместно с диспечерите на услугата. Заявките за потребление на услугата ще се обработват по ред на постъпване и, според определените критерии, ще се приоритизират по най-рационален начин с оглед максимална ефективност при планиране на графика на специалистите и качественото и комплексно задоволяване потребностите на ползвателите. Преди стартиране на дейността ще се извърши текущ ремонт на помещението, собственост на Община Пловдив, определено за офис на услугата с адрес: град Пловдив, ул. „Петко Д. Петков“ №33. След приключването му, същото ще бъде оборудвано и обзаведено с цел създаване на подходящи условия за служителите на услугата и обезпечаване на работния процес. За улесняване изпълнението на преките задължения на специалистите за предоставяне на медико-социалните услуги, ще бъде осигурено закупуването на транспортни карти, с които ще се облекчи придвижването на екипите до домовете на потребителите в максимално кратък срок, създавайки им възможност за гъвкавост и ефективност при изпълнение на задълженията им. Офисът ще бъде поддържан за целия срок на предоставяне на услугата „Патронажна грижа“, като, в рамките на проекта, ще се осигуряват и необходимите средства за неговата издръжка., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 399 619.24

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Elena, Contracted Amount*: 6 812.42 , Reported Amount**: 7 620.75
  • Contractor: Asena, Contracted Amount*: 6 874.90 , Reported Amount**: 7 485.49
  • Contractor: Todor, Contracted Amount*: 393.00 , Reported Amount**: 440.46
  • Contractor: Hristina, Contracted Amount*: 7 187.60 , Reported Amount**: 7 972.22
  • Contractor: Krasimira, Contracted Amount*: 5 722.42 , Reported Amount**: 6 401.50
  • Contractor: Velichka, Contracted Amount*: 1 050.00 , Reported Amount**: 1 050.00
  • Contractor: Nina, Contracted Amount*: 6 612.42 , Reported Amount**: 7 397.01
  • Contractor: Oktay, Contracted Amount*: 1 575.00 , Reported Amount**: 1 761.87
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 561.00 , Reached amount: 572.00
Indicator 3 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 561.00 , Reached amount: 572.00

Financial Information

Total Project cost 1 251 834.56 BGN
Grant 1 251 834.56 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 063 467.03 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN