Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0213-C05
Project Name Providing a warm lunch in Municipality Mirkovo
Beneficiary 000777248 Mirkovo Municipality
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 14.07.2017
Start Date 01.02.2018
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Област, Мирково

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение е резултат от задълбочен анализ на нуждите на уязвимите лица и хората в риск от община Мирково. Проектът е разработен в съответствие с изискванията на Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Освен това проектът допринася за постигане на националната цел за намаляване на броя на живеещите в бедност лица до 2020 г. в съответствие с целите на стратегия „Европа 2020“. Проектът на община Мирково е изцяло насочен към лицата, живеещи в най-висока степен на бедност и социална изолация.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Механизмът за идентифициране на най-нуждаещите се лица, който община Мирково приложи, се основава на принципите за достъп до социално подпомагане и социални услуги, определени в националното законодателство. В съответствие с Наредба №РД – 07 – 01 от 04.04.2016г. Общината потърси съдействие на Дирекция „Социално подпомагане” за предоставяне на информация за потенциалните представители на целевите групи. По този начин се определиха следните три основни целеви групи, които да обхване настоящия проект: - 1.1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане - 1.2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“ - 1.3. Самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат от имуществото си или труда си, и получават пенсии в минимални размери - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност Като допълнителна целева група, на която да се раздаде неполучен обяд се определя категорията на: 2.1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта. На този етап са идентифицирани и определени 89 лица, които да получават топъл обяд по Оперативната програма, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Определянето на вида хранителни продукти за закупуване ще се извършва от Община Мирково. Продуктите ще се доставят от външен изпълнител, който ще бъде избран в съответствие с националното законодателство. Процедурата за избор на изпълнител ще се проведе изцяло в съответствие с изискванията на ЗОП, ще бъде сключен договор с клаузи и механизми за контрол върху доставките, така че да се осигури максимална прозрачност на доставката на хранителни продукти. Общината гарантира, че ще предоставят разнообразно седмично меню, ще осигури балансирано хранене на целевата група, както и ще спазва изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Всички планирани мерки са в съответствие с документа „Методически насоки за работата на специализираните институции за социални услуги и социални услуги в общността по изпълнение на стандартите и критериите за хранене”. Дата на стартиране на трапезарията – 01.02.2018г. Дата на приключване на дейността на трапезарията – 31.12.2019г. Общ брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд – 479 дни. Като храната ще се предоставя само в работните дни. Конкретния брой за 2018г. е 227дни, за 2019г. е 252 дни. Общ брой месеци, в които се предвижда да се предоставя топъл обяд - 23 месеца. Общ брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд –89 лица, представители на целевите групи. Общата стойност на закупените храни е формирана по следния начин: м.02.2018г.–брой дни–20 Х 2,50 лв.Х89 лица –4450,00 лв. м.03.2018г. – брой дни – 21 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4672,50 лв. м.04.2018г. – брой дни – 19 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4227,50 лв. м.05.2018г. – брой дни – 20 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4450,00 лв. м.06.2018г. – брой дни – 21 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4672,50 лв. м.07.2018г. – брой дни – 22 Х 2,50 лв. Х 89 лица – 4895,00 лв. м.08.2018г. – брой дни – 23 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 5117,50 лв. м.09.2018г. – брой дни – 18 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4005,00 лв. м.10.2018г. – брой дни – 23 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 5117,50 лв. м.11.2018г. – брой дни – 22 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4895,00 лв. м.12.2018г. – брой дни – 18 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4005,00 лв. м.01.2019г. – брой дни – 22 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4672,50 лв. м.02.2019г. – брой дни – 20Х 2,50 лв. Х 89 лица – 4450,00 лв. м.03.2019г. – брой дни – 20 Х 2,50 лв. Х 82 лица - 4450,00 лв. м.04.2019г. – брой дни – 20 Х 2,50 лв. Х 82 лица - 4450,00 лв. м.05.2019г. – брой дни – 20 Х 2,50 лв. Х 82 лица - 4450,00 лв. м.06.2019г. – брой дни – 20 Х 2,50 лв. Х 82 лица - 4450,00 лв. м.07.2019г. – брой дни – 23 Х 2,50 лв. Х 82 лица – 4715,00 лв. м.08.2019г. – брой дни – 22 Х 2,50 лв. Х 82лица - 4510,00 лв. м.09.2019г. – брой дни – 19 Х 2,50 лв. Х 82 лица - 3895,50 лв. м.10.2019г. – брой дни – 23 Х 2,50 лв. Х 82 лица - 4715,00 лв. м.11.2019г. – брой дни – 21 Х 2,50 лв. Х 82 лица - 4305,00 лв. м.12.2019г. – брой дни – 19 Х 2,50 лв. Х 82лица - 3895,00 лв. За периода от 12.03.2018г. до 30.06.2018г. „топлия обяд” се предоставя на 75 потребители, вместо на планираните 89. Ежедно 14 потребители не получават топъл обяд за 15 р.дни за март 2018г., 19 р.дни за април 2018г., 20 р.дни за май 2018г. и 21 р.дни за юни 2018г. – общо 75 работни дни. - 75 дни х 2,50лв. х 14 потребители = 2625,00лв. Общо е реализирана икономия в размер на 8410,00лв. Икономия за юли и август 1590,00лв. Икономия от незает капацитет от 01.09.2018г. до 31.01.2019г. - 3 910,00лв. Общо средства за закупуване на храни 89 045,00лв. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП – 00602-2017-0002, и № на договор с избран изпълнител - №136 от 29.11.2017 r., Contracted Amount: 86 577.50 , Reported Amount: 86 577.50
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Целта на предоставянето на социалната услуга е насочена към задоволяване на потребностите от храна за хора, които не могат да си я осигуряват сами. Като резултат от предоставянето на услугата се очаква следното: - подобрен достъп до социални услуги на нуждаещи се лица; - разширяване на обхвата на ефективното социално подпомагане; - подобряването на достъпа до социални услуги, ще допринесе за намаляване на бедността; При предоставяне на социалната услуга доставчикът ще предоставя разнообразно седмично меню, ще осигурява балансирано хранене на целевите групи, както и ще спазва изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Община Мирково отговаря на изискванията за Доставчик на социалната услуга и Партньорска организация по настоящия проект по следните показатели: - Тя община на територията на Р.България. - Притежава подходяща материална база и оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене. - Общината е администратор на лични данни. - Разполага с подходящ капацитет – технически, финансов и административен, организационни работни процеси, осигурена складова база, капацитет за реализиране на съпътстващи мерки, в допълнение към предоставянето на храни. - Разполага с подходящ капацитет за предоставяне на топъл обяд до домовете на крайните потребители. Дейността ще се реализира в една трапезария, находяща се на следния адрес: с.Мирково, ул."Св.св. Кирил и Методий" №1. Наличният човешки ресурс, който би могъл да се ангажира с реализация на проекта е следният: 3бр. лица със следните длъжности: 1бр. готвач, 2бр. общ работник. На разположение е 1 бр. лекотоварен автомобил с марка „РЕНО”. Наличната материална база и оборудване, подходящи за съхранение и приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене е следната: готварска печка с 6 ел. котлона и ел. фурна – 1 бр.; готварска печка с 4 ел. котлона и ел. фурна – 1 бр.; ел. фурна – 3 бр.; миална машина – 1 бр., фризери – 2 бр.; хладилник – 2 бр.; бойлер – 1 бр.; кухненски плотове за подготовка на храната – 3 бр.; кухненски шкафове – 4 бр.; микровълнова фурна – 1 бр.; маси – 12 бр.; столове – 50 бр.; кухненска посуда; Налична е достатъчно посуда – тави, тенджери, посуда, прибори за обезпечаване безпроблемното реализиране на дейността. Видно от това Община Мирково има възможност да гарантира качествено предоставяне на социалната услуга. Помещението, което ще се използва за предоставяне на социалната услуга „Обществена трапезария”, както и прилежащите му терени се поддържат чисти и в добро състояние. Помещението е изградено по начин, по който се осигурява съответното поддържане, почистване и/или дезинфекция, както и свеждане до минимум замърсяването на въздуха. За периода от 11.03.2019г. до 15.03.2019г. дейността на обществената трапезария ще бъде спряна, поради неотложен ремонт на вентилационната ситема в кухнята на Домашен социален патронаж, находяща се в с.Мирково, ул."Петър Берон" №2., Contracted Amount: 4 328.88 , Reported Amount: 3 975.03
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Задоволяването на потребностите от храна е от важно значение за Общината спрямо нейните уязвими жители. Но социалната подкрепа не бива да се свежда само до изхранването на тези лица. Защото често пъти рисковете, които се идентифицират по отношение на тези лица не са свързани само с процеса „хранене”. Тези лица имат нужда от цялостна социална подкрепа и осигуряване на комплексен характер на социално обслужване. Лицата в риск се нуждаят от материална и социална подкрепа, не рядко те имат нужда от достъп до социални услуги, както и до включване в програми за обучение и трудова заетост. Затова общината ще реализира съпътстващите услуги, така, че да се гарантира индивидуалния подход и комплексния характер на социалната услуга „Обществена трапезария”. Съпътстващите мерки, предвидени в допълнение по проекта целят намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Те допълват предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура и ще се изразяват в индивидуално/групово консултиране и съдействие за следното: -възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ. Честотата на осъществяване на тази мярка е на тримесечие или при необходимост /напр. при запитване от потребител, при разкриване на нова услуга, която да представлява интерес за потребителите/; -информация за достъпа до административни общински услуги; здравословно и балансирано хранене. Честотата на осъществяване на тази мярка е ежемесечно или при необходимост /напр. запитване от потребител/; -други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Честотата на осъществяване на тази мярка е при възникнала потребност от информация или при идентифицирана нужда/проблем на потребител. Дейността по съпътстващите мерки ще се изпълнява от доставчика на социалната услуга – Община Мирково. Общината има значителен опит при изпълнение на сходни дейности, насочени към повишаване информираността на потребителите по различни въпроси, предоставяне на социални консултации, информиране за достъпа до социални услуги и други подобни. Общината натрупа опит при консултиране и предоставяне на информация по следните проекти, финансирани от Европейския съюз: процедура „Алтернативи”, процедура „Независим живот”, а също и при предоставяне на социалната услуга Домашен социален патронаж. Освен това близкия контакт с потребителите, попълването на анкети, ще допринесе за последващ анализ на дейността и при бъдещи проекти нуждата от специфични консултации и услуги ще се отчете и ще се включи в дейността., Contracted Amount: 4 328.87 , Reported Amount: 4 328.91

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 82.00 , Reached amount: 105.00

Financial Information

Total Project cost 95 235.25 BGN
Grant 95 235.25 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 95 235.25 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN